käsijarru vika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

käsijarru vika

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 22.6.2006 21:27

apukuskin puolelta käsijarrulla ei sitten ota oikeastaan JUURI YHTÄÄN vaikka vaihdoin uuden jarrusylinterin ja jarrukengät toisesta jetasta(uuden veroiset) jossa käsijarru otti tosi äkäisesti kiinni.rumpu näytti olevan suunnilleen yhtä kulunut kuin toisessa jetassa.ilmasin jarrutkin mutta ei yksinkertaisesti apukuskin puolelta saa hyvä jos yhtään ottamaan vaikka kuinka säätää vaijerilla!kuskin puolelta ottaa ihan hyvin?

mistähän sitä vikaa lähtis hakemaan???

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.6.2006 21:27

Vaijerista?

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 22.6.2006 21:36

vaijeri ainakin liikkuu hyvin jne...kyllä siinä ehkä hiukan olis lisää kiristys varaa mutta vaikka kuinka kiristää tiukalle niin ei tunnu auttavan sitten yhtään

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.6.2006 21:38

Automaatti säätö rummuissa rikki? kokeiles säätää mahdolisimman lähelle se toinen puoli.

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 22.6.2006 21:44

otin koko hässäkän kaikkine hiluineen toisesta jetasta jarrurumpua lukuun ottamatta.siinä kyllä pelasi kässäri liiankin kanssa kun talvella vähän sitä mutkaisella tiellä testailin;P

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 22.6.2006 21:48

Onhan sulla se jousi vielä siellä säädössä tallessa? Rummussa olevasta pultinreijästä reilusti vaan meisselillä vänkäät sitä säätötappia alas että saat kengät tarpeeksi lähelle rumpua.

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 22.6.2006 22:09

on jousi paikoillaan kuten pitää.

pitää kokeilla sormeilla sitä säätö systeemiä jos sattuiskin niin hyvä tuuri että alkais pelaamaan...

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 23.6.2006 2:27

juu tuollainen ongelma korjaantuu kun vaihtaa levyt taakse :D niin itse tein kun oli hieman huonohko käsijarru. niin ja tottakai samalla vakaajallinen taka-akseli....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2006 9:36

Veikkaisin kulunutta rumpua. Siellä ei kovin paljoa sitä kulumavaraa ole ja jossakin vaiheessa kengät yksinkertaisesti eivät enää yletä kiinni.

Kädiin vaihdoin kaikki takajarrun liikkuvat osat, lukuunottamatta rumpuja. Käyttöjarru oli rajalla, mutta hyväksyttävä. Ihmettelin, kun käsäri ei pidä vaikka vaijeri on tapissaan. Sitten ostin uudet rummut ja alkoi käsijarruunkin löytyä tehoa.
Rumpu oli kulumavaransa rajalla, eli noin milli oli halkaisijassa eroa uuteen.

Jos haluaa huolettomat ja tehokkaat takajarrut, laittaa caddyn 230 mm rummut taakse ja riittää jarrutusteho.

Miksi vaihtaa tilalle vaikeastihuollettava ja vanhemmiten jumittava levyjarrusysteemi? Yhdestä volkkarista olen levyjarrusysteemin huoltanut jumittamisen takia ja toiste en samaan hommaan ryhdy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa