Audi TT bensamittariongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
Audi TT bensamittariongelma.
Ajotietokone näyttää oikein, bensamittari lähtee liikkeelle vasta kun bensaa on kulunut melkein puolet. Ihan kuin mittarin asteikko olisi jotenkin siirtynyt? Ilmeisesti tyyppivika? Miten ajotietokone nollataan? Resettiä painaessa ajotietokone sammuu ja uudestaan painaessa syttyy taas uudestaan mutta mitään ei ole tapahtunut. Onko sekin rikki?
-
- -
Brittilässähän maahantuoja on jopa tunnustanut tämän vian, kun TT-foorumilla olivat keränneet tietoa rikkinäisistä mittaristoista. Siellä oli mittaristot menneet takuuseen 5v ja uudemmista kärryistä...
Tuossa hieman luettavaa aiheesta...
http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... hp?t=56067
Tuossa hieman luettavaa aiheesta...
http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... hp?t=56067
Sama vika rahikaisella, ja keväällä alkoi tuo jäähdytysnesteen lämpömittarikin näyttää liian isoja lukemia. VAG-COM:n mukaan pysyy kiltisti 90 asteessa, mutta viisari näyttää yli sataa astetta.
Orggismittaristossa oli se näyttö sökö (himmeni lämmetessään), nyt tässä käytettynä hankitussa nuo viisarit näyttää mitä sattuu. Samanlaista näyttöongelmaa on veljellä ollut A4:ssa, paskoja nää Audien mittaristot.
Suomestakin varmaan saataisiin aika pitkä nimilista/adressi aikaiseksi jos kaikki viallisen TT:n mittariston omistajat kerättäisiin nippuun.
Itse olen suunnitellut korjaukseksi kääntää neulat näyttämään uudestaan oikein (neulat irti, VAG-COM:lla komponenttidiagnoosilla mittarit näyttämään suoraan ylöspäin ja neulat takaisin paikalleen), mutta en tiedä siitäkään miten pitkäikäinen korjaus olisi, vai näyttääkö taas hetken päästä väärin? Sellainen muistikuva mulla on, että kun noita mittaristoja joskus vaihdoin, niin mittariston irroittaminen autosta olisi joskus resetoinut tuon neulan näyttämään oikein, mutta taas hetken päästä se näytti liian isoja lukemia.
Orggismittaristossa oli se näyttö sökö (himmeni lämmetessään), nyt tässä käytettynä hankitussa nuo viisarit näyttää mitä sattuu. Samanlaista näyttöongelmaa on veljellä ollut A4:ssa, paskoja nää Audien mittaristot.
Suomestakin varmaan saataisiin aika pitkä nimilista/adressi aikaiseksi jos kaikki viallisen TT:n mittariston omistajat kerättäisiin nippuun.
Itse olen suunnitellut korjaukseksi kääntää neulat näyttämään uudestaan oikein (neulat irti, VAG-COM:lla komponenttidiagnoosilla mittarit näyttämään suoraan ylöspäin ja neulat takaisin paikalleen), mutta en tiedä siitäkään miten pitkäikäinen korjaus olisi, vai näyttääkö taas hetken päästä väärin? Sellainen muistikuva mulla on, että kun noita mittaristoja joskus vaihdoin, niin mittariston irroittaminen autosta olisi joskus resetoinut tuon neulan näyttämään oikein, mutta taas hetken päästä se näytti liian isoja lukemia.
Niin siis kyllähän sen pystyy siirtämään, kyllä ne neulat mulla joskus irti on ollut kun olen vanhan mittariston purkanut... eri asia vain on, että pysyykö ne siinä paikallaan, vai näyttääkö hetken päästä taas väärin. Omastakin mielestäni se virhe on kyllä ollut aina yhtä suurta sen jälkeen kun se väärin alkoi näyttämään.
Pitää varmaan jättää siitä ne lasit pois noista pikkumittareista niin voi sitten aina helposti siirtää kohdalleen jos alkaa näyttää väärin :)
Muutenhan joutuu jonkin verran purkamaan:
1) Kuskinpuolen kojetaulun alusmuovi irti, osittain torxeilla, osittain voimalla
2) alta paljastuvat kaksi mittariston kiinni pitävää ruuvia auki
3) mittaristo irti, mahtuu kyllä sieltä välistä tulemaan
4) piuhat irti mittaristosta
5) mittarin takaa kuusi ruuvia irti
Sitten se musta etuosa lähteekin jo irti ja pääsee neuloihin käsiksi.
Ite olen kyllä jo aikalailla tottunut noihin heittoihin kun tuo ajotietokone kuitenkin näyttää oikein... aina ei vaan muista mainita asiasta jos lainaa autoa jollekin, ja ne sitten ihmettelee kun bensavalo syttyy vaikka mittari näyttää vielä melkein puolta tankkia...
Pitää varmaan jättää siitä ne lasit pois noista pikkumittareista niin voi sitten aina helposti siirtää kohdalleen jos alkaa näyttää väärin :)
Muutenhan joutuu jonkin verran purkamaan:
1) Kuskinpuolen kojetaulun alusmuovi irti, osittain torxeilla, osittain voimalla
2) alta paljastuvat kaksi mittariston kiinni pitävää ruuvia auki
3) mittaristo irti, mahtuu kyllä sieltä välistä tulemaan
4) piuhat irti mittaristosta
5) mittarin takaa kuusi ruuvia irti
Sitten se musta etuosa lähteekin jo irti ja pääsee neuloihin käsiksi.
Ite olen kyllä jo aikalailla tottunut noihin heittoihin kun tuo ajotietokone kuitenkin näyttää oikein... aina ei vaan muista mainita asiasta jos lainaa autoa jollekin, ja ne sitten ihmettelee kun bensavalo syttyy vaikka mittari näyttää vielä melkein puolta tankkia...
Viimeksi muokannut Heikki J., 13.6.2006 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy kattoo jos lähtis kokeilee josko onnistuis. Sitä mun piti jo aikaisemmin sanoa, että mulla näyttää se bensamittari jo kolmasosatankkia vaikka auto ei ole edes käynnissä. Tämäkin siis tukisi neulansiirto teoriaa. Siis joka kerta neulat näyttää sitä samaa kohtaa. Jotenkin vois siis päätellä, että näyttää tämän verran liikaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”