VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhmät kysymykset jatkuvat..... Miten virranjakajan saa purettua ? ilmeisesti nokka-akseliin tuleva "bakeliittinen" klöntti pitää saada pois ja akseli tulee sen jälkeen jakajasta läpi? Tuossa klöntissä on jonkilainen pinna, joka menee klöntin ja käyttöakselin läpi.Miten pinnan saa irti? Jakaja pitäisi saada osiksi, jotta saisimme vaihdettua Hall-anturin
nyt on sit huomattu että kesällä autossa voi tulla kuuma jos ei ilmastointi toimikkaan.l
vikana on se puhallin joka on edessä syylärin flektin vieressä, tuli mieleeen että onko siihen kukaan vaihtanut hiiliä ja jos on niin minkälaiset ne on.ja oliko kallista puuhaa, uutta moottoria en viitsi ostaa kun oli niin kallis 246-306 mallista riippuen, ja kun kyse on vain hiilien loppumisesta.
Törmäsin tommoseen ohjeeseen flektien huoltoon liittyen. Siellä on kuvia ainakin osista. Toivottavasti auttaa. Jos joku tekee tuon remontin niin voi varmaan ilmotella mistä löytyy sopivia hiiliä.
http://www.oichan.org/mods/fan/fan2.htm
Seuraavaksi muutama kantapään kautta opittu asia vr6:sen moottoriremontista: Jos käyttää lieriö männänrengaspuristinta niin se kannattaa jättää melko löysälle jotta lieriö ei menisi männän mukana sylinteriputkeen. Jos haluaa päästä helpolla niin tilaa vw liikkeestä työkalun nro 3268 (muistaakseni) se on vr6:sen mäntien paikoilleen pisto työkalu. Vr6:seen ei tunnu oikein suomesta löytyvän korjausopasta, mutta ebaysta kannattaa kokeilla (oma vain ja ainostaan tälle koneelle tarkoitettu löytyi sieltä. 36 e postikuluineen californiasta). Nämä neuvot ajattelin pistää koska varmasti on muitakin jotka eivät ole koneremontin ammattilaisia ja tulevat pohtimaan näitä asioita.
Tuon alfamerin kirjan oon näköjään missanut (kovasti niitä kyllä suomesta metsästin). Tänään oli taas hauska huomata pari kampiakselin "voiteluventtiiliä" lattialla konepukin alla kun kone oli ajoitettu ja muutenkin jo hyvässä kunnossa. Ei auttanut muu kun öljypumppu ja kampiakseli taas irti ja sieltähän ne oli tippuneet paikoiltaan. Kaikki pitää aloittelijan oppia kantapään kautta :) Mutta tarkoitus olis saada auto hörisemään viikon kuluessa...
Ihan vahigossa löyty en aluks tiennyt ees mikä johto se oli huomasin vaan että yhen liittimen juuresta oli kumi rikki ja katoin sinne sisään niin oli johto poikki. Jälkikäteen korjaamolla sanovatten sen oleva nakutustunnistimen piuha. Juu vikakoodeja ei tullu katottua. Nyt tarttis ettiä pyöriminopeus tunnistin kun antaa siitä herjaa.
Juu ei ollut pyörimisnopeus anturi rikki vaan taas johdot. Eli kattelin sinne liittimen tyvessä olevan kumitutuin alle niin oli mustasta johdosta eriste täysin päreinä ja muissa halkeamia. Nyt on johdot korjattu ja auto toimii sammuilematta taasen. Kiitokset jopolle kuvasta joudutti johtojen etsimistä paljon
peltisarja??
Mistäs löytyis peltisarja Golf 2.9 VR6 Syncro kiitos
Nyt olis visainen ongelma. Tehtiin koneremppa tuolle vr6 :lle nyt kun pääsi ottaa ekoja savuja rempan jälkeen niin kone rupesi itsestään nostamaan kierroksia ylöspäin ja puklasi öljyt ulos öljynlauhduttimen luota. Tuon öljyongelman pystyn varmaan itsekkin korjaamaan(varmaan jotain vain löysällä) , mutta tuossa kierrosten nousu ongelmassa tarvitsisi apua, tietääkö kukaan mistä voisi johtua( kaikki piuhat vaikuttaisi olevean paikoillaan) ??
vähän lisäystä: Eli ei tuolla tiedolla enään teekkään mitään. Kierrosten nostaminen parani itsestään, kaipa kone sääti itsensä vain kuntoon. Kaikki pitää oppia kantapään kautta. Kone leipoi kiinni 22 km jälkeen. Taisi jäädä jakopäästä apuakselin pultti kiristämättä momenttiin... heh...ei muuta kun viinaa koneeseen ja huomenna alkaa sama remppa pahempana uudestaan. Mutta jotain positiivista, sen 22 km se toimi kun sveitsiläinen kello. Paljon kaljaa, kyljyksiä ja hikeä ja kyllä musta vielä autokorjaaja tulee...
vähän lisäystä: Eli ei tuolla tiedolla enään teekkään mitään. Kierrosten nostaminen parani itsestään, kaipa kone sääti itsensä vain kuntoon. Kaikki pitää oppia kantapään kautta. Kone leipoi kiinni 22 km jälkeen. Taisi jäädä jakopäästä apuakselin pultti kiristämättä momenttiin... heh...ei muuta kun viinaa koneeseen ja huomenna alkaa sama remppa pahempana uudestaan. Mutta jotain positiivista, sen 22 km se toimi kun sveitsiläinen kello. Paljon kaljaa, kyljyksiä ja hikeä ja kyllä musta vielä autokorjaaja tulee...
Lahden kansityön kautta hommasin kaikki osat. Yläpään ja alapään tiivistesarjathan liikkuu siinä 100-150 e kipale riippuen ostopaikasta. Lahdessa saa keskustanvaraosasta vr6 :sen osia ihan sopivaan hintaan, mutta kun työstin kannen myös kansityöllä niin sieltä samalla osani hankin. Laatueroista en sitten oikein tiedä... Tänään sitä saa varmaan tietää mitä osia pitää tällä kertaa itsekkin hommata...
No ompahan kalliit pultit. Tarvikkeena sarja 54€ ja motonetissa 39€. Laadusta ei oo kyllä tietoo. Mitenkäs tossa VR:ssä on varaa tota kantta suoristella kun ottaa kannen irti? Pakkohan se on kuitenkin suoristaa kun irrottaa. Ei kai ajoitukset hirveesti muutu? Minkäslaisia on laadultaan noi victor reinzin tiivistesarjat?
Nyt ku muistan niin kysyn että kuuluisko vr:6:sessa kuulua ääni kun painelee ajotietokoneen nappeja,sellanen pieni naksuminen aina kun painaa? Itellä ei sitä kuulu. Entäs ku jos valot jää päälle ja avaa oven niin onko siinä "valohälytintä". Eikös jonku summerin pitäisi soida jos esim jäähdytinnesteenvalo vilkkuu?
itellä ainakaan ei kuulu naksumista kun ajotietokonetta plärää. Ja mielestäni ei ole varoitusääntä jos valot jää päälle, mutta tästä en ole mitenkään varma.
Tuota mitenkä helposti tuo kansi muuten vetää kieroks tai halkee?!? Pitääkö se todella oikaista aina kun sen irti ottaa? Itellä tosiaan just kaks mäntää teki treffit pakoventtiilien kanssa, kuin iso riski tuollaisen jälkeen on että kansi on halki tai kiero?!?
Jopo: Vielä vähän lisäystä. Eli koneen kaikki laakerit, männärenkaat, tiivisteet ja kannen työstäminen ( venttiilien paikalleen laitto, ohjurin kumit, oikaisu, jne..) ja hintaa tuli jonkin verran alle 1000 e ja se oli mielestäni halpaa verrattuna moniin muihin paikkoihin...
Tuota mitenkä helposti tuo kansi muuten vetää kieroks tai halkee?!? Pitääkö se todella oikaista aina kun sen irti ottaa? Itellä tosiaan just kaks mäntää teki treffit pakoventtiilien kanssa, kuin iso riski tuollaisen jälkeen on että kansi on halki tai kiero?!?
Jopo: Vielä vähän lisäystä. Eli koneen kaikki laakerit, männärenkaat, tiivisteet ja kannen työstäminen ( venttiilien paikalleen laitto, ohjurin kumit, oikaisu, jne..) ja hintaa tuli jonkin verran alle 1000 e ja se oli mielestäni halpaa verrattuna moniin muihin paikkoihin...
Viimeksi muokannut Cornelius, 27.7.2006 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jopo: En tiedä paljon lähti oikaistessa. Eli tarina on lyhyenä seuraava: Autoon tehtiin kunnon konepoka ja sen jälkeen se kävi 21.8 km (tripin mukaan) kun sveitsiläinen kello, ei mitään ylimääräisiä ääniä. Sitten kuulu vain äänekäs BING ja 2 pakoventtiiliä oli törmännyt mäntiin. Syy tähän oli se että koska ajoitusta säädettiin pariin eri otteeseen niin epähuomiosssa oli jäänyt apuakselin rattaat pistämättä momenttiin ja se pultti oli sitten hiljalleen tärissyt pois paikaltaan. Lopputulos tosiaan oli 2 pakoventtiiliä paskana ja parissa männässä pienet (onneksi) jäljet. Nyt pitää varmaan vaan kansi työstää uusiks ja pistää kone taas kasaan.
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/kuvat/P%E4w ... I_3039.flv
Tuommoset äänet lähtee uudesta putkistosta =)
Paska laatu tiedetään..
Tuommoset äänet lähtee uudesta putkistosta =)
Paska laatu tiedetään..
Speedox: Ei kerennyt tsekata, 22 km se tosiaan vain toimi ja nyt kone on jo taas osina. Huomenna tulee varaosat ja tarkoituksena olis että se on jo huomen illalla taas kasassa ja sunnuntaina liikenteessä.
Eipä tuo vr6 kone toisaalta mikään kummoinen ole rempata, jos oikein kiirettä pitäis ja osat olis vieressä niin melkeinpä täyden kone rempan tekee päivässä kahteen pekkaan (kun aloittaa ihan aamusta ja vetää läpi yön). 2.5 h meni kun kone oli otettu konehuoneesta pois, vaihdelaatikko irroitettu ja kansi irroitettu. puoli tuntia siihen vielä lisää niin kytkinlevy ja vauhtipyörä irroitettu ja jakopää osina. Menee aika haipakkaa kun on sen vähän ajan sisään kohta kolmeen kertaan purkanut. Parasta tuossa golfissa mun mielestä on se että keulan saa irti hetkessä ja sit on tilaa duunata.
Niin ja näyttäis siltä että kantta ei tarvitse edes koneistaa uusiks. Venttiilin ohjurit ei ole ottanut osumaa, eikä nostajat, eikä nokat. Kaikki tuntuis säilyneen ehjänä paitsi ne venttiilit.
Eipä tuo vr6 kone toisaalta mikään kummoinen ole rempata, jos oikein kiirettä pitäis ja osat olis vieressä niin melkeinpä täyden kone rempan tekee päivässä kahteen pekkaan (kun aloittaa ihan aamusta ja vetää läpi yön). 2.5 h meni kun kone oli otettu konehuoneesta pois, vaihdelaatikko irroitettu ja kansi irroitettu. puoli tuntia siihen vielä lisää niin kytkinlevy ja vauhtipyörä irroitettu ja jakopää osina. Menee aika haipakkaa kun on sen vähän ajan sisään kohta kolmeen kertaan purkanut. Parasta tuossa golfissa mun mielestä on se että keulan saa irti hetkessä ja sit on tilaa duunata.
Niin ja näyttäis siltä että kantta ei tarvitse edes koneistaa uusiks. Venttiilin ohjurit ei ole ottanut osumaa, eikä nostajat, eikä nokat. Kaikki tuntuis säilyneen ehjänä paitsi ne venttiilit.
Itse vaihdoin tänään Passattiin, niin on tuoreessa muistissa. Auton edestä päin katsottaessa vasemmalle musta ( apparin puoli ) ja oikealle ( kuskin puoli ) sininen. Mulla sinisen tilalla on ennen ruskea, mutta vaihdoin sinisen kun Laakkosella ja ETKAssa sanottiin, että sen pitäisi olla oikea. Mustassa on se korkeampi paine ja toisessa ( sininen/ruskea ) matalampi ( stanssattu laipan alle barit ).
Mitens muuten nuo koneen yläkuolo/ajoitusmerkit menee vr6 :ssa?? Hihnapyörällä pitäisi olla yksi, mutta en ole sitä löytänyt (vaikka vortexin kuvan mukaan etsin) Vaihdelaatikon reiästä pitäisi nähdä yläkuolo, mutta en ole ihan varma siitä minkälainen merkintä siellä on. Nyt puhutaan nimenomaan niistä merkeistä minkä pitäisi näkyä ilman vaihdelaatikon poistoa. Eli lähinnä kiinnostaa hihnapyörä ja vaihdelaatikko. Vortexin kuvassa ei hihnapyörän puolella ole sitä alumiinilevyä mikä itseltä löytyy...
Jarru päivitys
Sattuneesta syystä hyllyssä lojuu lukuisia eri mallisia Porsche jarrusatuloita.Tarkoitus olisi päivittää pojan VR6 Golffiin ainakin eteen hieman järeämpää satulaa.996 Porschen takasatula taitaa olla aika lähellä Seat Cupran Bremboja, onko kenelläkään käsitystä minkä kokoinen levy tuossa Seatissa on? Hieman järeämpääkin kalustoa löytyisi, mm. samaa satulaa jota on käytetty RS2 Audissa.Löytyykö tuolle satulalle VR6:een sopivaa levyä?
Jos joku on päivittänyt VR6:den jarruja, olisi mukava kuulla tarkemmin.
Jos joku on päivittänyt VR6:den jarruja, olisi mukava kuulla tarkemmin.
Juu, ei löydy hihnapyörästä eikä lohkosta merkintöjä. Vaihdelaatikon reiästä näkee kaksi "tappia" silloin kun kone on suunnilleen yläkuolo kohdassa, mutta varmaksi en voi sanoa että ne on ne. Hihnapyörässä olis kyllä pakko olla jonkinlaiset jäljet, mutta kun ei näy. Ei ole lohkossa eikä siinä alumiinissa, saatikka hihnapyörässä. Kansi on lähdössä remonttiin, eikä kiinnosta sen takia konetta nostaa pois, mutta haluaisin silti olla varma ajoituksesta. käsittääkseni ne merkinnät pitäisi olla lohkossa jossain klo 5 kohdalla (hihnapyörän vieressä)
Tarkoitatko että katson että nokkien ura on vaakatasossa vai miten meinasit?!? Selvis muuten miks sitä merkkiä ei löytynyt. Vortexin mukaan alkupään vr6:ssa ei ole merkintää hihnapyörässä! Miten muuten vr6 reagoi jos yläpään jako on 1 piikin verran väärin?? Entä tietääkö kukaan miksi paineasetelmassa on kaksi ajoitusmerkkiä? ensimmäinenhän on vortexin mukaan tdc 1 pytylle, mutta mikä toinen on?
Nyt se veera tempun teki. Käytin autoa tänään katsastuksessa ja muuten meni hyvin, mutta päästöt ihan päin persettä tyhjäkäynnillä.
tällaiset arvot tuli:
CO 2,74
HC 246
CO2 13.2
O2 0
Imuvuotoja ei ole. Vaihdettu on ilmamäärämittari, lämpötila-anturi, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, johdot, virranjakajan kansi, pyöriä ja katti.
Voisko vika olla lambdassa (arvo tais olla 0,98)?
Mitähän lambda maksaa marmoritiskillä?
tällaiset arvot tuli:
CO 2,74
HC 246
CO2 13.2
O2 0
Imuvuotoja ei ole. Vaihdettu on ilmamäärämittari, lämpötila-anturi, imuilman lämpötila-anturi, tulpat, johdot, virranjakajan kansi, pyöriä ja katti.
Voisko vika olla lambdassa (arvo tais olla 0,98)?
Mitähän lambda maksaa marmoritiskillä?
speedox: Katoin puristus paineet tossa kun pistin kannen taas kiinni. Ne oli 10,7 kaikilla muilla pytyillä paitsi 3, siellä oli 8,7. kone/venttiilit vähän kilkattaa. Veikkaan että silloin kun männät ja venttiilit otti yhteen niin joko 3 imu otti kanssa osumaa tai sitten 3 pakoventtiilin ohjuri otti kanssa osumaan ja uusi venttiili kantaa siitä johtuu varmaan se 8,7. Kansi menee maanantaina koneistukseen, so no worry. Volkswagenin oma korjausopas sanoo uuden auton paineiksi 10-13 (aika laaja skaala, heh) ja kulumisrajaksi 7,5 joten ei mitkään hirveän pahat arvot.
Mut voisko joku neuvoa sen laatikon kautta asetettavan tdc :n kanssa. Onko tdc merkki tuo kuvassa reikään valetun nuolen vasemmalla puolella, vai näkyykö tuolla muka joku nolla mihin se pitää asettaa( ite en ainakaan näe)

Mut voisko joku neuvoa sen laatikon kautta asetettavan tdc :n kanssa. Onko tdc merkki tuo kuvassa reikään valetun nuolen vasemmalla puolella, vai näkyykö tuolla muka joku nolla mihin se pitää asettaa( ite en ainakaan näe)

Mitä muuten yleensä menee rikki kun männät tapaa venttiilit?? Venttiilejähän menee ja mäntiin tulee vähintää jäljet, mutta lähinnä kiinnostaa törmäyksen vaikutus ohjureihin, nostajiin, männän tappeihin , kampiakseliin ja laakereihin.
Eli kokemuksiin ja jonkinlaiseen tietopohjaan perustuvia vastauksia kaivataan!!
Eli kokemuksiin ja jonkinlaiseen tietopohjaan perustuvia vastauksia kaivataan!!
Cornelius: tuo riippuu aivan täysin tuurista ja sekä pyörimisnopeudesta. Eli jos venttiili on ollut täysin auki, silloin venttiilivarsi rasittaa suoraan ohjuria. Kun taas venttiili on ylhäällä, rasitus kohdistuu venttiilin lautaseen.
Jos on kova vauhti, venttiilikoneisto tekee enemmän työtä ja tulee enemmän tuhoa.
Nimimer. yhden escortin kuopannut juuri
Jos on kova vauhti, venttiilikoneisto tekee enemmän työtä ja tulee enemmän tuhoa.
Nimimer. yhden escortin kuopannut juuri
ABS & Lämppäri
Pojan kotterossa ´92 VR6 Golf oli jo ostettaessa ABS kaputt.Mikä niistä yleensä menee rikki? Sensorit pyörissä vai itse ABS pumppu?
Toinen ongelma liittyy lämmityslaitteeseen.Tuntuu, että se puhaltaa aina hieman lämmintä vaikka kaikki hanikat on säädetty maksimi kylmälle.Mistä kannattaa alkaa etsiä vikaa.
Toinen ongelma liittyy lämmityslaitteeseen.Tuntuu, että se puhaltaa aina hieman lämmintä vaikka kaikki hanikat on säädetty maksimi kylmälle.Mistä kannattaa alkaa etsiä vikaa.
Mulla taitaa olla ominaisuudessa jotain vikaa kun ei puhalla lämmintä kylmällä puolen =). Mutta tuo nakutus homma ei tunnu selviävän millään vaikka tunnistinkin on nyt vaihdettu. Pitää mitata vielä piuhat että ei siellä ole mitään. Mitäs eroa noissa tunnistimissa on, muutakin kuin johdon pituus ja liittimen väri?
Mitens muuten te jotka olette tehneet veeraan itse moottoriremonttia, oletteko vaihtaneet nokka-akselin pinnapultit?? Jos olette niin kummat olette laittaneet, alkuperäisosat vai ihan vaan jostain pulttiliikkeestä haetut?? Onko kellään mitään tietoa mitä erikoista kyseisissä pulteissa on ( 4,50 kpl laakkoselta ja 25 c pulttiliikkeestä). Itseltä katkesi 5 kpl kiristäessä momenttiin, 25 nm.
Onko kokemuksia VR6 lastuttamisesta? Mitä lastut keskimäärin maksaa?
Ittellä on nyt muuta tuhat kilsaa kokemusta lastutetulla VR6sella ajelemisesta. Tuli BugRunissa tuo oma lastutettua siellä kun tuo lysti maksoi 1500 kruunua. Suomessa taitaa olla aika reilusti kalliimpaa. Pääasiallinen huomio on että kulutus on tippunut litralla, mikä itteäni ainakin on ilahduttanut näillä bensan hinnoilla eniten. Muutenkin moottori tuntuisi vääntävän tasaisemmin ja yläpäässä on hieman enemmän menohaluja. BugRunissa yhdestä VR6sesta tuolla samalla lastulla mitattiin 14 hevosvoiman tehon nousu. Kyseisessä autossa oli portattu kansi mutta ei muita muutoksia.
-
- -
- Viestit: 32
- Liittynyt: 10.2.2005 10:09
Alkaa vissiin meikäläisen auton kytkin oleen aikasta lopussa, joten kysymys kuuluukin, että kuinka paljon rahaa saa varata remonttiin? Mitä kaikkee pitää vaihtaa ja mitä osat mahtaa maksaa?
Hieman ku koitti kiihdytellä yksiä huonoja kumeja slickeiks, ni ykkösellä pyöri hyvin tyhjää, mut kun laitto kakkosta tupaan, ni sutiminen loppu ja meno jatku hiiitaaaastiiii kiihdyttäen, eli ei ollut vetoja enää yhtään siinä kohtaa, kone vaan huusi.. Sit alkokin haiseen.
Jonkun aikaa jo ollu sellanen olo et kytkin alkaa oleen suht loppu, mut toi tais varmistaa asian. :)
Hieman ku koitti kiihdytellä yksiä huonoja kumeja slickeiks, ni ykkösellä pyöri hyvin tyhjää, mut kun laitto kakkosta tupaan, ni sutiminen loppu ja meno jatku hiiitaaaastiiii kiihdyttäen, eli ei ollut vetoja enää yhtään siinä kohtaa, kone vaan huusi.. Sit alkokin haiseen.
Jonkun aikaa jo ollu sellanen olo et kytkin alkaa oleen suht loppu, mut toi tais varmistaa asian. :)
Eilen paukahti ylävesiletku veerasta keskellä risteystä ja höyry oli melekoonen:) Ostin tänään sitte uuden marmoritiskiltä ja olipas letkulla hintaa 89€,meinas sydän pysähtyä. Ajattelin sitte että saako noita edes varaosaliikkeistä niin ostin sitte tuon. Vanha vielä on kunnossa,mutta lyhennetty kun tuli juureen halkeama ja siitä suihkus vettä. Jos joku haluaa sen ostaa niin sillä ehkä hetken vielä ajelee.
Toissa viikolla jysähti lämppärin kenno, onneksi oli ilmastoitu versio, niin nesteet lensivät konetilan kautta ulos, eivätkä tulleet tulikuumina kintuille.
Tuo ylävesiletku hajosi mulla siitä lämpötilaanturin juuresta, vulkanointi petti. Passattiin se oli paljon kalliimpi, muistaakseni jotain 125 tjs ekua.
Mistähän muualta sitä mansikkamehua vielä saakaan pihalle noin niinkuin yllättäen?
Tuo ylävesiletku hajosi mulla siitä lämpötilaanturin juuresta, vulkanointi petti. Passattiin se oli paljon kalliimpi, muistaakseni jotain 125 tjs ekua.
Mistähän muualta sitä mansikkamehua vielä saakaan pihalle noin niinkuin yllättäen?
VR6 lastutus
18v juniori "harjoitteli" ensimmäistä kertaa lastutusta.Kohteena oli hänen '92 VR6 Golf
Tässä linkit kuviin, joista koko homma selviää kohta kohdalta. Auto muuttui ominaisuuksiltaan mukavammaksi, varsinkin vääntöä tuli lisää.Lisäksi 4000 kierroksesta ylös päin auto vetää voimakkaammin kuin aiemmin. Lastu on saksalaista alkuperää ja oli hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen.
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr1.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr2.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr3.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr4.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr5.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr6.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr7.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr8.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr9.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr10.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr11.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr12.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr13.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr14.jpg

Tässä linkit kuviin, joista koko homma selviää kohta kohdalta. Auto muuttui ominaisuuksiltaan mukavammaksi, varsinkin vääntöä tuli lisää.Lisäksi 4000 kierroksesta ylös päin auto vetää voimakkaammin kuin aiemmin. Lastu on saksalaista alkuperää ja oli hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen.
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr1.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr2.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr3.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr4.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr5.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr6.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr7.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr8.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr9.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr10.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr11.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr12.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr13.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/vr14.jpg
mistäs noita lastuja voi ostaa ja paljonko moiset maksaa?
E: Oon kattonu mm. nettiautosta muutamia ja huomannu että monella on ajettu sellasta 230-250tkm. Eli onko toi käytännössä paljon?
Olin yhteydessa yhteen myyjään ja ko. autolla oli ajettu 230tkm mutta kone ei vuoda tippaakaan öljyä ja muutenkin oli katsastusmies kehunut... Ainoo vika oli että takakontin ikkunan pielessä oli ruostetta....
Eli mikä on ko. mallilla sellanen kilsamäärä että kannattaa miettiä kaks kertaa että ostaako? Tietysti sekin riippuu ajotavasta ja muusta, mutta näitä ei voi koskaan tietää.
E: Oon kattonu mm. nettiautosta muutamia ja huomannu että monella on ajettu sellasta 230-250tkm. Eli onko toi käytännössä paljon?
Olin yhteydessa yhteen myyjään ja ko. autolla oli ajettu 230tkm mutta kone ei vuoda tippaakaan öljyä ja muutenkin oli katsastusmies kehunut... Ainoo vika oli että takakontin ikkunan pielessä oli ruostetta....
Eli mikä on ko. mallilla sellanen kilsamäärä että kannattaa miettiä kaks kertaa että ostaako? Tietysti sekin riippuu ajotavasta ja muusta, mutta näitä ei voi koskaan tietää.
Lämmityslaitteesta lämpöisen ilman tulo (vaikka säätimet kylmällä) johtuu joko siitä,
että ne säätövaijerit ei ole täysin kohdallaan, tai todennäköisemmin siitä, että ilmaa ohjaava läppä on aikaa myöten hapertunut. Se läppä kun koostuu semmoisesta rei'itetystä metallilevystä ja on päällystetty jollain hapertuvalla eristeellä.
Kun ilmansäätimen laittaa kylmälle, pitää kuulua pieni ääni, kun se läppä menee toiseen ääriasentoon ja sulkee lämpoisen ilman virtaustien.
Jos lämppärin kennosta on vähänkään vuotanut nestettää siihen läpän eristeeseen, niin se on ihan hapertuvaa mössöä. Normaalistihan jos vaihtaa vain lämppärin kennon tuota ei tarvitse vaihtaa, sillä se on vaihdettavissa vasta kun avaa sen koko lämppärikennon muoviasetelman
(ja se joka väittää muuten, että lämppärin kennon saa vaihdettua irroittamatta kojelautaa on jonkinasteinen velho, sillä ainakin omassa projektissa oli se kojetaulun metallinen tukirunko todella pahasti projektin tiellä ja sekin täytyi irrottaa)
Bentleyn n. 1000 sivuisen korjausmanuaalin VR6:een saa jenkeistä tilaamalla noin 45 euroon.
että ne säätövaijerit ei ole täysin kohdallaan, tai todennäköisemmin siitä, että ilmaa ohjaava läppä on aikaa myöten hapertunut. Se läppä kun koostuu semmoisesta rei'itetystä metallilevystä ja on päällystetty jollain hapertuvalla eristeellä.
Kun ilmansäätimen laittaa kylmälle, pitää kuulua pieni ääni, kun se läppä menee toiseen ääriasentoon ja sulkee lämpoisen ilman virtaustien.
Jos lämppärin kennosta on vähänkään vuotanut nestettää siihen läpän eristeeseen, niin se on ihan hapertuvaa mössöä. Normaalistihan jos vaihtaa vain lämppärin kennon tuota ei tarvitse vaihtaa, sillä se on vaihdettavissa vasta kun avaa sen koko lämppärikennon muoviasetelman
(ja se joka väittää muuten, että lämppärin kennon saa vaihdettua irroittamatta kojelautaa on jonkinasteinen velho, sillä ainakin omassa projektissa oli se kojetaulun metallinen tukirunko todella pahasti projektin tiellä ja sekin täytyi irrottaa)
Bentleyn n. 1000 sivuisen korjausmanuaalin VR6:een saa jenkeistä tilaamalla noin 45 euroon.
Koneen "nosto"
Eli mitä tuosta vr6:sta pitää irroittaa (ja mistä ne löytyy) ku alkaa vesipumppua vaihtaan? Pitäis saada se pumpun puoleinen laita koneesta ylös.
(ja se joka väittää muuten, että lämppärin kennon saa vaihdettua irroittamatta kojelautaa on jonkinasteinen velho, sillä ainakin omassa projektissa oli se kojetaulun metallinen tukirunko todella pahasti projektin tiellä ja sekin täytyi irrottaa)
Joo mä väitän että saa vaihdettua ilman että purkaa kojelaudan. Mun autoon se vaihdettiin liikkeessä kun sen ostin,mutta homma onnistui.
nyt tarttis nopeeta avustusta. Oon huomenna menos kattoo 93 vuoden vr6:sta jolla ajettu 289000 km. Onko toi IHAN liikaa vai voiko olla viel hyväs kunnossa. Ulkoisesti lähes moitteeton ja sisusta priimassa ikäisekseen. Eli nyt tietoa siitä että missä vaiheessa vr6 alkaa lahota...
Saanko udella että minkähintainen autoa on ja mitä varusteita? Itellä on kans -93 ja saa ostaa pois ajettu 239tkm ja kansiremppa tehty 7tkm sitten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa