Skoda Fabia RS
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Fabia RS
Tuli sitten tilattua tuollainen otsikon mukainen Fabia, onko muilla foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä autosta? kipijoki ainakin?
Kuinka paljon osista on VW:n tavaraa? mitään perusvikoja havaittu?
Jälleenmyyntiarvo ainakin näyttäisi olevan kohdallaan kun parin vuoden ikäisistä pyydetään 22-24 kiloeuroa, uutena kuitenkin vain 25500€. Parin viikon päästä pitäisi auto olla suomessa, sitä innolla odotellessa otan mielellään vastaan tietoa tyyppivioista :)
Entäs tuo viripuoli? Kestääkö laite paljonkin tehoja ja vääntöä?
Kuinka paljon osista on VW:n tavaraa? mitään perusvikoja havaittu?
Jälleenmyyntiarvo ainakin näyttäisi olevan kohdallaan kun parin vuoden ikäisistä pyydetään 22-24 kiloeuroa, uutena kuitenkin vain 25500€. Parin viikon päästä pitäisi auto olla suomessa, sitä innolla odotellessa otan mielellään vastaan tietoa tyyppivioista :)
Entäs tuo viripuoli? Kestääkö laite paljonkin tehoja ja vääntöä?
Kivasti se hetken vakionakin kulkee. Kun pääsee koittamaan lastutettua niin yleensä tulee kiire kauppaan. Revo mainostaa että saa 180hv/400nm noi on todella hetkellisiä kun se säälittävän kokoinen ei jaksa pitää imuilmaa viileänä. itsellä on ajettu reilu 50tkm uudella ohjelmalla eikä ole ollut muuta vikaa kuin, että pitäisi saada lisää voimaa taas. Pitää ottaa mutsin 1.2raketti alle niin tuntuu taas 130hv mahtavalta. Mukava tuo muuten on ajaa mutta alusta on omasta mielestä aivan turhan pehmeä ja jarrut on huonot.
Samaa tekniikkaahan käytetään Ibizan 130hp versiossa. (Ibbe on hitusen kevyempi).
Vakioalusta on mielestäni liian löysä hieman sporttisempaan etenemiseen. Itse hommasin heti alkuun Eibachin pro-kit jouset, ei oo 50v äitini asiasta valittanut. KW variant2 voisi myös olla hyvä ratkaisu, jos haluaa vielä enemmän tiputtaa ja säätää jäykkyyttä.
Kulkupuoleen löytyy paljonkin apuja joko valmiista viriohjelmista tai customisoftista. Äiteelle toistaiseksi on riittänyt vakio, hän oli tohkeissaan esitelly siskolleni miksi Fabiasta löytyy etupenkeistä selkänojat :)
Itse en ehtinyt autolla ajamaan kuin sen 5tkm, mutta jokaisesta nautin, ehkä sitten joskus vielä...
Vakioalusta on mielestäni liian löysä hieman sporttisempaan etenemiseen. Itse hommasin heti alkuun Eibachin pro-kit jouset, ei oo 50v äitini asiasta valittanut. KW variant2 voisi myös olla hyvä ratkaisu, jos haluaa vielä enemmän tiputtaa ja säätää jäykkyyttä.
Kulkupuoleen löytyy paljonkin apuja joko valmiista viriohjelmista tai customisoftista. Äiteelle toistaiseksi on riittänyt vakio, hän oli tohkeissaan esitelly siskolleni miksi Fabiasta löytyy etupenkeistä selkänojat :)
Itse en ehtinyt autolla ajamaan kuin sen 5tkm, mutta jokaisesta nautin, ehkä sitten joskus vielä...
Tuolla näkyis olevan n. 17 sivua juttua RS:stä:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=1208
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=1208
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Sitten esimerkiksi Briskoda -palstalta löytyy lisäinfoa aiheesta vallan julmetusti:
http://www.briskoda.net/forums/fabia/
Usein, tai no joskus, jutut kääntyvät lopulta muotoon "Fabia vRS vs. The Rest of the World"... jätin siis jonkun liikennevaloissa.
No, kyllähän tuolta saanee kaipaamansa infon.
http://www.briskoda.net/forums/fabia/
Usein, tai no joskus, jutut kääntyvät lopulta muotoon "Fabia vRS vs. The Rest of the World"... jätin siis jonkun liikennevaloissa.
No, kyllähän tuolta saanee kaipaamansa infon.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Fabia melkein pieksi 993 TT:n, missä vain noin 530 oinasta:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9777488586
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9777488586
Tiedä sitten kumpi on oikein RS vai vRS, mutta näin britit asian näkevät ihan virallisilla sivuilla. Ja näin .com osoitteessa. respected predator :)
Eilen sain Fabian autoliikkeestä parempaan talteen, kuitenkin heti ilmeni ensimmäinen ongelma, keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi. Molemmissa avaimissa valo vilkahtaa kun painaa nappia, kuitenkaan mitään ei tapahdu.
Tänään pitäisi mennä huoltoon näyttämään vikaa kun eivät osanneet puhelimessa mitään neuvoja antaa. Onko arvauksia mistä moinen voisi johtua?
Moottoritiellä 120-130km/h nopeudessa keskikulutus näytti 5,1l/100km, kyllä sitä arvostaa bensakoneen jälkeen.. :)
Tänään pitäisi mennä huoltoon näyttämään vikaa kun eivät osanneet puhelimessa mitään neuvoja antaa. Onko arvauksia mistä moinen voisi johtua?
Moottoritiellä 120-130km/h nopeudessa keskikulutus näytti 5,1l/100km, kyllä sitä arvostaa bensakoneen jälkeen.. :)
Selvisi sitten vikakin, soittimelle tulevista johtonipuista joku johto oli asennuksessa mennyt väärään paikkaan / oikosulkuun, tämä aiheutti häiriön johonkin joka taas puolestaan antoi autolle käskyn olla laittamatta ovia lukkoon kun luuli että soitin "yrittää" lukita ovia.
En ymmärtänyt puoliakaan mitä se korjaaja selitti, pääasia että nyt kuitenkin toimii! Ja soittimen asennuksenhan hoiti Skodan merkkihuolto!
Äsken tankkasin tankin täyteen ja ajotietokone ilmoittaa että noin tuhat kilometriä pääsee tankillisella :)
En ymmärtänyt puoliakaan mitä se korjaaja selitti, pääasia että nyt kuitenkin toimii! Ja soittimen asennuksenhan hoiti Skodan merkkihuolto!
Äsken tankkasin tankin täyteen ja ajotietokone ilmoittaa että noin tuhat kilometriä pääsee tankillisella :)
On tainneet skodalla vähän kämmätä radion asennuksen kanssa jos eivät olleet tästä tietoisia. Itsellä ei kanssa kauko-ohajus eikä häly toiminut radion vaihdoin jälkeen.
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
Ja jos tankki on 45l niin kyllä aika varpaisillaan saat ajaa jos tonnin meinaat päästä.
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
Ja jos tankki on 45l niin kyllä aika varpaisillaan saat ajaa jos tonnin meinaat päästä.
Tuolla 45 litran tankilla ja ASZ-koneisella Ibizalla (siis Fabialla) pääsee n. 900 kilsaa jos oikein yrittää ja ajaa pitkää matkaa. Tai ainakin mä pääsin. Koko ajan vitutti, mutta pakkohan se oli kokeilla kun Leon-miehet kehuu niillä yli tonni tankilla -jutuilla...ei Ibbellä pääse sinne ei... :)
Mutta eihän tolleen jaksa kukaan ajella. Normaali matkamäärä huitelee siinä 700 kilsan molemmin puolin kun tankataan n. 40 litraa. Tuohon saa jo ajaa sarvet päässä vaikka koko ajan. Ei tunnu kulutus hirveesti muuttuvan vaikka koko ajan ajais lusikka lattiassa.
Mutta eihän tolleen jaksa kukaan ajella. Normaali matkamäärä huitelee siinä 700 kilsan molemmin puolin kun tankataan n. 40 litraa. Tuohon saa jo ajaa sarvet päässä vaikka koko ajan. Ei tunnu kulutus hirveesti muuttuvan vaikka koko ajan ajais lusikka lattiassa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa