Mono-Motronicin tilalle K-jetronic?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Mono-Motronicin tilalle K-jetronic?

ViestiKirjoittaja Sergey » 1.7.2006 23:41

Moi

Onko kukaan vaihtanut tavallisen 1.8CL ABS koneeseen K-jettiä? Mulla olis tollanen vanha Audi100 5 syl 2.3 kone K-jetillä jossa kone on kuin uusi, mutta kori vanha kolaroitu ruostepurkki. Sehän on sellainen jossa on 6 ulostuloa, joista 1 on tulpattu.

Eli, voiko tuon K-jetin ottaa ja laittaa siis '93 Ventoon jos tulppais vielä yhden putken? Imusarjahan pitää sitten jokatapauksessa ottaa jostakin muusta, mistä? Mitä kaikkea muuta homma vaatii?

Meikäläisel on ollut aina pääsy autokorjaamolle ja purkaamolle, ja nyt vasta olen innoostunut rakentelamaan kunnolla.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.7.2006 23:56

Voihan sen ottaa siitä ja tulpata yhden reijän lisää, imusarjan saat vaikka kakkos gti:stä
Tosin leimaa et tule saamaan.....

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.7.2006 0:02

Paitsi Ahvenanmaallapa saa. Ei siis puututa nyt kuitenkaan tommosiin pikkuseikkoihin kuten katsastus.

Käykö se ihan suoraan asentaa vain tilalle? Esim. ne audin suuttimet? Kelpaako ne vai pitääkö hankkia jotku toiset?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.7.2006 1:48

Helpoimmalla pääset kun etsit jostain jonkun kakkos GTI:n mistä otat ruiskun täydellisenä tuohon. Nokka kannattaa vaihtaa samalla.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 2.7.2006 9:11

Audin K-jetti suuttimet on samanlaiset kuin Golfeissakin. Se 5-pyttysen K-jetti menee melko heittämällä, tarvit tosiaan vain imusarjan mihin saat ne suuttimet kiinni, tai sitten poraat vain sopivan kokoisen reiän ja vetäset liimalla (http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/golf2_ ... oralla.jpg).

http://ffp-motorsport.com/other/jyns01/index.php <- Tuossa on viitoskoneen K-jetti neloskoneessa. Joko laitat vitos suuttimen ennen kaasuläppää kuten tuossa tai tulppaat sen kokonaan, bensa varmasti riittää neljälläkin ellet ala viritellä.

Sun tarvii myös vaihtaa bensapumppu, suodattimen ja bensaletkut pumpun jälkeen, samaten paluuletku tankille voi olla liian pieni ABS:sä joten se saman kokoiseksi kuin Audissa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.7.2006 23:46

Ok. Ajattelin ottaa kaikki palikat tuosta audista. Kelpaako Venton oma bensapumppu vai pitääkö vaihtaa esim tuohon Audissa olevaan vai joudunko hankkimaan kokonaan toisen? Ajattelin kuitenkin niin että paluuputki olisi tuo Venton alkuperäinen tulo ja laittaisin uuden tuloputkeksi.

Tuol pihalla on 400 kolariautoa. valikoimaa siis riittää... Itseasiassa mulla olis Eaton M45 remmiahdinkin laitossa, hyvin matalilla paineilla jossain vaihees joten laitan kaikki 5 kuten tuossa turbossa. Ahtimessa vaan on kaikki hilut tolle ABS koneelle eli pientä muokkausta tarvis tehdä tohon kittiin että k-jet sopis...

Ja se Mk2 GTI imusarja sopii siis tuonne tulipellin puolelle kuten TÄSSÄ kuvassa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.7.2006 8:56

Tuossa kuvassa on mk1 imusarja, kaasuläppä kuskin puolella. 70-luvun tekniikkaa en olisi ihan heti laittamassa varsinkin jos on ahdintakin asentamassa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.7.2006 23:54

Joo hoksasin itekki et se oli Mk1. Tuollainen imusarja se kuitenkin pitäisi olla, eli koneen ja seinän välis... käsittääkseni ne uudemmat tulee koneen toiselle puolelle? vai onko se vain 16V?

Mitenkäs toi G60 tai VR6 bensapumppu... sopiiko sellainen suoraan venton tankkiin?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.7.2006 9:06

K-jettiin vain K-jetin oma painepumppu, tai voihan sinne laittaa ehkä muitakin, mutta jos sellainen on, niin laita se. Tankista pitää olla lisäksi siirtopumppu, varhaisimmissa painepumppu oli tankin alapuolella, uudemmissa toinen pumppu tankissa. Jälkiasennuksessa varmaan pakko laittaa siirtopumppu tankkiin.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 4.7.2006 12:10

Joopa, K-jetti tarvinnee ~5bar jatkuvaan paineeseen pystyvän pumpun. Eli mutuna sanoisin että toiminta voi olla heikkoa tavan EFI-pumpulla.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.7.2006 1:14

Joo en mitään tehnyt ruiskulle, mutta tulossa on. Ahdin on kuitenkin paikallaan. Täällä linkkiä videoihin Ennen/Jälkeen.

BTW: Meni 12h rakentaa koko setti, 10h rakentamiseen 2h paikalleen laittamiseen. Auto on täysin vakio. Ahdinta lukuunottamatta. Kaikki osat on VAG listakamaa. Paitsi yksi letku on ... Nolottaa sanoa... Cossu Sierrasta.

Pitäsköhän tästä tehdä oma topicci tonne asiaan kuuluvalle alueelle...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.7.2006 3:04

kyllä kiitos, kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.7.2006 13:27

Täällä oli jo vähän saman tyyppinen juttu jonne lisäsin omani.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 742#394742


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa