Kansitietoa, 5 mukinen 2,5 bensa.
Valvoja: ffp jäsenet
Kansitietoa, 5 mukinen 2,5 bensa.
Tyhmä utelee taas, 2 päivää googlettaneena ja useamman olusen tuona aikana nauttineena ja tyhjin käsin jääneenä on paras kysellä asiantuntijoilta.
Eli, transporterin 5 mukinen 2,5 bensa. 10V (terkemmin AET) jokunen lisähumma olisi mukava kaivella esiin tuosta aliviritteisestä pannusta, perinteiset kikat tiety on pakko käyttää mutta persuuksissa kalvaa muistikuva että esim audillahan on noita 5 mukisia, 20V koneita, saisikohan tuollaisen kannesta mulkattua kannen tuohon volkkarin pannun päälle?
Eihän tuolla korilla mikään kiire saa tulla mutta alkuperäisistä 115 kaakista tuntuu juoksevan ainakin 15 (varmaan enemmänkin)pitkin suomen mettiä...
VR6 on tietty yksi mahis, mutta ei niin halpa...
Ja kannttaa vastata kun 5 vuotiaalle...
Eli, transporterin 5 mukinen 2,5 bensa. 10V (terkemmin AET) jokunen lisähumma olisi mukava kaivella esiin tuosta aliviritteisestä pannusta, perinteiset kikat tiety on pakko käyttää mutta persuuksissa kalvaa muistikuva että esim audillahan on noita 5 mukisia, 20V koneita, saisikohan tuollaisen kannesta mulkattua kannen tuohon volkkarin pannun päälle?
Eihän tuolla korilla mikään kiire saa tulla mutta alkuperäisistä 115 kaakista tuntuu juoksevan ainakin 15 (varmaan enemmänkin)pitkin suomen mettiä...
VR6 on tietty yksi mahis, mutta ei niin halpa...
Ja kannttaa vastata kun 5 vuotiaalle...
nuo audin viitos bensakoneen kannet eroaa aika paljon dieselin kansista. puuttuu suuttimien paikat ym. jos edes fyysisesti ovat lähellekään samat eli kävisi paikoileen niin joutuu kyllä aika tavalla muokkaamaan jotta suuttimet saisi lähellekään paikoilleen. Viet ton nykyisen kanne viritettäväksi niin sillä saat jo ihmeitä aikaan kunhan vaan polttoaineen saanti ja paineet päivittää kanssa.
hmmm...
Mutta kun tuo on bensapata... niin meinasin että onko tolkuttomia eroja tuossa audin 20V kannessa, verrattuna omaan 10 veiviseen.
Vaikken autoihme olekkaan, niin veikkaan että 20 valve kannesta on helpompi työstää työhevosia, kun 10 valve kannesta villioreja?
Eli onko älytön homma työstää 2,2 turbon kannesta toimiva 2,5 vapariin?
Vaikken autoihme olekkaan, niin veikkaan että 20 valve kannesta on helpompi työstää työhevosia, kun 10 valve kannesta villioreja?
Eli onko älytön homma työstää 2,2 turbon kannesta toimiva 2,5 vapariin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin.
Okei, back to basics...
Ideana olisi saada tuosta kuitenkin sivistyneesti käyttäytyvä, mamma kun narisee että on karvan laiska, kun ajeli mulle nyt työ-autoksi siirtyvällä 626 GT mazdalla jossa kuitenkin 150 hummaa (tehtaalta lähteissä) 2.0 16V. josta voisi vetää johtopäätöksiä että vokkelon 2,5 litranen olisi karvan aliviritteinen?
Tottumattomalla tulee tietty mieleen että 20 venanen kansi saattaisi auttaa verrattuna tuohon vakioon 10 venttiiliseen, maltillista nokkaa, putki ja ilmansaanti vaihtoon.
Kuten sanottu, tyhmän kannattaa kysyä viksummilta...
Ideana olisi saada tuosta kuitenkin sivistyneesti käyttäytyvä, mamma kun narisee että on karvan laiska, kun ajeli mulle nyt työ-autoksi siirtyvällä 626 GT mazdalla jossa kuitenkin 150 hummaa (tehtaalta lähteissä) 2.0 16V. josta voisi vetää johtopäätöksiä että vokkelon 2,5 litranen olisi karvan aliviritteinen?
Tottumattomalla tulee tietty mieleen että 20 venanen kansi saattaisi auttaa verrattuna tuohon vakioon 10 venttiiliseen, maltillista nokkaa, putki ja ilmansaanti vaihtoon.
Kuten sanottu, tyhmän kannattaa kysyä viksummilta...
Tässähän voidaan tehdä erinäisiä teorioita kaljapäissään. Ensin se perinteinen katsastusjeesustelu:
1. 20v kannen laittaminen ko. kokoonpanoon ei ole laillinen toimenpide, eikä oikeastaan mikään muukaan vireistäminen, jos katsastusmies huomaa ko. operaation, auto ei varmasti mene leimasta läpi. Nyt en juuri muista miten asia menee omavalmiste moottorin kanssa, mutta n. 1000€ arvoiset VTT pakokaasutestit pitäisi teettää vähintään ennenkuin ko. kokoonpanon saisi leimalle laillisesti. (+ tietysti tehonmittaustodistukset ja vastaavuustodistukset, että autoon saa niin ja niin paljon täkyä).
2. Virinokan laittaminen ja porttaaminen tohon 10v kanteen taitaa olla vähän niin ja näin, kun kansi on suunnittelultaan n. -60 luvulta ei virtausta juurikaan ole. Tehoa saat muutamia poneja lisää, ja taas katsastusjeesustelua sen suhteen että pysyykö päästöt kurissa uuden nokan kanssa. Ja toimiiko edes vakio moottorin ohjaus miedonkaan nokan kera. Ainoa nokkakokeilu mitä tekisin, olisi joku 2.2 tai 2.3 litraisen vapari 10v nokan kokeileminen, luulisi ainakin että noissa riittäisi laulu vähän ylemmäs kuin nykyisessä nokkakepissä. Eri asia sitten, että miten tehoalue sopii pakettiauton käyttötarkoitukseen ja laatikon välityksiin...
3. JOS lähtisin hakkaamaan päätä seinään, ja väkisin haluaisin 20v kannen tuohon moottoriin niin vaihtoehdothan ovat seuraavanlaiset:
Vapaasti hengittävän 7a koneen kannessa olisi vähän riehakkaammat nokat (ylävetoisempi paketti)
Turbomoottorien (3B, ABY tms. ) nokilla varmaan saadaan alavetoisuutta säilytettyä, jos sellaista nyt tarvitsee.
20v kantta swapatessahan sitten menisi uusiksi vähintäänkin männät, moottorin ohjaus yms. Sisältää siis paljon, paljon, paljon työtä ja puuhastelua.
4. Tässä vaiheessa onkin sitten järkevää miettiä, että tarviiko siihen pakettiautoon sitä täkyä, vai kuskaako tavaraa vähän maltillisemmin ja hommaa jonkun toisen ritsan mitä sitten lähtee virittelemään...
1. 20v kannen laittaminen ko. kokoonpanoon ei ole laillinen toimenpide, eikä oikeastaan mikään muukaan vireistäminen, jos katsastusmies huomaa ko. operaation, auto ei varmasti mene leimasta läpi. Nyt en juuri muista miten asia menee omavalmiste moottorin kanssa, mutta n. 1000€ arvoiset VTT pakokaasutestit pitäisi teettää vähintään ennenkuin ko. kokoonpanon saisi leimalle laillisesti. (+ tietysti tehonmittaustodistukset ja vastaavuustodistukset, että autoon saa niin ja niin paljon täkyä).
2. Virinokan laittaminen ja porttaaminen tohon 10v kanteen taitaa olla vähän niin ja näin, kun kansi on suunnittelultaan n. -60 luvulta ei virtausta juurikaan ole. Tehoa saat muutamia poneja lisää, ja taas katsastusjeesustelua sen suhteen että pysyykö päästöt kurissa uuden nokan kanssa. Ja toimiiko edes vakio moottorin ohjaus miedonkaan nokan kera. Ainoa nokkakokeilu mitä tekisin, olisi joku 2.2 tai 2.3 litraisen vapari 10v nokan kokeileminen, luulisi ainakin että noissa riittäisi laulu vähän ylemmäs kuin nykyisessä nokkakepissä. Eri asia sitten, että miten tehoalue sopii pakettiauton käyttötarkoitukseen ja laatikon välityksiin...
3. JOS lähtisin hakkaamaan päätä seinään, ja väkisin haluaisin 20v kannen tuohon moottoriin niin vaihtoehdothan ovat seuraavanlaiset:
Vapaasti hengittävän 7a koneen kannessa olisi vähän riehakkaammat nokat (ylävetoisempi paketti)
Turbomoottorien (3B, ABY tms. ) nokilla varmaan saadaan alavetoisuutta säilytettyä, jos sellaista nyt tarvitsee.
20v kantta swapatessahan sitten menisi uusiksi vähintäänkin männät, moottorin ohjaus yms. Sisältää siis paljon, paljon, paljon työtä ja puuhastelua.
4. Tässä vaiheessa onkin sitten järkevää miettiä, että tarviiko siihen pakettiautoon sitä täkyä, vai kuskaako tavaraa vähän maltillisemmin ja hommaa jonkun toisen ritsan mitä sitten lähtee virittelemään...
Niinkuin aina, totuus sattuu...
Tavaraahan tuolla ei kuljetella koska on henkilöauto 1 + 6.
Pelkkä nokka tuntuu itsensä kiusaamiselta, ainakin mitä noita kaveritten autoja on tullu joskus nuorena ajettua ( mitään ajamista ole kun alle 6000 kierroksen ei tapahdu vielä mitään) sivistyneesti tuota voimaa pitäisi välittää tien pintaan.
Ideana oli ostaa toinen pata jota hiljaisuudessa laitattaa, kun niitä tuntuu saavan pariin sataan, "vie pois" menttaliteetilla, ja kaveriksi esim tuommoinen 2,3 20V tekniikka josta hyödyntää kaikki mitä voi.
Hönkäähän tuohon saa laittaa, Caravellen oma VR6 (AMV) luovuttaa kuitenkin sen 204 hv, saattaa olla viksumpi tuottaa saksasta sellainen. eroja autoissa ei taida olla kun etulevyt.
Tietty pitää kysellä akaltakin että kuinka kiire sillä on heittää kakarat kerhoon aamuisin :P
Tavaraahan tuolla ei kuljetella koska on henkilöauto 1 + 6.
Pelkkä nokka tuntuu itsensä kiusaamiselta, ainakin mitä noita kaveritten autoja on tullu joskus nuorena ajettua ( mitään ajamista ole kun alle 6000 kierroksen ei tapahdu vielä mitään) sivistyneesti tuota voimaa pitäisi välittää tien pintaan.
Ideana oli ostaa toinen pata jota hiljaisuudessa laitattaa, kun niitä tuntuu saavan pariin sataan, "vie pois" menttaliteetilla, ja kaveriksi esim tuommoinen 2,3 20V tekniikka josta hyödyntää kaikki mitä voi.
Hönkäähän tuohon saa laittaa, Caravellen oma VR6 (AMV) luovuttaa kuitenkin sen 204 hv, saattaa olla viksumpi tuottaa saksasta sellainen. eroja autoissa ei taida olla kun etulevyt.
Tietty pitää kysellä akaltakin että kuinka kiire sillä on heittää kakarat kerhoon aamuisin :P
Onkohan tuosta juttua foorumilla jossain, koetin ainakin kaivella mutta ei osunut silmään.
Tämä keskustelu tapahtui aikoinaan Himoksella erään mökin terassilla muutaman olun saattelemana ja muistiin panoja ei tuolloin suoritettu eli ei löydy juuttua foorumilta.
4. Tässä vaiheessa onkin sitten järkevää miettiä, että tarviiko siihen pakettiautoon sitä täkyä, vai kuskaako tavaraa vähän maltillisemmin ja hommaa jonkun toisen ritsan mitä sitten lähtee virittelemään...
Tarviihan pakussa nyt pikkasen potkua löytyä:-) toki tuo 2,5 muutos 20V:ksi on varmasti kohtuu työläs jos ei tarkoitus ole hirveitä tehoja ruveta ottamaan.
edit: Mut jos kaikki tavarat (2,3 20V) on saatavilla niin laita se sellasenaan sinne, kyllä se 170hv jo liikuttaa sitä kivasti.
Niinpä, 700€ tuollaisen coupen saisi belgiasta josssa tuo 2,3 20V tekniikka olisi...
Etuna olisi tietty tuttu töissä laivalla, joten tuontikulut voisi laskea pois siittä.
Mutta tuskin se jumppa sitten siihen loppuisi...
Tässä kohtaa on varmaan hyvä mennä nukkumaan kun katselee V8 audin 3,6 litrasta sillä silmällä...
Etuna olisi tietty tuttu töissä laivalla, joten tuontikulut voisi laskea pois siittä.
Mutta tuskin se jumppa sitten siihen loppuisi...
Tässä kohtaa on varmaan hyvä mennä nukkumaan kun katselee V8 audin 3,6 litrasta sillä silmällä...
Taitaa halvemmaksi tulla laittaa se ABY tai AAN 20v turbo sinne ihan sellaisenaan. Siis halvemmaksi, kuin alkaa kustom-palikoilla kasaamaan 2.5 20v vaparia. Jos 204hv on kerran linjalta rullannut niin saa lailliseksikin (+20% > 230) ja moottorista saa päästöpaperin niin ei tarvitse VTT:n kauttakaan kiertää.
Kamun A90:een kun holahti tuollainen, ei tarvittu mitään muuta kuin tehotodistus (kuristettu, koska liian tehokas) ja vv-autolta lappu josta selvisi että ko. moottorityyppi on soveltuva vähäpäästöiseen autoon.
Noita on ainakin saksanmaalla tehtykin. En hämmästyisi vaikka Suomessakin.
Lastutettuna se olisi sitten sitä 270-280 hevosta, jos paketti muuten pelaa ja välijäähdytyksen saa järkevästi rakennettua. Niin ja 450Nm. Pitäisi alkaa liikahtamaan.
7A ja NM 20v vaparikoneet tehdaskuntoisina ovat melkoisen ylävireisiä enkä voisi kuvitella ko. tehoalueiden olevan kovin nautinnollisia paku-luokan vehkeessä nurkkapyörityksessä.
Kamun A90:een kun holahti tuollainen, ei tarvittu mitään muuta kuin tehotodistus (kuristettu, koska liian tehokas) ja vv-autolta lappu josta selvisi että ko. moottorityyppi on soveltuva vähäpäästöiseen autoon.
Noita on ainakin saksanmaalla tehtykin. En hämmästyisi vaikka Suomessakin.
Lastutettuna se olisi sitten sitä 270-280 hevosta, jos paketti muuten pelaa ja välijäähdytyksen saa järkevästi rakennettua. Niin ja 450Nm. Pitäisi alkaa liikahtamaan.
7A ja NM 20v vaparikoneet tehdaskuntoisina ovat melkoisen ylävireisiä enkä voisi kuvitella ko. tehoalueiden olevan kovin nautinnollisia paku-luokan vehkeessä nurkkapyörityksessä.
Jos tuo on paperisodan kanssa todella noin helppoa, niin tuskin kannattaa edes ajatella modaavansa vanhaa pataa, Transun vanhaa lootaa tuskin kannattaa ajatella tuohon AAN:n kiinni saavansa, mutta eikös nuo kaikki AAN konetta käyttävat (ainakin S4? ) ole quattroja?
Laatikosta taitaa tässä mudostua sitten taas kynnyskysymys?
Laatikosta taitaa tässä mudostua sitten taas kynnyskysymys?
Tässä muinoin oli juttua audiscene tai jokin sellainen lehti. Kanttikoppa coupeen oli pistetty 2.5 T4 koneen lohko, porattu 2,7, 10V kansi, jolle tehty kaikki jekut. k-jetti näytti olevan jotain 190-200hp tuohon kun laittaisi sähköisen (ohjelmoitavan) ruiskun nii varmaan saisi enempi vielä paremmalla hyödyllä.
:D
JOS tollaisen S4:n päätäisi tuoda suomenmaalle, ja JOS siitä päättäisi tekniikan heivata tuohon T4:ään, niin taitaa olla paalaustavaraa loppu auto?
Kun tekniikkojen hintoja kattelee niin ovat tuolla 2keur - 3keur. ja koko rimpulan saisi saksasta 1900€ ?
Nimim: ei viitteis raahata koria pihalle mätänemään... koska siellä on jo niitä mätänemässä tarpeeksi...
JOS tollaisen S4:n päätäisi tuoda suomenmaalle, ja JOS siitä päättäisi tekniikan heivata tuohon T4:ään, niin taitaa olla paalaustavaraa loppu auto?
Kun tekniikkojen hintoja kattelee niin ovat tuolla 2keur - 3keur. ja koko rimpulan saisi saksasta 1900€ ?
Nimim: ei viitteis raahata koria pihalle mätänemään... koska siellä on jo niitä mätänemässä tarpeeksi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa