Bypass venttiilin pois otto...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

Bypass venttiilin pois otto...

ViestiKirjoittaja Joni88 » 11.6.2006 20:28

Eli nyt pitäs ottaa bypass pois kokonaan. Asensin dumpin tohon ja bypass jäi tarpeettomaks... Joo ja tiiän että miksi otan pois jos toimii jne, eli siihen en tartte kommentteja, vaan siihen että miten se otetaan pois. tietysti otetaan se venttiili putkesta pois ja sitten laitan vaikka putkenpaksuista putkea siihen väliin tai kokonaan uuden putken. Ainoa juttu mikä mietityttää on se, mitä teen sille bypassista lähtevälle n.1,5cm paksuiselle letkulle, joka näyttäis menevän takaisin turboon (tämä ei varmaa). Pitääkö se tukkia vai liittää johonkin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 11.6.2006 20:35

No poishan se joutaa ja reiät tukkia. En nyt tiedä varmuudella kyseisen kulkineen ahtoputkisto/letku järjestelyjä, mutta bypass venttiilin toimintana on pöhäyttää sitä ilmaa takaisin ahtimen imupuolelle.

Laita kuva konehuoneesta niin viisastellaan sitten tarkemmin

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 11.6.2006 21:03

http://img201.imageshack.us/img201/5122/turbo10ug.jpg

tossa on jotain kuvaa, toivottavasti antaa osviittaa johonkin... mutta voiko letkun tukkia, vai pitääkö se katkaista ihan juuresta vai mitä?

laitan myöhemmin kuvaa koneesta, kunahn patterit saan ladattua kamerasta...

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 11.6.2006 23:41

Noniin...olin siis sittenkin oikeassa epäilyksieni kanssa että siellä on sekä dumppi että baippari paikallaan :)

Joni, oisit vaan suoraan laittanut sen dumpin siihen bypassin paikalle ja tukkinut sen yhden bypassin paluuletkun. Nyt olet joutunut vähän turhaan haaroittelemaan ja pätkimään letkuja...

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 12.6.2006 0:05

joo, näin huomasin itekki... vasta sen jälkee ku olin lukenut sitä yhtä aiemmin mainittua kirjaa... no, opinpahan kantapään kautta :) toi putki ei oo mitenkää hyvässä kunnossa muutenkaa nii otan sen pois ja uuden tilalle... sit laitan tohon bypassin paikalle. eli siis tukin sen pikku letkun vaan ja sillä selvä?

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 12.6.2006 0:50

Siitä pikkuletkusta oisit saanu hyvän lähdön ahtomittarille ;) Tulppa vaan päähän. Ei oo väliä jättääkö letkun pitkäksi, vai katkaseeko juuresta kunhan on tiiviisti tulpattu.

Edit: Lukihäiriö. Luulin että kyseessä imusarjaan menevä pikkuletku. Unohtakaa tuo ylempi. Pitäs lukea hiukan tarkemmin ennen kun alkaa pätemään :D
Viimeksi muokannut Ampenaattori, 13.6.2006 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 12.6.2006 10:49

No jos sinä sen pikkuletkun tukit, niin ei se kyllä toimi oikein huonostikaan...vähän maalaisjärkeä peliin nyt!

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 12.6.2006 20:37

Kiitos vastauskista, tää selvens asiaa paljolti...

Tää on vähän OT, mutta mihin letkuihin voi laittaa ahtomittarin? Yks kaveri sano että voi laittaa T-liittimen siihen letkuun joka menee dumpista imusarjaan? onnistuuko niin?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.6.2006 20:42

juu siis mittarin letkun voit kytkeä mihin takansa letkuun joka on ventiilien ja kaasuläpän välissä tai tehdä imusarjaan uuden reijän. jos taas et halua mitata alipaineita niin laita turbon ja kaasuläpän väliin.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 12.6.2006 20:48

eli siis jos isken sen tohon dumpista lähtevään letkuun niin näkyy vaan alipaineet eikä ylipainetta ollenkaan? Ja siis kaasuläpän ja venttiilien väliin kun laitan, niin onko mitään esimerkkiä missä se olis paras? ja onko sillä paikalla mitään vaikutusta tarkkuutteen?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.6.2006 22:09

Kyllä siitä samasta letkusta näkee yli- ja alipaineet jos se vaan on kytketty imuventtiilien ja kaasuläpän väliin.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 12.6.2006 23:40

imusarjasta varmaan lähtee muutama pieni ohjausletku ja sellaiseen vaan t-haara mittarille

Pex|
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.4.2006 7:11

ViestiKirjoittaja Pex| » 13.6.2006 11:35

Turbosiisselissä jos on ahdonalaisen syötön säätö niin siihen letkuun vaan T-liitin ja siitä ahtomittarille.. En tiedä sitten miten bensavehkeissä on letkuja.. Mutta ainakaan dumpin/bypassin letkuun ei ole järkeä laittaa.. Ainakaan mun mielestä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa