8v kannen kilkatus <-- korjaus?
Valvoja: ffp jäsenet
8v kannen kilkatus <-- korjaus?
Mitä tuollaiseen II Golfin 1.6:sen 8tappiseen kanteen pitäisi tehdä jotta kilkatuksen saisi haihtumaan pois. Tuossa mallissahan ei ole sellaisia nostimia kuin on esim 1.3:sen kannessa joita voi säätää kuusiokololla? Mitäpä siis neuvoksi?
Kansi on purettu...
Kansi on purettu...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 29.6.2006 8:00
Jos on bensakone niin Kannen korjauksen jälkeen kannattaa käyttää vain ja ainoastaan 98 oktaanista bensiiniä. Omasta 380 000 km ajetusta Golfista hävisivät venttiilien kilinät kokonaan kun aloin käyttää pelkästään 98:a. Jälkikäynti (jos sellaista on) loppuu ja polttoaineenkulutus pienenee pari desiä.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Onko nuo mekaaniset nostimet kaikki saman kokoisia, ettei niissä ole jotain vaihtolevyjä tai vastaavia? tuollai kun päältä päin katsoo niin ihan niinkuin siinä olisi sellainen "liuska" jonka voisi vaihtaa...
Eli jos menen motonettiin ja sanon että 8 kpl mekaanisia nostimia siihen ja siihen autoon ja siihen vuosimalliin, niin tuleeko osat siihen vai alkaako myyjä kyselemään ... "jaa että minkäs kokoista nostinta tai plää plää plää sais olla?"
Eli jos menen motonettiin ja sanon että 8 kpl mekaanisia nostimia siihen ja siihen autoon ja siihen vuosimalliin, niin tuleeko osat siihen vai alkaako myyjä kyselemään ... "jaa että minkäs kokoista nostinta tai plää plää plää sais olla?"
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Ylitjo: ennekuin menee ostamaan uusia mekaanisia nostimia, vielä kun nokka ja nostimet on paikallaan, niin kannattaa mitata venttiilivälykset.. Että sitten tietää mahdollisesti ostaa uusia säätöpaloja..
Itse säätöhän meni niin, että mittaat venttiilivälyksen, lisäät siihen jo paikallaan olevan, vanhan säätöpalan paksuuden, ja vähennät tästä summasta oikean venttiilivälyksen, niin saat tietoosi minkä paksuisen säätöpalan tarvitset..
Eli mitattu välys on vaikka 0.15mm, säätöpala on 0.25mm, nämä yhteen, saadaan 0.40mm, siitä otetaan pois oikea venttiilivälys, vaikka 0.10mm, ja uuden säätöpalan paksuudeksi saadaan 0.30mm.. Säätöpalojen kanssa pelaaminen vaatisi melkeimpä sellaisen lajitelman eri kokoisia paloja, niinkuin HelaKammo kirjoitteli..
Eli helpommalla pääset kun ostat hydrauliset nostimet, jotka öljynpaineen avittamina sovittavat korkeutensa nokan ja venttiilin väliin, poistaen samalla turhat välykset..
Mekaaniset ovat vähemmän vika-alttiita, mutta työläämpiä..
Itse säätöhän meni niin, että mittaat venttiilivälyksen, lisäät siihen jo paikallaan olevan, vanhan säätöpalan paksuuden, ja vähennät tästä summasta oikean venttiilivälyksen, niin saat tietoosi minkä paksuisen säätöpalan tarvitset..
Eli mitattu välys on vaikka 0.15mm, säätöpala on 0.25mm, nämä yhteen, saadaan 0.40mm, siitä otetaan pois oikea venttiilivälys, vaikka 0.10mm, ja uuden säätöpalan paksuudeksi saadaan 0.30mm.. Säätöpalojen kanssa pelaaminen vaatisi melkeimpä sellaisen lajitelman eri kokoisia paloja, niinkuin HelaKammo kirjoitteli..
Eli helpommalla pääset kun ostat hydrauliset nostimet, jotka öljynpaineen avittamina sovittavat korkeutensa nokan ja venttiilin väliin, poistaen samalla turhat välykset..
Mekaaniset ovat vähemmän vika-alttiita, mutta työläämpiä..
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Hydraulisten laittaminen mekaanisten tilalle ei ookkaan ihan bolt on homma. Mekaanisesta kannesta puuttuu ne öljyreiät sinne nostimelle jotka hydrauliset kupit vaativat toimiakseen. Lisäksi vaatisi myös hydraulisille nostimille tarkotetun nokan koska rampit on erilaiset. Mekaanisessa kannessa on pitemmät venat, joten niitä tarttis lyhentää tai hankkia uudet lyhemmät venat jos aikoo laittaa hydrauliset kupit.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
^^ outoa... kyllä varaosaliikkeiden opusten mukaan nuo nostajat on muuttunut em. ajankohtana, ootko ihan varma että kansi on 87 ettei siihen olisi vaihdettu vanhempaa? vaikka mahtaakohan tuo swappi olla mahdollinen kun kannenpultitkin ovat muuttuneet tuona ajankohtana paksummiksi... ja pidemmiksi...
jollei sitten koko kone ole vaihdettu vanhempaan?
jollei sitten koko kone ole vaihdettu vanhempaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa