Jarruswappii 239 -> 256/280
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jarruswappii 239 -> 256/280
Pyydän anteeksi kömpelyyttäni etten löytänyt hyvin suoria ja ymmärrettäviä vastauksia sötsillä.
Mutta mää haluaisin jarrut vähä paremmiks ja näin ollen 239 milliset GT/GTi kakkiksen "jarrut" sais väistyy 256mm:n tieltä. Mitä menee vaihtoon? Ajattelin motonetin osilla homman tehdä.
Mutta mää haluaisin jarrut vähä paremmiks ja näin ollen 239 milliset GT/GTi kakkiksen "jarrut" sais väistyy 256mm:n tieltä. Mitä menee vaihtoon? Ajattelin motonetin osilla homman tehdä.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 13.7.2006 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Eli varmaankin päivän homma sellaselle joka ei oo aikasemmin jarruja edes katsonut?
Onko nää osat oikeet mitä motonetista kattelin:
Jarrupalat:
GTi-16V 8.88--91 (Girling/Jousi reunassa). . . . . . . . . 22-1495 19.85 ?
Jarrulevyt:
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Eteen JÄÄHD (Ø256mm). . . . . . . 22-5180 27.58 ?
tai
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Et JÄÄHD (Ø256mm) ATE-PowerDisc. 22-5813 78.50 ?
Jarrusatulat:
II GTi 84--91 Vasen eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9155 64.00 ? P20
II GTi 84--91 Oikea eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9156 64.00 ? P20
Mites sitten nää tavarat, tartteeko erikseen ostaa vai tuleeko noita satuloiden ja muun mukana:
ILMAUSRUUVI
JARRUSATULAN MÄNTÄ
JARRUKILPI
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE
Sori capslockista, kopsasin suoraa motonetin tekstit...
Olka-akseleista ei oo motonetissa tietoa. Täytyy kattoo muualta ne.
Onko nää osat oikeet mitä motonetista kattelin:
Jarrupalat:
GTi-16V 8.88--91 (Girling/Jousi reunassa). . . . . . . . . 22-1495 19.85 ?
Jarrulevyt:
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Eteen JÄÄHD (Ø256mm). . . . . . . 22-5180 27.58 ?
tai
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Et JÄÄHD (Ø256mm) ATE-PowerDisc. 22-5813 78.50 ?
Jarrusatulat:
II GTi 84--91 Vasen eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9155 64.00 ? P20
II GTi 84--91 Oikea eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9156 64.00 ? P20
Mites sitten nää tavarat, tartteeko erikseen ostaa vai tuleeko noita satuloiden ja muun mukana:
ILMAUSRUUVI
JARRUSATULAN MÄNTÄ
JARRUKILPI
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE
Sori capslockista, kopsasin suoraa motonetin tekstit...
Olka-akseleista ei oo motonetissa tietoa. Täytyy kattoo muualta ne.
Ilmausruuvi, mäntä ja tiivistesarja tulee varmaan valmiiksi asennettuna jo siihen jarrusatulaan... Jarrukilpi on se peltilipare levyn takan, ei 100% välttämätön toiminnalle. Jarrupalojen asennussarjan tarviit.
Olka-akseli on se osa mihin satula tulee kiinni, ei välttämäti löydy uutena muuten kuin marmoritiskiltä.
Olka-akseli on se osa mihin satula tulee kiinni, ei välttämäti löydy uutena muuten kuin marmoritiskiltä.
239mm jarruttimia kasvatettiin viimeksi 13.6. ... Tässä tapauksessa satulat kannakkeineen ja levyt tulee olla 256mm-osia...
Nämä oikein:
Sopivat satulat:
Volkswagen Passat 73--96
1,8-GTi/16V/2,0/TDi 4.88--96 Vasen eteen (ei 5-pulttivanne) 23-9129 72.90
1,8-GTi/16V/2,0/TDi 4.88--96 Oikea eteen (ei 5-pulttivanne) 23-9130 72.90
... joille tarvitset vielä ne kannakeraudat.
Jarrupääsylinteri:
Golf-II GTi-16V 89--91 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . 23-5308 49.00
Näitä et tarvitse:
Em. jarrukilpi taitaa olla 239mm jarruille...
... olinpas taas hidas...
Nämä oikein:
Jarrupalat:
GTi-16V 8.88--91 (Girling/Jousi reunassa). . . . . . . . . 22-1495
Jarrulevyt:
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Eteen JÄÄHD (Ø256mm). . . . . . . 22-5180
tai
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Et JÄÄHD (Ø256mm) ATE-PowerDisc. 22-5813
Sopivat satulat:
Volkswagen Passat 73--96
1,8-GTi/16V/2,0/TDi 4.88--96 Vasen eteen (ei 5-pulttivanne) 23-9129 72.90
1,8-GTi/16V/2,0/TDi 4.88--96 Oikea eteen (ei 5-pulttivanne) 23-9130 72.90
... joille tarvitset vielä ne kannakeraudat.
Jarrupääsylinteri:
Golf-II GTi-16V 89--91 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . 23-5308 49.00
Näitä et tarvitse:
ILMAUSRUUVI
JARRUSATULAN MÄNTÄ
JARRUKILPI
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE
Em. jarrukilpi taitaa olla 239mm jarruille...
... olinpas taas hidas...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jarrupääsylinterin vaihto varmaankin ei oo välttämätön? Mut varmaankin ei täysiä tehoja jarruista saa ellei vaihda... Nyt joudun vähä tyyhmyyttäni kyseleen että minkäslainen osa se olka-akseli onkaan? Jos jollakin olis se 256 millisien jarrujen olka-akselin varaosanumero tai jotakin kuvaa? Onks ATE-PowerDiscit turhaa hifistelyä? Asennussarjaa jarrupaloille ei näemmä oo Motonetissa 256-jarruille golffipuolella.
Tarvitsemasi olka-akselit näyttävät tältä.
Osanumerot:
357407255C (vasen)
357407256C (oikea)
Saattaa löytyä purkaamolta hieman halvemmalla kuin VW:n tiskiltä...
Pienellä pääsylinterillä jarrupolkimen liike kasvaa... Ainakin 280mm rojuilla ja pikkusylinterillä polkimen sai survoa lattiaan ennen kuin mitään tapahtui.
Osanumerot:
357407255C (vasen)
357407256C (oikea)
Saattaa löytyä purkaamolta hieman halvemmalla kuin VW:n tiskiltä...
Pienellä pääsylinterillä jarrupolkimen liike kasvaa... Ainakin 280mm rojuilla ja pikkusylinterillä polkimen sai survoa lattiaan ennen kuin mitään tapahtui.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kannakeraudat on ilmeisesti tässä kuvassa se paketti joka on merkitty kakkosella? Ja jarrusatula on merkitty ykkösellä, eks jeh?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/golf/jarrut.GIF
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/golf/jarrut.GIF
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kiitos paljon vinkeistä. Kun hätä on suurin on FFP lähellä :) Eiköhän tää tästä ala luonnistuun. Satulat tietenkin maalataan keltasiks. Sopii tornadorotin kanssa hyvin yhteen(?)
edit:
Sain tällasen sähköpostin:
"Ostin pari vuotta sitten Corrado G60 purkuautosta täydelliset etujarrut (Ø280mm levyt, satulat, navat, olka-akselit), mutta silloiseen autooni (Ibiza tdi vm. -01) isommat satulat ja levyt sopivat suoraan. Ibizassa oli Ø256x20mm levyt, joten satuloiden kiinnikeraudat sopivat ristiin. Minulle jäi siis navat, olka-akselit, satulat (+kiinnitysraudat) ja 256-levyt (+palat) ylimääräisiksi.
Sopivuudesta sinun autoosi minulla ei ole tietoa... jne jne..."
Kaiken järkeni mukaan nuo kaverin ylijäämäosat olis siis sopivat tähän 239 ->256 muutokseen?
edit:
Sain tällasen sähköpostin:
"Ostin pari vuotta sitten Corrado G60 purkuautosta täydelliset etujarrut (Ø280mm levyt, satulat, navat, olka-akselit), mutta silloiseen autooni (Ibiza tdi vm. -01) isommat satulat ja levyt sopivat suoraan. Ibizassa oli Ø256x20mm levyt, joten satuloiden kiinnikeraudat sopivat ristiin. Minulle jäi siis navat, olka-akselit, satulat (+kiinnitysraudat) ja 256-levyt (+palat) ylimääräisiksi.
Sopivuudesta sinun autoosi minulla ei ole tietoa... jne jne..."
Kaiken järkeni mukaan nuo kaverin ylijäämäosat olis siis sopivat tähän 239 ->256 muutokseen?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Hmm hmm... tässä on nyt corradon 280 jarrut vähä mallaliltuna kokoon. Mutta ongelma on se ettei jarrulevy mahdu tuohon väliin. Mä en oo ikinä jarruja purkanu enkä niitten kans oo ollu missään tekemisissä, joten virheitä voi kuvissa näkyä? Noi liukutapit, vai miksikä niitä kutsutaan, on ihan kiinnitysrautojen pohjassa, joten se rauta ei voi kuvassa enää enemmän oikealle liikkua. Jarrujen myyjä sano etä ilmeisesti -90 - -91 corradosta ovat osat. Palat ostin 91-corradon mukaan. Onko siis vaan palat väärät?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000649.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000650.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000651.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000652.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000653.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000654.JPG
Onks http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/golf/jarrut.GIF kuvassa näkyvä osa numero 7 kovinkin tärkee osa?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000649.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000650.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000651.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000652.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000653.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000654.JPG
Onks http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/golf/jarrut.GIF kuvassa näkyvä osa numero 7 kovinkin tärkee osa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No aika kumma siis kun myyjän mukaan saamani olka-akselit, levyt, kiinnikeraudat, satulat ja muut ruuvihilppeet mitä mukana tuli on yhdestä ja samasta autosta corradosta jossa siis 280-jarrut.
Tuo ylempänä oleva viestini "Sain tällasen sähköpostin:
"Ostin pari vuotta sitten Corrado G60 purkuautosta täydelliset etujarrut... plää plää" on jo vanhentunut, noita osia en ostanu vaan yheltä toiselta.
Mites muuten se homma toimii kun jarrutuksen jälkeen kait pitäis jarrupalat erkaantua hiukan levystä eikä jäädä siihen "hollille" hiukan kihnuttamaan levyyn niin mites noissa jarruissa se "erkautus" on järjestetty? Tuntuis vähä siltä että jarrutuksen jälkeen mäntä palaa takasin, mutta palat jää siihen mihin jarrutuksessa ne jäivät eli levyyn kiinni kihnuttaman.
Tuo ylempänä oleva viestini "Sain tällasen sähköpostin:
"Ostin pari vuotta sitten Corrado G60 purkuautosta täydelliset etujarrut... plää plää" on jo vanhentunut, noita osia en ostanu vaan yheltä toiselta.
Mites muuten se homma toimii kun jarrutuksen jälkeen kait pitäis jarrupalat erkaantua hiukan levystä eikä jäädä siihen "hollille" hiukan kihnuttamaan levyyn niin mites noissa jarruissa se "erkautus" on järjestetty? Tuntuis vähä siltä että jarrutuksen jälkeen mäntä palaa takasin, mutta palat jää siihen mihin jarrutuksessa ne jäivät eli levyyn kiinni kihnuttaman.
Jii_peen viittaus mun lähettämiin kysymyksiin 13.6..
Itse päivitin jarrut (239-->280) saman tien. Ja osina osaksi uusia, osaksi käytettyjä.
Levyt Brembo 280mm
Olka-akselit -92vm. Passat tdi, joissa navat kiinni valmiina.
Satulat -97vm. 1.9Tdi passatista (Lucas).
Ja nämä ei muuta kuin pulttaa kiinni tapaus.
Mutta jos meinaat vain päivittää 239-->256.. Satulat kelpaa vaikka audi 100:sta
Muistaakseni Audin ikä haitari oli 84-92 ja 2.0l-2.4l. Ja ne olka-akselit sun pitää vaihtaa.
Tuli nimittäin vietettyä paikallisessa hajottamossa useita tunteja ja kokeiltuu monen moista satulaa (jonka varaosa liike väitti passaavan, mut..) onneksi on kaveri paikan omistaja.. :)
Itse päivitin jarrut (239-->280) saman tien. Ja osina osaksi uusia, osaksi käytettyjä.
Levyt Brembo 280mm
Olka-akselit -92vm. Passat tdi, joissa navat kiinni valmiina.
Satulat -97vm. 1.9Tdi passatista (Lucas).
Ja nämä ei muuta kuin pulttaa kiinni tapaus.
Mutta jos meinaat vain päivittää 239-->256.. Satulat kelpaa vaikka audi 100:sta
Muistaakseni Audin ikä haitari oli 84-92 ja 2.0l-2.4l. Ja ne olka-akselit sun pitää vaihtaa.
Tuli nimittäin vietettyä paikallisessa hajottamossa useita tunteja ja kokeiltuu monen moista satulaa (jonka varaosa liike väitti passaavan, mut..) onneksi on kaveri paikan omistaja.. :)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Lisää kuvaa ja videoo. Mitäs sanotte videossa näkyvistä välyksistä? Ja mikähän ihmeen tappi tonne olka-akseliin oli hitsattu kun se raapii levyä...
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000659.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000660.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000661.JPG
Palat ei oo paikallaan. Levyt kyllä mahtuu pyöriin noissa satuloissa ja kiinnikeraudoissa. Ilmeisesti ihan liukutappeja lyhentämällä menee noi palatkin paikalleen.
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000659.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000660.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000661.JPG
Palat ei oo paikallaan. Levyt kyllä mahtuu pyöriin noissa satuloissa ja kiinnikeraudoissa. Ilmeisesti ihan liukutappeja lyhentämällä menee noi palatkin paikalleen.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 13.4.2007 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ton kuvan http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000650.JPG männän pitäs mennä vielä sisäänpäin, ainakin omassa uppoaa ihan kokonaan satulan sisälle.
Tosta levystä/navasta häviää välykset, kun vetää vetoakselin päähän mutterin kiinni, se kiristää kokonipun tiukaksi.
Tosta levystä/navasta häviää välykset, kun vetää vetoakselin päähän mutterin kiinni, se kiristää kokonipun tiukaksi.
Oman jarrupäivyksen selvittely vähän etenee. Nykyisen 256mm jarrujen (Lucas 54) satulat käyvät myös 280mm jarruihin, mutta satulan kannakkeet pitää uusia isompiin. Purkaamot eivät mielellään myy pelkkiä kannakkeita, joten todennäköisesti pitää ostaa satulat siinä samassa. Onneksi 280x22 jarrut on aika yleiset vag tuotteissa,joten toivottavasti ne löytyy kivuttomasti.
Satulan kannakkeita on muuten kahta mallia. Tässä tekstissä on mainittu vanhempi osanumero: http://ffp-motorsport.com/tuning/11inbrak.php, mutta ilmeisesti mulle sopiva on osanumeroltaan 357 615 125 C. Marmoritiskillä pyytäävät noista 75€ kpl.
Satulan kannakkeita on muuten kahta mallia. Tässä tekstissä on mainittu vanhempi osanumero: http://ffp-motorsport.com/tuning/11inbrak.php, mutta ilmeisesti mulle sopiva on osanumeroltaan 357 615 125 C. Marmoritiskillä pyytäävät noista 75€ kpl.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No nii... nyt sain tappeja lyhenneltyä. Mutta tässä vielä yksi kuva näkyville. Täytyiskö noita tappeja lyhentää vieläkin kun oikeanpuolimmaisella palalla on vaan tapit pohjassa pari millii elintilaa?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000663.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000663.JPG
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Nuo osat ei voi olla samasta ja yhdestä autosta tai ainakaan myyjän mukaan 280-jarruista.. Osat olis pitäny olla -90 - -91 raadosta, ostin palat sen mukaan, ei sovi. Ostin ilmausruuvit, raadon mukaan, ei sovi. 16mm jarrupalat ei mahdu ilman tappien lyhennystä. Eiku laakkosen tiskille osien kanssa, saavat selvitää siellä mistä mikin on!
ps. Minni Hiiri on sanonu olevansa varsinainen gourmet-asiantuntija. Se pystyy sanoon heti suoralta kädeltä, että miltä mikin maistuu...
ps. Minni Hiiri on sanonu olevansa varsinainen gourmet-asiantuntija. Se pystyy sanoon heti suoralta kädeltä, että miltä mikin maistuu...
Volkkarijermu: Mikäli sinulla on se olkakappale/napa-paketti läjässä kiinnitä se vaikka ruuvipenkkiin siitä iskarin kiinnityskohdasta. Tämän jälkeen:
- kiinnitä jarrulevy pyörän napaan
- kiinnitä jarrusatulan kannake olkakappaleeseen
- asenna / työnnä jarrupalat paikoilleen kannakkeeseen
- työnnä liukutapit koloihinsa
- kiinnitä jarrusatula sillä M8 pultilla toiseen liukutappiin
- käännä jarrusatula palojen päälle ja ruuvaa toinen M8 pultti paikalleen
Mikäli paketti on koossa ja jarrulevy pyörii, osat ovat sopivat.
Oikeat ilmausruuvit saat kun marssit satulan kanssa autotarvikeliikkeeseen ja pyydät sopivan ilmausruuvin satulassa olevaan reikään.
Ei se tuon vaikeampaa ole... :)
- kiinnitä jarrulevy pyörän napaan
- kiinnitä jarrusatulan kannake olkakappaleeseen
- asenna / työnnä jarrupalat paikoilleen kannakkeeseen
- työnnä liukutapit koloihinsa
- kiinnitä jarrusatula sillä M8 pultilla toiseen liukutappiin
- käännä jarrusatula palojen päälle ja ruuvaa toinen M8 pultti paikalleen
Mikäli paketti on koossa ja jarrulevy pyörii, osat ovat sopivat.
Oikeat ilmausruuvit saat kun marssit satulan kanssa autotarvikeliikkeeseen ja pyydät sopivan ilmausruuvin satulassa olevaan reikään.
Ei se tuon vaikeampaa ole... :)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Juu ei se vaikeeta ole. TUo on ollu paketissa koko jarruhässäkkä monatkin kertaa ja siihen lopputulokseen oon tullu että -91 corradon jarrupalat (16mm) ovat n. 3mm liian paksut. Asia kyllä korjaantuu sillä että lyhentää likutappeja. Mutta jotakin häikkää tuossa sitten on kun ei raadon palat sovi raadon jarruihin :)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Plääh.... tää on siis jokin sekaviritelmä. Oikeessa satulassa lukee seuraavaa:
Lucas 54
CN4
2188
32323571/5
Ja kannakkeessa:
32323538/1
2202
Homman saa ihan pelaamaan tosiaan sillä että lyhentää liukutappeja, mutta paljonko sille ulommaiselle jarrupalalle (ei siis männän puolen jarrupalalle) täytyy jättää "löysää/elintilaa" kun satula on survastu niin ulos (eli liukutapit ihan pohjassa) kuin saa? Nyt siinä on ehkäpä jokin millin verran tilaa sillä palalla.
Tässä kuvassa näkyy tilanne ilman tappimodifikaatioita:
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000666.JPG
Tuosta nähdään että tapin suojakumi tuolla etäisyydellä on varmasti jo aika kireällä ja vielä palojen kulumisen takia jarrutuksissa se alkais varmaan jo naukumaan tai ehkä lähteen pois paikoiltaan.
Lucas 54
CN4
2188
32323571/5
Ja kannakkeessa:
32323538/1
2202
Homman saa ihan pelaamaan tosiaan sillä että lyhentää liukutappeja, mutta paljonko sille ulommaiselle jarrupalalle (ei siis männän puolen jarrupalalle) täytyy jättää "löysää/elintilaa" kun satula on survastu niin ulos (eli liukutapit ihan pohjassa) kuin saa? Nyt siinä on ehkäpä jokin millin verran tilaa sillä palalla.
Tässä kuvassa näkyy tilanne ilman tappimodifikaatioita:
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000666.JPG
Tuosta nähdään että tapin suojakumi tuolla etäisyydellä on varmasti jo aika kireällä ja vielä palojen kulumisen takia jarrutuksissa se alkais varmaan jo naukumaan tai ehkä lähteen pois paikoiltaan.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jos yhtään helpottaa niin meikäläisen jarruttimien kannakkeesta löytyy numero 32323538/1, satula on sen verran jarrupölyn + paskan peitossa ja numero niin ikävässä paikassa ettei saa selvää/ jaksa kurkistella... oikealla puolella se voisi hyvinkin olla 32323571/5
Jokos se mäntä on painettu sylinterin pohjaan asti?
Tässä kuvassa se ei ainakaan ole... Jos em. kuvassa liukutapit jo kantavat, liukutappien reikien pohjassa on paskaa tai liukutapit väärät... Mikä näyttäisi tässä projektissa olevan ongelman aiheuttaja... ainakin täällä tieteiskoneen ääreltä ihmeteltynä.
Niin ja ne satulat kannakkeineen on napattu VR6 Golffista...
Jokos se mäntä on painettu sylinterin pohjaan asti?
Tässä kuvassa se ei ainakaan ole... Jos em. kuvassa liukutapit jo kantavat, liukutappien reikien pohjassa on paskaa tai liukutapit väärät... Mikä näyttäisi tässä projektissa olevan ongelman aiheuttaja... ainakin täällä tieteiskoneen ääreltä ihmeteltynä.
Niin ja ne satulat kannakkeineen on napattu VR6 Golffista...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Mäntä on välillä pohjassa ja välillä ei, välillä myös pois paikoiltaan kokonaan. Se kuitenkaan vaikuta ongelmaan. Kannakkeiden liukutappireiät on ihan puhtaat. Motonetistä saa niitä tappeja. Taidan käydä paikan päällä tsekkaamassa miltä näyttävät.
Edit. Joo, motonetin Corrado-tapit on selkeesti lyhemmät kuin noitten jarrujen mukana tulleet. Taitaa olla jopa niinkin lyhyet että ne paksummat 20mm palatkin ehkä jopa mahtuvat 16mm tilalle.
edit2: No ei ne paksummat mahdu mutta parit nippelit on vielä mysteeri, että minne ne kuuluu :) Ei oikeen aktestakaan näy mitään järkevää.
Edit. Joo, motonetin Corrado-tapit on selkeesti lyhemmät kuin noitten jarrujen mukana tulleet. Taitaa olla jopa niinkin lyhyet että ne paksummat 20mm palatkin ehkä jopa mahtuvat 16mm tilalle.
edit2: No ei ne paksummat mahdu mutta parit nippelit on vielä mysteeri, että minne ne kuuluu :) Ei oikeen aktestakaan näy mitään järkevää.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No eihän tuo ny mikään homma oo ilmata jarruja. Sehän on just sellasta mukavaa ajanviettoa ku räplää omaa vehjettään. Ilmeisesti "pikkujarrusarjalla" ja tolla 280-sylinterillä jarrut haukkaa kiinni normaalia ylempänä?
edit: voi kiesus mitä paskaa ilmausruuveista sylki pihalle. En oo törmänny mihkään jarrujen huuhteluaineeseen jolla vois koko jarrupiirin putsata. Onko tuollaista olemassakaan vai täytyykö vaihtaa vaan jarruputket ja letkut?
edit: voi kiesus mitä paskaa ilmausruuveista sylki pihalle. En oo törmänny mihkään jarrujen huuhteluaineeseen jolla vois koko jarrupiirin putsata. Onko tuollaista olemassakaan vai täytyykö vaihtaa vaan jarruputket ja letkut?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa