Onkos kellään vertailukokemusta mainittujen 3-golfin umpioiden valotehoista ja valokuvioista? Itselläni on ollut jo vuosia nuo perus IV-lookkerit, mutta nyt useiden kiveniskujen aiheuttamien reikien johdosta olisi edessä umpioiden uudistaminen joko ostamalla samanlaiset tai sitten nuo xenon-lookit? Perusmallin valoteho on ollut mielestäni hyvä releistyksen kanssa, joten siinä mielessä suunta ei saisi olla huonompaan. Kokemuksia??
Tarinaa myös pelkästään noista R32 / xenon lookkereista otetaan ilolla vastaan!
http://www.autovaruste.net/valot/valovw.htm
kirkkaat ajovalot, IV-look (JM1H641100-S)
http://www.autovaruste.net/valot/vw/jm1h641100.jpg
VS.
kirkkaat ajovalot IV Xenon-look integroiduilla vilkuilla (JM3636)
http://www.autovaruste.net/valot/vw/JM3636.jpg
Golf 3 valot: perus-IV-lookkerit VS. xenon IV-look
Valvoja: ffp jäsenet
Itellä oli aikasemmin Switchin IV-Lookit, ja alkuperäisiin valoihin verrattuna valojen teho oli huomattavasti parempi.
Valokuvio ei kylläkään mikään paras mahdollinen ollu. No sitten vaihdoin noihin In.pron IV-Xenon Lookkeihin ja ei
kyllä harmita yhtään. Valokuviosta tuli taas normaali, akvaarioilmiöitä ei oo ollu, ja paljon parempi valoteho kuin
aikasemmissa. Heti molemmista valoista nakkasin ne orkkispolttimot pois ja vaihdoin Philipsin Vision Plussiin.
Ite ainakin siis enemmän kuin tyytyväinen tuosta vaihdosta.
Vielä ku hirviäis purkaa ne umpiot ja repiä ne oranssit lämyskät pois, ku ne ärsyttää. Vilkun ku saa muutoinkin
näkymään oranssina..
Valokuvio ei kylläkään mikään paras mahdollinen ollu. No sitten vaihdoin noihin In.pron IV-Xenon Lookkeihin ja ei
kyllä harmita yhtään. Valokuviosta tuli taas normaali, akvaarioilmiöitä ei oo ollu, ja paljon parempi valoteho kuin
aikasemmissa. Heti molemmista valoista nakkasin ne orkkispolttimot pois ja vaihdoin Philipsin Vision Plussiin.
Ite ainakin siis enemmän kuin tyytyväinen tuosta vaihdosta.
Vielä ku hirviäis purkaa ne umpiot ja repiä ne oranssit lämyskät pois, ku ne ärsyttää. Vilkun ku saa muutoinkin
näkymään oranssina..
Tarkennus alkuperäisiin tietöihin -> minun nykyiset IV-lookkerit ovat Hellan tekemät.
Nuo ekassa viestissäni linkittämäni JOM:n "xenonit" ovat _ilmeisesti_ hyvin samat kuin InPron, ainakin kuvan (ja kuvanimeämisenkin) perusteella. Tiedä sitten varmaksi ennenkuin sais tuommoiset käteen saakka. Huomenna täytyykin varmaan poiketa ihan alan liikkeeseen katsomaan (jos sattuis olemaan jopa hyllyssä).
http://www.in-pro.de/cgi-bin/shop/en/sh ... artnr=3636
InPro
http://www.in-pro.de/shop/images/artikel/gross/3636.jpg
vs.
JOM
http://www.autovaruste.net/valot/vw/JM3636.jpg
Eli ilmeisesti prikulleen sama tuote...?
Nuo ekassa viestissäni linkittämäni JOM:n "xenonit" ovat _ilmeisesti_ hyvin samat kuin InPron, ainakin kuvan (ja kuvanimeämisenkin) perusteella. Tiedä sitten varmaksi ennenkuin sais tuommoiset käteen saakka. Huomenna täytyykin varmaan poiketa ihan alan liikkeeseen katsomaan (jos sattuis olemaan jopa hyllyssä).
http://www.in-pro.de/cgi-bin/shop/en/sh ... artnr=3636
InPro
http://www.in-pro.de/shop/images/artikel/gross/3636.jpg
vs.
JOM
http://www.autovaruste.net/valot/vw/JM3636.jpg
Eli ilmeisesti prikulleen sama tuote...?
Nonniin. Saa nähdä miltä alkaa muutaman viikon päästä näyttämään. Pistin nimellisesti JOM:n valmistamat xenon-lookkerit tilaukseen.
Koitan muistaa raportoida sitten tännekin valojen (teho & kuvio) eroista vanhaan. Jos muistais ottaa vaikka kuvan siinä vaiheessa, kun vasta toinen puoli on uudistettu. Hommaahan mulle kertyy vähän normaalia enemmän, kun valojen releet on aiemmin rakennettu umpion sisälle. Toivottavasti mahtuu samalla tavalla myös uusiin.
Koitan muistaa raportoida sitten tännekin valojen (teho & kuvio) eroista vanhaan. Jos muistais ottaa vaikka kuvan siinä vaiheessa, kun vasta toinen puoli on uudistettu. Hommaahan mulle kertyy vähän normaalia enemmän, kun valojen releet on aiemmin rakennettu umpion sisälle. Toivottavasti mahtuu samalla tavalla myös uusiin.
Lainataan ja kommentoidaan hieman suurempien kokemusten puutteessa:
Ulkonäöllisesti tuollaiset Angels Eye:sit ainakin kovasti hivelivät silmää, mutta nekään ei saisi olla mitkään hehkulangan oranssisella renkaalla vaan aidot sinertävän valkoisine kirkkaine valorenkaineen.
Ostin aikoinaan D&W:ltä Wienistä II koppaiseen InPro:n sumarit, mustalla optiikalla=InPro:n musta paketti ja Hellan valot sisällä... muutama vuosi sitten jouduin vaihtamaan ne uudelleen ja Hessumobiilista tilasin Hellan valot, mustalla optiikalla ja niitä tuli sitten vertailtua kovasti keskenään ja olivat ainakin 100% Samat Hellan logoja myöten.. eli liekkö muitakin "yhteisiä tuotteita?" (Mustissa sivuvilkuissa oli InPro:lla oma leima)
Ja vielä jos noita III umpiota modailee niin saakos niistä kunnialla nuo lasit irti vai kuumailmalla kuumentamalla ja silikonilla niputtamalla takaisin pakettiin?
Ulkonäöllisesti tuollaiset Angels Eye:sit ainakin kovasti hivelivät silmää, mutta nekään ei saisi olla mitkään hehkulangan oranssisella renkaalla vaan aidot sinertävän valkoisine kirkkaine valorenkaineen.
Ostin aikoinaan D&W:ltä Wienistä II koppaiseen InPro:n sumarit, mustalla optiikalla=InPro:n musta paketti ja Hellan valot sisällä... muutama vuosi sitten jouduin vaihtamaan ne uudelleen ja Hessumobiilista tilasin Hellan valot, mustalla optiikalla ja niitä tuli sitten vertailtua kovasti keskenään ja olivat ainakin 100% Samat Hellan logoja myöten.. eli liekkö muitakin "yhteisiä tuotteita?" (Mustissa sivuvilkuissa oli InPro:lla oma leima)
Ja vielä jos noita III umpiota modailee niin saakos niistä kunnialla nuo lasit irti vai kuumailmalla kuumentamalla ja silikonilla niputtamalla takaisin pakettiin?
Valot on nyt viimein asennettu :)
Pimeällä en ole vielä ajanut, mutta vertailuja vanhojen valojen kanssa tein tallin seinään.
- uusien valokuvio on (ainakin seinälle heijastuneena) kuin "veitsellä leikattu", kun vanhoissa valo ei rajautunut kovin tarkkaan -> vanhat aiheuttivat häikäisyä myös vastaantulijoille.
- releistyksen kanssakin valoteho on ehkä hieman heikompi kuin vanhoissa, mutta suuntakuvio kompensoi ongelmaa, koska uusissa kuvion oikeatkin reunat nousevat korkeammalle -> parempi kantama sillä alueella ja vähemmän häikäisevää aluetta aivan lähelle (vrt. vanhassa hyvin kirkas lähialue)
- pitkien valojen eroista ei ole vielä kokemusta, niiden valokuvio näytti olevan jännän tähtimäinen (olisikohan ollut 8-"sakaraa") vrt. vanhojen perusmöhkö. Kumpi lie parempi jää nähtäväksi. valotehot seinällä suht samaa luokkaa.
- uusien valojen vilkut ovat huomattavasti kirkkaammat kuin aiemmin olleet (vastaavat kuvaa http://www.autovaruste.net/valot/vw/1H0953003.jpg )
- pienenä miinuksena on se in.pro lätkä umpion alareunassa (en yrittänyt vielä ottaa sitä pois - mahtuneeko edes tulemaan ilman lasin irroitusta? )
Tässä vaiheessa näyttää siis vielä hyvältä - lisää kommentteja tulenee joskus..
ps. jos joku rakenteluintoinen kiinnostuu ostamaan vanhat umpiot (edullisesti!?), niin niistä saanee kohtuulliset jonkunlaisella työllä. Eli perusteellinen kunnostus vaatii umpion sisäpuolen (heijastinpinnat ja lasi) putsauksen ja niiden toisen umpion kahden kiveniskemän paikkaamisen. Ko. rei'illä umpiot ovat menneet katsastuksestakin läpi vaikka osoitin ongelman katsastusmiehellekin. Lisäksi hyllystä löytyisi tarvitsevalle alkuperäiset tuplapolttimolliset umpiot.
Pimeällä en ole vielä ajanut, mutta vertailuja vanhojen valojen kanssa tein tallin seinään.
- uusien valokuvio on (ainakin seinälle heijastuneena) kuin "veitsellä leikattu", kun vanhoissa valo ei rajautunut kovin tarkkaan -> vanhat aiheuttivat häikäisyä myös vastaantulijoille.
- releistyksen kanssakin valoteho on ehkä hieman heikompi kuin vanhoissa, mutta suuntakuvio kompensoi ongelmaa, koska uusissa kuvion oikeatkin reunat nousevat korkeammalle -> parempi kantama sillä alueella ja vähemmän häikäisevää aluetta aivan lähelle (vrt. vanhassa hyvin kirkas lähialue)
- pitkien valojen eroista ei ole vielä kokemusta, niiden valokuvio näytti olevan jännän tähtimäinen (olisikohan ollut 8-"sakaraa") vrt. vanhojen perusmöhkö. Kumpi lie parempi jää nähtäväksi. valotehot seinällä suht samaa luokkaa.
- uusien valojen vilkut ovat huomattavasti kirkkaammat kuin aiemmin olleet (vastaavat kuvaa http://www.autovaruste.net/valot/vw/1H0953003.jpg )
- pienenä miinuksena on se in.pro lätkä umpion alareunassa (en yrittänyt vielä ottaa sitä pois - mahtuneeko edes tulemaan ilman lasin irroitusta? )
Tässä vaiheessa näyttää siis vielä hyvältä - lisää kommentteja tulenee joskus..
ps. jos joku rakenteluintoinen kiinnostuu ostamaan vanhat umpiot (edullisesti!?), niin niistä saanee kohtuulliset jonkunlaisella työllä. Eli perusteellinen kunnostus vaatii umpion sisäpuolen (heijastinpinnat ja lasi) putsauksen ja niiden toisen umpion kahden kiveniskemän paikkaamisen. Ko. rei'illä umpiot ovat menneet katsastuksestakin läpi vaikka osoitin ongelman katsastusmiehellekin. Lisäksi hyllystä löytyisi tarvitsevalle alkuperäiset tuplapolttimolliset umpiot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa