Jarruswappii 239 -> 256/280

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Jarruswappii 239 -> 256/280

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.6.2006 12:56

Pyydän anteeksi kömpelyyttäni etten löytänyt hyvin suoria ja ymmärrettäviä vastauksia sötsillä.

Mutta mää haluaisin jarrut vähä paremmiks ja näin ollen 239 milliset GT/GTi kakkiksen "jarrut" sais väistyy 256mm:n tieltä. Mitä menee vaihtoon? Ajattelin motonetin osilla homman tehdä.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 13.7.2006 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.6.2006 14:07

Ilmeisesti olka-akselit, jarrusatulat sekä niiden kiinnikeraudat, ja tietenkin levyt/palat

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.6.2006 17:44

Eli varmaankin päivän homma sellaselle joka ei oo aikasemmin jarruja edes katsonut?

Onko nää osat oikeet mitä motonetista kattelin:

Jarrupalat:
GTi-16V 8.88--91 (Girling/Jousi reunassa). . . . . . . . . 22-1495 19.85 ?

Jarrulevyt:
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Eteen JÄÄHD (Ø256mm). . . . . . . 22-5180 27.58 ?
tai
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Et JÄÄHD (Ø256mm) ATE-PowerDisc. 22-5813 78.50 ?

Jarrusatulat:
II GTi 84--91 Vasen eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9155 64.00 ? P20
II GTi 84--91 Oikea eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9156 64.00 ? P20

Mites sitten nää tavarat, tartteeko erikseen ostaa vai tuleeko noita satuloiden ja muun mukana:
ILMAUSRUUVI
JARRUSATULAN MÄNTÄ
JARRUKILPI
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE

Sori capslockista, kopsasin suoraa motonetin tekstit...

Olka-akseleista ei oo motonetissa tietoa. Täytyy kattoo muualta ne.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.6.2006 0:12

Ilmausruuvi, mäntä ja tiivistesarja tulee varmaan valmiiksi asennettuna jo siihen jarrusatulaan... Jarrukilpi on se peltilipare levyn takan, ei 100% välttämätön toiminnalle. Jarrupalojen asennussarjan tarviit.

Olka-akseli on se osa mihin satula tulee kiinni, ei välttämäti löydy uutena muuten kuin marmoritiskiltä.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.6.2006 0:14

239mm jarruttimia kasvatettiin viimeksi 13.6. ... Tässä tapauksessa satulat kannakkeineen ja levyt tulee olla 256mm-osia...

Nämä oikein:
Jarrupalat:
GTi-16V 8.88--91 (Girling/Jousi reunassa). . . . . . . . . 22-1495

Jarrulevyt:
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Eteen JÄÄHD (Ø256mm). . . . . . . 22-5180
tai
Golf-16V 1,8-GTi 8.88--91 Et JÄÄHD (Ø256mm) ATE-PowerDisc. 22-5813

Sopivat satulat:
Volkswagen Passat 73--96
1,8-GTi/16V/2,0/TDi 4.88--96 Vasen eteen (ei 5-pulttivanne) 23-9129 72.90
1,8-GTi/16V/2,0/TDi 4.88--96 Oikea eteen (ei 5-pulttivanne) 23-9130 72.90
... joille tarvitset vielä ne kannakeraudat.

Jarrupääsylinteri:
Golf-II GTi-16V 89--91 Ø22,2. . . . . . . . . . . . . . . . 23-5308 49.00

Näitä et tarvitse:
ILMAUSRUUVI
JARRUSATULAN MÄNTÄ
JARRUKILPI
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE

Em. jarrukilpi taitaa olla 239mm jarruille...

... olinpas taas hidas...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.6.2006 10:49

Jarrupääsylinterin vaihto varmaankin ei oo välttämätön? Mut varmaankin ei täysiä tehoja jarruista saa ellei vaihda... Nyt joudun vähä tyyhmyyttäni kyseleen että minkäslainen osa se olka-akseli onkaan? Jos jollakin olis se 256 millisien jarrujen olka-akselin varaosanumero tai jotakin kuvaa? Onks ATE-PowerDiscit turhaa hifistelyä? Asennussarjaa jarrupaloille ei näemmä oo Motonetissa 256-jarruille golffipuolella.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.6.2006 14:27

Tarvitsemasi olka-akselit näyttävät tältä.
Osanumerot:
357407255C (vasen)
357407256C (oikea)

Saattaa löytyä purkaamolta hieman halvemmalla kuin VW:n tiskiltä...

Pienellä pääsylinterillä jarrupolkimen liike kasvaa... Ainakin 280mm rojuilla ja pikkusylinterillä polkimen sai survoa lattiaan ennen kuin mitään tapahtui.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.6.2006 16:03

Kannakeraudat on ilmeisesti tässä kuvassa se paketti joka on merkitty kakkosella? Ja jarrusatula on merkitty ykkösellä, eks jeh?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/golf/jarrut.GIF

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.6.2006 16:06

Juurikin noin.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.6.2006 17:37

Kiitos paljon vinkeistä. Kun hätä on suurin on FFP lähellä :) Eiköhän tää tästä ala luonnistuun. Satulat tietenkin maalataan keltasiks. Sopii tornadorotin kanssa hyvin yhteen(?)

edit:

Sain tällasen sähköpostin:

"Ostin pari vuotta sitten Corrado G60 purkuautosta täydelliset etujarrut (Ø280mm levyt, satulat, navat, olka-akselit), mutta silloiseen autooni (Ibiza tdi vm. -01) isommat satulat ja levyt sopivat suoraan. Ibizassa oli Ø256x20mm levyt, joten satuloiden kiinnikeraudat sopivat ristiin. Minulle jäi siis navat, olka-akselit, satulat (+kiinnitysraudat) ja 256-levyt (+palat) ylimääräisiksi.

Sopivuudesta sinun autoosi minulla ei ole tietoa... jne jne..."

Kaiken järkeni mukaan nuo kaverin ylijäämäosat olis siis sopivat tähän 239 ->256 muutokseen?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.7.2006 19:54

Hmm hmm... tässä on nyt corradon 280 jarrut vähä mallaliltuna kokoon. Mutta ongelma on se ettei jarrulevy mahdu tuohon väliin. Mä en oo ikinä jarruja purkanu enkä niitten kans oo ollu missään tekemisissä, joten virheitä voi kuvissa näkyä? Noi liukutapit, vai miksikä niitä kutsutaan, on ihan kiinnitysrautojen pohjassa, joten se rauta ei voi kuvassa enää enemmän oikealle liikkua. Jarrujen myyjä sano etä ilmeisesti -90 - -91 corradosta ovat osat. Palat ostin 91-corradon mukaan. Onko siis vaan palat väärät?

http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000649.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000650.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000651.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000652.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000653.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000654.JPG

Onks http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/golf/jarrut.GIF kuvassa näkyvä osa numero 7 kovinkin tärkee osa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.7.2006 20:30

Osa on kitinänvaimennuslevy.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 13.7.2006 21:15

256 satuloilla joutuu 280 kamoilla liukutappeja lyhentämään/madaltamaan, että osuu satula kohilleen. Lisäksi satulan kita on kapeampi, joten jarrulevyn ollessa nyt 2mm paksumpi, voi paloja joutua pyyhkäsemään ohuemmiksi

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.7.2006 22:10

No aika kumma siis kun myyjän mukaan saamani olka-akselit, levyt, kiinnikeraudat, satulat ja muut ruuvihilppeet mitä mukana tuli on yhdestä ja samasta autosta corradosta jossa siis 280-jarrut.

Tuo ylempänä oleva viestini "Sain tällasen sähköpostin:
"Ostin pari vuotta sitten Corrado G60 purkuautosta täydelliset etujarrut... plää plää" on jo vanhentunut, noita osia en ostanu vaan yheltä toiselta.

Mites muuten se homma toimii kun jarrutuksen jälkeen kait pitäis jarrupalat erkaantua hiukan levystä eikä jäädä siihen "hollille" hiukan kihnuttamaan levyyn niin mites noissa jarruissa se "erkautus" on järjestetty? Tuntuis vähä siltä että jarrutuksen jälkeen mäntä palaa takasin, mutta palat jää siihen mihin jarrutuksessa ne jäivät eli levyyn kiinni kihnuttaman.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.7.2006 22:52

Minkä merkkisillä satuloilla tuota Kaaharin mainitsemaa ongelmaa on? Eikös tuommoisen levyn 2mm paksuus ero useasti hoideta ohuemmilla paloilla. Itsellä ainakin alustava tarkoitus laittaa 256mm satulat 280mm levyille. Satuloiden merkki on Lucas.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.7.2006 0:09

Volkkarijermu: Jos tuon kannakkeen lovi on 22mm (=levyn paksuus) pitäisi sen siihen mahtua.
Mikäli näyttää että palat jäävät tielle satulan mäntää ei ole painettu pohjaan asti.

Lucas 54 luki meikäläisenkin satuloiden päällä joten ainakin ne ovat oikeat.

junnu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.9.2005 15:28

ViestiKirjoittaja junnu » 14.7.2006 6:31

Jii_peen viittaus mun lähettämiin kysymyksiin 13.6..
Itse päivitin jarrut (239-->280) saman tien. Ja osina osaksi uusia, osaksi käytettyjä.

Levyt Brembo 280mm
Olka-akselit -92vm. Passat tdi, joissa navat kiinni valmiina.
Satulat -97vm. 1.9Tdi passatista (Lucas).
Ja nämä ei muuta kuin pulttaa kiinni tapaus.

Mutta jos meinaat vain päivittää 239-->256.. Satulat kelpaa vaikka audi 100:sta
Muistaakseni Audin ikä haitari oli 84-92 ja 2.0l-2.4l. Ja ne olka-akselit sun pitää vaihtaa.
Tuli nimittäin vietettyä paikallisessa hajottamossa useita tunteja ja kokeiltuu monen moista satulaa (jonka varaosa liike väitti passaavan, mut..) onneksi on kaveri paikan omistaja.. :)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 14.7.2006 8:28

Käykö ne 256mm jarrujen olkaakselit MK2:een mistä vaan (Audi, Passat jne.) missä on samat satulat/levyt?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.7.2006 13:20

Lisää kuvaa ja videoo. Mitäs sanotte videossa näkyvistä välyksistä? Ja mikähän ihmeen tappi tonne olka-akseliin oli hitsattu kun se raapii levyä...

http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000659.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000660.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000661.JPG

Palat ei oo paikallaan. Levyt kyllä mahtuu pyöriin noissa satuloissa ja kiinnikeraudoissa. Ilmeisesti ihan liukutappeja lyhentämällä menee noi palatkin paikalleen.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 13.4.2007 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.7.2006 15:28

Ton kuvan http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000650.JPG männän pitäs mennä vielä sisäänpäin, ainakin omassa uppoaa ihan kokonaan satulan sisälle.
Tosta levystä/navasta häviää välykset, kun vetää vetoakselin päähän mutterin kiinni, se kiristää kokonipun tiukaksi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.7.2006 15:43

Oman jarrupäivyksen selvittely vähän etenee. Nykyisen 256mm jarrujen (Lucas 54) satulat käyvät myös 280mm jarruihin, mutta satulan kannakkeet pitää uusia isompiin. Purkaamot eivät mielellään myy pelkkiä kannakkeita, joten todennäköisesti pitää ostaa satulat siinä samassa. Onneksi 280x22 jarrut on aika yleiset vag tuotteissa,joten toivottavasti ne löytyy kivuttomasti.

Satulan kannakkeita on muuten kahta mallia. Tässä tekstissä on mainittu vanhempi osanumero: http://ffp-motorsport.com/tuning/11inbrak.php, mutta ilmeisesti mulle sopiva on osanumeroltaan 357 615 125 C. Marmoritiskillä pyytäävät noista 75€ kpl.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.7.2006 15:48

Tuo levyä raapiva tappi on jarrukilven kiinnityspultti joka on tullut jonkin matkaa ulos ja väännetty poikki tai sitten joku patentti kilven kiinnitykseen.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.7.2006 16:05

No nii... nyt sain tappeja lyhenneltyä. Mutta tässä vielä yksi kuva näkyville. Täytyiskö noita tappeja lyhentää vieläkin kun oikeanpuolimmaisella palalla on vaan tapit pohjassa pari millii elintilaa?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000663.JPG

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 14.7.2006 16:41

eiks se oo niin et ku ne palat kuluu niin tapit tulee ulospäin sieltä reijästä? eli eikait

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 15.7.2006 12:51

Nuo osat ei voi olla samasta ja yhdestä autosta tai ainakaan myyjän mukaan 280-jarruista.. Osat olis pitäny olla -90 - -91 raadosta, ostin palat sen mukaan, ei sovi. Ostin ilmausruuvit, raadon mukaan, ei sovi. 16mm jarrupalat ei mahdu ilman tappien lyhennystä. Eiku laakkosen tiskille osien kanssa, saavat selvitää siellä mistä mikin on!

ps. Minni Hiiri on sanonu olevansa varsinainen gourmet-asiantuntija. Se pystyy sanoon heti suoralta kädeltä, että miltä mikin maistuu...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.7.2006 16:50

Näkyy osissa osanumerot? Voisi aktesta vilkaista...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.7.2006 18:24

Volkkarijermu: Mikäli sinulla on se olkakappale/napa-paketti läjässä kiinnitä se vaikka ruuvipenkkiin siitä iskarin kiinnityskohdasta. Tämän jälkeen:

- kiinnitä jarrulevy pyörän napaan
- kiinnitä jarrusatulan kannake olkakappaleeseen
- asenna / työnnä jarrupalat paikoilleen kannakkeeseen
- työnnä liukutapit koloihinsa
- kiinnitä jarrusatula sillä M8 pultilla toiseen liukutappiin
- käännä jarrusatula palojen päälle ja ruuvaa toinen M8 pultti paikalleen

Mikäli paketti on koossa ja jarrulevy pyörii, osat ovat sopivat.
Oikeat ilmausruuvit saat kun marssit satulan kanssa autotarvikeliikkeeseen ja pyydät sopivan ilmausruuvin satulassa olevaan reikään.

Ei se tuon vaikeampaa ole... :)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 15.7.2006 20:45

Juu ei se vaikeeta ole. TUo on ollu paketissa koko jarruhässäkkä monatkin kertaa ja siihen lopputulokseen oon tullu että -91 corradon jarrupalat (16mm) ovat n. 3mm liian paksut. Asia kyllä korjaantuu sillä että lyhentää likutappeja. Mutta jotakin häikkää tuossa sitten on kun ei raadon palat sovi raadon jarruihin :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.7.2006 21:16

Corradon 280 jarruja on ollut varmaankin kahta eri pakkaa. Ainakin satulan kannakkeita löytyy kahdella osanumerolla.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 15.7.2006 22:00

Plääh.... tää on siis jokin sekaviritelmä. Oikeessa satulassa lukee seuraavaa:
Lucas 54
CN4
2188
32323571/5

Ja kannakkeessa:
32323538/1
2202

Homman saa ihan pelaamaan tosiaan sillä että lyhentää liukutappeja, mutta paljonko sille ulommaiselle jarrupalalle (ei siis männän puolen jarrupalalle) täytyy jättää "löysää/elintilaa" kun satula on survastu niin ulos (eli liukutapit ihan pohjassa) kuin saa? Nyt siinä on ehkäpä jokin millin verran tilaa sillä palalla.

Tässä kuvassa näkyy tilanne ilman tappimodifikaatioita:
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 000666.JPG
Tuosta nähdään että tapin suojakumi tuolla etäisyydellä on varmasti jo aika kireällä ja vielä palojen kulumisen takia jarrutuksissa se alkais varmaan jo naukumaan tai ehkä lähteen pois paikoiltaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.7.2006 10:17

Noi ei tainnut olla vw:n osanumeroita, joten ei oo tosta perhealbumista apua.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.7.2006 10:48

Eipä noista osista muitakaan numeroita löydy. Ainoo mikä viittaa VAGineeseen on volkkarin ja audin logo jarrusatuloissa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.7.2006 23:32

Jos yhtään helpottaa niin meikäläisen jarruttimien kannakkeesta löytyy numero 32323538/1, satula on sen verran jarrupölyn + paskan peitossa ja numero niin ikävässä paikassa ettei saa selvää/ jaksa kurkistella... oikealla puolella se voisi hyvinkin olla 32323571/5

Jokos se mäntä on painettu sylinterin pohjaan asti?
Tässä kuvassa se ei ainakaan ole... Jos em. kuvassa liukutapit jo kantavat, liukutappien reikien pohjassa on paskaa tai liukutapit väärät... Mikä näyttäisi tässä projektissa olevan ongelman aiheuttaja... ainakin täällä tieteiskoneen ääreltä ihmeteltynä.

Niin ja ne satulat kannakkeineen on napattu VR6 Golffista...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.7.2006 11:05

Mäntä on välillä pohjassa ja välillä ei, välillä myös pois paikoiltaan kokonaan. Se kuitenkaan vaikuta ongelmaan. Kannakkeiden liukutappireiät on ihan puhtaat. Motonetistä saa niitä tappeja. Taidan käydä paikan päällä tsekkaamassa miltä näyttävät.

Edit. Joo, motonetin Corrado-tapit on selkeesti lyhemmät kuin noitten jarrujen mukana tulleet. Taitaa olla jopa niinkin lyhyet että ne paksummat 20mm palatkin ehkä jopa mahtuvat 16mm tilalle.
edit2: No ei ne paksummat mahdu mutta parit nippelit on vielä mysteeri, että minne ne kuuluu :) Ei oikeen aktestakaan näy mitään järkevää.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 3.9.2006 23:34

Mites näiden jarrujen kanssa nyt oikein on.? Riittääkö 256 -> 280 jarruihin pelkkä satulan kannakkeiden vaihto..? Ei jaksa uskoa, mutta joku viisaampi varmaan kertoo miten asia on. Kiitäs.

Ps. sorry topickin lainaus

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 4.9.2006 23:46

Päivitin omaan pasattiin 256->280 vaihtamalla juuri nuo länget ja levyt. Edelläkin mainitut liukutapit sai osakseen lyhennystä avainkantapäästä. Satulat on silti hieman kapeammalla leualla kuin 280mm kuuluisi, levyn paksuuserosta johtuen(20/22mm). Uudet levyt ja palat ei tahdo sopia...

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.9.2006 18:14

Jebs. Eli metsästetään g60 jarrupaketti täydellisenä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.4.2007 17:35

Nostetaas tääkin paska vähä ylemmäs :) Eli nyt on se tilanne etten keksi mitään tekemistä illan ratoksi, joten kysynkin seuraavaa: Voinko tuon 280-jarruille tarkotetun pääsylinterin laittaa paikolleen vaikka mulla on vielä 239-jarrut alla?

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 13.4.2007 23:44

voi mut kauhee homma ilmata jarrut taas kerran...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.4.2007 9:19

No eihän tuo ny mikään homma oo ilmata jarruja. Sehän on just sellasta mukavaa ajanviettoa ku räplää omaa vehjettään. Ilmeisesti "pikkujarrusarjalla" ja tolla 280-sylinterillä jarrut haukkaa kiinni normaalia ylempänä?

edit: voi kiesus mitä paskaa ilmausruuveista sylki pihalle. En oo törmänny mihkään jarrujen huuhteluaineeseen jolla vois koko jarrupiirin putsata. Onko tuollaista olemassakaan vai täytyykö vaihtaa vaan jarruputket ja letkut?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa