Audi A3 1.8T ABT..tehoja uupuu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

Audi A3 1.8T ABT..tehoja uupuu

ViestiKirjoittaja Toni.S » 19.6.2006 0:19

Elikkä autona on Audi A3 1.8T ABT:n 215hv viritys paketilla(lastu, 2,5" cat back, vv suodin sekä Forgen ByPass-venttiili) mutta tuntuu et teho ois lähempänä 170 ku luvattua 215. Kokeilin tossa Gtech mittarilla kiihdytyksen 0-60mph ja paras aika oli 7.64 eli ei lähellekkään sitä mitä pitäs luvatulla 215hv:lla olla.
Ja sellanen huomio on et ahdot on siellä 1,2 bar paikkeilla kuten kuuluu. Ja tuntuu meno puutuvan aika lailla 2:lle vaihtaessa..
Ja auton alla pyörii 18" 225/40 pallot.. mistä vois lähtee ettimään mahdollista vikaa? Vai onko virityssoftan vaihto edessä.

Oon aika newbie vielä tällä foorumilla..jos sattuu samanlainen topic olemaan jo.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 19.6.2006 10:46

Itse veikkaisin maffia, koska ahdot ovat kutakuinkin kohillaan.
Sitten toinen juttu on toi säälittävä vakiocooleri, joka näillä ilmoilla todellakin on riittämätön. Vetää kyllä vaihteen tai kaksi, mutta sitten alkaa jo kuumottaa.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 20.6.2006 0:39

Paljon toi uus MAFfi kustantaa??

Jani2
-
Viestit: 169
Liittynyt: 3.8.2003 13:43

ViestiKirjoittaja Jani2 » 20.6.2006 1:39

Vaihto-osana reilun satasen.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 22.6.2006 6:27

Tyhmä kysymys nro.1 mutta eikös MAF=ilmamäärämittari ?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.6.2006 7:23

^Kyllä

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 22.6.2006 17:49

Menen nurkkaan häpeämään..

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 22.6.2006 18:36

^^^ Maf = ilmamassa mittari, eli siis mittaa kuinka monta painoyksikköä ilmaa menee tietyssä ajassa, kun taas ilmamäärämittarina yleensä tunnetaan ilman tilavuusvirtaa mittaava kapine (siitäkin saa laskettua ilmamassan kun huomioidaan paine ja lämpö eri antureilla)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 24.6.2006 18:51

Ei tuossa mun mielestä mikään kauhean hidas ole. Kun kuitenkin tuskin kuitenkaan tulee tuollaisillä muutoksilla 215hv. Ei taida kuitenkaan lastu luvata kuin n.190hv sitten vapari +-0hv, ja putkella ehkä 5hv eli ja eihän toi forge mitään tehoa tuo. Eli 200hv on mielestäni lähempänä totuutta.

Kannattaa kuitenkin käydä jossain lukemassa tuon ilmassamittarin arvot. Kaikkeen tehoon vaan tottuu niin alkaa epäilemään, että kadoksissa tehot.

Vaihdatko muuten 3:lle tuossa vedessä vai käytätkö 2:sta? Ja vähänkin tehokkaammalla etuvetosella pakkaa renkaat sutimaan eli tuo lähteminen on tosi vaikeeta tai varsinkin, kun vaihtaa 2:lle niin tahtoo sutia.

Mittaa mielummin varttimaili jossain suljetulla alueella, jos vain mahollisuus ;)

Noitahan ajetaan n.215hv 1.8t autoilla n.15sek tasan. Niin jos oikeesti tehoja kadoksissa niin luulis tulevan aika paljon huonompi aika.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 1.8.2006 12:02

Vieläkin samaa vaiva autolla. Nyt oon testaillu ja 0-60mph paras aika G-techillä on 6.95s.
Ja mahtaako S3:n Maffi mennä suoraan vanhan tilalle? Vai onko S3 Maffi 3" eli joutunee tekemään softapäivityksen.??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa