Jämäkkyyttä iskareihin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

Jämäkkyyttä iskareihin

ViestiKirjoittaja Corrado » 23.4.2006 15:20

Eli tilanne olisi seuraava. Autossa on tällä hetkellä alla Weitecin -40mm alusta, ja tuo on sen verran löysä, että jos on vähän epätasaisempaa tietä, niin tuppaa raapimaan takarenkaat kaariin kiinni.
Varaston perukoilta löytyy Konin sport-iskarit, jotka ovat olleet 2.0 8v Corradossa. Ensinnäkin sopiiko nuo iskarit VR6:een? Sitten toisekseen miten pystyy selvittämään minkälaisessa kunnossa nuo iskarit ovat, kun ovat siis ihan irrallaan tällä hetkellä? Ja sitten vielä sellainen kysymys, että saakohan noilla Konin tolpilla parannusta tuohon alussa esitettyyn ongelmaan. Noissahan on siis jäykkyyssäätö. Ja mikäli tähän asti vaikuttaa järkevältä operaatiolta niin minkähälaiset jouset noiden iskareiden seuraksi kannattaisi laittaa. Tuo 40 millin madallus on korkeudeltaan ihan hyvä.
Toivottavasti oli jotain tolkkua...

Corrado
-
Viestit: 175
Liittynyt: 4.8.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Corrado » 1.7.2006 14:30

Onkos kellään antaa tähän asiaan päivän polttavaa vinkkiä?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.7.2006 14:49

Sen verran luulisin tietävän että iskarit käy kyllä veeärrään.
Ja kyllä veikkaan että on parannusta havaittavissa vaihdon jälkeen.
Kuntoa en käsin osais sanoa onko ne kunnossa vai ei.. eli iskarit alle ja esim katsastus konttorille iskari testiin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.7.2006 18:40

Käyvät VR:n ja muiden Corrojen tolpat ristiin. Mulla olis sarja Boge kaasuiskareja myynnissä... :)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 1.7.2006 23:05

voi niitä kokeilla irrallaan silleen et laittaa tolpan lattialle pystyyn ja painelee iskaria sisään.jos se lössähtää kasaan hyvin pienellä voimalla niin sillon iskari ei tod.näk.ole mikään hyvä ajossakaan..painelin noita omia uusia k&w:n tolppia ja niitä saa painaa ihan tosissan tämmönen isompikin mies et saa ne pohjaan ja ajossa ovat tosi jämäkät

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.7.2006 17:46

Vihan niitä käsin painella mutta se onko ne enää voimissaan ni selvii vasta kun auton alle laittaa.
Epäilen että jaksat junttaa 500kg painolla iskaria alas päin.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 2.7.2006 22:05

niin siis tarkoitin että painelee iskunvaimenninta ei siis kokonaista tolppaa jousineen päivineen..niin iso mies en minäkään kumminskaan ole..:)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 3.7.2006 6:32

nii'in.. kyllä painamalla saa tietää että onko ne kokonaa menetetyt.
Silti laittaisin alle että tietää miten kestää kuorman kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa