Jetta II kannentiiviste meni, syy...?
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta II kannentiiviste meni, syy...?
Eli kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mistä moinen vuoto/vika tullut tiivisteeseen, vai onko vain huonoa säkää...?
http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... G_0190.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... G_0187.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... G_0186.jpg
No kansi onneksi pysyi ehjänä ja suorana.
http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... G_0190.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... G_0187.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... G_0186.jpg
No kansi onneksi pysyi ehjänä ja suorana.
Kai vaihdoit uuden termostaatin kun olit vaihtanut kannentiivisteen? Aina jos auto pääsee keittämään, täytyy termari melkein poikkeuksetta vaihtaa.. Se muuttaa astelukuaan kun pääsee liian kuumaksi, ja sen jälkeen se saattaa avautua vasta ~98asteessa, ja sehän on pikkasen liian kuuma..
Tuosta kannentiivisteetsä vielä, että noissa 1.3 Mh koneissa on kuulemma tyyppivika, valurautaisella lohkolla ja kevytmetalli kannella on eri lämpölaajenemiskerroin ja ajan saattyoon tuo tiiviste alkaa vuotaa kun nitkuttaa siellä kahden eri metallin välissä.. En sitten tiedä miksei näin ole muissa rautalohko/alukansi koneissa..
Tuosta kannentiivisteetsä vielä, että noissa 1.3 Mh koneissa on kuulemma tyyppivika, valurautaisella lohkolla ja kevytmetalli kannella on eri lämpölaajenemiskerroin ja ajan saattyoon tuo tiiviste alkaa vuotaa kun nitkuttaa siellä kahden eri metallin välissä.. En sitten tiedä miksei näin ole muissa rautalohko/alukansi koneissa..
Siinä missä 21v. syyläri on :) eli orkkis paikoillaan
En ole havainnut ainakaan mitään vuotoja syylärin paikkeilta. Hyvä huomio tuze! Pitää tarkastaa syyläri vielä läpikotaisin. Mutta kun nuo kannentiivisteen läpi tulleet paineet pursuivat paisuntasäiliöstä, niin uskon että korkki siinä eniten kärsi.
En ole havainnut ainakaan mitään vuotoja syylärin paikkeilta. Hyvä huomio tuze! Pitää tarkastaa syyläri vielä läpikotaisin. Mutta kun nuo kannentiivisteen läpi tulleet paineet pursuivat paisuntasäiliöstä, niin uskon että korkki siinä eniten kärsi.
Eli nyt loppui järki.kone käy hieman lämpöisenä ajossa niin matka kuin kaupunkiajossa.kun pysähtyy niin alkaa letti pyörimään.hetken pyörimisen jälkeen lämmöt ovat normaalit..! Eli vaihdoin jo uuden korkin muttei siitä ollut apua.voiko olla että vesipumppu on mennyt vialliseksi osittain...? Onko vaikea vaihtaa tai korjata?
ota se syyläri käteen ja valuta vettä meno aukosta ja katso valuuko vesi sieltä "normaalisti" ulos (tuo normaalisti on että se vesi juoksee sieltä ulos, eikä vaan tiputa tai valu hiton hitaasti, vähä huono selittää...) erittäin kevyellä paineilmalla voi kokeilla jos tuntuu tukkoselta ja valuttamalla vettä ulostuloaukosta sisään (eli väärinpäin) saattaa näinkin tulla joku tukospaska ulos...
Flektinkin anturi on kans ok. Ilmaviima ei vaan jäähdytä konetta. Ja flektikin melko hitaasti. lämmöt on ehkä 3/4 maksimista. Justiinsa siinä rajalla jolloin flekti alkaa pyörimään. Kaikki tuntuu olevan vaan ok... Vesikierto ml.termostaatti, anturit...
Jetassani (varmaan muissakin) kun on ollut tapana, että lämpötila neula on kesät talvet pystyasennossa. Justiinsa sen hälytysledin päällä.
Justiinsa ajattelin voisiko alipainekello olla hajalla?-->ottaisi pakosarjan päältä jostain syystä kokoajan lämmitä ilmaa... Vai vaikuttaisiko tuo että kone käy lämpöisenä?-->Ei vikaa tässäkään... Jostain syystä kone käy niin lämpöisenä, ettei jäähdytys ehdi mukaan...
Jetassani (varmaan muissakin) kun on ollut tapana, että lämpötila neula on kesät talvet pystyasennossa. Justiinsa sen hälytysledin päällä.
Justiinsa ajattelin voisiko alipainekello olla hajalla?-->ottaisi pakosarjan päältä jostain syystä kokoajan lämmitä ilmaa... Vai vaikuttaisiko tuo että kone käy lämpöisenä?-->Ei vikaa tässäkään... Jostain syystä kone käy niin lämpöisenä, ettei jäähdytys ehdi mukaan...
ei se vesipumppu oikeestaan ala toimimaan "vajaanaisesti" vaan se hajoaa jos on hajotakseen.
omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että vesipumppu voi toimia "vajavaisesti". Pumppua en edes aukaissut, eli syytä en tiedä.
Vanha pumppu kyllä kierrätti vettä. Eli kun katseli paisariin auton ollessa käynnissä, niin se heitti ylivuotoletkusta sinne vettä.
Kun pumppu vaihdettiin, niin syyläri alkoi vuotaa, jota se ei tehnyt vanhan pumpun aikaan. Samalla vaihdettiin termari.
Tulin siis johtopäätökseen, että uusi pumppu antaa paremmat vauhdit nesteille, kuin vanha pumppu antoi ja siksi syyläri vika tuli "päivänvaloon".
Sitten vaihdettiin syyläri ja flektinanturi, auto keitti vieläkin. Ajossa lämmöt pysy kurissa, mutta kun pysähdyit ja sammutit auton, niin se keitti välittömästi. No, sitä sitten äimisteltiin vähän aikaa ja päädyttiin kokeilemaan toista paisarinkorkkia. Ja hups, eipä keittänyt enää. Korkissa oleva O-rengas oli syystä tai toisesta painunut korkin "pohjalle", eikä siis ollut oikealla paikallaan. Nyt on.
Autona Jetta II RP-koneella
Kaikki ilma pitäisi ainakin kierrosta olla nyt pois.
Oireet on nykyään seuraavat-->Kone lämpenee normaalisti-->lämpenee hieman yli normaalin-->tasaantuu melkein normaalilämpöihin...
Uusi orkkistermari laitettu ja se ainakin toimi... Tuo tuntuu että termostaatti aukeaa vähän liian myöhään...?
Vai tuleeko muuta mieleen?
Oireet on nykyään seuraavat-->Kone lämpenee normaalisti-->lämpenee hieman yli normaalin-->tasaantuu melkein normaalilämpöihin...
Uusi orkkistermari laitettu ja se ainakin toimi... Tuo tuntuu että termostaatti aukeaa vähän liian myöhään...?
Vai tuleeko muuta mieleen?
ääh... Lisä huomio. Kun lähtee kylmällä koneella ajamaan 100km/h vauhtia lämpö nousee sinne flektin käynnistys vaiheelle ja alkaa tasaantumaan sitten normaaliin päin. (jää kuitenkin selvästi koholle)
No jos hetken päästä ajelee 60km/h niin lämmöt melkein normaalit?!? WTF?
Mulla menee yli hilsee nyt.
No jos hetken päästä ajelee 60km/h niin lämmöt melkein normaalit?!? WTF?
Mulla menee yli hilsee nyt.
veikkaan että pumppu olisi viallinen... Eli ylivuotoletkusta pitäisi tulla nestettä paisuntasäiliöön kun on lämmin kone? Jos ei tule,niin onko siinä muuta syytä kuin että pumppu ei kierrätä hyvin? Olen muuten huomannut että vesiletkut ja syyläri ovat polttavan kuumia joten kai se vesi aika hitaasti kiertää. Onko hk-koneessa vaikea vaihtaa vesipumppua tai tarkistaa sen siipiä?
Nyt todella tarvitsee neuvoja...
Vesi kiertää:painetta kertyy ja pumppu toimii (ylivuotoletkusta lentää vesi hienosti kun antaa kieroksia)
syyläri ok,ei tukossa.
Uusi termostaatti ja paisuntasäiliön korkki ok.
Se vain käy lämpöisenä... On lämmin tai viileä keli...
Mikä on paras keino saada ilma pois kierrosta? Jos vaikka sitä koittaisi vielä...
Vesi kiertää:painetta kertyy ja pumppu toimii (ylivuotoletkusta lentää vesi hienosti kun antaa kieroksia)
syyläri ok,ei tukossa.
Uusi termostaatti ja paisuntasäiliön korkki ok.
Se vain käy lämpöisenä... On lämmin tai viileä keli...
Mikä on paras keino saada ilma pois kierrosta? Jos vaikka sitä koittaisi vielä...
Millä tuo ylilämpeneminen on todettu? Paljonko se koneen lämpötila oikeasti on?
Jos konetta paikallaan käyttää, on ihan normaalia että flekti käynnistyy lämpöjen noustessa.
Jos konetta paikallaan käyttää, on ihan normaalia että flekti käynnistyy lämpöjen noustessa.
Kuvailetko hieman tarkemmin? Mihin kertyy painetta ja missä tilanteessa vesi lentää? Ei kuulosta ihan normaalilta...Vesi kiertää:painetta kertyy ja pumppu toimii (ylivuotoletkusta lentää vesi hienosti kun antaa kieroksia)
Eli kone ei keitä ja lämmöt ovat nylyään melkein normaalit matka-ajossakin. (uusi orkkis termari aukesi liian myöhään ja ei auennut edes kokonaan. Sain rahani siitä onneksi takaisin.)
Eli se vanha korvike termari on nyt siellä. Lämmöt on hieman kohollaan. Aukeaa ainakin herkästi 92'C lämmössä
Eli kun tarkoitin, että painetta kertyy, niin tarkoitin että paisarissa paineet ok. (että ylipäätään siellä on jotain)
Ja että vesi lentää (pieni putki syyläristä paisuntasäiliöön) ylivuotoletkusta hyvin. (pumppu ok)
Syyläristä vesi tuli ok. Sitten en tiedä onko syyläri sen verran tukossa, että kone lämpiää normaalista vähän yli.
Ja mittarin näyttää lämmöt oikein. Flekti pyörii vasta kun n. 3/4 lämmöt mittarin mukaan saavutettu.
Eli se vanha korvike termari on nyt siellä. Lämmöt on hieman kohollaan. Aukeaa ainakin herkästi 92'C lämmössä
Eli kun tarkoitin, että painetta kertyy, niin tarkoitin että paisarissa paineet ok. (että ylipäätään siellä on jotain)
Ja että vesi lentää (pieni putki syyläristä paisuntasäiliöön) ylivuotoletkusta hyvin. (pumppu ok)
Syyläristä vesi tuli ok. Sitten en tiedä onko syyläri sen verran tukossa, että kone lämpiää normaalista vähän yli.
Ja mittarin näyttää lämmöt oikein. Flekti pyörii vasta kun n. 3/4 lämmöt mittarin mukaan saavutettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa