Onko tyyppivika, että kyseinen mötikkä vuotaa auton takaluukun sisäpuolelle? Onko kenties ainoa vaihtoehto uusia koko pesuri?
Olisi kiva takalasin pesintä käyttää, mutta ei sitä takaluukkua viitsisi tuon takia pilatakaan.
Passat Variant 98 takalasin pesin vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
tai sitten sulla on suutin ,joka kulkee pyyhkijän akselin lävitse, hapettunut kiinni siihen akseliin ja pyörii samaan tahtiin kun pyyhinkin ja mennyt poikki näin ollen ja vuotaa sen seurauksena luukun sisälle.
Itsellä kävi näin eikä uutta suutinta saa tuohon kapistukseen vaan joutuu ostamaan koko moottorin. Siis jos näin on käynyt. Toinen vaihtoehto tosiaan on tuo että letku on lähtenyt irti suuttimen juuresta.
Tuleeko sulla yhtään vettä takalasille?
Itsellä kävi näin eikä uutta suutinta saa tuohon kapistukseen vaan joutuu ostamaan koko moottorin. Siis jos näin on käynyt. Toinen vaihtoehto tosiaan on tuo että letku on lähtenyt irti suuttimen juuresta.
Tuleeko sulla yhtään vettä takalasille?
Moottori siis vaihtoon...
"tai sitten sulla on suutin ,joka kulkee pyyhkijän akselin lävitse, hapettunut kiinni siihen akseliin ja pyörii samaan tahtiin kun pyyhinkin ja mennyt poikki näin ollen ja vuotaa sen seurauksena luukun sisälle.
Itsellä kävi näin eikä uutta suutinta saa tuohon kapistukseen vaan joutuu ostamaan koko moottorin. Siis jos näin on käynyt. Toinen vaihtoehto tosiaan on tuo että letku on lähtenyt irti suuttimen juuresta. "
Juu, kyllä sinne takalasiinkin jonkin verran vettä menee.
Taitaapa olla näin tämän homman laita, että moottori menee vaihtoon...pyyhin ja vesisuihku menee samaa tahtia. Letku näytti olevan kyllä ihan ok. Sen takia se vuotaa sit sinne sisälle, ainakin puolet vesimäärästä menee sisätilaan, puolet sinne, minne pitääkin eli takalasiin.
Johtuuko kenties tosta sekin, että pissapojan valo palaa koko ajan, vaikka pissapojan säiliö on täynnä?
Paljonko sulla, goodis, maksoi toi moottorin uusiminen?
Itsellä kävi näin eikä uutta suutinta saa tuohon kapistukseen vaan joutuu ostamaan koko moottorin. Siis jos näin on käynyt. Toinen vaihtoehto tosiaan on tuo että letku on lähtenyt irti suuttimen juuresta. "
Juu, kyllä sinne takalasiinkin jonkin verran vettä menee.
Taitaapa olla näin tämän homman laita, että moottori menee vaihtoon...pyyhin ja vesisuihku menee samaa tahtia. Letku näytti olevan kyllä ihan ok. Sen takia se vuotaa sit sinne sisälle, ainakin puolet vesimäärästä menee sisätilaan, puolet sinne, minne pitääkin eli takalasiin.
Johtuuko kenties tosta sekin, että pissapojan valo palaa koko ajan, vaikka pissapojan säiliö on täynnä?
Paljonko sulla, goodis, maksoi toi moottorin uusiminen?
No hyvä sitten
jos ei ton enempää maksa. Oon tottunu noitten vag-vehkeitten kanssa siihen, että joku pieni osa voi maksaa jo lähemmäs sataa eurookin, joten joku 20 eetua tuntuu ihan uhrattavalta summalta.
Omassa autossa katkesi tuo pyyhkijän akselin läpi menevä takalasin pesurin kupariputki. Suutin pyöri pitkään pyyhkijän mukana ja lopulta alkoi vuotamaan vettä takaluukun sisälle.
Sain korjattua tuon pikku askartelulla ja webaston (sinisellä) polttoaineputkella (4x2mm).
1. Suutin irti
2. Pyyhkijän moottorin vaihteistoin kansi irti
3. Letkuliitin irti akselilta, vaati vähän vääntelyä että putki katkesi kokonaan.
4. Vanha kupariputki poikki letkuliittimen muoviosan juuresta.
5. 4,0mm poralla porataan kupariputki pois letkuliittimen (muovia) sisältä. Itse porasin ensin 3,0mm terällä ja sitten vasta 4mm.
6. Webaston/Eberin polttoaineletkusta sopiva pätkä (n. 20cm) letkuliittimeen porattuun reikään. Laitoin hieman epoksiliimaa, vaikka olisi ollut varmaan tiivis muutenkin.
7. 4,5mm poralla suurensin akselin sisäreikää, niin että pa-putki sopii liikkumaan, eikä hierry heti poikki. Samalla tuli putsattua vanhan putken jämät.
8. Rasvasin pa-putken vaseliinilla ulkopuolelta. Letkuliitin putkineen paikalle ja moottorin (vaihteiston) kansi kiinni.
9. Puukolla katkaistaan putki akselin pään tasalle.
10. Putken sisäreikää suurentelin 2,5mm poralla, niin suuttimen sai painettua pohjaan.
Toimii, mutta saa nyt nähdä miten kauan. Kevyesti ainakin nyt näyttää liikkuvan, eikä suutin liiku yhtään vaikka pyyhkijää käyttää.
Sain korjattua tuon pikku askartelulla ja webaston (sinisellä) polttoaineputkella (4x2mm).
1. Suutin irti
2. Pyyhkijän moottorin vaihteistoin kansi irti
3. Letkuliitin irti akselilta, vaati vähän vääntelyä että putki katkesi kokonaan.
4. Vanha kupariputki poikki letkuliittimen muoviosan juuresta.
5. 4,0mm poralla porataan kupariputki pois letkuliittimen (muovia) sisältä. Itse porasin ensin 3,0mm terällä ja sitten vasta 4mm.
6. Webaston/Eberin polttoaineletkusta sopiva pätkä (n. 20cm) letkuliittimeen porattuun reikään. Laitoin hieman epoksiliimaa, vaikka olisi ollut varmaan tiivis muutenkin.
7. 4,5mm poralla suurensin akselin sisäreikää, niin että pa-putki sopii liikkumaan, eikä hierry heti poikki. Samalla tuli putsattua vanhan putken jämät.
8. Rasvasin pa-putken vaseliinilla ulkopuolelta. Letkuliitin putkineen paikalle ja moottorin (vaihteiston) kansi kiinni.
9. Puukolla katkaistaan putki akselin pään tasalle.
10. Putken sisäreikää suurentelin 2,5mm poralla, niin suuttimen sai painettua pohjaan.
Toimii, mutta saa nyt nähdä miten kauan. Kevyesti ainakin nyt näyttää liikkuvan, eikä suutin liiku yhtään vaikka pyyhkijää käyttää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa