Golf Variant mk3 1.8l 55kw kulutus/"kulku"/vikakoo
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Variant mk3 1.8l 55kw kulutus/"kulku"/vikakoo
Kilsoja on mittarissa 240tkm ja leimasta meni heittämällä läpi.
Laitoin tankin täyteen bensaa ja:
Ajoin 60km ~90km/h keskinopeudella.
Ajoin 60km ~125km/h keskinopeudella.
Ajoin 20km kaupungissa.
Kulutus oli 11l/100km.
Eikö tuossa ole 2-3l kuitenkin liikaa?
Sitten tuo kulkupuoli:
Onko se aivan normaalia että 120km/h alueella kyseinen auto ei jaksa kulkea 5:s vaihteella jos tulee pieni mäki?
Ihmetyttää vain kun joutuu nelosella veivaamaan kaasu pohjassa jos haluaa ajaa rajoitusten mukaan.
E: Koodit ok...
Ihmetyttää vain tuo huono kulku, joten voisi katsoa näkyykö vikakoodeja.
Tiedän kyllä että tuo ei ole raketti, mutta silti laittaa hymyilyttämään kun joutuu 3:sta käyttämään ohituksissa.
Mitähän lienee vw:n insinööri ajatellut...
Laitoin tankin täyteen bensaa ja:
Ajoin 60km ~90km/h keskinopeudella.
Ajoin 60km ~125km/h keskinopeudella.
Ajoin 20km kaupungissa.
Kulutus oli 11l/100km.
Eikö tuossa ole 2-3l kuitenkin liikaa?
Sitten tuo kulkupuoli:
Onko se aivan normaalia että 120km/h alueella kyseinen auto ei jaksa kulkea 5:s vaihteella jos tulee pieni mäki?
Ihmetyttää vain kun joutuu nelosella veivaamaan kaasu pohjassa jos haluaa ajaa rajoitusten mukaan.
E: Koodit ok...
Ihmetyttää vain tuo huono kulku, joten voisi katsoa näkyykö vikakoodeja.
Tiedän kyllä että tuo ei ole raketti, mutta silti laittaa hymyilyttämään kun joutuu 3:sta käyttämään ohituksissa.
Mitähän lienee vw:n insinööri ajatellut...
Itselläni on vastaava, mutta 90hv malli
Kulutus sekalaisessa ajossa n. 8-9l/100km
Kulkupuoli on parempi, jaksaa mennä vitosella hyvin ja kiihtyykin vielä. Tiukemmissa ohituksissa maantiellä saa tosin hakea 3 vaihdetta, että ei toikaan raketti ole.
Työkaverilla on kanssa toi 55 kw malli ja on valitellut samaa laiskuutta 120km/h nopeudessa. Työkaveri sääti ajoitusta aikaisemmalle, tosin en tiedä vaikuttiko asiaaan. mitään vikakoodeja ei siinä autossa ollut. Vikakoodit pystyy lukemaan esim. merkkihuollossa.
Kulutus sekalaisessa ajossa n. 8-9l/100km
Kulkupuoli on parempi, jaksaa mennä vitosella hyvin ja kiihtyykin vielä. Tiukemmissa ohituksissa maantiellä saa tosin hakea 3 vaihdetta, että ei toikaan raketti ole.
Työkaverilla on kanssa toi 55 kw malli ja on valitellut samaa laiskuutta 120km/h nopeudessa. Työkaveri sääti ajoitusta aikaisemmalle, tosin en tiedä vaikuttiko asiaaan. mitään vikakoodeja ei siinä autossa ollut. Vikakoodit pystyy lukemaan esim. merkkihuollossa.
Mullo justiin samalainen kosla. Kulutus on tuo hitusen yli 7l, pääasiassa matka-ajoa nopeudella 100-120 km/h. Motarilla on tullu pariin otteeseen käytyä ja sielähän tuo oli vasta parhaimmillaan, hyvin jakso mennä kaikki ylämäet 130-140 mittarissa, eikä tarvinnu todellakaan olla poljin pohjassa. Ja harvoin tarvii kyllä tuota kolmostakaan ohituksiin hakea...
Tuosta sytkän säätämisestä muuten tuli mieleen, että nuossa 75hv ja 90hv malleissa ei luultavasti ole muuta eroa kuin sytytyskartat. Eli pelkällä virranjakajan kääntämisellä (sytkää hiukka aikasemmalle) vois olla jonkinlainen vaikutus kulkupuoleen. En oo vielä ite ehtiny testaan, mutta jossain välissä kyllä täytyy. Vielä kun pääsis oikein noihin karttoihin käsiksi. Eihän tuo muuten Vag-comilla onnistu?
VAG-COM -softan saa täältä http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html Se on tuo 3.112 versio tuolle partcon kaapelille.
Musta tuo sun vika kyllä vaikuttais, että olis sytkä myöhäsellä. Vie tehot, mutta päästöt on ok. Olisko edes joskus jakoremmin vaihdos lipsahtanu väliakseli pykälän sivuun, tiä kyllä kulkisko se enää mihkää?
Kattejaki nuosta on tainnu mennä, mutta se varmaan näkyis kyllä päästöissä.
Tuosta sytkän säätämisestä muuten tuli mieleen, että nuossa 75hv ja 90hv malleissa ei luultavasti ole muuta eroa kuin sytytyskartat. Eli pelkällä virranjakajan kääntämisellä (sytkää hiukka aikasemmalle) vois olla jonkinlainen vaikutus kulkupuoleen. En oo vielä ite ehtiny testaan, mutta jossain välissä kyllä täytyy. Vielä kun pääsis oikein noihin karttoihin käsiksi. Eihän tuo muuten Vag-comilla onnistu?
VAG-COM -softan saa täältä http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html Se on tuo 3.112 versio tuolle partcon kaapelille.
Musta tuo sun vika kyllä vaikuttais, että olis sytkä myöhäsellä. Vie tehot, mutta päästöt on ok. Olisko edes joskus jakoremmin vaihdos lipsahtanu väliakseli pykälän sivuun, tiä kyllä kulkisko se enää mihkää?
Kattejaki nuosta on tainnu mennä, mutta se varmaan näkyis kyllä päästöissä.
Mulla oman kulutus myös ensin ihmetytti mutta nyt kuukauden verran mitä auto on ollut ja kenkää saanut niin tankilla ajaa 600km eli pitäis kulutus puoli olla ok. Mopohan tuokin on , polkea saa että mittariin 100 saa ja huiput jää 160 ja tuossa vauhdissakin saa kaasu olla lattiassa, muijan vento ottaa mittarin mukaan 180 ja koneena kummassakin tuo 55kw versio. Luulen että taitaa tuo oma farkku olla tukossa koska entinen omistaja ei maanteillä pahemmin ole ajellut vaan kaupungissa enimmäkseen.
Mikä tuo sytytyskartta on suomeksi sanottuna?
Googlettaminen ei auttanut ongelmaan.
Sytkän säätämistä voisi kuitenkin kokeilla.
Kaapelia ei uskalla nyt hankkia kun ei ole vielä läppäriä, pitäisi kaverilta kysellä.
Muilla tietoa 75/90hv moottoreiden eroista?
Kuinkahan monta prosenttia noista mk3 varianteista on mopoilla 1.8i koneilla, 90%?
Aikaisemmalla autolla pystyi ohittamaan 5:s vaihteella helposti, niin sekin voi kyllä vaikuttaa tuohon tuntumaan.
Ei sen puoleen kyllä ne Gti mallitkin mopoja ovat...
Googlettaminen ei auttanut ongelmaan.
Sytkän säätämistä voisi kuitenkin kokeilla.
Kaapelia ei uskalla nyt hankkia kun ei ole vielä läppäriä, pitäisi kaverilta kysellä.
Muilla tietoa 75/90hv moottoreiden eroista?
Kuinkahan monta prosenttia noista mk3 varianteista on mopoilla 1.8i koneilla, 90%?
Aikaisemmalla autolla pystyi ohittamaan 5:s vaihteella helposti, niin sekin voi kyllä vaikuttaa tuohon tuntumaan.
Ei sen puoleen kyllä ne Gti mallitkin mopoja ovat...
Itselle tuli tuo G3 variantti 1.8i (66kW? muistaakseni) hommattua ja hyvin se jaksaa 100/120kmh vauhdista mäkiä kiskoa ylös vaikka jussina oli autokin täynnä tavaraa (jopa takapenkki). Kulusta laskeskelin maantiellä, 5,5-6l/100km 100-120kmh vauhdissa riippuu vähän paljonko ohittelee ja vitosella jaksaa tuosta mennä vielä hienosti ohikin ettei tarvitse pienempää pykältää (120kmh ja 3000rpm about?).
Nyt sekalaista päristelyä ehkä 60/40 (maantie/kaupunki) ja 20l ainetta / 310km.
Nyt sekalaista päristelyä ehkä 60/40 (maantie/kaupunki) ja 20l ainetta / 310km.
Tuossa eilen tankkasin ja trippimittarin mukaan tankilla oli ajettu 600km ja viisari oli puna-alueen keskellä ja tankkiin meni 50L. Seka ajoa on ajettu. Tuosta laatikko hommasta vielä että isäukkoa vedättämisestä varottelin mutta eipä äijä uskonut ja muutama vuosi sitten lähtivät mersulla reissuun ja tavalliseen tyyliin vitosella sataa ja ringit noin 2000 ja 50km vaasasta laatikko heitti öljyt pihalle ja leipoi jumiin, kotona kun avattiin niin kytkin akselista hampaat muruina ja muutama laakeri sinisenä. Vaihto osan hintaa kun kyselin niin 5-vaihteinen 700e ja 4-vaihteinen 200e, 4-vaihteinen laitettiin. Noi turbojen laatikot meni kavereilla ohituksissa, saabista katosi vitonen kokonaan.
Onhan noissa 1.8l 55kw ja 65kw moottoreissa muutakin eroa kuin se mahdollinen sytytys.
55kw mallin puristukset 9 ja 65kw mallin puristukset 10.0, ainakin ohjekirjan mukaan.
Tuota en ookkaa muutes huomannu katsoa. No, joka tapauksessa hiukan lisää voimaa pitäisi periaatteessa tuolla sytytyksen muokkaamisella saada. Ohjekirjassahan lukee myös, että 55kw mallille riittää 91-oktaaninen bensa, eli sytkyä olis varaa hiukan säätää. 66kw mallille vaatii 95-oktaanisen.
ETKAsta noin nopeesti kattoen on erilaiset männät noissa, muuten vaikuttais olevan samasta puusta (mekaanisilta osilta).
Mikä tuo sytytyskartta on suomeksi sanottuna?
Se on siis sielä moottorinohjausyksikön muistissa oleva kartta, johon on määritelty sytytysennakot kussakin kirrosluvun ja kuormituksen yhdyspisteessä, joiden mukaan se säätää sytytys-ennakkoa. Mutta ei sun kannata sitä murehtia, sillä siinä sun autos on jotain vikaa, koita saada se eka kuntoon.
Meitsi pääsee tolla muuten täyteen umpatulla tankilla 800km :)
ÄLKÄÄ OHITELKO VITOSELLA VÄÄNNÄTTÄMÄLLÄ!! Laatikot ei kestä väännättämistä vaan hajoavat, muutamalla kaverilla näin kävi ja muistutuksena tuli 500e laatikkoremontti. Laatikoita on mennyt saab 9000 turbo,escort rs turbo, mersu 190d.
Ömmm, nyt puhutaan 55 kW luuskasta, eli jos tuon 02A:n, tai onko tuossa 020 laatikko, saa tuolla huikealla väännöllä rikki, niin kumma on. Itse ajelen hyvinkin alhaisilla kiekoilla Corradolla, laatikko on hiukan vonkunut jo siitä kun auto minulle tuli, pitää pientä uijutusta jossain.
Porukoiden 55kW farkku kolmosella kun lähtee motarille, niin saa kiemuttaa todellakin täysillä, että pääsee siihen noin 120 km/h liikennevirtaan ujuttautumaan, uskomattoman laiska kone. Niin ja mitään havaittuja vikoja ei ole ja kilsoja vasta reilu 80 tkm alla. Ohittaminen muilla kuin kolmosella ei tulisi kyllä mileenkään. Tuntuu kuin ajaisi 1.3:sta.
jarkko, pitäneeköhän siirtyä takaisin BMW-leiriin jos laatikot eivät kestä normaalia ajoa ;)
Jos laatikkoa ei kestä käyttöä niin kumma se on, tai inssi ei ole oikein hallinnut lujuusoppia laskeskellessaan laatikon rattaita ja niiden nm-kestävyyttä. Harvemmin noita kuitenkaan ALIMITOITETTU ON vai tekeekö VAG poikkeuksen??
Jos laatikkoa ei kestä käyttöä niin kumma se on, tai inssi ei ole oikein hallinnut lujuusoppia laskeskellessaan laatikon rattaita ja niiden nm-kestävyyttä. Harvemmin noita kuitenkaan ALIMITOITETTU ON vai tekeekö VAG poikkeuksen??
No mistä minä tiedän kuinka paljon volkkarin loodat kestää mutta tutuilla ja mitä olen foorumeita lueskellut niin niitä on paukkunut yllättävän paljon, tuo mersun loota meni meidän 200 deestä ja ihan vedättämällä paskaks, mulla on oma volkkari ollut vasta kuukauden, edellinen oli mersu w123 220d -77 jonka laatikolla ajettu päälle 700tkm eikä ongelmia. Bemareista ei ole kokemuksia.
Tulipas kokeiltua, tosin yksi testaus vain ja siinäkin alamäkeä suoritusta nopeuttamamassa, tosin pieni sutiminen varmaan hidasti ~½s.
Bensaa ½ tankkia, autossa 2 henkeä ja vaihdot 5000rpm.
Mittarin mukaan:
0-65km/h 7.6s
0-85km/h 12.2s
0-105km/h 16.2s
No ei se hirveästi luvatusta jää, mutta alamäki varmaan nopeuttaa suoritusta 1-2s tms..
Pitää huomenna kokeilla uudestaan.
Bensaa ½ tankkia, autossa 2 henkeä ja vaihdot 5000rpm.
Mittarin mukaan:
0-65km/h 7.6s
0-85km/h 12.2s
0-105km/h 16.2s
No ei se hirveästi luvatusta jää, mutta alamäki varmaan nopeuttaa suoritusta 1-2s tms..
Pitää huomenna kokeilla uudestaan.
Helakammo: Ensin puhut tehoista ja sitte sanot samalla, että jos tuolla väännöllä saa rikkki, niin on kumma. Tehot ja vääntö on kaks pikkusen eri asiaa, on tuossa nyt kuitenkin 140nm vääntöä.
Tuntuuhan tuo tietysti 1.3:lta, jos ei ymmärrä mitään muuta kuin, että kauanko menee nollasta sataan. Vääntö onkin sitten asia erikseen, on tuolla jonku verran mukavee ajella kun paras vääntö on 2500 kierroksella, kuin jollain 1.3:lla jossa paras vääntö on 4000 kierroksella. Muutenki keskustelut tupppaa menemään tehon ja 0-100:n puolelle, vaikka oikeesti näillä suomen teillä ei noilla luvuilla ei oo paljonkaan merkitystä. Ite ainakin ehdin nollasta sataan muutaman sekunnin hitaammin, mutta ohitukseen lähden mieluummin painamalla poljinta, enkä keppiä sekaamalla. Täytyy oikein ihmetellä tuota kun sanot, ettei tulis mieleenkään ohittaa vaihtamatta kolmoselle, mulle kun ei tulisi mieleenkään lähteä ohitukseen, jos ei siihen vitosella ehdi.
Sitä en toki väitä, etteikö tuo laiska olisi, onhan se sitä, tavallaan. Mutta kukin määritteleen tuon laiskankin eri tavalla. Ja kyllähän tuolla suomen liikenteessä kerkiää.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Laatikon heikkoa kestävyyttä en nyt allekirjoittaisi, mutta kyllähän sen tuolla(kin) vääntömäärällä hajalle saa sen vitosen (tuo vitonen kun on 020:n heikko lenkki), mutta ei kyllä ohituksia tekemällä, olettaen ettei ohituksen lähe jostain 60-70:stä.
Tuntuuhan tuo tietysti 1.3:lta, jos ei ymmärrä mitään muuta kuin, että kauanko menee nollasta sataan. Vääntö onkin sitten asia erikseen, on tuolla jonku verran mukavee ajella kun paras vääntö on 2500 kierroksella, kuin jollain 1.3:lla jossa paras vääntö on 4000 kierroksella. Muutenki keskustelut tupppaa menemään tehon ja 0-100:n puolelle, vaikka oikeesti näillä suomen teillä ei noilla luvuilla ei oo paljonkaan merkitystä. Ite ainakin ehdin nollasta sataan muutaman sekunnin hitaammin, mutta ohitukseen lähden mieluummin painamalla poljinta, enkä keppiä sekaamalla. Täytyy oikein ihmetellä tuota kun sanot, ettei tulis mieleenkään ohittaa vaihtamatta kolmoselle, mulle kun ei tulisi mieleenkään lähteä ohitukseen, jos ei siihen vitosella ehdi.
Sitä en toki väitä, etteikö tuo laiska olisi, onhan se sitä, tavallaan. Mutta kukin määritteleen tuon laiskankin eri tavalla. Ja kyllähän tuolla suomen liikenteessä kerkiää.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Laatikon heikkoa kestävyyttä en nyt allekirjoittaisi, mutta kyllähän sen tuolla(kin) vääntömäärällä hajalle saa sen vitosen (tuo vitonen kun on 020:n heikko lenkki), mutta ei kyllä ohituksia tekemällä, olettaen ettei ohituksen lähe jostain 60-70:stä.
Kyllä sillä 0-100km/h jotain merkitystä on esim. moottoritien tms. rampilta muun liikenteen sekaan liittymisessä.
En usko auton hirveästi pitävän siitä että joutuu tallapohjassa kiihdyttämään rampeilta kun ei muuten meinaa keretä.
5:s vaihteella jos pitäisi ohittaa, niin se jäisi unelmoinniksi.
Ehkä jollain ohituskaistalla ja vähintään kilometrin suoranpätkällä voisi kokeilla, ei muuten.
Se nyt on melkeimpä sama onko se suurin "vääntö" 2500 vai 4000rpm kun sitä ei oikeasti ole.
Tavallaan laiska?
Joutuu kyllä miettimällä miettiä jotta keksisi vielä laiskemman auton millä olisi ajanut.
Ehkä 80-luvun Fiat Ducato paku...
En usko auton hirveästi pitävän siitä että joutuu tallapohjassa kiihdyttämään rampeilta kun ei muuten meinaa keretä.
5:s vaihteella jos pitäisi ohittaa, niin se jäisi unelmoinniksi.
Ehkä jollain ohituskaistalla ja vähintään kilometrin suoranpätkällä voisi kokeilla, ei muuten.
Se nyt on melkeimpä sama onko se suurin "vääntö" 2500 vai 4000rpm kun sitä ei oikeasti ole.
Tavallaan laiska?
Joutuu kyllä miettimällä miettiä jotta keksisi vielä laiskemman auton millä olisi ajanut.
Ehkä 80-luvun Fiat Ducato paku...
Kyllä melkonen vessa toi golffi on, käytiin tuossa lomareissu vaasa-tampere-vaasa, bensaa meni karvan alle 3/4 tankillinen ja 550km. Nelosella maantiellä huudatin kun tuntuu että olis tukossa edellisen omistajan jäljiltä eikä tuo mihinkään vitosella jaksanutkaan, kierrokset kun painui alle 3000 niin pienempää sai jo tarjota, 80 kun ohittamaan lähti niin kaasu pohjaan ja ääni vain koveni mutta lähti kun purkka tukasta eli ei mihinkään, mieleen tuli sama reissu vuosi sitten edellisellä autolla -77 mersulla, eroa oli vain siinä että volkkarilla ei tarvinnut ajaa sataa kaasu pohjassa. Eli olen hieman pettynyt 20 vuotta uudempaan autohankintaan, mikä noissa 1-pistekoneissa on kun ovat niin hemmetin nuhaisia? Meillä oli muijalla ennemmin -88 audi 1.8s 354tkm ajettu ja kulki tosi iloisesti verrattuna nykyisiin golffiin ja ventoon, tosin kummatkin ovat 55kw, audi oli 90hv koneella, mutta kuitenkin.
Onkohan tuossa lambda-anturi kunnossa?
Vaihdoin omaan pasuunaan (90hp abs) lambdan kun oli menohalut hiipuneet talven jäljiltä ja samalla kulutus noussut huomattavasti. Nyt kulkee taas huomattavasti kevyemmän oloisesti ja kulutus on maantiellä vähän päälle kuuden litran.
Jos meinaa edetä niin tuota omaa on turha kierrättää yli kolmea tuhatta, parhaan väännön kohdalla täytyy pysytellä ja kolmen tuhannen jäkeenhän tuo on melko hengetön.
Vaihdoin omaan pasuunaan (90hp abs) lambdan kun oli menohalut hiipuneet talven jäljiltä ja samalla kulutus noussut huomattavasti. Nyt kulkee taas huomattavasti kevyemmän oloisesti ja kulutus on maantiellä vähän päälle kuuden litran.
Jos meinaa edetä niin tuota omaa on turha kierrättää yli kolmea tuhatta, parhaan väännön kohdalla täytyy pysytellä ja kolmen tuhannen jäkeenhän tuo on melko hengetön.
Turhapa tästä sen enempää on takuta, mutta kyllä mä oon tuolla ihan hyvin kerenny. Aikasempi auto oli toki 1.3 MKIII escortti ja se oli jo ihan oikeesti laiska.
Mun mielestä tossa on vääntöä melko hyvin eli 140Nm. Sitä tehoa on tosin vähän. Eikä 90 hv mallissakaanaa ole kuin 145Nm (2500 kierroksella) ja 2-litrasessa 166Nm (3200 kierroksella).
Samaa mieltä myös omastani. Tämä vain juuri tekee sen, että auto joidenkin mielestä käsittämättömän laiska. Toiset, kuten esim. minä, taas tykkää tuosta että pääsee kierrättämättä eteenpäin. Vaikkakin olisi niillä moottoritien rampeilla saanut pari pollea lisääkin olla, mutta itse moottoritiellä ei ollut tarvetta. Ja joskus maantielle liittyessä täytyy odottaa vielä yksi, kun ei lähe 0-100. Tehoa/vääntöähän ei ole koskaan ole liikaa, mutta paljonko sitä täällä Suomessa oikeasti tarvitaan? [IMHO]Tehopainosuhde 1hv/10kg on varmasti riittävästi, kunhna moottorissa on myös hyvä vääntö [/IMHO]
btw: Tulipahan laitettua täs toi tankki ihan oikeesti täyteen. Nyt on 900 ajettu ja mittari ylimmällä punaisella viivalla :) Pääsis varmaan 1000 kilsaa, jos vaan pokka pitääs sitten kun mittari on melki pohjassa...
Mutta makuasioita antaapi olla ja mennään asiaan.
Tuossahan se syy tosiaan on, miksei kulje sitäkään vähää mitä normaalisti ja bensaa palaa. Ja noin Mikonkin mainitsemat letkut kannattaa tarkistaa. Jäi vähän tämä itse ongelmanratkaisu muun taistelun varjoon.
Mun mielestä tossa on vääntöä melko hyvin eli 140Nm. Sitä tehoa on tosin vähän. Eikä 90 hv mallissakaanaa ole kuin 145Nm (2500 kierroksella) ja 2-litrasessa 166Nm (3200 kierroksella).
Jos meinaa edetä niin tuota omaa on turha kierrättää yli kolmea tuhatta, parhaan väännön kohdalla täytyy pysytellä ja kolmen tuhannen jäkeenhän tuo on melko hengetön.
Samaa mieltä myös omastani. Tämä vain juuri tekee sen, että auto joidenkin mielestä käsittämättömän laiska. Toiset, kuten esim. minä, taas tykkää tuosta että pääsee kierrättämättä eteenpäin. Vaikkakin olisi niillä moottoritien rampeilla saanut pari pollea lisääkin olla, mutta itse moottoritiellä ei ollut tarvetta. Ja joskus maantielle liittyessä täytyy odottaa vielä yksi, kun ei lähe 0-100. Tehoa/vääntöähän ei ole koskaan ole liikaa, mutta paljonko sitä täällä Suomessa oikeasti tarvitaan? [IMHO]Tehopainosuhde 1hv/10kg on varmasti riittävästi, kunhna moottorissa on myös hyvä vääntö [/IMHO]
btw: Tulipahan laitettua täs toi tankki ihan oikeesti täyteen. Nyt on 900 ajettu ja mittari ylimmällä punaisella viivalla :) Pääsis varmaan 1000 kilsaa, jos vaan pokka pitääs sitten kun mittari on melki pohjassa...
Mutta makuasioita antaapi olla ja mennään asiaan.
vaikuttaakos se mihinkää kun se kumilaippa siitä ruiskun päältä on revennyt..se kummi on halki
Tuossahan se syy tosiaan on, miksei kulje sitäkään vähää mitä normaalisti ja bensaa palaa. Ja noin Mikonkin mainitsemat letkut kannattaa tarkistaa. Jäi vähän tämä itse ongelmanratkaisu muun taistelun varjoon.
Missä hinnoissa tuo lampda-anturi pyörii? Kyllä tuota mun farmaria saa huudattaa yli 3000 jos johonkin pitää keritä, huippua olen saanut 160 ja senkin kaasupoljin tungettuna lattiamattoon, hemmetinmoinen imuääni ja mörinä vain yltyy kun polkee mutta mihinkään ei kulje, yhtä hengetön kun velipojan -89 1.3 corilla. Kaasari on bensasta märkä sen mustan muovimöltin takaa johon johtonippu menee, olisiko sillä vaikutusta asiaan? Auto on mulla ollut vasta pari kuukautta enkä muuta ole tehnyt kuin öljynvaihdon, tankilla ajaa seka ajoa 600km mutta tuntuu että bensa maistuu.
Clayman, tiedän mitä tarkoittaa vääntö ja teho, mutta kun tuossa 55 kW koneessa ei sitten ole kumpaakaan, varsinkaan laatikolle vahingollisissa määrin. Väännön määrä eri kierroksilla on melko heikko, ainakin ollakseen 1.8.
Kerran kun erään Vectran omistajan kanssa vähän väännettiin tästä, kun se uhosi, että sen 2.0 8V, oliko n. 100 hv. Vectra vääntää ja se 16V 150 hv. on tehokone, ja mukamas huonompi ajella. No jos katsotaan väännön määrää kummankin koneen kierrosskaalalla, niin kyllä se 16V pesi 8V kaikill osin, myös väännössä. Nyt tosin puhutaan 8V koneista.
Jos nyt satuin puhumaan väännöstä ja tehosta samassa lauseessa, niin turha nyt on heti alkaa haukkumaan "Tuntuuhan tuo tietysti 1.3:lta, jos ei ymmärrä mitään muuta kuin, että kauanko menee nollasta sataan.".
Kerta kaikkiaan aliviritteiseksi koneeksi painavahkoon farmarii, etenkni kuorman kanssa, aivan liian heikko kone, olen ajanut myös 90 hv. kaasari ja yksipiste koneilla ja ne sentään vetävät dekadia paremmin, vaikka paperilla ei ero olisikaan iso.
Kerran kun erään Vectran omistajan kanssa vähän väännettiin tästä, kun se uhosi, että sen 2.0 8V, oliko n. 100 hv. Vectra vääntää ja se 16V 150 hv. on tehokone, ja mukamas huonompi ajella. No jos katsotaan väännön määrää kummankin koneen kierrosskaalalla, niin kyllä se 16V pesi 8V kaikill osin, myös väännössä. Nyt tosin puhutaan 8V koneista.
Jos nyt satuin puhumaan väännöstä ja tehosta samassa lauseessa, niin turha nyt on heti alkaa haukkumaan "Tuntuuhan tuo tietysti 1.3:lta, jos ei ymmärrä mitään muuta kuin, että kauanko menee nollasta sataan.".
Kerta kaikkiaan aliviritteiseksi koneeksi painavahkoon farmarii, etenkni kuorman kanssa, aivan liian heikko kone, olen ajanut myös 90 hv. kaasari ja yksipiste koneilla ja ne sentään vetävät dekadia paremmin, vaikka paperilla ei ero olisikaan iso.
Motonetistä luntattuna ruiskun kumijalka 29.50, 1 johto lambda 29.90 ja nelijohtoinen 49.90. Itse maksoin 4 johtoisesta yleismallin lambdasta reilu kolmekymppiä paikallisessa kaupassa.
Siis pitääkö koko kumijalka vaihtaa jos märkä sen kaasuttimen edessä olevan mustan laatikon takaa? Ei riitä jonkun tiivisteen vaihto?
Siis pitääkö koko kumijalka vaihtaa jos märkä sen kaasuttimen edessä olevan mustan laatikon takaa? Ei riitä jonkun tiivisteen vaihto?
HelaKammo: Pyydän anteeksi :( Ollu vissiin vähä huono päivä...
Nyt kun tuli puhetta vielä tuosta laatikon kestosta, niin ilmeisesti tuo vitonen menee paskaksi pienissä nopeuksissa, koska sen voitelu ei pelaa kunnolla alle 70-80 nopeuksilla, ei niinkään kovan rasituksen vuoksi. Näin jostain luin tässä taannoin.
No, minusta tuo 140Nm on ihan ok vääntö. Ainakin minä pääsen sillä vitosella ohi. Ja harvemmin minä oon sekään, joka kiihdytyksissä on jaloissa. Tosin ajelen pääasiassa yksin. Enkä väitä, etteikö tuo olisi laiska, mutta kyllä sillä pärjää. Täydellä kuormalla voi toki joutua raottamaan ovea ja potkimaan lisää vauhtia. Mutta kun täällä jotkut väittää, ettei se jaksa mennä moottoritiellä ylämäkiä 120:ä. Kyllä se ainakin 2-päällä rojua kontissa jakso, mennä ilman pienintäkään ongelmaa. Noh, näillähän on ilmeisesti jotain vikaakin siellä myllyssä.
Oli miten oli, mutta mä en jaksa tästä asiasta enää vääntää. Se on ihan turhaa. Palatkaamme takaisin topicin alkuperäiseen asiaan eli PeteTK:n ongelman ratkaisuun, mikäli siinä nyt enää mitään ongelmaa on. Ainakin minä lopetan tähän topickiin muista asioista jauhamisen.
Nyt kun tuli puhetta vielä tuosta laatikon kestosta, niin ilmeisesti tuo vitonen menee paskaksi pienissä nopeuksissa, koska sen voitelu ei pelaa kunnolla alle 70-80 nopeuksilla, ei niinkään kovan rasituksen vuoksi. Näin jostain luin tässä taannoin.
No, minusta tuo 140Nm on ihan ok vääntö. Ainakin minä pääsen sillä vitosella ohi. Ja harvemmin minä oon sekään, joka kiihdytyksissä on jaloissa. Tosin ajelen pääasiassa yksin. Enkä väitä, etteikö tuo olisi laiska, mutta kyllä sillä pärjää. Täydellä kuormalla voi toki joutua raottamaan ovea ja potkimaan lisää vauhtia. Mutta kun täällä jotkut väittää, ettei se jaksa mennä moottoritiellä ylämäkiä 120:ä. Kyllä se ainakin 2-päällä rojua kontissa jakso, mennä ilman pienintäkään ongelmaa. Noh, näillähän on ilmeisesti jotain vikaakin siellä myllyssä.
Oli miten oli, mutta mä en jaksa tästä asiasta enää vääntää. Se on ihan turhaa. Palatkaamme takaisin topicin alkuperäiseen asiaan eli PeteTK:n ongelman ratkaisuun, mikäli siinä nyt enää mitään ongelmaa on. Ainakin minä lopetan tähän topickiin muista asioista jauhamisen.
Kokeilin nostella ja käännellä mutta ei vaikutusta eikä tuossa mitään käyntihäiriöitä olekkaan mutta mopo vaan on kulkemaan, kaasutin on märkä sen pellin takaa jossa on kiinni sellanen musta mötikkä johon menee johtonippu (näkyy suoraan kaasuttimen edessä kun avaa konepellin), täytyis tutkia joskus kun on aikaa. kun virrat kääntää päälle niin matkamittarissa vilkkuu joku koodi 1n 02 , mitähän tarkoittaa? Koodi poistuu kuitenkin hetken päästä.
Kyllähän se 55kW kolmonen on oikeesti laiska laite. Johtuisiko sitten välityksistä ja auton painosta suhteessa tehoon. Rouvalla oli aikaisemmin tuollainen variantti ja itsellä samantehoinen caddy 1.6TD. Olihan se aika huvittava ajella yhtä matkaa, kun variantilla ei pysynyt millään avolavan perässä.
Kuinka onnistuu tuon venton (1.8 55kw -96) "sähkökaasuttimen" säätö vai onko johto kiinni -juttuja? Nyt alkaa tuo löpön kulutus olla niin ihmeellistä että jotain tarttis tehdä. Seka ajoa ajaa tankilla 400km joka mielestäni aivan liikaa (55L tankki), ohjekirjan mukaan kulutus tuollaisella ajolla 9L.
Kumilaippa on ehjä, käy ja kulkee normaalisti, lämmöt ok, päästöt katsastuksessa ok.
Kumilaippa on ehjä, käy ja kulkee normaalisti, lämmöt ok, päästöt katsastuksessa ok.
timo, tosta profiilin passatista oli se laippa kokonaan poikki (sai nostaa 1pisteruisku/kaasaripatenttia n. 5cm ilmaan imusarjasta) = kulutus jotain järkyttävää eikä parantunut kun laipan vaihdoin. Nytten laipan vaihdosta pari viikkoa ja kulutus on 'normalisoitunut' sille tasolle mitä edellinen 66kW G3 farkku imaili bensaa, eli 5-6l/100km maantiellä ja sekalaisessa litran enemmän.
Tiedä sitten tajuaako toi monomotronikki mistään mitään, mietin vain että olisiko pitänyt 'resetoida' järjestelmä sillä 'akunkenkä irti 30min' -tempulla ja kun en sitä tehnyt niin 'oppimiseen' meni hetki enemmän aikaa.
Ja edelleen ihmettelen mitenkä tuo nykyinen pasaati voi olla huomattavasti pirteämpi kuin 66kW G3 1.8i farkku (vähäpäästöinen oli sekin) tai Opel Vectra 2.0TD farkku..
Tiedä sitten tajuaako toi monomotronikki mistään mitään, mietin vain että olisiko pitänyt 'resetoida' järjestelmä sillä 'akunkenkä irti 30min' -tempulla ja kun en sitä tehnyt niin 'oppimiseen' meni hetki enemmän aikaa.
Ja edelleen ihmettelen mitenkä tuo nykyinen pasaati voi olla huomattavasti pirteämpi kuin 66kW G3 1.8i farkku (vähäpäästöinen oli sekin) tai Opel Vectra 2.0TD farkku..
No niin, nyt alkaa farkun kulutuslukemat olla oikeaan suuntaan. Torstaina tankkasin täyteen ja muutama päivä pyöritystä Tampereen kaupungissa ja motareilla, samalla tankillisella Vaasaan ja seuraavana päivänä Vaasa-Tuuri-Vaasa ja nyt on tripparissa 700km ja viisari punarajan alussa.
Tampereelta tultiin (ja sinne mentiin) nelosella huudattaen kun ei tuo jaksa vitosella mennä 100-120km/h. Karstaa ei ainakaan pitäisi olla.
Paluumatkalla pikkusen hävetti kun alkoi ohituskaistat Ikaalisten kohdalla ja lähin rekkaa ohittamaan tiputtamalla neloselta kolmoselle ja kierrokset 5000rpm, no takaa meni heittämällä ohi 89-90 xl pätkäperä corolla täydessä lastissa ja kulki senverran hyvin että ei farkulla perässä pysynyt. Ohi puhalti myös 740 farkkuvolvo joka vihellyksestä päätellen turbo koneella.
Eli jos joku näki tämän farmarin junnaamassa niin minähän se.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... lkkari.jpg
Tampereelta tultiin (ja sinne mentiin) nelosella huudattaen kun ei tuo jaksa vitosella mennä 100-120km/h. Karstaa ei ainakaan pitäisi olla.
Paluumatkalla pikkusen hävetti kun alkoi ohituskaistat Ikaalisten kohdalla ja lähin rekkaa ohittamaan tiputtamalla neloselta kolmoselle ja kierrokset 5000rpm, no takaa meni heittämällä ohi 89-90 xl pätkäperä corolla täydessä lastissa ja kulki senverran hyvin että ei farkulla perässä pysynyt. Ohi puhalti myös 740 farkkuvolvo joka vihellyksestä päätellen turbo koneella.
Eli jos joku näki tämän farmarin junnaamassa niin minähän se.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... lkkari.jpg
Ei ole ehditty rassaamaan, ajoon meille autot ostetaan, on vaan tankattu. Kesäloma loppui tältä osin ja jatkuu kuukauden päästä jolloin remppaan kummatkin volsut eli farmariin:
-Tulpat, pyörijä, jakajan kansi
-vesivuotokohdan etsiminen
-Lambda anturin vaihto
-Etujarrulevyt + palat (takajarrujen tarkistus ja ehkä kenkien vaihto)
-Pakoputken vuodon korjaus (liitos vuotaa, 5 min homma)
-Kaukosäätökeskuslukon asennus
-Ajovalojen releytys
-Takalasien tummennuttaminen uudelleen
-Gti lipan ja takapuskurin alaosan maalauttaminen
Ja Ventoon:
-Laatikkoöljyjen vaihto (öljyt ollu jo vuoden takaluukussa)
-Takaiskareiden vaihto (katsastus edessä ja toinen vuotaa)
-Kaukosäätökeskuslukon asennus
-Etujarrulevyt + palat
-Sähköpeilin johtojen korjaus
-Raitisilmasuodattimen vaihto
-Tulpat, pyörijä, jakajan kansi
-vesivuotokohdan etsiminen
-Lambda anturin vaihto
-Etujarrulevyt + palat (takajarrujen tarkistus ja ehkä kenkien vaihto)
-Pakoputken vuodon korjaus (liitos vuotaa, 5 min homma)
-Kaukosäätökeskuslukon asennus
-Ajovalojen releytys
-Takalasien tummennuttaminen uudelleen
-Gti lipan ja takapuskurin alaosan maalauttaminen
Ja Ventoon:
-Laatikkoöljyjen vaihto (öljyt ollu jo vuoden takaluukussa)
-Takaiskareiden vaihto (katsastus edessä ja toinen vuotaa)
-Kaukosäätökeskuslukon asennus
-Etujarrulevyt + palat
-Sähköpeilin johtojen korjaus
-Raitisilmasuodattimen vaihto
Viimeksi muokannut -jarkko-, 23.7.2007 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tampereelta tultiin (ja sinne mentiin) nelosella huudattaen kun ei tuo jaksa vitosella mennä 100-120km/h.
En malta (vieläkään) olla puuttumatta tähän.
Kun tuo meikän vastaava kosla menee vetää vaivatta vitosella 120km/h niin ylämäet kuin vastatuuletkin ja niiden yhdistelmät, eikä pedaalia todellakaan tarvi runnoa pohjaan asti. Motarilla on tullut päästeltyä joskus pitempäänkin 140-150km/h, eikä silloinkaan loppunut väännöt kesken, että olis sen takia tarvinnu hidastaa. Ja olis siinä pedaalissa vieläkin ollut varaa.
Jotenkin tuntuu siltä, että joidenkin mielestä auto ei jaksa mennä 100:sta vitosella, jos ei se siitä kiihdy sekunnissa 120:iin...
Enkä edelleenkään väitä, etteikö tuo laiska olisi, mutta jottei muka jaksa mennä vitosella 120, HÖPÖHÖPÖ :)
Jaksaa mennä jos on tasaista mutta Vaasa-Tampere välin tuntien ei montaa kilsaa tasaista ole ja tuolla vitosella 100km/h ajaminen on sellaista nippanappa vedättämistä eli kylmä rinki peffasssa koska se loota hajoaa.
Muutenkin jos tuolla ajaa nelosella 100km/h ja ohittaa pitää niin pakko on tiputtaa kolmoselle ja vinguttaa punarajalle että jotain tapahtuu. Mopo mikä mopo.
Muutenkin jos tuolla ajaa nelosella 100km/h ja ohittaa pitää niin pakko on tiputtaa kolmoselle ja vinguttaa punarajalle että jotain tapahtuu. Mopo mikä mopo.
Hö, kyllä moon Jalasjärvi-Tampere väliä ajellu vitosella. Ja siitä vielä Lahden kautta Kotkaan, jolla välillä ne mäet ei ainakaan vähene. Onhan siinä pari mäkee matkalla johona meinaa puutua (ei kyllä kauheen montaa), mutta ei oo tullu kyllä mieleenkään ruveta nelosella hinkkaamaan. Kolmosta oon joskus tarjonnu kun on tarvinnu saada ylämäkeen "kiihtymään". Ohitukset on asia erikseen, nekin mulla kyllä hoituu pääasiassa vitosella, jos arvelluttaa niin sit varuulta kolmosella, neloselle vaihtaminen ei auta vielä juuri mitn.
Tuota laatikon hajoamista on ihan turha pelätä. Ei sitä hajalle saa, kunhan ei vedätä sillä vitosella alle 80:n ja kattoo että sitä oljyä on siä laatikos riittävästi. Voitelun puutehan noi särkee, kun vitosen voitelu ei toimi kunnolla jos öljy on vähissä tai nopeutta ei ole tarpeeksi. Tai emmätiä saahan sen ratakiskonkin vääntymään...
Mopo joo, sehän on jo todettu, ei sitä tarvi koko aikaa toistella. Mutta jos vertaan mun edelliseen autoon, joka oli 1.3 mk3 escortti, eikä oikeesti jaksanu vitosella satasta kunnon vastatuuleen, niin tuo golffihan on oikeen sporttipeli. Kaikki on kato suhteellista, hevosella pääsee, rahalla saa ja niin päin pois.
Tuota laatikon hajoamista on ihan turha pelätä. Ei sitä hajalle saa, kunhan ei vedätä sillä vitosella alle 80:n ja kattoo että sitä oljyä on siä laatikos riittävästi. Voitelun puutehan noi särkee, kun vitosen voitelu ei toimi kunnolla jos öljy on vähissä tai nopeutta ei ole tarpeeksi. Tai emmätiä saahan sen ratakiskonkin vääntymään...
Mopo joo, sehän on jo todettu, ei sitä tarvi koko aikaa toistella. Mutta jos vertaan mun edelliseen autoon, joka oli 1.3 mk3 escortti, eikä oikeesti jaksanu vitosella satasta kunnon vastatuuleen, niin tuo golffihan on oikeen sporttipeli. Kaikki on kato suhteellista, hevosella pääsee, rahalla saa ja niin päin pois.
Varmaankin sen koneen tehot ovat mitotettu ihan näille vanhuksille ja niille joilla ei ole todellakaan kiire. Omaa tyhmyyttännehän te olette sen laiskan koneen ottaneet että eipä siellä valitella että eivät osaa Volkkarilla mitottaa noita koneita. Ostakaa vaikka GTI-koneella oleva peli jos tahdotte kulkua, muut on mopoja.
E. einyt iha kaikki mutta silti :D
E. einyt iha kaikki mutta silti :D
Niin jostain muistan lukeneeni, että saksassa olisi (on ollut?) tehoihin perustuva autoverotus ja sen takia tuosta 1.8:sta on tehty tuo mopomalli. Mutta miksi v*tussa niitä on tänne pitänyt hilata, sitä en tiedä.
Enkä mä oo ainakaan valittanut, ettei niitä osata mitoittaa. Kai mä oon sitten tyhmä kun oon tuon ottanut, mutta hyvin mä oon silläkin on ehtinyt. Ja hyvin ehdin myös tuolla escovainaalla yhen 100tkm. Eikä se ainakaan meikäläisellä sen lujempaa kulkisi vaikka sielä oliskin se gti-kone, eikös ne tikkarit siellä tien varrella suurimmaksi osaksi määrää sen paljonko se auto kulkee (sen enempää jeesustelematta)? Olishan se ihan kiva jos sitä tehoa olis, mutta tuollakin pääsee.
Vähän lipsuu taas tuosta mihin minä puutuin, eli etteikö tuolla muka voisi/pystyisi ajella näitä maantienopeuksia vitosella...
Enkä mä oo ainakaan valittanut, ettei niitä osata mitoittaa. Kai mä oon sitten tyhmä kun oon tuon ottanut, mutta hyvin mä oon silläkin on ehtinyt. Ja hyvin ehdin myös tuolla escovainaalla yhen 100tkm. Eikä se ainakaan meikäläisellä sen lujempaa kulkisi vaikka sielä oliskin se gti-kone, eikös ne tikkarit siellä tien varrella suurimmaksi osaksi määrää sen paljonko se auto kulkee (sen enempää jeesustelematta)? Olishan se ihan kiva jos sitä tehoa olis, mutta tuollakin pääsee.
Vähän lipsuu taas tuosta mihin minä puutuin, eli etteikö tuolla muka voisi/pystyisi ajella näitä maantienopeuksia vitosella...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa