Transporter T4 2.4D -92 lämpenee
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter T4 2.4D -92 lämpenee
Ongelma on siis seuraavan lainen:
Starttasin kylmällä koneella, ajoa noin 10 min ja mittari kipusi tasaisesti noi 115 astetta. Tien reunassa todettiin flekti ei pyöri, syyläri ja alaletku kylmät. Ajettiin lämppärit täysillä n. 30km kotiin lämmöt 105-110+.
tehty: vaihdettu termostaatti, vanha testattu kattilassa ja toimi, vaihdettu lämpömittarin anturi lohkon kyljestä, edelleen samat oireet. Vesipumpun siipipyörä testattu termostaatin aukon kautta, ei pyöri akselilla ainakaan ihan valtoimenaan, lisäksi koneen käydessä työntää letkun kautta nestettä paisariin. Ei työnnä järjestelmään kovin kummoista painetta tai paisariin hirmuista määrää kuplia, ei hukkaa nestettä. Auto käytetty vw merkkiliikkeessä ja tuomiona kannen tiiviste.
Onko muita vaihtoehtoja? Vai ovatko vaan avaamassa kantta kun muuta ei ole keksitty?
Starttasin kylmällä koneella, ajoa noin 10 min ja mittari kipusi tasaisesti noi 115 astetta. Tien reunassa todettiin flekti ei pyöri, syyläri ja alaletku kylmät. Ajettiin lämppärit täysillä n. 30km kotiin lämmöt 105-110+.
tehty: vaihdettu termostaatti, vanha testattu kattilassa ja toimi, vaihdettu lämpömittarin anturi lohkon kyljestä, edelleen samat oireet. Vesipumpun siipipyörä testattu termostaatin aukon kautta, ei pyöri akselilla ainakaan ihan valtoimenaan, lisäksi koneen käydessä työntää letkun kautta nestettä paisariin. Ei työnnä järjestelmään kovin kummoista painetta tai paisariin hirmuista määrää kuplia, ei hukkaa nestettä. Auto käytetty vw merkkiliikkeessä ja tuomiona kannen tiiviste.
Onko muita vaihtoehtoja? Vai ovatko vaan avaamassa kantta kun muuta ei ole keksitty?
Nyt on taas tutkittu ja hutkittu lisää. VW:llä käytön jälkeen totesin, että paisariin tosiaan tulee hieman pientä kuplaa, jonka näkee kun säiliön täyttää piripintaan. Mitään hirmuista painetta ei kyllä tosiaan tule edelleenkään. Mittariston toiminta kuulemma testattu anturin vaihdon yhteydessä ja pitäisi olla ok. Pitänee kuitenkin vielä etsiä jokin mittari jonka voi tyrkätä paisariin ja tarkastaa todelliset lämmöt.
Joopasen joo, mittaristo tosiaan tuntuu näyttävän pieleen, vaikka vw:llä kuulemma testasivat... Paisarista mitattuna näyttää nesteen lämpötilaa 85-90 astetta ja samaan aikaan mittaristo näyttää 90-100. Mites noita on korjattu vai ei mitenkään? Koko mittaristo irti ja etsimään jotain kylmäjuotosta? Onko kukaan testannut säätövastuksella anturin piuhoista millaisia vastuksia kuuluu olla?
Mittariston irroituksesta kokemuksi Toyota Hiace -86, mutta ei vw. Hiacessa helppo homma, mites nyt?
Mittariston irroituksesta kokemuksi Toyota Hiace -86, mutta ei vw. Hiacessa helppo homma, mites nyt?
Noin viiden minuutin homma jos tietää mitä tekee.
Äänimerkin "kuoret" repäisemällä irti ja sitten ratti irti keskiömutteri irroittamalla. Ohjausakselin suojamuovit pois, siinä tolpan alla on kolme ruuvia, joilla kiinni.
Kolme keskiössä olevaa tasapääkantaista ruuvia irti, jolloin viikset irtoavat. Ainakin toinen viiksi (vilkku tai valo) pois, lähtee vetämällä varovasti kun tutkit miten irtoaa.
Mittariston kehys on kahdella ruuvilla kiinni yläreunastaan, ne irti ja kehys pois (longista meisselillä yläreunasta). Mittaristo on kiinni kahdella ruuvilla aivan oikeasta ja vasemmasta reunastaan. Kun otat nuo irti, niin mittariston saa jo liikkumaan jonkin verran. Sitten käsi sinne mittariston taakse ja nopeusmittarin vaijeri, sekä sähköliitin irti. Mittarinvaijeri on keskellä takana ja sähköliitin vasemmassa reunassa. Molemmissa on painolirpake, jota painamalla liitin irtoaa. Nyt mittaristo lähteekin irti.
Sitten kaksi ruuvia irti mittariston reunoista niin suoja"lasi" lähtee irti. Tämän jälkeen irroitat oikeanpuoleisen mittarin (kiekkamittari tai kello) ihan vaan vetämällä sitä varovasti ylöspäin. Jos siinä näkyy ruuveja, niin toki ne irti, mulla ei ole kummassakaan T4:ssä ollut. Tämän oikeanpuoleisen mittarin alla, oikeassa yläreunassa on piirilevyssä reikä, jossa tuo pieni musta lirpake on. Sen hoksaa siitä, että se on tosiaan ruuvilla kiinni mittariston rungossa. Sen kun vaihdat niin jokohan pelaisi...
Pistä sitten kommenttia korjaantuiko vika.
Äänimerkin "kuoret" repäisemällä irti ja sitten ratti irti keskiömutteri irroittamalla. Ohjausakselin suojamuovit pois, siinä tolpan alla on kolme ruuvia, joilla kiinni.
Kolme keskiössä olevaa tasapääkantaista ruuvia irti, jolloin viikset irtoavat. Ainakin toinen viiksi (vilkku tai valo) pois, lähtee vetämällä varovasti kun tutkit miten irtoaa.
Mittariston kehys on kahdella ruuvilla kiinni yläreunastaan, ne irti ja kehys pois (longista meisselillä yläreunasta). Mittaristo on kiinni kahdella ruuvilla aivan oikeasta ja vasemmasta reunastaan. Kun otat nuo irti, niin mittariston saa jo liikkumaan jonkin verran. Sitten käsi sinne mittariston taakse ja nopeusmittarin vaijeri, sekä sähköliitin irti. Mittarinvaijeri on keskellä takana ja sähköliitin vasemmassa reunassa. Molemmissa on painolirpake, jota painamalla liitin irtoaa. Nyt mittaristo lähteekin irti.
Sitten kaksi ruuvia irti mittariston reunoista niin suoja"lasi" lähtee irti. Tämän jälkeen irroitat oikeanpuoleisen mittarin (kiekkamittari tai kello) ihan vaan vetämällä sitä varovasti ylöspäin. Jos siinä näkyy ruuveja, niin toki ne irti, mulla ei ole kummassakaan T4:ssä ollut. Tämän oikeanpuoleisen mittarin alla, oikeassa yläreunassa on piirilevyssä reikä, jossa tuo pieni musta lirpake on. Sen hoksaa siitä, että se on tosiaan ruuvilla kiinni mittariston rungossa. Sen kun vaihdat niin jokohan pelaisi...
Pistä sitten kommenttia korjaantuiko vika.
Mistähän päin noita maadoitusvikoja kannattaa lähteä etsimään, onko jotain vakiopaikkoja jossa liittimet hapettuu? Mittaristo ilmeisesti maadoitettu sulakerasiaan, josta lähtee maadoituskaapeli akun napaan. Nämä liitokset tarkastettu ja vaihdettu osa liittimistä, mutta ei auttanut.
Tilanne siis nykyisin se, että myös polttoainemittarin näyttämä pari pykälää ylhäällä. Mihin jännitteeseen tuo mittariston jännite on tasattu? Voiko jännitteen tasaaja olla väärin päin asennettu ja mitä se aiheuttaa? (ei ollut samanlainen kuin alkuperäinen)
Tilanne siis nykyisin se, että myös polttoainemittarin näyttämä pari pykälää ylhäällä. Mihin jännitteeseen tuo mittariston jännite on tasattu? Voiko jännitteen tasaaja olla väärin päin asennettu ja mitä se aiheuttaa? (ei ollut samanlainen kuin alkuperäinen)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa