Kone siis se tehottomin 1-piste ruisku. Päästöt on kutakuinkin tuplat liian isot mutta käy nätisti ja ei savuta. Ajettu 225tkm. Kulutus maantiellä jotain 7-8L/100km.
Pari kysymystä...
Helpoin tapa korjata leimalle, lambdan kaapeli poikki? (ollut joskus poikki kun auton ostin joten katti varmaan pilattu jo?)
Lambdaa en ole vielä mitannut, mutta jos on rikki, niin lähteekö ilman kohtuullista väkivaltaa irti? Auto siis vm 94.
Lambdan jännite kai pitäs soutaa välillä 0,9-1,9v?
Voisikohan vika olla lämpötila anturissa?
Muistaakseni HC oli kohtuullinen, eli ilmeisesti ei ole ilmavuoto.
Kylmänä lähtee vetään nuhasesti jos se nyt jotain osviittaa antaa johonkin. :)
G3 1.8 variantin päästöt ongelmana
Valvoja: ffp jäsenet
No niin.. Uusi lämpöanturi paikallaan ja vaikutti jotenkin käyntiin sillä röpötys hävisi...
Happianturin kaapeli oli jälleen irronnut liittimestä ja se takaisin. Jännite on tyhjäkäynnillä 0,45 ja n. 1500 kierrosta ja 0,55.. Pitäisköihän sen olla missäpäin? Anturi on kaksi kaapelinen.
Vetoja tuli reilusti takaisin ja nuhaisuus hävisi sen sileän tien. Eli jotain vaikutusta oli jo noillakin.
Happianturin kaapeli oli jälleen irronnut liittimestä ja se takaisin. Jännite on tyhjäkäynnillä 0,45 ja n. 1500 kierrosta ja 0,55.. Pitäisköihän sen olla missäpäin? Anturi on kaksi kaapelinen.
Vetoja tuli reilusti takaisin ja nuhaisuus hävisi sen sileän tien. Eli jotain vaikutusta oli jo noillakin.
Ja lämpöjen kanssa ongelmaa..
Eli tänään lämmöt huiteli siinä 100 - 110 astetta ja termari on muistaakseni Korjaus: 87 astetta!
Liittyykö valvonta anturi mitenkään flektin ohjaukseen? Koska vanha flekti oli tosi raihnainen ja ujelteli pahasti, vaihdoin sen uuteen ja samalla jäähyn kyljestä sen lämpöanturin (ollut rikki tai mennyt rikki jokaisesta vw tuotteesta jota mulla on ollut.. Vainoako?). Flekti lähtee päälle siinä 100 asteen kieppeillä. Valehteleeko lämpömittarini vai liittyykö tosiaan tuo valvonta anturi (4 napaa) jotenkin tuohon?
Kumpiakin antureita on sinistä ja mustaa. Itsellä molemmat oli mustat ja mustiin vaihdoin molemmat. Olisko sininen alemmalla lämpöasteikolla?? Mikä on niiden ero..?
Eli tänään lämmöt huiteli siinä 100 - 110 astetta ja termari on muistaakseni Korjaus: 87 astetta!
Liittyykö valvonta anturi mitenkään flektin ohjaukseen? Koska vanha flekti oli tosi raihnainen ja ujelteli pahasti, vaihdoin sen uuteen ja samalla jäähyn kyljestä sen lämpöanturin (ollut rikki tai mennyt rikki jokaisesta vw tuotteesta jota mulla on ollut.. Vainoako?). Flekti lähtee päälle siinä 100 asteen kieppeillä. Valehteleeko lämpömittarini vai liittyykö tosiaan tuo valvonta anturi (4 napaa) jotenkin tuohon?
Kumpiakin antureita on sinistä ja mustaa. Itsellä molemmat oli mustat ja mustiin vaihdoin molemmat. Olisko sininen alemmalla lämpöasteikolla?? Mikä on niiden ero..?
Lämpöjen kanssa tuskailin. Ostin kemistin mittarin ja mittasin paisuntasäiliöstä lämmöt, niin 89 astetta ja flekti lähtee puhaltaan ja pudottaa lämmöt 82 asteeseen. Kun kemistin mittari näyttää 89 astetta, näyttää auton mittari 110 astetta. Vesi ei kiehu, eli lämpömittari siis valehtelee. Pitänee ostaa se sininen valvonta anturi, josko auttaisi mittari vaivoihin...? Muilla vastaavia kokemuksia?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itseasiassa se lämpötila on kuumassa koneessa aika sama joka paikassa, koska pumppuhan sitä kierrättää (termari täysin auki). Suuria heittoja ei ole, ainakaan 20 asteen heittoja..
Yleensä käsittääkseni jos kone keittää, niin se vesi kirjaimellisesti kiehuu. Siihen en ole vielä törmännyt kuin yhdessä koslassa jonka kerran omistin.. :)
Veikkaisin kuitenkin, että valvonta anturin kalibraatio on väärä mittariston lämpömittarille, eli kyseessä on väärä anturi. Lienee syytä hakea motikka ylihintaan VW:ltä, sillä jos anturi pistää väärin lämpötila mittarin lukemat, niin on syytä olettaa, että se pistää vääräksi myös muut säädöt..?
Tosin suhteellisen äkkiähän tänkin kokeilee.. Kone kuumaksi uudella anturilla ja vaihto vanhaan. Muuttuneeko lukema normaaliksi.
Yleensä käsittääkseni jos kone keittää, niin se vesi kirjaimellisesti kiehuu. Siihen en ole vielä törmännyt kuin yhdessä koslassa jonka kerran omistin.. :)
Veikkaisin kuitenkin, että valvonta anturin kalibraatio on väärä mittariston lämpömittarille, eli kyseessä on väärä anturi. Lienee syytä hakea motikka ylihintaan VW:ltä, sillä jos anturi pistää väärin lämpötila mittarin lukemat, niin on syytä olettaa, että se pistää vääräksi myös muut säädöt..?
Tosin suhteellisen äkkiähän tänkin kokeilee.. Kone kuumaksi uudella anturilla ja vaihto vanhaan. Muuttuneeko lukema normaaliksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa