Öljynkierrosta
Valvoja: ffp jäsenet
Öljynkierrosta
Joo eli olen laittamassa Garretin VNT 15 turboa alunperin turbottomaan vehkeeseen ja tollanen tuli mieleen että kumpi noista öljynkierron jutuista on
paluu ja kumpi tulo? Toisessa päässä on putki ja toisessa laippa. Se putki näyttää kyllä perin pienireikäiseltä ollakseen paluu..
paluu ja kumpi tulo? Toisessa päässä on putki ja toisessa laippa. Se putki näyttää kyllä perin pienireikäiseltä ollakseen paluu..
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Lainataanpas vähän vanhaa topiccia. Eli ongelmana on se, että jouduin laittamaa öljynpaluuletkun öljypinnan alapuolelle öljypohjassa.
Nyt ilmeisesti öljy ei pääse palautumaan ihan haluutulla tavalla, vaan puskee sitä pakoputkeen. Mitäs asialle kannattaa tehdä, auttaako jos vaihtaa suuremman röörin paluulle? Ja ottaako turbo itseensä moisesta öljynkarkailusta?
Nyt ilmeisesti öljy ei pääse palautumaan ihan haluutulla tavalla, vaan puskee sitä pakoputkeen. Mitäs asialle kannattaa tehdä, auttaako jos vaihtaa suuremman röörin paluulle? Ja ottaako turbo itseensä moisesta öljynkarkailusta?
turbon alle pieni säiliö ja siitä sitten pumpulla öljypinnan yläpuolelle
Kuulostaa kyllä vähän poppakonstilta. Mut kai sitä on ruvettava näpräämään kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Öljypinnan yläpuolelle kun pääsee vaan kierrättämällä letku moottorin toiselle puolen.
Minkäslainen pumppu tohon sit käy, kun se taitaa joutua aika koville kun pitäs pyöriä jatkuvasti?
Ei ole liian ohutta, jos jossain koneessa toimii öljyn alapuolelle laskeminen ei se suinkaan tarkoita, että kaikissa se toimii...itse asiassa en usko että se toimii.
Voitko pitää öljymäärän niin pienenä, että paluu on ilmassa, tai sitten voitko siirtää paluuaukkoa ?
Sellanen huomattiin tuossa mersun koneessa, vaikka kone on kallellaan aukkoon päin sieltä ei silti valu yhtään öljyä ulos kun se avaa, eli se on reilusti pinnan yläpuolella.
Eikä mitään pumppuja :-o
Voitko pitää öljymäärän niin pienenä, että paluu on ilmassa, tai sitten voitko siirtää paluuaukkoa ?
Sellanen huomattiin tuossa mersun koneessa, vaikka kone on kallellaan aukkoon päin sieltä ei silti valu yhtään öljyä ulos kun se avaa, eli se on reilusti pinnan yläpuolella.
Eikä mitään pumppuja :-o
Öljypintaa ei kyllä voi niin alas laskea, kun toi pösön kone on niin kallellaan (muistaakseni 30 astetta), ettei sinne jäis kun tilkka öljyä.
Aloin jo hitsailemaan paluuta öljyn pinnankorkeuden anturin rei´älle, joka on reilusti yli öljypinnan. Kaatoa tulee vaan putkeen todella niukasti. Täytynee jättää se öljypohjaankin menevä paluu paikoilleen ihan varulta. .
Aloin jo hitsailemaan paluuta öljyn pinnankorkeuden anturin rei´älle, joka on reilusti yli öljypinnan. Kaatoa tulee vaan putkeen todella niukasti. Täytynee jättää se öljypohjaankin menevä paluu paikoilleen ihan varulta. .
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kirjasta luin tässä taannoin, että tuo öljynpaluuongelma johtuu paljolti siitä, kun ahdin vatkaa nopeasti pyöriessään öljyn enemmän tai vähemmän "vaahdoksi" jolloin se kertyy paluuputkeen jos ei pääse esteettömästi valumaan alaspäin.
Olisiko mahdollista tehdä öljynpaluulle paikkaa lohkoon, joissakin autoissa näin on jo vakiona?
Olisiko mahdollista tehdä öljynpaluulle paikkaa lohkoon, joissakin autoissa näin on jo vakiona?
Tuo öljynpaluu menee nyt kuten aijemmin jo kaavailin. Savutus väheni, mutta jatkui edelleen. Koversin huohottimen reikää suuremmaksi, joka tuntui korjanneen asiaa lisää. Jostain kuitenkin tihkuu vielä öljyä putkeen, sillä turbo savuaa sinistä, ja lambda on semmosessa öljymöhnässä.
Olisko ongelmana nyt edelleen se huono paluu, vaiko alakerran huohottaminen?
Käytin konetta oljykorkki irti (pösössä öljyntäyttöaukko menee ~D30 letkulla öljypohjaan) eikä sekään auttanut.
Alkaa vähän ideat loppua kesken. Ilmeisesti tehtävä se paluu uusiksi reilusta putkesta. (Jonka jälkeen menen pettyneenä turbohuoltoon, kun ilmenee että vika onkin edellisen omistajan turbonkorjauksessa.)
Auttaa saa jos jollain on ideoita.
Olisko ongelmana nyt edelleen se huono paluu, vaiko alakerran huohottaminen?
Käytin konetta oljykorkki irti (pösössä öljyntäyttöaukko menee ~D30 letkulla öljypohjaan) eikä sekään auttanut.
Alkaa vähän ideat loppua kesken. Ilmeisesti tehtävä se paluu uusiksi reilusta putkesta. (Jonka jälkeen menen pettyneenä turbohuoltoon, kun ilmenee että vika onkin edellisen omistajan turbonkorjauksessa.)
Auttaa saa jos jollain on ideoita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa