golf mk2 kannentiivisteenvaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

goloballo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.5.2006 7:46

golf mk2 kannentiivisteenvaihto

ViestiKirjoittaja goloballo » 13.6.2006 21:00

elikkäs golffi on alkanut pukata nesteet pihalle. ja välillä tekee kuplia paisariin että eikö se ole kannentiivisteen vaihdon aika? onko iso homma vaihtaa ja mitä muuta kannattais laittaa siinä samalla? auto on -90 golf mk2 1.3 ruiskukoneella.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 13.6.2006 21:06

tekijälle ei oo iso homma ja alkajalle on kohtuullinen homma, samalla kannattais kattoo jakohihnan kunnon ja luonnollisesti hihnan kiristäjä vaihtoon jakohihnan kanssa (mikäli tarpeellista), tuon jakohihnan vaihtamiseen täytynee avata kampiakselin hihna pyörän pultti (joka on tiukassa). Öljyt ja ö-suodatin tietenki kannattaa vaihtaa mikäli senkin aika olis...

Korjausopas on hyödyllinen (kirjastosta)

Vois merkata hihnan + pyörät, jaon löytää jokseenkin paremmin paikalleen.

goloballo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.5.2006 7:46

ViestiKirjoittaja goloballo » 13.6.2006 21:09

ostin tänään sen kirjan. eiköhän tuo onnistu...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.6.2006 21:28

ei tarvii aukasta hihnapyörän pulttia jos vaihtaa hihnan

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.6.2006 22:26

ei tarvii aukasta hihnapyörän pulttia jos vaihtaa hihnan
Ilmeisesti tuo ohje koski vain isolohkoja, niissä hihnapyörä täytyy irrottaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.6.2006 23:03

ai katos joo tää olikin 1.3 kone. siis isolohkoisissa ei tarvii ottaa irti tota hihnapyörää mut ilmeisesti 1.3 tarvii.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 14.6.2006 8:29

Kyllä se kammella oleva hihnapyörä pitää irrottaa isommissa koneissa jakohihnaa vaihtaessa, mutta ei tarvi sitä keskipulttia alkaa ähräämään auki, vaan siitä vierestä ne kuusiokolokantaiset pikkupultit...

1.3 koneesta en sano mitään varmaa... muistaakseni pitää ottaa keskipultti irti että saa kammenpäästä hihnapyörät pois. Ja sitten kiristää kaksivaiheisesti takaisinlaitossa, muistaakseni 1. vaihe 90Nm, ja 2. vaihe 180astetta.


Ja kannattaisi 1.3:ssa vaihtaa vesipumppu samalla, ei kovin paljoa maksa.

goloballo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.5.2006 7:46

ViestiKirjoittaja goloballo » 14.6.2006 10:07

eli kannentiiviste, pultit ja vesipumppu vaihtoon? onko muuta halpaa osaa mitä kannattas uusia samalla ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.6.2006 23:20

ai kun mä tarkotin hihnapyörällä juurikin sitä mikä on sen ison pultin takana. ne apulaitehihnapyörät joutuu joo ottamaan pois.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 14.6.2006 23:46

nii joo tosiaan 1.3, siinä tosiaan toimii vesipumppu hihnan kiristäjänä, ku tuolla ylempänä kiristäjän vaihdosta/uusimisesta selvitin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa