Peräkoukkua Golf V:een

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

Peräkoukkua Golf V:een

ViestiKirjoittaja bigbear » 12.7.2006 19:07

Mitä koukkua suosittelette Golf V:n kytkettäväksi? Onko tuollainen "irroitettava" koukku oikeasti kätevä? Mitä tuollainen koukun hankinta ja asennus yleensäkään kustantaa?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 12.7.2006 21:11

Kovilia suosittelen. Jotkut on valittanut, että kovilista lähtisi maali jo 4-5v sisällä pois ja olisi ruman näköinen. Toinen hyvä on festwalia jotenkin noin se kirjoitetaan. Ja siinä ei ole tuota maalin irtoamis ongelmaa. Fixuksen koukut on mitä on aika edullisia, mutta ongelmana niissä on asennus. Monesti on pultin reiät "melkein" kohillaan. Jos ett itse asenna ei sekään ole ongelma.

Irrotettava on siistimpi irrotettuna. Muuten sillä ei ole merkitystä. Jos otat irrotettavan muista irrottaa sitä aina välillä ja laittaa vaseliinia. Jos se menee jumiin sitä ei kukaan sielä halua irrottaa.

Hinta nooin.
Koukku: Kiinteä 200€? Irrotettava 350-500€?
Asennus on usein, ei merkkiliikkeissä 150€.
Ja johtosarja yleismallin: 10€ ja merkkikohtanen n. 100€

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.7.2006 21:57

Motonet:
VETOKOUKKU VOLKSWAGEN GOLF-V 04--TOURAN
01.01.05 jälkeen ensirekisteröidyn henkilöautokoukun oltava EU-hyväksytty!
Johtosarjat 7naparasialla
Golf-V Koukku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-0035 150.00 ?
Golf-V Sähkösarja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-9099 214.00 ?


Sähkösarja maksanee maltaita juurikin CAN-väylän takia.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 13.7.2006 12:55

Huh huh, että sähköt maksaa... Pitää varmaan rakentaa langaton ratkaisu :)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 13.7.2006 14:00

Merkkiliikkestä sähkösarja 168€. Kiinteä koukku 163€ ja irroitettava 257€. Nuo Kovilin tekemiä, vaatii puskurin alahelmaan koverruksen. Alkuperäinen koukku tulee luukun taakse. On ehkä hiukan siistimpi, mutta kustannukset aika paljon kovemmat (koukku 325€ + alahelma luukkuineen n. 115€).

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.1.2008 12:05

Tilasin saksasta OEM (westfalia) koukun johtosarjoineen.
Säästö satasia.

Viikko vierähti toimituksessa.
Postin Maija-täti raahas lootan terassille heh...

Asentamaan kun puskurin lipare tulee matkahuoltoon.
Tai voishan nuo sähköt laittaa valmiiks.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 5.2.2008 11:17

Säästö satasia eli tarkennatko miten kokonaishinnan kanssa oli ?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.2.2008 9:21

Puskuri slamit.netistä 62 euroa +toimitus... Muuta kilkettä mukana.
Koodaus 20€, pah
Ja koukku osineen 390€
Asennuskaljat 12€
Yht ~480€

Pelkästään osat tiskiltä vajaat 800 euroo ja asennus veis liikkeeltäki ainaki 4-5 tuntia.
asennus kuveja

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 7.2.2008 9:35

Täytyy sanoa et tuo orkkiskoukku on kyllä ehdottoman asiallinen. Kuuluko nuo styroxit toimitukseen siis?
Oli omassa G IV:ssa ja oli se vaan kiva kun oli piilossa.
Toimi hyvin kesät talvet.

Oliko muuten piuhanveto paha, sinä oli joku boxikin mukana vai ?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.2.2008 10:46

Se boksi näkyy tuossa yhdessä kuvassa, siel takakontin kyljes.
Styroksit tuli auton mukana.

Johdot oli aika työläät vetää, takapenkki pois ja sit vasemman puolen verhoilu.
Ja tietysti kontista kaikki pois. Ja takavalot, sekä puskuri.

Johdot oli aika simppelit kytkee mukana tulleen ohjeen mukaan.
Vaikein oli saada sulakeaskista yks liitin irti.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 18.1.2009 19:55

Nonniin nyt on asenneltu http://www.bertelshofer.com:sta tilattu koukku ja levitettyä johtosarja. Modulin asennus rauta tarttee ilmeisesti hommata itse? Mitä varten tuo johtosarjan kaksi napainen plugi on perärontissa? Plugin kuva näkyy tos:n kuvasarjassakin. Ensi viikonlopulle jäi nuo plugien kytkeminen ja koodailu. Koukku maksoi johtosarjan kanssa joulualennuksesta 345€ kotiin tuotuna. Vaikka onkin jollain tapaa fiksua tukea suomalaisia erikoisliikkeitä säästi saksasta tilaamalla 250€. Koukku on kuitenkin OEM tuote. Esim. modulin Westlafia tarran alta paljastui VW/Audi:n tarra osakoodilla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.1.2009 22:11

Mulle tuli se asennusrauta samassa paketissa.
Liekö sitten unohtunut?
Katso lähetyslistaa ja lähetä sinne palautetta että puuttuu. Lähettävät varmaan sen jälkikäteen.

Sen liittimen arvoitusta en ole vielä saanut selville, luultavasti liittyy asuntovaunun lataukseen tms...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.1.2009 22:32

Kannattaa sitten käyttää auto ammattimiehellä koodattavana jottei tule liukkaalla yllätyksiä. Saattaa esp olla vähän ymmällään jos on koodaus jäänyt tekemättä ja liukas keli yllättää..

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.1.2009 8:12


hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 20.1.2009 20:38

the plug with the two pins ist for the load line in the 13 pin socket (Pin 10 and ground Pin 11).
It is discribe in point 57. You can buy an aditional wiring kit 300 025 300 113 for this plug.
The holder for the control unit is available with the number 900 001 506 461.
It is discribe in point 5.

Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
i.V.
Kundendienst/Customerservice
WESTFALIA-Automotive GmbH
Am Sandberg 45
D-33378 Rheda-Wiedenbrück
T +49 (0) 52 42 / 907 - 453
F +49 (0) 52 42 / 907 - 239
[email protected]
www .westfalia-automotive.de

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.1.2009 20:46

^Juu oikein arvelin sen latausjohdon kanssa.

Eivät sit suostu lähettään sitä rautaa!?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 20.1.2009 20:52

ei näemmä kuulu minun tilaukseeni äkkiähän tuon pyörittelen peltisaksilla.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 21.1.2009 19:26

asensin just faijan autoon (v variant) koukku.

koukku on kovil ja johtosarja ECS (ostettu marmoritiskiltä).

nyt on asia vaan et mittaristossa palaa luistonesto valo, ratti valo eli ohjaustehostimen valo ja vielä rengas paine varotin valo.

tarviiko koodata? ei ainakaan lukennu mitään ohjeissa.

ja sit vielä et pystyykö autolla ajaa 50 km vaikka noi valot palaa, pitäis kotiin päästä

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 21.1.2009 19:58

Nollautuvat kaikki kun lähdet ajamaan. Paitsi rengaspainevaroitin mikä pitää kuitata painamalla nappia pari sekuntia. Perävaunutoiminnon koodaus ei ole pakollinen eikä vaikuta koukun sähköjen toimintaan.

Syynähän noiden valojen syttymiseen ovat ratin keskiasennon ja renkaiden pyörintäkehien kalibroinnin häviäminen. Rattikalibrointi tulee suoritettua kun autolla on ajettu muutama kymmenen metriä.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 21.1.2009 20:44

pääsin kyllä kotiin.

ja niin kuin Una just kertoi, ajoin autolla 5m ja valot sammuivat.

täytyy huomenna soitta vw ja kysyä tarviiko koodata toi "piraatti-sarja"

olen asentanut saman valmistajan sarja mitsuihin ja niissä ei tarvii koodata, mutta mitsuissa ei tarvii mitään can-väylii muistaakseni koskea.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 21.1.2009 21:12

Merkkihuollossa viime kesänä työskennellessä oli täällä päin ainakin ohjeistus että muuta kuin alkuperäistä ohjainlaitetta ei edes saisi järjestelmään koodata.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2009 21:55

Oliko akku irti vai mistä se keksi noi varoitusvalot sytyttää.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.1.2009 22:44

Paree se akku on irrottaa, kun can väylää ym sorkitaan =)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.1.2009 7:02

Perävaunutoiminnon koodaus ei ole pakollinen eikä vaikuta koukun sähköjen toimintaan.


Suosittelen kyllä koodaamaan, ainakin jos autossa on ESP. Saattaa aiheuttaa sydämentykytyksiä liukkaalla jos espi ei tiedä perässä olevan kärryn ja ohjailee tavallisen kaavan mukaan. Sähköt kyllä toimii ilmankin

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 22.1.2009 9:32

Ei, vaan yhdistelmä-ESP:n saa aktivoida vain alkuperäisasenteisella tai jälkiasenteisella alkuperäis-ohjainlaitteella varustetulla koukulla. ECS:n valmistamat ohjainlaitteet eivät näitä ole.

Tässä vielä lainaus ross-techin wiki:stä:

Trailer Stabilization

NOTE: Activating this feature is only permitted for cars that come with a trailer hitch as factory installed equipment or where the retrofitted trailer hitch is similar to the factory installed one, additionally there are legal limitations for USA, Canada and Australia which do not permit the activation of this feature. Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature - same applies for newer ones where you get an error when accessing the adaptation channel in question.

Ja vielä linkki samaan artikkeliin, jossa on vähän lisääkin tietoa:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Trailer_Hitch_Retrofitting_%281K%29

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.1.2009 11:04

Tuolta saksasta kun koukun tilasin ja sähköt..
Siinä sähkösarjassa esim ohjausboksin VW tarran päälle oli lätkäisty Westfalia tarra. OEM tarra näkyi hyvin sieltä alta heh.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.1.2009 10:35

Koukun koodauksen jälkeen tuli uusi vikakoodi. Ruksasin ohjeen mukaan trailer:n käyttöön. Trailer stabilization toimintoa en vielä koodannut lieneekö aiheuttaa virheen. Näyttäisi että auton toimintoihin ei ole vaikutusta.

"Trailer Stabilization

NOTE: Activating this feature is only permitted for cars that come with a trailer hitch as factory installed equipment or where the retrofitted trailer hitch is similar to the factory installed one, additionally there are legal limitations for USA, Canada and Australia which do not permit the activation of this feature. Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature - same applies for newer ones where you get an error when accessing the adaptation channel in question."



ENNEN ASENNUSTA:

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 29001053070F2C
Coding: BD3F0B40070002
Shop #: WSC 01279 785 00200

No fault code found.

KOUKUN KOODAUKSEN LÄLKEEN:

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H11 0110
Revision: 11 Serial number: 29001053070F2C
Coding: BD3F4B40070002
Shop #: WSC 01279 785 00200

1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 110
Mileage: 102325 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:01:33

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 26.1.2009 11:27

Koodasitko ennen vain jälkeen peräkoukun ohjainlaitteen asennusta? Tai oikeastaan sillä ei ole edes väliä vaan tuo vikakoodi taitaa tulla jokatapauksessa siinä vaiheessa kun koukun ohjainlaite saa ensimmäisen kerran sähköä, tai heti koodauksen jälkeen, mikäli se suoritetaan ennen asennusta. Eli poistappa vikakoodit niin ei pitäisi tulla enää takaisin.

Tuo väärin koodatun ohjainlaitteen vikakoodi tulee asennuksen jälkeen myös silloin jos peräkoukun koodausta ei suoriteta lainkaan, mutta siitä ei tosiaan ole mitään haittaa.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.1.2009 12:05

aaah olinpa typerä. Totta asennuksen jälkeen kosla varmasti tunnistaa että väylällä on ylimääräistä tavaraa ennen koodausta. Täytyypä opistaa ja katsoa.

McHilly
-
Viestit: 184
Liittynyt: 23.7.2003 12:27

ViestiKirjoittaja McHilly » 13.9.2009 21:25

Joutuuko tuossa johtosarjan kytkemisessä viemää johtoja eteen asti? Vai saako ne kytkettyä takalaatikossa? Tarkoitus olisi tuollainen Kovilin koukku ja marmoritiskin johtosarja hankkia Jetta -08

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.9.2009 21:27

^Joutuu sulakerasialle asti...

ps. älä missään nimessä ota kovilin koukkua.
Kun saat alkuperäisen edukkaammin.

edit:
Ja lisäksi kovilin koukun paikka törröttää rumasti puskurista.

KLIK alkuperäiseen koukkuun

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 14.9.2009 20:49

^Joutuu sulakerasialle asti...

ps. älä missään nimessä ota kovilin koukkua.
Kun saat alkuperäisen edukkaammin.

edit:
Ja lisäksi kovilin koukun paikka törröttää rumasti puskurista.

KLIK alkuperäiseen koukkuun


kannatetaan. Tulee silmälle soma kun ostaa tuon westfalian ja slamitilta helman. kannattaa varata pari päivää asennuksiin. mekaaninen asennus menee <2h, mutta tuo jontosarja ottaa aikansa, kun tarttee irrotella paneeleita.

Illo
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.11.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Illo » 18.11.2009 23:02

Palataanpa astialle. Suunnitelmissa käytetyn VW:n osto ja siihen pitäisi asentaa mielellään "tehdaskoukku". Hyviä vinkkejä ovat jo useat teistä antaneet, mutta tuo yhdistelmävakautus vielä meikäläistä vähän mietityttää. Mistä te (jotka olette asentaneet tehdaskoukun) tiedätte,
että yhdistelmävakautus on toiminnassa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.11.2009 10:07

^Kun kärry (toimivilla valoilla) on kiinni, ESP valo (pitäis) palaa jonkun aikaa kauemmin käynnistyksen yhteydessä.

Itse en ole tuota huomannut, mittaristosta "puuttuu" myös peräkärryn vilkuista kertova merkkivalo - vaikka se ikoni siellä näkyykin.

Tiedä sitten... Joskus lapinreissulla motarilla 2 pakettiautoa painoi ohi, tuuli heilautti molemmilla kerroilla vähän golffia ja huomas kuinka auto korjasi itse ajolinjan...

Make sure the vehicle has been produced after 06/06/2005 (MY 2006+), earlier models may not support this feature

samppa76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 1.3.2009 22:30

moi

ViestiKirjoittaja samppa76 » 31.12.2009 16:17

ite laitatin omaan laakosella.ja mul on IV golf variant. mul se maksoi 680€ koko paketti.irotettava kovalin koullu ja alkuperäiset johdot pika liittimillä.

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 31.12.2009 16:22

ite laitatin omaan laakosella.ja mul on IV golf variant. mul se maksoi 680€ koko paketti.irotettava kovalin koullu ja alkuperäiset johdot pika liittimillä.


OT jatkuu. Feloxilla Oulussa kiinteä koukku oli asennettuna 300 euroa. On Laakkosella Kovilin koukku hinnoissaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 31.12.2009 17:35

Neloskoppasissa kärryn sähköt ryöstetään takavaloilta yksinkertaisella johdolla.
Ei tarvii purkaa puolta autoa ;)

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 1.1.2010 18:47

Voiko tuon kärrynajonvakautuksen kytkeä jos on hankkinut vaikkapa marmorilta vw:n oman lälkiasennus sähkösarjan?

Meinasin tulevaan 07 touraniin tehdä Full OEM asennuksen koukun suhteen ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.1.2010 18:58

Kyllä sen pitäis olla mahdollista tuon aiemman rosstech wiki linkin avulla.

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 1.1.2010 19:48

Ok, hyvä tietää. Myös appiukon -07 Octaviaan voisi hankkia OEM johtosarjan jos sillä saisi aktivoitua tuon ESP:n perävaunutoiminnon. Appiukko kuitenkin käyttää paljon vaununvetoon, traileriin peräkärryyn tuota niin ei se ainakaan haittaa.

Olettaisin että -07 Ocu II:n menisi sama homma heittämällä? Onko joku tehnyt saman operaation Octaviaan?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.1.2010 22:00

Ocu on sähköiltään golf, siitä vaan :D

Ainoa mutta on vain 2005 vanhemmat autot, joista puuttuu tuo vakautus esp boksista.

pinion
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.8.2012 10:46

ViestiKirjoittaja pinion » 25.8.2012 11:17

Vieläkö Slamit.netistä saa tuota luukullistä takapuskurin helmaa? Koitin kattella mutta en ainakaan vielä löytäny...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.8.2012 17:28

laita spostia

myyrä
-
Viestit: 298
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 31.8.2012 15:45

Olisi tällainen keissi: Jetta v ja vetokoukun sähköt ei toimi (valot ei pala kärrissä etc).
Koukku on Kovilin tekele, johtosarjasta ja ohjainboksista ei tietoa, kun ei ole oma auto. Voisi olettaa, että on vw:n, jos kerran Laakkosella laitatettu.
Kuulemma pitäisi ohjelmoida koukku toimintaan, mutta en sitä mielelläni tekisi, kun ojainlaitteen alkuperästä ei ole tietoa.

Osaako joku kertoa vaikuttaako tuo koodaus kärrin sähköjen toimintaan, mielestäni ei? Eli vaikuttaisi vain auton ajonvakautusjärjestelmän ja jarrujen toimintaan, kun kärri on kytkettynä.
Kuulemma ovat Laakkosella jo jotain yrittäneet koodailla, tarina ei tosin kerro, että mitä.

Mun mielestä vika on nyt ennemminkin kytkennöissä tai sulakkeessa, kun kerran joskus on toiminut.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 31.8.2012 16:04

Jos se on kovil niin luultavasti ei ole alkuperäinen johtosarja

http://www.kovil.fi/media/HUOLTOTIEDOTE ... 08_CFC.pdf

ks kohta CFC®- MODULIN RESETOINTI!

myyrä
-
Viestit: 298
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 31.8.2012 16:18

Tuo selvitti jo paljon. Kiitos! Maanantaina palaillaan astialle, jos vika ei korjaantunut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa