vitos vaihde katosi 1.9td
Valvoja: ffp jäsenet
vitos vaihde katosi 1.9td
vento 1.9td -93 vitos vaihde katosi yllättäen pienen raksutuksen jälkeen kokkonaan.
voiko vitosen hammasrattaat vaihtaa laatikon päädystä ottamatta laatikkoa pois?
mitkä laatikot käy kyseiseen kulkineeseen?
missä laatikoissa olisi harvempi välitys?
voiko vitosen hammasrattaat vaihtaa laatikon päädystä ottamatta laatikkoa pois?
mitkä laatikot käy kyseiseen kulkineeseen?
missä laatikoissa olisi harvempi välitys?
Oletettavasti siinä on 020-tyyppinen laatikko, joten tämä ohje toiminee:
020-loodan purkaminen
Kannattaa ennen purkua mitata, missä kohtaa siirtohaarukka on akselilla. Paikkaa kun pystyy akselia kiertämällä säätämään.
020-loodan purkaminen
Kannattaa ennen purkua mitata, missä kohtaa siirtohaarukka on akselilla. Paikkaa kun pystyy akselia kiertämällä säätämään.
Oletettavasti johtuu liian vähistä öljyistä, vitosvaihde on muita ylempänä.
Edit: Välitykset näkee siitä loodan pohjassa olevasta koodista, 2 ekaa kirjainta/numeroa. Esimerkiksi 4S, 4T, jne..
Laipat voi vaihtaa, kannattaa uusia ne laippojen tiivisteet samalla niin pysyy öljyt paremmin sisässä. Välitykset voivat olla erilaiset, mutta bensa- ja dieselkoneissa on myös samoja välityksiä ollut.nehän voi varmaan vaihtaa? entäs välitys?
Edit: Välitykset näkee siitä loodan pohjassa olevasta koodista, 2 ekaa kirjainta/numeroa. Esimerkiksi 4S, 4T, jne..
aika kalliissa hinnoissa noi laatikot purkaamoilla.
onko välitykset tehty vitosen rattailla vai perävälityksillä?
että jos siirtäisi bensa laatkosta rattaat vain tuonne td:n laatikkoon.
kun vedin sen tangon pois jossa oli se jousi päässä, niin mitä siellä toisessa päässä on? neulalaakeri? yritän saada vielä tangon takaisin purkamatta koko laatikkoa.
onko välitykset tehty vitosen rattailla vai perävälityksillä?
että jos siirtäisi bensa laatkosta rattaat vain tuonne td:n laatikkoon.
kun vedin sen tangon pois jossa oli se jousi päässä, niin mitä siellä toisessa päässä on? neulalaakeri? yritän saada vielä tangon takaisin purkamatta koko laatikkoa.
Sen tangon toisessa päässä on ihan vaan sille tangolle sopiva reikä. Takaisin sitä ei työntämällä saa, koska siinä ympärillä olevat vaihteensiirtimet ovat levinneet minne sattuu:
sisuskalut
Loodan avaaminen ei ole iso homma jos rakentaa sopivan ulosvetäjän ja sille käänteisen työkalun :)
Toki vain ne vitosen rattaatkin voi vaihtaa siitä bensakoneen loodasta. Laske rattaiden hampaat niin selviää, paljonko vitosvaihteen välitys muuttuu. Laatikoiden numerokoodien perusteella saa kaivettua eri vaihteiden ja perän välitykset.
sisuskalut
Loodan avaaminen ei ole iso homma jos rakentaa sopivan ulosvetäjän ja sille käänteisen työkalun :)
onko välitykset tehty vitosen rattailla vai perävälityksillä?
että jos siirtäisi bensa laatkosta rattaat vain tuonne td:n laatikkoon.
Toki vain ne vitosen rattaatkin voi vaihtaa siitä bensakoneen loodasta. Laske rattaiden hampaat niin selviää, paljonko vitosvaihteen välitys muuttuu. Laatikoiden numerokoodien perusteella saa kaivettua eri vaihteiden ja perän välitykset.
Tuolta näät eri välitykset http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php
CHD ja ATH ovat samoja
CHD ja ATH ovat samoja
Tuolta näät eri välitykset http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php
Mitenhän tuon taulukon alimmaisena olevat "kotitekoiset" 6-vaihteiset laatikot on toteutettu?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa