1.8T ja savutus paineiden noustessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

1.8T ja savutus paineiden noustessa

ViestiKirjoittaja Munkki » 19.6.2006 19:49

juu, elikkäs ongelma seuraavanlainen: tuossa muutama viikko takaperin auto alkoi savuta. katsastus mies oli sitä mieltä että kattihan se sieltä on vaihtoon menossa ja savuttelee. noh, en noteerannut sen kummemmin vaan jatkoin ajelua. tästä muutaman päivän myöhemmin alkoi tekemään niin että paineiden noustessa alkoi aivan älytön savutus ja kun nostin öljytikkua niin se oli kuiva. ei muuta kuin golffi talliin ja purkamaan, ahtimessa klappia päittäis suunnassa ainakin 10mm ja sivuttainkin useampia. eipä siinä, uusi turbo paikalleen, noin 20km:n matkalla ei mitään ongelmia mutta sitten eräästä risteyksestä kovemmalla kaasulla lähtiessä, tausta peilissä ei näy kuin savupilvi. mikähän ois semmonen potentiaalinen seuraava vian etsintä paikka ? kannentiiviste ?
auto ei ole öljyä vaihtovälillä ennen syönyt juurikaan joten vika tuli aivan yht äkkiä. joten hämmästyttää kummastuttaa että montako paikkaa voi kerralla revetä......

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 19.6.2006 21:25

Mites sun öljynpaine on? Ettei puske ahtimen tiivisteiden läpi.

Lehtonen
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.8.2003 12:00

ViestiKirjoittaja Lehtonen » 19.6.2006 22:32

No oliko sarja "kuiva" ennen ahdinta? Äkkiä tulisi mieleen että öljynpaineet olis liian korkeat... rajoitin jumissa kenties?
Vai olisko siellä putkessa vielä öljyä mikä palaa vasta kun antaa kunnolla happea.

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 20.6.2006 6:10

tosiaan tehothan ei oo kateissa ja paineetkin nousee niinkuin pitääkin, öljyn paineita tuossa duuni kaverin kans myös mietittiin, pitänee lähtä ostamaan paineiden tarkistukseen sopivaa välineistöä......

ja kyllä sarja oli kuiva

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 21.6.2006 15:12

Eikös tuolla välijäähdyttimessä ja putkistossa monesti ole öljyä, kun turbon tiivisteet ovat menneet? Uusi ahdin korjaa vuodon, mutta öljyä on vielä välijäähyssä ja putkistossa, joka sitten ajautuu moottoriin. (Ihan vain arvailua)

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 21.6.2006 17:36

^Samaa mietin itse, mutta semmonen kuva jäi tosta tekstistä, että öljynkulutus on edelleen suuri. Eli jos öljyä häviää kuten rikkinäiselläkin turbolla ni jotain ihmeellistä siellä on. Onkos jäähdytinneste puhdasta?

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 21.6.2006 19:46

kyllä taitaa vikaa noissa öljyn paineissa olla, tyhjäkäynnillä näyttäs olevan semmonen 2 bar, 2000rpm noin 4bar ja 3000rpm jo hiuksen yli 5bar. autodatan mukaan normi paine olisi 2000 rpm 2bar. mistähän päin tuota säätö mötikkää pitäisi lähteä etsimään ??

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 21.6.2006 21:47

Käsittääkseni se on öljynsuodattimen jalassa. Viisaammat korjatkoon tai vahvistakoon.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 22.6.2006 9:17

Toi autodatan arvo on minimi. Öljynpaineita ei saa säädettyä.

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 22.6.2006 13:28

eikai niitä saakkaan... a-roikolle soittelin ja tuumasivat että pumpun kylessä on jousikuormitteinen venttiili, mahollisesti jumissa ? eikai se auta ku purkaa ja nuuskia, siinähän se juhannuskin menee mukavasti...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.6.2006 15:20

Onko liian alhainen ?? en kyl kyseisestä moottorista tiedä mutta onhan tollasia öljyn paineita ennenkin nähty

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 22.6.2006 16:00

nyt ei pysy enää kärryllä, nyt paikallinen huoltomies oli sitä mieltä että paineissa ei oo mitään vikaa, pitänee kai sitte rueta tarkistelemaan huohotinta ja turbon paluu puolta....

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.6.2006 17:37

Öljynpaineet on normaalit

Ahdin on hajonnut ja välijäähdytin on täynnä öljyä. Ota välijäähdytin pois ja pese se, samoin ahtoputket.

Sitten pistät auton kasaan ja poltat vielä pakoputkessa olevat öljyt pois (vaatii kymmenisen kilometriä reipasta ajoa) ja jos vielä savuttaa, niin sitten voi hämmästellä lisää. Kannattaa tietysti tarkkailla öljypinnan määrää jos savutus ei ota loppuakseen

Äänenvaimentimet syö uskomattoman määrän oljyä ja se voi savuta uskomattoman kauan, vaikkei moottorissa mitään vikaa olisikaan

Munkki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.1.2006 20:49

ViestiKirjoittaja Munkki » 24.6.2006 22:19

kyllähän rolle taas oikiassa taisi olla, savutuksesta piittaamatta vedin pellit selällään parin kymmentä kilometriä ja savutus loppu. ja öljytkin pysyy koneessa, onse kumma kun aina pitää lähtä "merta edemmäs kalaan".


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa