1.8 16V palikat 8V lohkoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

1.8 16V palikat 8V lohkoon?

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.4.2006 0:14

Onko peruslohko täysin sama molemmissa? Eli sopiiko 16V romut 8V lohkoon suoraan heittämällä?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.4.2006 0:43

ainakin kampura menee, vai mitä romua meinasit?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.4.2006 0:47

Kaikki mahdollinen.. Toisinsanoen, voiko 16V koneen lohkon korvata 8V koneen lohkolla jotta saadaan toimiva paketti. Toisinsanoen, onko 8V ja 16V lohkot täysin identtiset keskenään?
Viimeksi muokannut Lehtilä, 23.4.2006 0:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.4.2006 0:48

Öljyruutat puuttuu, öljykanavissa taitaa olla eroa, en nyt ihan varma ole?

Entäs PG: lohko, käykö 16v kansi suoraan?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.4.2006 1:10

lohko on periaatteessa sama, mutta öljykanavat/suuttimet erinlaiset. pg:n lohkossa kaikkein paras vedenkierto/jäähdytys

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.4.2006 1:19

PG:n lohkon voi unohtaa näillä näkymin.

Onko ne öljykanavat/suuttimet kiinteänä osana sitä lohkoa vai saako ne vaihdettua jotenkin?
Viimeksi muokannut Lehtilä, 23.4.2006 1:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.4.2006 1:21

Huohotusjärjestelyissä on myös eroa, jos puhutaan 1.8 koneista.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.4.2006 4:53

16V on erillainen öljyruutta vs 8v jossa sitä ei ole ollenkaan. Poikkeus on G60 (PG)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 23.4.2006 10:20

16v ja 8v lohkoissa on eroja (16veen parempi), mut kyl 16veen roinat pitäis mennä 8v lohkoon heittämällä.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.4.2006 12:02

käy, männät pitää vaihtaa...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.4.2006 12:36

no josko ne vois ottaa esim 16v:stä, siis ihan vaan siks ettei venat ota mäntiin kiinne. asianhan voi tosin hoitaa myös esim paksummalla kannen tiivisteellä tai sitten sorvaamalla kolot johki toisiin mäntiin...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.4.2006 13:09

Mutta eihän noitten öljy ruutien laitto maksa paljon.. 20€\kpl

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.4.2006 13:28

Kuuluuko tohon 20€ pelkkä koneistus vai myös ruutat? Vai millä tekniikalla toi on?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.4.2006 14:54

juu koneistukset ja ruutat

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.4.2006 17:58

Öljytykit löytyy myös 2.0 8V koneista...

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 23.4.2006 18:47

käy, männät pitää vaihtaa...


Lisätään tohon vielä semmonen pikkujuttu, että tarvii myös vaihtaa veivit jos haluaa 16v männät PG lohkoon. Hyväkuntoisen PG lohkon löytäminen onkin sitten toinen juttu, jos siis käyttää vakiokokoisia mäntiä. Tuppaavat sylinterit kulumaan noissa vähän reilummin johtuen huonosta kankikulmasta.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.4.2006 23:49

Kertokaas lisää tuosta öljyruuttien lisäämisestä 8V lohkoon!

Onko ne jotkut öljyputket, jotka ovat lohkoon kiinnitettynä, vai onko itse lohkossa joku ero niiltä osin.

Kuvaa aiheesta?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.4.2006 1:05

en ole noita volkkarin tykkejä livenä nähnyt mutta pösöllä ne olivat vain pultilla kiinni lohkossa eli lohkossa meni sillä kohta öljykanava josta oli vain yhteys ruutille

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.4.2006 14:38

Kuva Oisko kellään valokuvaa moisista?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 28.4.2006 17:24

Saanko varastaa hiukan topikkia? Ei se mitään, varastan silti...

Kuinka paksulti alumiinia olis hyvä olla 16V männän laessa jos sitä käytetään 8v vaparissa (150-160hp)?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 22.6.2006 11:31

Muistaakseni 7mm suurinpiirtein on 16v mahleissa lakipaksuutta, siitä sitten oman tunnon mukaan.. Itse en kyllä sorvailemaan alkaisi.

Tarvitaankos muuten 16v koneesta myös hihnapyörät jos halutaan swapata 16v kansi 8v lohkon päälle? Jakoremmi ja kiristin ainakin on erilaiset, mitenkäs laturin kannake/paikka?

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 22.6.2006 15:18

kunhan tää keskikesän huuma vähä laskee ni kaivan toiselta koneelta vw:n öljytykin kuvan. Sehän siis vaan on "putki" mikä menee lohkossa olevaan reikään joka johtaa öljykanavaan, toisessa päässä "suutin" eli ohkasempi putki mikä roiskii männälle. Osassa mikä tulee lohkon sisälle on pieni kuula jousi mikä pitää huolen että ei liian alhasilla paineilla aukea ruiskimaan. Eli lohkoon ei tarvii ku reijän mihin suuttimen tipauttaa ja m6 ruuvilla lukitus. Audin suutimet joku vatipää oli lukinnut liimaamalla ne suuttimet niihin reikiin ruuvilukitteella, eikä pistämällä sitä lukitetta niiden kierteiden alle :)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.6.2006 15:25

Kertokaas lisää tuosta öljyruuttien lisäämisestä 8V lohkoon!

no eihän siinä muutaku viet lohkon johonkin paikalliseen "moottori hiomoon"
tai ainakin täällä pohjosessa. Ne ruutat aukeaa vasta kun öljyn paine oliko yli 2 bar

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 22.6.2006 21:06

ja alkuperäiseen aiheeseen semmonen kommentti että 1.8 16v lohkoa parhaiten vastaava 8v lohko taitaa löytyä tuolta mk3 puolelta 1.8 90hv 8v ABS koodillisesta moottorista, siinä on se öljy/huohotinsysteemi 16v tyyliin siinä missä vanhoissa 8v:ssä oli se bensapumppu


e: niistä öljyruutista mulla ei oo vieläkää tietoa kun en oo tuota konetta jaksanu avata ja öljypohjaan kurkata.. tuo oottaa tallissa kuplaprojektia varten :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 21.8.2006 22:58

Osu vahingossa vanha topic silmii. Eli se öljysuutin on tän näköne:

http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/ljysuutin.jpg

Ja tuossa on suuttimet paikoillaan:

http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/alakerta_aukeaa.jpg

Toivottavasti autto vaikka myöhässä tulikin.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 28.9.2008 11:31

Kuinkahan radikaalisti elinikään vaikuttaa jos 8v-lohkon kanssa käyttää 16v-tekniikkaa muttei laita noita öljysuuttimia?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.9.2008 16:36

Mulla olis yhdet ylimääräiset 1.8T AEB-koneen suuttimet, jos ne vaan saa 8V lohkoon asennettua jotenkin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa