Museorekisteröinti

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

Museorekisteröinti

ViestiKirjoittaja vk » 22.6.2006 0:47

Kyselläänpä vähän museorekisteröinnistä.
Tuli tuossa hankittua yksi hyvin säilynyt 60-lukulainen länsinaapuri tallin täytteeksi ja vappuautoksi. Kertokaapa nyt kun kuitenkin tiedätte miten menetellään ja miten selvitään vähimmillä kustannuksilla.
-Vaatimukset museorekisteröintiin
-Vakuutukset eli mitkä firmat tukee tätä kulttuuritekoa edullisilla vakuuksilla ei-käyttöautoille
-Miten museorekisteröintiasiassa edetään eli mennäänkö ensin konttorille vai paikallisen kerhon juttusille.
-Mitä EI saa tehdä eli miten menetän mustat kilvet. Seisonta?

ja muutkin neuvot näissä asioissa ovat tarpeen

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 22.6.2006 0:54

http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Mus ... b6inti.htm

Tuota kautta kun lähdet lueskelemaan, niin varmaan saat kaikkiin kysymyksiisi vastaukset.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 22.6.2006 1:13

Ainakaan laitteen ei tarvitse olla "kuin uusi", vaan alkuperäiskunto käytännössä riittää.
Toki isoja reikiä helmoissa ei hyväksytä, kuten ei hyväksytä "normaalissakaan" katsastuksessa.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 22.6.2006 3:39

Lähetetty:@fvwa 20.6.2006 20:29

Omat kokemukseni oli erittäin positiiviset ja palvelu miellyttävää ja asiallista.
Museo autossa tärkeimpään rooliin nousee ulkoasu ja kokonaisvaikutelma ei niinkään nippelijutut.
Eli maalipinta on oltava ruosteeton, paikkauksia saa ja pitääkin tehdä varsinkin jos pinta on vanha.
Hyvä konsti sinun tapauksessa olisi soittaa lähimmälle katsastus konttorille ja sieltä pyytää lähimmän museokatsastajan yhteystiedot.
Hän sitten osaa kertoa että koska ja missä on seuraava museokatsastuspäivä.
Rohkeasti silloin mukaan ja esittele autosi sellaisenaan ja kysy mitä ollaan mieltä. He kyllä kertoo mitä on vialla jos jotain on.
Sitten ei muuta kuin kotiin, laite kuntoon ja seuraavalla kerralla katsastettavaksi. Helppo juttu! Wink


Mustat kilvet saa tuotuunkin autoon, senkun vaan konttorilta haet. Tulee vaan mallia 3+3, eli ei saa lyhkäsenä. Museokilvet on M alkuisia lyhyitä...

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 22.6.2006 8:53

MR-autossa ei ole pakko olla mustia kilpiä, vaan esimerkiksi Suomi-autoon voi hakea alkuperäisen tunnuksen (valkopohjainen 3+3 jos auto on sen ikäinen) tai ottaa ne kilvet mitä konttorilta tyrkytetään. ALkuperäisen tunnarin saa myös mustalla pohjalla tai sitten voi erikseen hakea niitä MR-alkuisia kilpiä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.6.2006 10:16

Lisätään vielä sekaan että kyllä ne lyhyetkin kilvet saa mihin tahansa autoon, kunhan vaan siihen ei mahdu isompia (ja ei koskaan ennen ole ollut suomen rekisterissä pitkillä kilvillä).

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 22.6.2006 21:12

voi juma!!! mersu on -83 eli sais 2008 museorekisteriin, mutta "Tammikuun 1. päivästä 2008 lähtien museoajoneuvon ikäraja nousee nykyisestä 25 vuodesta 30 vuoteen" eli ååkke tuuppaa taas kunnolla kapulaita rattaisiin...

:: It`s not ::
:: Impossible ::
:: It just costs ::
:: More! ::

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.6.2006 22:01

Onhan tuo asia ollut tiedossa jo noin 5vuotta, yleinen ikäraja tänäpäivänä muissakin maissa tuo 30vuotta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa