Jyrinää vetoakseleissa vai missä?
Valvoja: ffp jäsenet
Jyrinää vetoakseleissa vai missä?
Juu Cordoba vario -99 TDi ajettu 260 tkm, lastu ja madallettu 40mm.
Alkanut varsinkin vitosvaihteella jyristämään ja täristämään kun hiukankin kiihdyttää. Höllätessä loppuu. Pyörät äärilinkussa ei naksu kumpaankaan suuntaan, mutta loivassa moottoritiemutkassa vasemmalle jyrinä voimistuu. Oikaistessa vähenee. Myös tien aaltoilun mukaan voimistuu ja vähenee.
Oisikohan kyseessä vetonivelen kypsähtäminen, ilmeisesti sisemmänkö oikealta?
Mietin myös olisiko pyöränlaakeri mennyt mutta silloinhan se kai jyristäisi kokoajan, tai enemmänkin ulvoisi...? Kytkimen oireiluakaan ei uskoisi olevan kun kurvailu vaikuttaa ääneen. Eikä ehkä moottorin tukikumienkaan..
Onko muilla kokemuksia joista säästyisi minulta turha työ vaihdella vääriä osia?
Timppa
Alkanut varsinkin vitosvaihteella jyristämään ja täristämään kun hiukankin kiihdyttää. Höllätessä loppuu. Pyörät äärilinkussa ei naksu kumpaankaan suuntaan, mutta loivassa moottoritiemutkassa vasemmalle jyrinä voimistuu. Oikaistessa vähenee. Myös tien aaltoilun mukaan voimistuu ja vähenee.
Oisikohan kyseessä vetonivelen kypsähtäminen, ilmeisesti sisemmänkö oikealta?
Mietin myös olisiko pyöränlaakeri mennyt mutta silloinhan se kai jyristäisi kokoajan, tai enemmänkin ulvoisi...? Kytkimen oireiluakaan ei uskoisi olevan kun kurvailu vaikuttaa ääneen. Eikä ehkä moottorin tukikumienkaan..
Onko muilla kokemuksia joista säästyisi minulta turha työ vaihdella vääriä osia?
Timppa
Kuulostaa enemmänkin pyöränlaakerilta, niile on tyypillistä juurikin tuo, että ääni voimistuu toiseen suuntaan kaartaessa. Nosta etupää ilmaan, pyörittele ja heiluttele, onko väljyyttä tai rohinoita.
Edit: Pyöränlaakeri tosiaan harvemmin täristää, mutta onhan sekin mahdollista.
Edit: Pyöränlaakeri tosiaan harvemmin täristää, mutta onhan sekin mahdollista.
Viimeksi muokannut SS, 4.7.2006 19:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jyrinää
Pahin jyrinä jotta ratti täräjää on viitosella 120-130 vauhissa. Nelosta pienemmillä vaihteilla ei juurikaan. Silti epäilen vetaria, kun pyöränlaakerit hajotessaan on ainakin aikaisemmissä koslissani äännellyt koko ajan ja nopeuden mukaan nousevalla taajuudella. Myös silloin kun ei kiihdytä.
Josko tuossa vetarin välys tms vika on pahin juuri tuolla pyörimisnopeudella??
Mites tollasen vetoakselin-nivelen pystyy toteamaan ehjäksi tai vialliseksi?
Josko tuossa vetarin välys tms vika on pahin juuri tuolla pyörimisnopeudella??
Mites tollasen vetoakselin-nivelen pystyy toteamaan ehjäksi tai vialliseksi?
Ei ota selvää
Vetonivelissä tuntuu pieni välys, laakereissa ei. Hain kaubasta molemmat ulommat vetonivelet ja molemmat pyöränlaakerit sekä alapallot kun kärsivät kuitenkin irroittaessa.
Jokohan nuo vaihtamalla rauhoittuisi, ei tuolla viitti ajaa erkkikään.
Jokohan nuo vaihtamalla rauhoittuisi, ei tuolla viitti ajaa erkkikään.
joopajoo
Toiselle puolelle vaihdettu ilmeisen turhaan vetonivel, pyöränlaakeri ja alapallo & raidetangonpää. Ei mitään vaikutusta asiaan, jyrräys senkun vaan pahenee. Tänään operoin toisen puolen ja sitten alan pelkäämään kytkimen/vauhtipyörän puolesta. Vitosella ei kehtaa ajaa alle 2000 kierrosta ollenkaan. Tuota kaksoismassavauhtipyörää en ole ikinä opiskellut, lienee jotain neuvoja tarpeen ja ehkäpä jopa haynesin kirja ostettava josko sen sielunelämä selkiintyisi.
Onko jotain vinkkejä mokoman suhteen? Loota lattialle, kytkin kankaalle ja sachsia tilalle? No entäs se vauhtipyörä, onko ne kuoleentuneet jouset siinä vai levyssä tai asetelmassa? Ostettavakokö levy, asetelma ja vauhtipyöräkinkö??
Onko jotain vinkkejä mokoman suhteen? Loota lattialle, kytkin kankaalle ja sachsia tilalle? No entäs se vauhtipyörä, onko ne kuoleentuneet jouset siinä vai levyssä tai asetelmassa? Ostettavakokö levy, asetelma ja vauhtipyöräkinkö??
Olet oikeassa
Noniin toisenkin puolen vetonivel ja pööränlakru vaihettu, meni houmoattavasti nopeammin kuin eka puoli, outo juttu...
Joo muita vaihtoehtoja ei enää ole monta, mosan tukikumit periaatteessa voisi olla syyllisiä myös.
No jokatapauksessa eräästä keskisuomalaisesta liikkeestä löytyi kytkinsetti kiinteällä vauhtipyörällä ja kaikilla kilkkeillä ja se lähtee aamulla matkahuollon kärräämänä tänne päin. Ompahan viikonlopuksi arbeettia. Kiitokset nopeasta osien järjestelystä täälläkin kirjoittelevalle kaverille ja virmalle josta ne löytyi.
Toivonpa todella etttä vihdoin korjaantuu mokoma vaiva, ja vaihtuu uuteen:
Millä tuon uuden kytkinsatsin saa edes lämpöiseksi kun ei tota voimaa pelkällä lastulla ole juuri nimeksikään...? No seurailempa foorumin myydään -osiota josko siellä jotain piristävää ilmaantuisi. Tuo vakiopuhallin on ainakin ihan onneton, voi voi, ja nälänhätkäkin sillä on jos pelkkää ilmaa tarjoilee...
Nythän mä olen ihan k*sessa.
Joo muita vaihtoehtoja ei enää ole monta, mosan tukikumit periaatteessa voisi olla syyllisiä myös.
No jokatapauksessa eräästä keskisuomalaisesta liikkeestä löytyi kytkinsetti kiinteällä vauhtipyörällä ja kaikilla kilkkeillä ja se lähtee aamulla matkahuollon kärräämänä tänne päin. Ompahan viikonlopuksi arbeettia. Kiitokset nopeasta osien järjestelystä täälläkin kirjoittelevalle kaverille ja virmalle josta ne löytyi.
Toivonpa todella etttä vihdoin korjaantuu mokoma vaiva, ja vaihtuu uuteen:
Millä tuon uuden kytkinsatsin saa edes lämpöiseksi kun ei tota voimaa pelkällä lastulla ole juuri nimeksikään...? No seurailempa foorumin myydään -osiota josko siellä jotain piristävää ilmaantuisi. Tuo vakiopuhallin on ainakin ihan onneton, voi voi, ja nälänhätkäkin sillä on jos pelkkää ilmaa tarjoilee...
Nythän mä olen ihan k*sessa.
Niimpäti juu
Noi "vetoakselin sisemmät päät" on käytännössä uus vetari, edes tarvikevaraosaluettelo ei tunne moista erillisenä, jihuu. Hinta tais olla metro-autossa jotain 400 per puoli joka ei tietty haittaa ku köyhiä.
Ne kai sitten seuraavaksi, ja ne mosan ripustelukumekset.. sikäli ettei jostain ole tullut jo "vikakoodi" ulos...
Ne kai sitten seuraavaksi, ja ne mosan ripustelukumekset.. sikäli ettei jostain ole tullut jo "vikakoodi" ulos...
Ahaa jaa jaa
No hemmetti, tuohan tulee tarkistettua nyt kun viikonloppuna riehun sen vaihdelaatikon sieltä lattialle. Kiitos vinkistä !
Hyvin menee
Noniin, riehuessa sitten päätin hajottaa tuon jarrutehostimen pumpun, liekö ali-vai ylipainepumppu... No se on nyt letkun kannasta katki. Kuulin huhuja ettei tuollaista saa kuin orig varaosana ja maksaa mansikoita. Onko näin?
Eli tuo vehje: http://tinyurl.com/psx8o Ei vaan löytys ehjiä noita kasapäin jollakin tallin nurkassa?
Toinen juttu on nuo sisemmät vetonivelet, niitä kun pyörittelee niinkyllähän ne takertelee, onkohan ne vainaat? Hyvässä rasvassa olivat. Hiukan pesasin niitä ja ne liukupinnat ei ihan neitseellisiltä näytä, jonkinlainen kuvatus: http://tinyurl.com/oahyy
Tarvikkeena ei taida löytyä noitakaan. Onko sekin sitten totta kertokaa ou BLIIS ! No esim metro-autossa kehuivat muutamalla satasella myyvänsä noita / kpl. Tulee koko vetoakseli, pelkkää niveltä eivät myy. Ehjiä vetareita saa tarjota myös.
Kohta on puolella kotteron hinnasta vaihdettu noita osia. Alkaa ahdistamaan...
Eli tuo vehje: http://tinyurl.com/psx8o Ei vaan löytys ehjiä noita kasapäin jollakin tallin nurkassa?
Toinen juttu on nuo sisemmät vetonivelet, niitä kun pyörittelee niinkyllähän ne takertelee, onkohan ne vainaat? Hyvässä rasvassa olivat. Hiukan pesasin niitä ja ne liukupinnat ei ihan neitseellisiltä näytä, jonkinlainen kuvatus: http://tinyurl.com/oahyy
Tarvikkeena ei taida löytyä noitakaan. Onko sekin sitten totta kertokaa ou BLIIS ! No esim metro-autossa kehuivat muutamalla satasella myyvänsä noita / kpl. Tulee koko vetoakseli, pelkkää niveltä eivät myy. Ehjiä vetareita saa tarjota myös.
Kohta on puolella kotteron hinnasta vaihdettu noita osia. Alkaa ahdistamaan...
Onko jo vika korjaantunut?Mulla on cordobassa samanlaista vikaa.Kun kiihdyttää vähän niinkuin väännättämällä tuntuu kova jumpsutus.Vaihdoin nuo tukivarren sisäpään helat,mutta ei suuremmin auttanut.Alapallot ja raidetangon päät ovat ok ja välystä ei ole.Veto nivelissä tuntuu välys,voisikohan se yrittää jurppia kiinni?
Ei ehkä ikinä
Joopajoo
Juuri pesaisin matkahuollossa pohojammaalta tulleen vaihreaskin...
Jurina tärinä ja outo resonointi ei ole loppunut seuraavilla toimenpiteillä:
-Ulommat vetonivelet uusiksi
-Kytkin ja vauhtipyörä uusiksi
-Sisemmät vetonivelet toisinpäin tutkimusmielessä
-Pyöränlaakerit uusiksi
-Alapallot + raidetangon päät samalla
- Etsinnän jälkeen löydetyt sisemmät vetonivelet uusiksi
Noiden jälkeen jurina jatkuu edelleen, sisemmät vetonivelet ei näemmä pysy ilman kierrelukitetta kiinni. HOX...
Tällä hetkellä kottero lähes ajokelvoton, alkaa vika hahmottumaan kun kylmästi vaan ajelee. Sisempiä vetoniveliä roplatessa löytyi vammaa:
http://i102.photobucket.com/albums/m88/ ... 1164285690
Näemmä jossain kohtaa saanut kolhun etupyörään josta vetari seivästänyt vetolaippaa ja sitäkautta aiheuttanut laakerivamman, miten tommonen jälki muutenkaan syntyy?? Nyt loota, tai oikeammin perä on siinä kunnossa että ajon aikana stefat falskaa öljyä pitkin auton pohjaa, jurina on varsinkin vitosella on ihan kamala eikä nelosellakaan tunnu mukavalta. Kovemmissa pyörintänopeuksissa ilmeisesti vetarit alkaa vispaamaan epätasapainossa kun peränlaakereissa on välystä. Pari kertaa se jo pamahteli joten jätin pihaan koko höskän kunnes ehjä laatikko on tontilla.
Kattotaas nyt josko se vihdoin tulis kuntoon, reilu pari tonttua tohon on jo menny rahaa ja hermot moneen kertaan.
Pikkuhiljaa alkaa kypsyä ajatus koko kulkineen käytöstä ihan toiseen harrastukseen,
http://s102.photobucket.com/albums/m88/ ... I_2521.flv
(video)
Juuri pesaisin matkahuollossa pohojammaalta tulleen vaihreaskin...
Jurina tärinä ja outo resonointi ei ole loppunut seuraavilla toimenpiteillä:
-Ulommat vetonivelet uusiksi
-Kytkin ja vauhtipyörä uusiksi
-Sisemmät vetonivelet toisinpäin tutkimusmielessä
-Pyöränlaakerit uusiksi
-Alapallot + raidetangon päät samalla
- Etsinnän jälkeen löydetyt sisemmät vetonivelet uusiksi
Noiden jälkeen jurina jatkuu edelleen, sisemmät vetonivelet ei näemmä pysy ilman kierrelukitetta kiinni. HOX...
Tällä hetkellä kottero lähes ajokelvoton, alkaa vika hahmottumaan kun kylmästi vaan ajelee. Sisempiä vetoniveliä roplatessa löytyi vammaa:
http://i102.photobucket.com/albums/m88/ ... 1164285690
Näemmä jossain kohtaa saanut kolhun etupyörään josta vetari seivästänyt vetolaippaa ja sitäkautta aiheuttanut laakerivamman, miten tommonen jälki muutenkaan syntyy?? Nyt loota, tai oikeammin perä on siinä kunnossa että ajon aikana stefat falskaa öljyä pitkin auton pohjaa, jurina on varsinkin vitosella on ihan kamala eikä nelosellakaan tunnu mukavalta. Kovemmissa pyörintänopeuksissa ilmeisesti vetarit alkaa vispaamaan epätasapainossa kun peränlaakereissa on välystä. Pari kertaa se jo pamahteli joten jätin pihaan koko höskän kunnes ehjä laatikko on tontilla.
Kattotaas nyt josko se vihdoin tulis kuntoon, reilu pari tonttua tohon on jo menny rahaa ja hermot moneen kertaan.
Pikkuhiljaa alkaa kypsyä ajatus koko kulkineen käytöstä ihan toiseen harrastukseen,
http://s102.photobucket.com/albums/m88/ ... I_2521.flv
(video)
Jippii eli EI
Melko ihanaa.
Ei vaan lintta suostu olemaan resonoimatta. Vanhassakaan laatikossa ei ollut mitään vikaa, öljy mikä oli karannut oli tullut coolerin toisesta ahtoputkesta eikä laatikosta. Oli klemmari huonosti kiinni. Kolahtelu johtui sisemmästä vetonivelestä joka oli taas mystisesti löysällä, pultit uusiksi ja liimalla kiinni.
Vaihdelaatikko siis vaihdettu, taas yksi ehjä osa vaihdettu ehjään. Halpaa hommaa.
Seuraavaksi tulee mieleen, että madalluksen takia vetonivelet on huonossa kulmassa ja alkavat ns murtamaan. Resonoi huonon kulman takia....?
Outoa sekin olisi, kun sama madallus ollu koko ajan. (40mm)
Pitäsköhän koittaa vakiojousilla mitä tapahtuu...??
Olisko mahdoton ajatus että tuon aiheuttaa kuitenkin konepuoli?
Alkaako noissa esim suuttimet kuseksimaan tms joka aiheuttas tärisevää käyntiä joillakin kierroksilla ja määrätyllä rasituksella??
Pumpun ajoituskin tuli mieleen, onko se mahdollinen täryttäjä?
Tai jos lastu on seonnut ja säätelee ennakoita tai mitälie päin helvettiä...??
Oisko järkeä kokeilla kaverilta vakiota ECUa??
Hoh-hoijaa, mieli tekisi suorittaa empiirisiä/ballistisia kokeita mokomaan rakkineeseen, eihän tätä kestä hermot.
Auttakeeee !
Ei vaan lintta suostu olemaan resonoimatta. Vanhassakaan laatikossa ei ollut mitään vikaa, öljy mikä oli karannut oli tullut coolerin toisesta ahtoputkesta eikä laatikosta. Oli klemmari huonosti kiinni. Kolahtelu johtui sisemmästä vetonivelestä joka oli taas mystisesti löysällä, pultit uusiksi ja liimalla kiinni.
Vaihdelaatikko siis vaihdettu, taas yksi ehjä osa vaihdettu ehjään. Halpaa hommaa.
Seuraavaksi tulee mieleen, että madalluksen takia vetonivelet on huonossa kulmassa ja alkavat ns murtamaan. Resonoi huonon kulman takia....?
Outoa sekin olisi, kun sama madallus ollu koko ajan. (40mm)
Pitäsköhän koittaa vakiojousilla mitä tapahtuu...??
Olisko mahdoton ajatus että tuon aiheuttaa kuitenkin konepuoli?
Alkaako noissa esim suuttimet kuseksimaan tms joka aiheuttas tärisevää käyntiä joillakin kierroksilla ja määrätyllä rasituksella??
Pumpun ajoituskin tuli mieleen, onko se mahdollinen täryttäjä?
Tai jos lastu on seonnut ja säätelee ennakoita tai mitälie päin helvettiä...??
Oisko järkeä kokeilla kaverilta vakiota ECUa??
Hoh-hoijaa, mieli tekisi suorittaa empiirisiä/ballistisia kokeita mokomaan rakkineeseen, eihän tätä kestä hermot.
Auttakeeee !
Jaa-a..
Mitenkähän ylhäällä tuon lautasen kuuluisi olla?
http://s102.photobucket.com/albums/m88/ ... G_3282.jpg
Kuvassa auto jokseenkin suorassa, ja kuskin puoli näytti tältä:
http://s102.photobucket.com/albums/m88/ ... G_3283.jpg
Eikai noissa noin suuri rako kuulu olla?
http://s102.photobucket.com/albums/m88/ ... G_3282.jpg
Kuvassa auto jokseenkin suorassa, ja kuskin puoli näytti tältä:
http://s102.photobucket.com/albums/m88/ ... G_3283.jpg
Eikai noissa noin suuri rako kuulu olla?
Pahoittelut vanhan aiheen ylösnostosta, mutta tämän topicin ongelman kuvaus on aika lähellä oman autoni tämän hetkeistä tilannetta.
Kyseessä siis 04 vuosimallin ATD koneella oleva Bora, ajettu karvan alle 100 tkm. Tuohon tehtiin muutama viikko sitten kytkin remontti ja vaihdettiin kaksoismassa kiinteään settiin. Nyt vaihdettuani kitkat alle, alkoi tuossakin tuntua tuollaista jurinää vedättäessä. Voi olla että en ole kesärenkailla vaan tuota huomannut, kun ne ovat muutenkin äänekkäämmät ja tien epätasaisuudet tulevat pahemmin läpi kabiiniin asti. Onko mahdollista siis että tuossa kytkimen asennuksessa on jotain mennyt pieleen ja voiko se olla jotenkin epätasapainossa? Renkaissa ja vanteissa ei vika oikein voi olla, kun ne eivät ravistaneet kun ne keväällä alta pois otin.
Tuossa ylempänä on mainittu että vetareiden sisemmän puolen pultit pitäisi laittaa kierrelukitteella kiinni? Tuota ei kyllä tullut tehtyä ja kun pääsen vasta parin päivän päästä auton kanssa tallille tutkailemaan tilannetta, niin joutuu tällä hetkellä vain spekuloimaan tilannetta. Ne kyllä vedettiin kunnolla kiinni, mutta onko niissä vaarana löystyminen ilman lukitetta? Rasvaa siellä sisemmällä puolella tuntui kyllä olevan ihan riittävästi, mutta olisiko se pitänyt asennuksen yhteydessä puhdistaa ja laittaa uudet rasvat?
Täytynee vielä ajella tuolla hieman testimielessä lisää ja katsoa miten jurina/tärinä tarkemmin esiintyy. Tuntui vaan että se välillä tietyllä kierrosalueella poistuu esim 1500 - 1800 ja alkaa taas tuon jälkeen. Voiko tuo vain olla ominaisuus tuolle kiinteälle setille? Tuon kytkimen vaihdon jälkeen ei kyllä käyntiääni muuttunut mitenkään, kuten ilmeisesti Sacsh:n setin kanssa on ollut tapana?
Tulipahan runoiltua, mutta jos jollain olisi jotain vinkkejä, mistä alkaa vikaa etsimään (kuskin päästä vai autosta), niin olisin kiitollinen avusta. =)
Edit: Autossa jomin korkeussäädettävä alustasarja ja kallistuksen vakaaja on joskus saattanut hieman hipaista vetareihin. Ei kuitenkaan nyt ole kiinni ottanut.
Kyseessä siis 04 vuosimallin ATD koneella oleva Bora, ajettu karvan alle 100 tkm. Tuohon tehtiin muutama viikko sitten kytkin remontti ja vaihdettiin kaksoismassa kiinteään settiin. Nyt vaihdettuani kitkat alle, alkoi tuossakin tuntua tuollaista jurinää vedättäessä. Voi olla että en ole kesärenkailla vaan tuota huomannut, kun ne ovat muutenkin äänekkäämmät ja tien epätasaisuudet tulevat pahemmin läpi kabiiniin asti. Onko mahdollista siis että tuossa kytkimen asennuksessa on jotain mennyt pieleen ja voiko se olla jotenkin epätasapainossa? Renkaissa ja vanteissa ei vika oikein voi olla, kun ne eivät ravistaneet kun ne keväällä alta pois otin.
Tuossa ylempänä on mainittu että vetareiden sisemmän puolen pultit pitäisi laittaa kierrelukitteella kiinni? Tuota ei kyllä tullut tehtyä ja kun pääsen vasta parin päivän päästä auton kanssa tallille tutkailemaan tilannetta, niin joutuu tällä hetkellä vain spekuloimaan tilannetta. Ne kyllä vedettiin kunnolla kiinni, mutta onko niissä vaarana löystyminen ilman lukitetta? Rasvaa siellä sisemmällä puolella tuntui kyllä olevan ihan riittävästi, mutta olisiko se pitänyt asennuksen yhteydessä puhdistaa ja laittaa uudet rasvat?
Täytynee vielä ajella tuolla hieman testimielessä lisää ja katsoa miten jurina/tärinä tarkemmin esiintyy. Tuntui vaan että se välillä tietyllä kierrosalueella poistuu esim 1500 - 1800 ja alkaa taas tuon jälkeen. Voiko tuo vain olla ominaisuus tuolle kiinteälle setille? Tuon kytkimen vaihdon jälkeen ei kyllä käyntiääni muuttunut mitenkään, kuten ilmeisesti Sacsh:n setin kanssa on ollut tapana?
Tulipahan runoiltua, mutta jos jollain olisi jotain vinkkejä, mistä alkaa vikaa etsimään (kuskin päästä vai autosta), niin olisin kiitollinen avusta. =)
Edit: Autossa jomin korkeussäädettävä alustasarja ja kallistuksen vakaaja on joskus saattanut hieman hipaista vetareihin. Ei kuitenkaan nyt ole kiinni ottanut.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
En minä ainaskaan ole koskaan mitään lukitetta käyttänyt ja kiinni ovat pysyneet,kun on kunnolla kiristetty.
Pikkasen veikkaisin tuon jyrinän aiheuttajaksi tuota kiinteää settiä.
Itse vaihdoin poloon tommosen kiinteän setin,niin kyllähän se vähän "jyrräävämmältä" tuntuu kuin kunnossa oleva kaksoismassa.
Pikkasen veikkaisin tuon jyrinän aiheuttajaksi tuota kiinteää settiä.
Itse vaihdoin poloon tommosen kiinteän setin,niin kyllähän se vähän "jyrräävämmältä" tuntuu kuin kunnossa oleva kaksoismassa.
Taitaapi olla tosiaan vaan niin että se jurina kuuluu asiaan, kun sitä tuossa hieman lisää testailin. Aluksi tuntui vaan hieman poikkeavalta käytökseltä se että jurinaa ei tullut tietyillä kierrosalueilla, mutta kuulunee asiaan sekin. Esimerkiksi nelosvaihteella ei enään pysty 50 km/h vauhtia ajelemaan, kuten kaksoismassan kanssa pystyi. Tarkoitan tällä siis sitä, että tuolla nykyisellä setillä edellä mainittu ajotapa tuntuu tuo käyvän ns. moottorin ja vaihteiston päälle. Kolmosvaihteella taas ei mitään ongelmaa, kun kierrokset on hieman korkeammalla. Taidan vaan olla liian pikkutarkka noiden asioiden kanssa, kun jo pienikin poikkeava käytös saa hermostumaan. Täytyy vaan ilmeisesti opetella ajotapa uusiksi, että ei käytä liian suurta pykälää liian pienessä vauhdissa. =)
Tuota vetari -asiaa mietin tuossa kanssa että olisi kai ne siellä tehtaallakin laittaneet niihin pultteihin lukitetta, jos ne ei ilman sitä pysyisi kiinni. En ainakaan huomannut tarkemmin ajatellen että niissä sitä olisi ollut, kun tuota purettiin ja kasattiin.
Tuota vetari -asiaa mietin tuossa kanssa että olisi kai ne siellä tehtaallakin laittaneet niihin pultteihin lukitetta, jos ne ei ilman sitä pysyisi kiinni. En ainakaan huomannut tarkemmin ajatellen että niissä sitä olisi ollut, kun tuota purettiin ja kasattiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa