digifant/lambda ihmetystä...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

digifant/lambda ihmetystä...

ViestiKirjoittaja ron moss » 26.5.2006 21:18

Elikkäs auto alkoi käymään todella huonosti ja rikkaalla niin hommasin seosmittarin, enkä saanut sille signaalia kun kaikissa lambdalle tulevissa johdoissa oli n.12v.

Mittasin tuossa juuri että lambdan signaali johto on moottorinohjaus boksilta ehjä.
Autodatan ohjeiden mukaan mittasin että nuo muutkin anturit olisivat ehjiä,

Mutta kun lyö töpselin kiinni ja virrat päälle niin pinnissä 2 eli lambdan signaali on n.12v. Eikös sen pitäisi olla jotain 0.1-1v.?

Ja kulkine siis pg g60 corrado

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.5.2006 23:35

Näköjään rikkaalla käyviä PG motteja löytyy ;) kertoisitko mitkä kaikki anturat ja millä tavalla kävit läpi todeten että ne on kunnossa? Onko kolmipiuhanen lambda ja liittimen jatke eculle punavalko-musta-ruskea väreillä? Tiedustelen siksi kun meikäläisen Gstä ei taho ottaa selvää tavalla eikä toisella..kiitos infosta ja valitettavasti en voi auttaa kun olen samassa pisteessä.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 27.5.2006 16:58

mun ongelma on että vedättäessä rupeaa seos menemään laihalle ja myöskin teho tippuu ja säätö on edestakaista eli seos ei pysy tasaisena niinkuin pitäisi ja musta johto on lamdassa signaalijohto... ite olen vaihtanut lamdan ja lämpöanturit sekä kaasuläpän mikrokytkimet

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 27.5.2006 22:12

En nyt muista minkä värinen se piuha on, sähkökuvista se selviää mutta joka tapauksessa 2pinni(lambdan sisääntulo singnaali) ja ihan yleismittarilla ja oskiloskoopilla tutkailin.

No kohta pitäis tulla toinen moottorinohjaus boksi niin pääsee tutkimaan lisempää...

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 29.5.2006 19:13

No ei prkl.

nyt on kokeiltu toisella eculla mutta ei vaikutusta, sama n.12v. on lambdan signaali piuhassa.

Kun auton laittaa käyntiin niin käy kylmänä hyvin n.2-3min ja sitten alkaa röpöttämään ja paukkumaan. Eikös tämä lambdan toiminta juuri tee noin että kylmällä koneella säätää seosta lämpötila anturin(sinisen) perusteella ja lämpimällä koneella yrittää säätää lambdan arvon perusteella?

Mutta mistä voi johtua tuo jännite tuolla lambdan johdossa? Vai kuuluuko siellä olla tuo jännite jos lambda rikki? Kun ei raaskisi taas ostaa uutta lambdaa ja kokeilla...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.5.2006 21:41

Jos se on lämmitettävä lambda ni voihan siellä olla singnalijohto kosketuksissa lämmityksen virtajohtoon. mahdollisesti mennyt lambdan sisältä jotain rikki

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 30.5.2006 7:45

Onhan se lämmitettävä lambda mutta jännite tulee vaikka lambdan liitin irti eli moottorinohjaus boksilta asti...

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 30.5.2006 13:09

kulkeeko sulla auto paremmin lambdan johto kiinni vai irti?ittellä kun johto kiinni niin seokset seilaa ihan tolkuttomasti ja auto nykii ja kaasua poljettaessa vain örisee,mut johto irti ajaessa seokset tasaiset joskin aika rikkaat ja auto toimii paljon paremmin.Et ois kiinnostunu myymään tota toista boxia kun pitäs löytää ratkasu heikkoon kipinään?

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 30.5.2006 13:20

Paremmin se pelaa lambdan johto kiinni (siitä samasta liittimestä tulee myös yksi maadoitus boksille) . En pysty ainakaan vielä myymään kun tuo boksi on mulla lainassa

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 8.6.2006 14:46

Viaksi selvisi lambdan miinus johto, olin vain piipillä testaillut mutta resistanssia olikin silti n.300Ohm. Eli sieltä boksilta tulee se +12v. kun se ei löydä anturia.
Jippii auto toimii taas!:)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 8.6.2006 20:32

tarkoitatko sä sitä maapiuhaa,mikä menee siihen moottorin kannakkeeseen?itelä ainakin kolmijohtonen lambda


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa