kaverilla golffinsa kanssa ongelmia tasaisen käynnin kanssa, ei mennyt katsastuksesta läpi, kun ei pysy kierrokset 2000:ssa. tippuu välillä n. 500 kiekkaa alas ja sitten taas nousee takaisin. tyhjäkäynti ok.
käytti laakkosella mittauksessa ja sanoivat, että lambda-anturi ei toimi, että hommaa uusi. hommasin kaverille sen boschin lambda-anturin motonetistä, kun oli puolta halvempi kuin laakkosella. se vaihtoi sen anturin ja kuulema edelleen sama vika.
voiko olla sama vika uudessa osassa vai olisko joku muu?
golf II 1.8i 8v -91 käyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Ja lisäksi kannattaa resetoida ecu irroittamalla akunkenkä hetkeksi, jolloin moottorinohjauksen mahdollinen vikatila häviää. Tosin vikamoodissa ei lambda-anturin pitäisi enää vaikuttaa käyntiin, koska kone käy varmuuden vuoksi rikkaalla. Alipainevuotoa minäkin veikkaisin. Jarrutehostimelle menevä letku ja ruiskuyksikön alla oleva kumilaippa ovat ne yleisimmät vuodonaiheuttajat. Jopa minä olen ne joutunut kerran vaihtamaan, vaikka en ole ajanut RP:llä vasta kuin 12.5 vuotta ;-)
alipaineletkut tarkastettu jo aiemmin ja ruiskuyksikön kumilaippakin uusittu jo ennen katsastusta, mutta niistä ei löytynyt ratkaisua tuohon ongelmaan. akun kenkä ollut yön yli irti -> ei vaikutusta.
kylmänä toimii, mutta lämpimänä heti käyntiongelmat, kun laittaa vähän enemmän kierroksia kuin tyhjäkäynnillä.
ai niin, laakkoselta sanoivat tuon lambdan vaihdon jälkeen, että jos ne on mitannut, että vika on lambda anturissa, niin se myös on siinä.
mutta eipä tuo vaihto auttanut
kylmänä toimii, mutta lämpimänä heti käyntiongelmat, kun laittaa vähän enemmän kierroksia kuin tyhjäkäynnillä.
ai niin, laakkoselta sanoivat tuon lambdan vaihdon jälkeen, että jos ne on mitannut, että vika on lambda anturissa, niin se myös on siinä.
mutta eipä tuo vaihto auttanut
Laakkonen "mittaa" kokemukseni mukaan lambda-anturin toiminnan vikapistokkeesta, joka sijaitsee vaihdekepin juuressa. En oikein jaksa uskoa, että heillä riitäisi kiinnostusta tutkia anturin toimintaa oskilloskoopilla.
Laakkosella on ilmeisesti tarkastettu kuitenkin sytytysennakko? Lambda-anturin saa pilattua helposti, jos ennakko on jakohihnanvaihdon jälkeen pykälän verran pielessä.
Joillakin epäonnisilla on ollut vikaa kaasuläppäpotikassa, jota ei virallisesti pysty vaihtamaan. Vaihtaa sen voi, mutta lähikaupasta ei saa välttämättä uutta.
Laakkosella on ilmeisesti tarkastettu kuitenkin sytytysennakko? Lambda-anturin saa pilattua helposti, jos ennakko on jakohihnanvaihdon jälkeen pykälän verran pielessä.
Joillakin epäonnisilla on ollut vikaa kaasuläppäpotikassa, jota ei virallisesti pysty vaihtamaan. Vaihtaa sen voi, mutta lähikaupasta ei saa välttämättä uutta.
täälläpäin samanlaisia ongelmia kylmänä samanlaisessa ja saman ikäisessä golfissa, tyhjäkäyntiä kylmänä puottaa, meinaa sammua. 2000 nostaa kiekat ni laskee ja sammuu jos et lisää kaasua paina, ja nykii kylmänä ku koittaa ajella, lambda anturi vaihettu 3v sitten ja oli sama vika, entiset tulpat oli vähä valkeetki. missähän vika?
jatkoa...
laakkosella tutkivat autoa pitkään, vaihtoivat lopulta lämpötila-anturin (lähes 100€ töineen), kun arvelivat jos se ei sittenkään ollut lambda-anturi (maksoi 79€). ottivat vähäksi aikaa kaapelin pois akusta ja tekivät pakokaasutestin ja kierrokset pysyivät hyvin kohdillaan, kuten ennenkin tuon resetoinnin jälkeen ja varsinkin kylmänä. no autoa käytettiin katsastusasemalla ja se meni läpi sillä kuitilla.
katsastuksen jälkeen kuitenkin alkoi taas se nykiminen. että eipä noista remonteista vielä ole apua ollut. vaikuttaa siltä, että nuo laakkosen kaverit ei ole ihan pätevimmästä päästä.
mutta meneehän se auto läpi ainakin silleen, että irrottaa kaapelin akusta vähäksi aikaa, kytkee sen takaisin ja ajaa kone kylmänä sinne mittaukseen. halvemmaksi tulee ajaa viallisella autolla, jos se vaan menee katsastuksesta läpi.
laakkosella tutkivat autoa pitkään, vaihtoivat lopulta lämpötila-anturin (lähes 100€ töineen), kun arvelivat jos se ei sittenkään ollut lambda-anturi (maksoi 79€). ottivat vähäksi aikaa kaapelin pois akusta ja tekivät pakokaasutestin ja kierrokset pysyivät hyvin kohdillaan, kuten ennenkin tuon resetoinnin jälkeen ja varsinkin kylmänä. no autoa käytettiin katsastusasemalla ja se meni läpi sillä kuitilla.
katsastuksen jälkeen kuitenkin alkoi taas se nykiminen. että eipä noista remonteista vielä ole apua ollut. vaikuttaa siltä, että nuo laakkosen kaverit ei ole ihan pätevimmästä päästä.
mutta meneehän se auto läpi ainakin silleen, että irrottaa kaapelin akusta vähäksi aikaa, kytkee sen takaisin ja ajaa kone kylmänä sinne mittaukseen. halvemmaksi tulee ajaa viallisella autolla, jos se vaan menee katsastuksesta läpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa