Golf hyytyy eikä lähde käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
Golf hyytyy eikä lähde käyntiin
Vähän tyhmä otsikko, mutta vaikea selittää asiaa lyhyesti!
Eli vinkkejä tarvis.
vm. 1994 Golffi on siis kyseessä, 1.8 bensakoneella.
Ongelmana on pitkän matkan ajo.
Normaalisti tulee ajettua yleensä max 25 km yhtäsoittoa, ja auto pelaa.
Mutta kun matkaa tuleekin useampikymmenen kilometriä, niin ei onnistu enää.
Auto hyytyy kesken matkan teon, eikä lähde enää käyntiin ennkuin on jäähtynyt.
Talvella siihen vaihdettiin kyseiseen vikaan liittyen bensapumpun rele. No eipä auttanut, koska auto teki saman tempun viikko sitten. Volkkariliikkeessä (-korjaamolla) vaihtoivat siihen uuden puolen "selvänä vikana". Vikakoodeja ei näyttänyt mitään. Kotimatkalla noin 65 km:n ajon jälkeen auto hyytyi jälleen eikä lähtenyt käyntiin kuin jäähdyttyään.
Tuon uuden puolan jälkeen on tullut vielä sellainen lisäominaisuus, että kun auto seisoo esim. työpaikalla auringossa, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..
"Vikoja" on moni keksinyt, mutta koska kenelläkään ei tunnu selvää selitystä olevan, niin sellainen olisi kiva tietää!! Ennen en vie korjattavaksi, ennenkuin suunnilleen tietää, missä vika on.. 160 euroa meni jo ihan turhan takia >:(
Eli vinkkejä tarvis.
vm. 1994 Golffi on siis kyseessä, 1.8 bensakoneella.
Ongelmana on pitkän matkan ajo.
Normaalisti tulee ajettua yleensä max 25 km yhtäsoittoa, ja auto pelaa.
Mutta kun matkaa tuleekin useampikymmenen kilometriä, niin ei onnistu enää.
Auto hyytyy kesken matkan teon, eikä lähde enää käyntiin ennkuin on jäähtynyt.
Talvella siihen vaihdettiin kyseiseen vikaan liittyen bensapumpun rele. No eipä auttanut, koska auto teki saman tempun viikko sitten. Volkkariliikkeessä (-korjaamolla) vaihtoivat siihen uuden puolen "selvänä vikana". Vikakoodeja ei näyttänyt mitään. Kotimatkalla noin 65 km:n ajon jälkeen auto hyytyi jälleen eikä lähtenyt käyntiin kuin jäähdyttyään.
Tuon uuden puolan jälkeen on tullut vielä sellainen lisäominaisuus, että kun auto seisoo esim. työpaikalla auringossa, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..
"Vikoja" on moni keksinyt, mutta koska kenelläkään ei tunnu selvää selitystä olevan, niin sellainen olisi kiva tietää!! Ennen en vie korjattavaksi, ennenkuin suunnilleen tietää, missä vika on.. 160 euroa meni jo ihan turhan takia >:(
Mä en nyt tiedä onko näissä nyt mitään samaa koko vekottimissa (joku korjatkoon), mut mulla corraatsio hyytyi siten et kiekat putos nollaan kesken ajon. Se käynnistyi melkolailla heti ku virrat laitto uusiks päälle. Vika mitä ilmeisimmin oli ecun releessä. Releen vaihdon jälkeen sillä ajettu useampi sata kilometriä matka-ajoa eikä vikaa ole ilmennyt. Rele oli melko halpa tuohon (10€).
Välikysymys vikaan. Vastaavan vian aiheuttaa jos polttoainesäiliö ei saa korvaavaa ilmaa tankkiin kun siitä imetään polttoainetta tankkiin. Esim. tukossa oleva aktiivihiilisäiliö tai letku voi aiheuttaa tämän. Eli kun vika seuraavaksi ilmenee niin katso onko tankki lytyssä. Jos on, niin täyttökorkki irti niin tankki pullahtaa takaisin ja matka jatkuu.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 6.10.2003 19:54
Tuli muuten mieleen, että sehän tosiaan vois tuo hall-anturi olla, kun talvellakin auto lähtee lämmitettynä aika nihkeästi käyntiin. Siinä on kuitenkin aika tehokas letkulämmitin. Kylmänä lähtee heti käyntiin.
Em. oireet saattaa aiheuttaa tuo lämmitin, huijaa moottorinlämpöanturia.
Omassa Ventossani kävi noin.
Hall-anturia näyttäisi saavan erikseen ainakin Motonetistä:
1,8 Hall-anturi jos Bosch (ei sakaralevyä). . . . . . . . . 10-9055 33.30
Täällä myös hieman samanlaisia ongelmia kuin "Outillakin"... Huomenna tutkimaan missä vika.
Juu ja ei...
Auto saatiin käytiin ja omaan pihaan.
Toimenpide millä laitteeseen saatiin eloa ei ole oikein selvinnyt... mahdollisesti maadoitusvika.
Tällä hetkellä pään vaivaa aiheuttaa "miettiminen" ja kevyt nykiminen kiihdyttäessä, nykimistä ilmenee myös veto-moottorijarrutus välimaastossa.
Tähän mennessä touhuttua:
-tulpat+jakajan kansi uusittu pari viikkoa sitten (<ennen vikaa, johdot vaihdettu viime syksynä)
-puola + sytytysyksikkö uusittu (oireiden ilmettyä)
-tarkastettu ruiskutussuutin (vastus ok)
-vaihdettu happitunnistin
-tarkasteltu liittimien/liitoksien ja maadoituksien kontaktit
-havaittu ja poistettu imuvuoto imusarja>jarrutehostin välisestä letkusta :)
-bensapumppu tarkastettu (surina kuuluu ja soosia tulee)
... ja huomenna hämmästellään taas.
Kyseessä oli siis -92 Vento/1.8 ABS.
Auto saatiin käytiin ja omaan pihaan.
Toimenpide millä laitteeseen saatiin eloa ei ole oikein selvinnyt... mahdollisesti maadoitusvika.
Tällä hetkellä pään vaivaa aiheuttaa "miettiminen" ja kevyt nykiminen kiihdyttäessä, nykimistä ilmenee myös veto-moottorijarrutus välimaastossa.
Tähän mennessä touhuttua:
-tulpat+jakajan kansi uusittu pari viikkoa sitten (<ennen vikaa, johdot vaihdettu viime syksynä)
-puola + sytytysyksikkö uusittu (oireiden ilmettyä)
-tarkastettu ruiskutussuutin (vastus ok)
-vaihdettu happitunnistin
-tarkasteltu liittimien/liitoksien ja maadoituksien kontaktit
-havaittu ja poistettu imuvuoto imusarja>jarrutehostin välisestä letkusta :)
-bensapumppu tarkastettu (surina kuuluu ja soosia tulee)
... ja huomenna hämmästellään taas.
Kyseessä oli siis -92 Vento/1.8 ABS.
Tuon edellisen postauksen aikaan vielä kirottiin heijaavaa tyhjäkäyntiä mutta ei oltu vielä käyty koeajolla.
Seuraavana päivänä rauhallinen koeajolenkki: Ei miettimistä tai nykimistä.
Sen jälkeen pitempi koeajo ja kotterolle kunnolla happea: Ei mietiskele tai nykytä vieläkään.
Toista päivää tuolla on nyt ajeltu ja tuntuu ainakin toistaiseksi toimivan (koputellaan puuta).
"Halvaantumisen" aiheuttajaa ei tämän prosessin aikana varsinaisesti löydetty, kovasti epäilen kontaktihäiriötä.
Nykimis-miettimis-ilmiön aiheutti imuvuoto: Reikä oli oikeastaan letkunkiristimen alla, eipä tuota huomannut vasta kun oli irroittanut kyseisen osan.
Melkoisesti touhua parin onnettoman perus-vian takia. :)
Seuraavana päivänä rauhallinen koeajolenkki: Ei miettimistä tai nykimistä.
Sen jälkeen pitempi koeajo ja kotterolle kunnolla happea: Ei mietiskele tai nykytä vieläkään.
Toista päivää tuolla on nyt ajeltu ja tuntuu ainakin toistaiseksi toimivan (koputellaan puuta).
"Halvaantumisen" aiheuttajaa ei tämän prosessin aikana varsinaisesti löydetty, kovasti epäilen kontaktihäiriötä.
Nykimis-miettimis-ilmiön aiheutti imuvuoto: Reikä oli oikeastaan letkunkiristimen alla, eipä tuota huomannut vasta kun oli irroittanut kyseisen osan.
Melkoisesti touhua parin onnettoman perus-vian takia. :)
Mun autossa ei ollu sytytysyksikkökään, eikä hall, eikä puola, eikä mikään muukaan "normaali"! Kaikki nimittäin vaihdettu..
Tällä hetkellä bensapumppu revitty irti, koska se syöttää bensaa miten huvittaa.
Ideoita, mitä vikaa siinä vois olla??
Pumppu kyllä pyörii kun laittaa virrat päälle, mutta välillä sieltä ei tule mitään ja välillä paineen kanssa.
Tällä hetkellä bensapumppu revitty irti, koska se syöttää bensaa miten huvittaa.
Ideoita, mitä vikaa siinä vois olla??
Pumppu kyllä pyörii kun laittaa virrat päälle, mutta välillä sieltä ei tule mitään ja välillä paineen kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa