vw golf mk 2 EI KÄYNNISTY

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

vw golf mk 2 EI KÄYNNISTY

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 7.6.2006 21:18

Elikkäs olis tollanen -88 1,6 bensa golffi...vaihdoin hihnanpyörän kampiakselin päähän ja sen jälkeen ei tietoakaan käntiin lähtemisestä. Startti kyllä pyöriii,akussa on virtaa,bensaakin löytää ja tulpat antavat kipinää,virranjakajan kansi ehjä,KAASARIN kylläkin vaihdoin sen jälkeen kun vian huomasin.muttei kyllä lähde käyntiin silläkään..mikäs avuksi?onko mahdollista että on ottanut vettä johonki imusarjaan?itseltäni loppuu ainakin ajatukset?!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.6.2006 9:53

Ettei vaan olis käyny että ajotukset on menny pieleen jakopäässä? Osottaako virranjakajan pyörijä ykköspyttyyn kun jakopäässä ajotusmerkit täsmää?

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 8.6.2006 9:58

Siis täh?nyt meni ohi tuo sinun kommentti...selvennätkö vähän???kiitos

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.6.2006 10:41

Niin että onkohan hammashihnan ajoitukset nyt muuttuneet. Tarkistahihnapyöristä löytyvistä merkeistä ovatko ne kohdallaan motissa oleviin merkkeihin nähden ja osoittaako virranjakajanpyörijä ykköspytylle. Jakajasta löytyy merkki mikä on ykköspytylle. Eli virranjakajan kansi auki.

Nokkapyörästä pitäisi löytyä pisteet jonka väli pitäisi osua kannessa tai hihnan suojassa olevaan merkkiin. Lisäksi apuakselissa on merkki (lovi) ja lohkossa vastamerkki, myös kampiakselin hihnapyörässä on merkki. Yksi merkki löytyy löytyy vielä vauhtipyörästä, laatikon ja koneen välistä.

Jos ei tästä ymmärtänyt, kannattanee mennä kirjastoon hakemaan Golopallon, tai jonkun muun vagineen jossa on sama motti, korjaus/huoltokirja.

Mitä ihmettä meinaa "ottanut vettä imusarjaan"? ?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.6.2006 10:59

Kurkkaa nyt aluksi sinne jakopään hihnan kopan alle, onko hihna kireällä ja hampaat tallella?

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 8.6.2006 13:41

kurkkasin tonne hihnan alle hihna ok..ja eikä ole liian kireällä...toi toinen juttu pitänee vielä tarkastaa?!?!

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 8.6.2006 20:02

jooo..elikkäs ne ajotukset olivat perseellään...nyt toimii sillä lailla että lähtee käyntiin mut silti ei jaksa käydä...eli sammuu heti..tosi matalat kierrokset..eli säädöt on vituillaan...eli mistä säädetään ja mitä*?!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.6.2006 20:48

Onko kaikki ajoitusmerkit varmasti kohdallaan? Jos mihinkään säätöihin ei ole koskettu, lienee se vika edelleen jakopäässä. Ja uusi hihna & kiristysrulla kannattaa vaihtaa jos jako oli hypännyt. Kun hihnaa pystyy kääntämään sormin hieman yli 90 astetta, on kireys sopiva.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.6.2006 22:52

kokeile hampaalla laittaa sivuun sitä pyörijän pyörää, ku luultavimmin kampi- ja nokka-akseli on kohdillaan?, ainakin molemmissa on niin selkeet merkit ettei pitäs saada pieleen...

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 9.6.2006 13:06

eiku on säädetty ku uudempi kaasari nyt paikallaan...pitäis enää vaa tietää mistä säädetään tyhjäkäyntiä.tai muita asetuksia..

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.6.2006 16:12

ja onko tuo kaasari pierburg vai joku korvauskaasutin?

jos pierburg niin onneksi olkoon http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486&highlight=pierburg

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 9.6.2006 17:05

höm...aika vaikea sanoo ku sain senkaverilta 1.6 golfista joka oli vuosimallia -87 eli mistä tossa säädetään tyhjäkäyniä?!

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 9.6.2006 17:19

mistä tollasen weberin korvauskaasarin voi saada jos toi ei lähe toimimaan ja paljonko sellasella olis hintaa?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.6.2006 17:58

http://www.freetechnics.fi
ja maksaa tollaset 300 eugenii

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 11.6.2006 16:18

elikkäs miten säädetään tyhjäkäyntiä tossa kaasarissa?!

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 11.6.2006 23:04

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486&highlight=pierburg

Tuossa siihen tyhjäkäynnin säätämiseen... katsos kun tuossa kaasarissa (mikäli pierburg) tyhjäkäyntiin vaikuttaa parhaimmillaan noin 2 - 4 eri tekijää... tutki tuota yo. tekstiä. Sen tyhjäkäynnin neuvomiseen menisi monta riviä tekstiä turhaan ku asia on tuollakin selvitetty.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 11.6.2006 23:08

Ookkonna kuitenkin vielä kattonu sytytyksen lampulla ennenku rupee kaasaria virittään?

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 12.6.2006 21:10

Aika varmasti apuakseli kiertyny --> sytytys pielessä. Tuskinpa se hihnan vaihtaminen kaasarin säätöihin on vaikuttanut, jos aikaisemmin pelas suht.koht ok.

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 13.6.2006 9:31

eli onko avuksi vain toi sytytyksen ajoituslamppu?vai millä sen pystyy kattoon?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.6.2006 10:36

Juu se ajotuslamppu vaan. Plussajohto akun plussaan ja miinusjohto akun miinukseen ja se kolmas johto ykköspytyn tulpanjohtoon. Kytkinkopassa on se iso muovinen kierretulppa joka pois ja sitten autoo käyntiin ja sohotetaan sinne reikään sillä vehkeellä mikä kädessäs on. Siinä pitäis näkyä sellanen lovi vauhtipyörässä, mutta jos ei näy niin sitte käänteleen vaan virranjakajaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 13.6.2006 20:40

tästä tuliki mieleen, kun kampiakselin hihnapyörän merkki (nolla) ja nokka-akselin merkki täytyy luonnollisesti olla "yhteensopivat", mutta miten tuon apuakselin hihnapyörän asento jakopäätä laitattaessa vaikuttaa mihinkään?? Korjausoppaan mukaan apuakselin hihnapyörän merkki ja kampiakselin hihnapyörän merkki pitäisi olla tavallaan vastakkain... ja jos näin ei ole niin mihin vaikuttaa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.6.2006 21:03

^Se apuakseli pyörittää virranjakajaa, joten sytytys menee poskelleen. Tosin sen voi korjata jakajaa pyörittämällä, jolloin seuraavalla hihnanvaihtajalla on taas sormi suussa :)

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 13.6.2006 21:11

juu ja ton tiesinkin...

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 14.6.2006 18:44

Se apuakselin ajotuksen pielessäolo tuntuu joillain korjaamoilla tehdyn jakoremminvaihdon jälkeen olevan enemmän sääntö kuin poikkeus... pari semmoista itsekkin korjannut, toisessa riitti sytyn säätö, toisessa piti siirtää tulpanjohdot oikeille paikoilleen niin riitti säätövara jakajassa.

Sinänsähän se ei mitään haittaa kunhan sytyn säätää kohilleen, mutta seuraava asentaja voi olla hieman ulkona jos ei tee omia merkkejä hihnapyöriin jakoremmin vaihtoa ennen.

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 14.6.2006 19:16

pitänee yrittää osata noilla teidän neuvoilla tuota autoa korjata..kiitokset...entäs jos ei tuolla sytytyksen säädölläkään onnaa?!vielä jotain mahdollisuuksia missä vois vika olla?!kiire pilikselle :D :D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.6.2006 20:30

Sinänsähän se ei mitään haittaa kunhan sytyn säätää kohilleen, mutta seuraava asentaja voi olla hieman ulkona jos ei tee omia merkkejä hihnapyöriin jakoremmin vaihtoa ennen.
Juuri tuon takia kannattaa _aina_ tehdä ehdottomasti niin hyvät omat merkit että jaon saa takaisin samaan asentoon kuin missä se olikin. Mullakin tuon oli joku ekassa hihnanvaihdossa ruuvannut hampaan pieleen, hieman aiheutti ihmettelyä kun alkuperäiset merkit eivät täsmänneet omien merkintöjen kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa