Isäukolla on Jetta Flair TD -91 ja katsastaa pitäs. Viime viikonloppuna laitettiin taakse uudet jarrukengät ja toisen puolen vaijeri. Jarrut alkoi ottamaan ok, mutta katsastuksessa sanottiin että järjestelmässä varmaankin ilmaa kun polijin painuu liikaa. No ne on nyt ilmattu kaksi kertaa ja sama juttu.
Sen jälkeen laitettu käytetty jarrupääsylinteri ja sama homma. Tämän jälkeen vaihdettu uusi pääsylinteri ja sama homma!! Nämä viimeksi mainitut hommat on tehty oikein korjaamolla kun itseäni ei enää huvittanut.
Eli tällä hetkellä sammuksissa autossa on hyvät jarrut, mutta kun sen lyö käyntiin niin poljin menee pehmoiseksi ja jarruja ei tahdo olla. Ilmaa ei enää ole missään tapauksessa ja vuotojakaan ei löydy. Korjaamokin "nosti kädet pystyyn"....
Eli viedäänkö kilvet pois vai mistä tuo vika löytyisi???
Jetan ihmeellinen jarruvika
Valvoja: ffp jäsenet
Caddyyn uusin kaikki jarruhilppeet+vaijerit lukuunottamatta rumpuja. Käsijarrun sain juuri ja juuri pitämään, mutta poljin tuntui pehmoiselta. Sitten ostin uudet rummuta ja käsijarruun löytyi pito parilla klikkauksella. Poljinkin tuntui jämäkältä.
Rummut olivat yksinertaisesti niin kuluneet, että kenkien liikkumisvara loppui ja sylinterit ottivat mekanisminvasteisiin kiinni ennemmin kuin rumpuihin.
Rummut olivat yksinertaisesti niin kuluneet, että kenkien liikkumisvara loppui ja sylinterit ottivat mekanisminvasteisiin kiinni ennemmin kuin rumpuihin.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Mulla on vähän samanlaista ongelmaa, jarrut pitävät normaalisti mutta poljin painuu melko syvälle. Tosin joskus (harvoin) poljin ottaakin jo paljon ylempää, minkä ilmeisesti pitäisi olla se normaali "ottokohta".
Katsastusmies viimeksi huomautti, että poljin menee melko syvälle. Epäili sen johtuvan kuluneista jarrupaloista tai -kengistä :D
Samaa huomautti huoltomies joka säädätti rengaskulmat kohdilleen jo joskus 5 vuotta sitten. Mielestäni tuo on aina toiminut noin, tiedä sitten missä vika. Tällä välillä kaikki takajarrujen hilppeet on vaihdettu ja jarruja ilmailtu ilman mitään vaikutusta asiaan...
Edit: Poljin on myös hieman kumimaisen tuntuinen, painuu lähes pohjaan jos kaikin voimin painaa. Jos taas jarrua kevyesti pumppaa, menee se aina vaan syvemmälle...
Edit2: Myös etujarruletkut on vaihdettu.
Katsastusmies viimeksi huomautti, että poljin menee melko syvälle. Epäili sen johtuvan kuluneista jarrupaloista tai -kengistä :D
Samaa huomautti huoltomies joka säädätti rengaskulmat kohdilleen jo joskus 5 vuotta sitten. Mielestäni tuo on aina toiminut noin, tiedä sitten missä vika. Tällä välillä kaikki takajarrujen hilppeet on vaihdettu ja jarruja ilmailtu ilman mitään vaikutusta asiaan...
Edit: Poljin on myös hieman kumimaisen tuntuinen, painuu lähes pohjaan jos kaikin voimin painaa. Jos taas jarrua kevyesti pumppaa, menee se aina vaan syvemmälle...
Edit2: Myös etujarruletkut on vaihdettu.
Viimeksi muokannut SS, 8.6.2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa