golf g60

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kolopallo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.7.2006 16:27

golf g60

ViestiKirjoittaja Kolopallo » 4.7.2006 16:49

Eli alunperin oli tarkoitus vaihtaa perus g2 1.6l golffii 16 venasta tekniikka. nyt olisikin tarjolla g60 tekniikka. Eli kysymys et onko mahdollista???

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 4.7.2006 17:12

Tottakai on.

Onhan noita tekniikanvaihto-MK2:sia moniakin liikenteessä...

Sitä on jopa alkuperäisenäkin saanut...

Täytyy vain olla kaikki moottorinohjaukseen ja öljynkiertoon yms liittyvät palaset saatavilla. Sekä 02A-loota... Jotkut, jotka tietävät paremmin vastailkoot enempi. Itse olen suht noviisi, vaikka Corradolla ajelenkin... :D

Kolopallo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.7.2006 16:27

ViestiKirjoittaja Kolopallo » 4.7.2006 17:20

Jooh eli tiedos olis sellai kolaroitu orkkis g60... se vaan et meneekö osat sit samanlailla heittämäl paikolleen kö tuol teksti osion 16v swapissa... kait noita joku on joskus rakennellu?!?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 4.7.2006 17:30

Eiköhän ne ihan heittämällä mene paikalleen, mutta tuskin AIVAN samalla tavalla, kuin 16V-jutussa... Tosin lohko on miltei sama ja moottorin korvakkeet ja muut luulisi löytyvän samoista paikoista... Mutta Digifant-1 liittyvät johdotukset ja muut siihen liittyvät johdot ja anturit ovat aivan omalla laillaan (olettaisin), joten asiantuntijuutta ja lisätietoa asiasta löytynee korjausoppaasta (jos nyt sellaisen jostakin kaivat) tai sitten Dopilta Laitilasta. Miehellä on sellainen kokemus 1H- ja PG-moottorien saloistam että oksat pois...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.7.2006 23:57

ja kytkin mallia neste. eli se ei mene ihan nyt niin heittämällä kiinni. ja siihen polkimet vaihtaa. ja jos oikein pilkkua nussitaan niin tuulilasi pitäis olla liimalasi ja "kardaanitunneli" on korkeampi.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.7.2006 0:46

Geessä myös etuakselipalkki erilainen karvalakki-malleihin verrattuna kuten myös etuvakaaja... jos tarkkoja ollaan.
Nuo näin äkkiseltään tuli mieleen.

Mutta pääpiirteissään toimitaan samalla tavalla kuin tuossa tekstien 16v-swapissakin: Vanhat osat irti, uudet tilalle. Mitä täydellisempi tuo kolari-yksilö on osiltaan, sen parempi.
Kannattaa myös muistaa ennen swappia tarkastella myös prosenttitaulukkoa: Menevätkö vaihdetut osat yli 35% jolloin kanta-autotarkastus tulee ajankohtaiseksi.
Kun on tarkkana pelkällä tekniikan vaihdolla uskoakseni jäädään alle 35%.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 5.7.2006 21:52

G60 swappia tuskin tehdään alle 35%:in, meinaan juurikin noi vaihdelaatikot ja etuakselipalkit nostavat prosentteja melkoisesti. Tuulilasia ei prosentteihin taideta laskea, kun on melkoisen kuluva osa. Alle 35%:in tuskin päästään vaikka jätettäis paremmat penkit ja muut G60 herkut vaihtamatta.

Kannattaa käydä noi vaihdettavat osat ja prosenttitaulukko tarkkaan läpi, kanta-auto tarkastuksessa tarvii varmaaan käydä, joten mars konttorille ja kyseleen mitä todistuksia ne tarvii ja paljon tulee maksamaan. Ja jos se kolaroitu G60 ei ole käyntikuntoinen niin se melkein kannattaa unohtaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.7.2006 8:32

Kyllä alle 35% pääsee kun osaa oikealla lailla taktikoida ja vertailla numeroita. Esim etuakselipalkki on samalla numerolla joten jarrujen vaihtaminen eteen pelkästään ja vakaajien, säästää prosentteja roimasti.
Kyllä niitä saa nipistettyä helpostikkin kun hieman pähkäilee,

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.7.2006 10:27

Ja eikös prosentteja saa nipistettyä myös apulaitteilla, eli laturi, startti yms. kelpaava alkuperäistä.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 6.7.2006 16:33

Joskus tuli tehtyä toi swappi 1.8 gt golfiin. Prosentit jäi alle 35, mutta onhan toi 1.6 hiukan eri joten ei pysty kyl vertailemaan. Bolt-on periaatteella useimmat tilpehöörit sopii. Muistaakseni muutaman reiän joutu tulipeltiin porailemaan ja vaihdekeppi hässäkälle hitsaamaan kiinnikkeet sinne keskitunnelliin joten ei mikään mahdoton projekti jos on hyvä aihio mistä repii tekniikan + tarvittavat romut irti...

Kolopallo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.7.2006 16:27

ViestiKirjoittaja Kolopallo » 6.7.2006 18:19

Itse päädyin siihen vaihtoehtoon et jos projektin aloitan niin käytän auton sit kanta autotarkastuksessa... kallistahan se kyllä on. mitenkäs tuo teho puoli sit menikään eli olenko ymmärtänyt oikein et sen 20% sais olla enempi tehoa ku vakiossa. Eikö g60 ole se 160hp eli siin vois olla sen 192hp

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 6.7.2006 18:22

juu, mutta jos virität sitä ja menet mainitsemaan sen, niin voivat vaatia dynotusta. Eli leimaa se vaan vakiona ja mieti sit viilailua.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 6.7.2006 18:22

Ei se kannata alkaa mitään räpöstelemään kun halvemmalla saa alkuperäisen. Nimim. kokemusta on jo vähän liikaakin nuista kotikötö kakkiksista :)

Kolopallo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.7.2006 16:27

ViestiKirjoittaja Kolopallo » 6.7.2006 19:13

Niistä prosenteista viel.. Merkataanko ne sit aina rekisteriotteeseen?!?! ku tuohon nykyiseen kulkuneuvoon on edellinen osaa vaihtanut mutta ei ilmeisesti ole muutoskatsastettu... eli autossa nyt gt:n koneen alakerta, gt penkit, mittaristo

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.7.2006 23:17

GT koneen alakerta on ainakin ihan sama kuin mikä tahansa muukin kaasari 1.8 koneen alakerta. koska GT:ssä on ainoastaan Gti:n varustelu ja tekniikka on sama kuin CL malleissa. eikä tollasien osien vaihdosta tarvii edes kellekään ilmoittaa kun ei sitä kukaan huomaa jos on joku mittaristo vaihdettu saatika sitten että siitä joku jaksaisi ruveta valittamaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2006 23:47

ja kytkin mallia neste. eli se ei mene ihan nyt niin heittämällä kiinni. ja siihen polkimet vaihtaa.
Hieman helpotttaa kuin vaihtaa laatikon päähän vaijerikytkimen hilut, saa pitää polkimet ennallaan.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.7.2006 13:33

Niin ja kanta-auto tarkastuksen raja on nykyään 32% Itekki oon huomaanu et tulee helpommaks vaihtaa tekniikka aina katsastuksessa, siis jos kyseessä on harraste auto


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa