pannaas vielä kyselyä tuosta yhdestä ongelmasta mikä on kun vaihdon lootan.
eli uusi loota minkä laitoin niin siitä on ihan alin kiinnitys pultin kierteen joku pistäny paskaks.ihan siinä vetarin alla suht helpossa paikassa päästä käsiksi.
laatikko on päältä päin 2 isolla pultilla sekä yhdellä pienemmällä pultilla kiinni koneessa ja alempaa on juuri tuo kierre sökö.parilta korjaamolta olen kyselly ja eivät ole kovin kiinnostuneita laittamaan.ovat vähän olleet sitä mieltä että kaipa se pysyy ihan hyvin kasassa ilmankin sitä yhtä pulttia?vähän tuppukylä niin ihmeempiä mestoja ole käytettävissäkään=O itse kyllä meinasin että kiinni se pitää vielä saada oman mielen rauhan turvaamiseksi!
työntömitalla mittasin pultin paksuuden kierteen päästä,on 12mm.saattais "ehkä" olla mahdollista tehdä 13/14mm kierre?vetari kyllä saattaa tulla tosin liian lähelle:/
kokeilin että iskin kierretangon kiinni lukkoliimalla kierteeseen ja mutterilla kiinni mutta vielä piru vie antoi periksi!
muuan seppä ehdotti että kokeilisin jollain laakeri-liimalla(lukite?) jos sillä saisi kierretangon tarpeeksi tiukkaan kiinni?mahtaisikohan pysyä?vai olisiko jotain ihme tököttiä millä sen saisi varmasti pysymään?ehdotuksia ongelmaan?
vaihdelootan kiinnitys kierre paskana
Valvoja: ffp jäsenet
Jos haluat vielä paremman tehdä, niin esim. Helicoil merkillä saa tarvikekaupoista kierteiden korjaus sarjoja. Siinä joutuu tietysti sen kierre osan poraamaan helicoilille sopivaksi, joten ko tapauksessa pitäisi vissiin laatikko irrottaa?Mutta niinkuin edellä, niin löytyy sellaisia liimoja joilla myös tarttuu kiinni.
Wurthin tuotevalikoimaan kuuluu irtokierre sarja jolla pystyy tekemään paremman kuin helicoili. Helicoili voi lähteä mukaan kierrettäessä kun on ns.irtokierre toisen sisään. Mutta toi wurthin on holkki joka venytetään kierteeseen. Ainakin kestänyt kun työssä olen käyttänyt. Ja varsinkin alumiiniin kun laittaa tulee parempi kuin alkuperäinen. Pitäisi löytyä monelta pikkukorjaamoltakin?
joo joskus tuli tollasella würthin sarjalla korjattua yhden auton tulpan kierre paikoillaan. sarja oli kylläkin tarkoitettu juurikin tulppia varten mutta muuten on varmaankin vastaava systeemi. ensin reikä suurennetaan sellasella kierreholkilla missä on ensin alkuperäinen kierre ja sitten se suurenee uuteen holkin vaatimaan kokoon. sinne holkki kierretään paikoilleen ja "prässätään" paikoilleen sellasella erikoistyökalulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa