Eli pn koneella ja 5-pykäläisellä lootalla (ilmeisesti 020?) varustettuun mk2:een pitäis vaihtaa kytkin ja ei oo mitään kokemuksia tommosista hommista..
Onnistuukohan se itseltä vai pitäskö suosiolla viedä johkin korjaamolle?
Tarviiko siihen mitään erikoisia työkaluja vai riittääkö ns. normaalit työkalut tohon vaihtoon?
mk2 kytkimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 29.6.2006 8:00
Morjens!
Normaalit työkalut riittävät kyllä, paitsi että vetoakselien pulttien irroitukseen tarvitaan muistaakseni 11 mm tähtipäinen hylsy. Kun vaihdelaatikko on irti ja vaihdat kytkinlevyn niin kannattaa vaihtaa myös kampiakselin takapään tiiviste ja uudet kiinnityspultit. Muista kierrelukiteliimaa pulttien kierteisiin!! Kytkimen ja paineasetelman voi keskittää sopivalla puukepillä. Jos paineasetelman kiinnityspultit katkeavat väännettäessä monenttiin niin kiinnityspultit voi kiristää myös pikkuräikällä ja -hylsyllä. Kiristys ristiin ihan niin kuin pyöränpulteissa ja kierrelukitetta kierteisiin. Paineasetelman pulttien kireys on hyvä, kun RANTEELLA vääntäessä pultti on kokonaan kiinni. Jos mahdollista niin odottele vuorokausi liimojen kuivumista. Sitten vain loota ja muut tilbehöörit paikalleen hieman testausta että kaikki toimii ja sitten hanaa!
Normaalit työkalut riittävät kyllä, paitsi että vetoakselien pulttien irroitukseen tarvitaan muistaakseni 11 mm tähtipäinen hylsy. Kun vaihdelaatikko on irti ja vaihdat kytkinlevyn niin kannattaa vaihtaa myös kampiakselin takapään tiiviste ja uudet kiinnityspultit. Muista kierrelukiteliimaa pulttien kierteisiin!! Kytkimen ja paineasetelman voi keskittää sopivalla puukepillä. Jos paineasetelman kiinnityspultit katkeavat väännettäessä monenttiin niin kiinnityspultit voi kiristää myös pikkuräikällä ja -hylsyllä. Kiristys ristiin ihan niin kuin pyöränpulteissa ja kierrelukitetta kierteisiin. Paineasetelman pulttien kireys on hyvä, kun RANTEELLA vääntäessä pultti on kokonaan kiinni. Jos mahdollista niin odottele vuorokausi liimojen kuivumista. Sitten vain loota ja muut tilbehöörit paikalleen hieman testausta että kaikki toimii ja sitten hanaa!
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Työläin homma tuossa on saada laatikko irti ja takasin paikalleen! Mulle ku tehtiin kytkinremppa, ni muistaakseni otettiin alapallo irti, että saatiin tilaa muljauttaa laatikko pois paikaltaan. (siis alakautta!) Rako on ahdas, mutta kyllä se tulee ky pyörittelee! Homma on hieman vaikeampi jos on nuo isommat vetarin laipat. Tahtovat pistää hanttiin aika miehekkäästi!
Ihan normaali 11mm hylsy.
Mikä on tämä 11 mm tähtipäähylsy? Ei kuitenkaan normaali torx?
Ihan normaali 11mm hylsy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa