APUA ! Alustan kanssa tarvitaan neuvoja

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Turbomies
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.7.2005 11:18

APUA ! Alustan kanssa tarvitaan neuvoja

ViestiKirjoittaja Turbomies » 11.5.2006 15:38

IV golffi on madallettu säädettävällä FK:n alustasarjalla. Ongelmana kuitenkin on, että kallistuksenvakaajan päät ottavat kiinni vetoakseliin. Ongelman saa korjattua asentamalla toiset kallistuksenvakaimet, mutta on olemassa ilmeisesti myös säädettöviä "koiranluita" tai pidempiä sellaisia jotta ko. ongelma poistuisi. Onko kellään tietoa onko näin ja mista sellaisia saa hankittua ? [email protected] odottelee postia, kiitoksia!

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.5.2006 20:09

slamit myy ainakin weitecin säädettävät koiranluut niinkuin moni muu.
Fk säädettävät koiranluut on halvempia. Muistaakseni 70-80 euroa ja weitec noin 120-130 euroa. Onko sulla suuri madallus vai onko vain niin löysä alusta että ottaa kiinni?

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 12.5.2006 20:43

Suosittelen jättämään noi säädettävät koiranluut sinne kaupan hyllylle ja ratkaisemaan ongelman vaihtamalla vakaajatangon

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.5.2006 22:16

Riippuu autosta! Mulla golf iv variant 1,6 madallettu noin 50 mm ja ei ota missään vaiheessa vakaaja vetariin. Ja mulla on vakio koiranluut ja vakaaja. KW variante 1 alustasarja. Tietenkään ei voi verrata keskenään FK ja KW.

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 12.5.2006 23:44

GTI:ssä paksumpi vetari, siks ottaa helpommin vakaaja vetariin kiinni ku esim. ykskutosessa. Itellä Leonissa KW V2 ja korkeussäätö takaa korkeimmalla ja edestä sopivasti balanssissa, vetari otti heti vakaajaan. Ongelma ratkaistiin KW:n uudella vakaajalla. Pelkillä säädettävillä koiranluilla ei asia muutu juurikaan mihkään!

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.5.2006 23:57

Mulla ainakaan ei säädettävät koiranluut auttanu juuri ollenkaan.
Nyt on kw vakaaja joten ongelma poistunu.
Viimeksi muokannut MIKU, 2.7.2006 0:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.5.2006 1:04

Ite hommasin sen H&R.n vakaajasarjan ja auto on nyt niin tontissa kun voi. Ei oo mitään ongelmia. Maksaa enemmän mutta eipähän tartte menettää yöunia ja ajettavuus parani.

hana79
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.7.2005 17:48

ViestiKirjoittaja hana79 » 13.5.2006 20:03

Mulla tuli FK:n mukana lyhennetyt, ei säädettävät koiranluut. Koska kiinnitys piste iskarissa on alempana kuin vakiossa. Ei kolise.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.6.2006 10:33

Kokemattoman kysymyksiä:

- Miksi vakaajaa vaihtamalla vetari ei ota vakaajaan kiinni?
- Onko koiranluu kuvassa oleva komponentti nro 12?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... nluuko.gif

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 29.6.2006 10:46

H&R.n vakaajassa on suurempi lenkki vetarien kohdalla.

Johny
-
Viestit: 99
Liittynyt: 19.2.2004 10:55

ViestiKirjoittaja Johny » 8.5.2007 14:48

"Suosittelen jättämään noi säädettävät koiranluut sinne kaupan hyllylle ja ratkaisemaan ongelman vaihtamalla vakaajatangon"

-Miksi? Mikä noissa säädettävissä koiranluissa on heikkoutena?

Johny
-
Viestit: 99
Liittynyt: 19.2.2004 10:55

ViestiKirjoittaja Johny » 25.5.2007 17:42

No nyt on alla Weitecin säädettävät koiranluut säädetty parhaaseen mittaansa jollion ei enää minkäänlaisia murheita ett vetari ottaisi kiinni kallistuksenvakaimeen..

Asennuksessa huomioitava että paras mahdollinen kohta säädöistä löytyy koiranluun ollessa lähes tulkoon ala-asennossa, muistaakseni 14mm alareunasta. Mutta noi etäisyydet ovat aikalailla tapauskohtaisia..

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 26.5.2007 3:48

Omassa autossa räpläiltiin luiden pituutta edestakaisin ja todettiin, että lyhkäsimpänä ovat "hyvät". Vieläkin rapsuttaa vetari kallariin kiinni (jyrkissä käännöksissä, montuissa jne), eli suoraan sanottuna reippaammalla madalluksella noista luista ei ole mitään hyötyä, ainakaan GTi:ssä. KW:n kallistuksenvakaaja on tulossa...

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.5.2007 16:01

Mites noiden 3B Passateiden kanssa. Tuleeko sama ongelma vastaan?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 29.5.2007 20:39

Ei pitäisi tulla. Muistaakseni ainoastaan näissä IV:seen pohjautuvissa autoissa, Leon jne.

_jöönas_
-
Viestit: 15
Liittynyt: 23.4.2007 17:53

ViestiKirjoittaja _jöönas_ » 6.6.2007 20:28

Juu elikkä ostin 3 koppasen 2.0 8v golffin siinä on 17 tuumat vanteet alla 215 kumeil. Pyörät ottaa todella helposti kiinni kaariin esim jos joku menee istumaan takapenkille. Otin myyjään yhteyttä ja kysyin niin sieltä tuli vastaus ,että on luultavasti tehtaalla tehty madallus?!? Voisiko tämä muka olla totta ? Vuosimalli on 94 nahkasisusta on ja jonkinlainen musiikki paketti takana. Mutta asiaan: Alustan olisin ostamassa mutta kannattaisiko ostaa vakio iskarit+ jouset vai weitecin 40 mm madaltava sarja. Weitecin sarja voisi toimia jos iskarit on vaan niin lopahtaneet ,että perä on laskenut niin. Edestä ei ota missään töyssyssäkään kiinni. Rahaa ei ole mihinkään säädettävään että mikä nyt olisi järkevintä ??

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 6.6.2007 20:37

^ Mahdollinen syy tuohon kiinniottamiseen: vanteen ET liian levittävä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa