3 golffin ratin suoristus
Valvoja: ffp jäsenet
3 golffin ratin suoristus
eli auto on 1995 gt variant ja ratti on hiukan vinksallaan.se olis tarkotus suoristaa,ni kertokaa viisaammat et miten toimitaan bägillisen ratin irrotuksen kans,eli mitä pitä pitää irroitella ja miten ennenku ratin saa säädettyä suoraan?
Ensin. En ota mitään vastuuta jos jokin menee vikaan, mut seuraavien ohjeiden mukaan olen omasta autosta ( 97 golf mk3 ) irrottanut ratin ja bägin useampaan otteeseen.
Eli ensin akkukaapeli irti akusta, odota vartin verran.Sen jälkeen bägi irtoaa ratista ku rattipuolien takaa avataan kuusiokolo pultit. Kun pultit on irti ni kallistat bägiä itseesi päin sen verran et pääset näkemään bägin taakse.
Sitten vaan bägin takaa se keltainen liitin irti.Saattaa olla tiukassa.
Bägin irrotuksen jälkeen näkyykin jo muistaakseni 24mm mutteri jolla ratti on rattitolpassa kiinni. Se auki ja ratti uuteen asentoon.Ratti on sit tosi tiuhalla hammastuksella siinä tolpassa kiinni et voi olla et joutuu kohtaa hakeemaan useamman kerran.
p.s ennen ku rupeet ratin suoristus operaatioon ni tarkasta / tarkistuta pyöränkulmat ettei ratin vinous johdu vääristä pyöränkulmista.
Eli ensin akkukaapeli irti akusta, odota vartin verran.Sen jälkeen bägi irtoaa ratista ku rattipuolien takaa avataan kuusiokolo pultit. Kun pultit on irti ni kallistat bägiä itseesi päin sen verran et pääset näkemään bägin taakse.
Sitten vaan bägin takaa se keltainen liitin irti.Saattaa olla tiukassa.
Bägin irrotuksen jälkeen näkyykin jo muistaakseni 24mm mutteri jolla ratti on rattitolpassa kiinni. Se auki ja ratti uuteen asentoon.Ratti on sit tosi tiuhalla hammastuksella siinä tolpassa kiinni et voi olla et joutuu kohtaa hakeemaan useamman kerran.
p.s ennen ku rupeet ratin suoristus operaatioon ni tarkasta / tarkistuta pyöränkulmat ettei ratin vinous johdu vääristä pyöränkulmista.
Niin no mikäli ratti on oikealle/vasemmalle kallellaan niin vika ei suinkaan johdu itse ratista ja korjaus siihen ole hammastuksen muuttaminen. Ainoo tapa on tarkistaa ja korjauttaa pyöränkulmat. Mut jos taas ratti on mutkalla (kolhun tms. johdosta) niin virallisesti kait se pitäisi uusia? Henk. koht. kuitenkin punoisin suoraksi... Merkkaa kuiten kohta rattiin ja akseliin ennen mutterin irroitusta, että tiedät mistä kohtaa olet irroittanut.
Huom! katso myöskin että renkaat ovat suorassa ennen ratin irroitusta! Bägin liukurengasta älä pyöritä mihinkään suuntaan vaikkakin sitä olisi kiva räpeltää :-) Jos asento muuttuu kierroksia, niin keskikohdan renkaalle pystyy hakemaan pyörittämällä renkaan sievästi reunasta reunaan ja laskemalla kierroksista keskikohdan.
Huom! katso myöskin että renkaat ovat suorassa ennen ratin irroitusta! Bägin liukurengasta älä pyöritä mihinkään suuntaan vaikkakin sitä olisi kiva räpeltää :-) Jos asento muuttuu kierroksia, niin keskikohdan renkaalle pystyy hakemaan pyörittämällä renkaan sievästi reunasta reunaan ja laskemalla kierroksista keskikohdan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa