Ajoin tuossa auton montulle, kattelin aikani kuluksi tuohon takatukivarren helaan. Ongelma on takatukivarren helan kiinnityspultti ja jarruletku sattuu olemaan samalla linjalla, prkl. Letku tekee melkein kiepin tuossa pultin kohdalla.
Lähimain, kuin tuossa kolmas kuva.
http://ffp-motorsport.com/tuning/takapusl/index.php
edit: Eli pultti pitäis saada pois, mutta jarruletku ahdistaa.
Miten ootte ratkaissu tilanteen?
Jarruletku pitäisi varmaan katkaista. Kaikki muu menee, mutta ei huvittaisi leikkiä noilla jarrunesteillä. Varsinainen puslan vaihto oli alunperin tarkoitus tehdä itse.
Onko helpointa viedä auto vag-liikkeeseen? Antaa osat räpylään ja maksaa setelillä.
edit: Miten paljon tuo jarruletku kestää taivuttamista? Jos hieman taivuttaisi eri asentoon?
Takatukivarren helan pultin irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Aihetta sivuten, vaihdoin puslia eteen. Varmaan alkuperäiset.
Pulttien aukaisu meni kiroillessa, hitto kun oli tiukassa. Jatkovartta kasvattaen aukesi 1m.
Toinen kallistuksenvakaajan tappi pamahti poikki ruuvia aukoessa. Oli aika kulahtanut, noin puolet entisestä.
Etualatukivarsien taemmat puslat olivat tosi väljät. Alapalliniveliä en vaihtanu, hyviltä vaikuttivat. Tarkistetaan syksyllä.
Takapuslien vaihtoa mietin seuraavan vapaapäivän tienoilla, vaikka oli tarkoitus vaihtaa ensin.
Edit: Vaihtoon meni noin 5h mukaan lukien, pakollinen ruoka- ja erikseen pakollinen kahvitauko.
Ratin tärinät vähenivät huomattavasti.
Pulttien aukaisu meni kiroillessa, hitto kun oli tiukassa. Jatkovartta kasvattaen aukesi 1m.
Toinen kallistuksenvakaajan tappi pamahti poikki ruuvia aukoessa. Oli aika kulahtanut, noin puolet entisestä.
Etualatukivarsien taemmat puslat olivat tosi väljät. Alapalliniveliä en vaihtanu, hyviltä vaikuttivat. Tarkistetaan syksyllä.
Takapuslien vaihtoa mietin seuraavan vapaapäivän tienoilla, vaikka oli tarkoitus vaihtaa ensin.
Edit: Vaihtoon meni noin 5h mukaan lukien, pakollinen ruoka- ja erikseen pakollinen kahvitauko.
Ratin tärinät vähenivät huomattavasti.
Takapuslat vaihdettu!
Oli muuten työ meni varmaan noin 70 tuntia. Suurin osa ajasta meni, odotellessa sateen loppumista, pitikin mennä purkamaan ulkona. Joutui nöyrtymään, liikkeisiin olisi ollut kauheat jonot, perä kolisi ja keljutti, oli pakko yrittää itse.
Jarruletku lähti helposti akselin puolelta liitoksesta auki. Vanha pusla irtosi melko helposti pois. Uusien laitto olikin kinkkisempi juttu puristin ei yltänytkään. Pitää tehdä sitten oma.
Seuraavana päivänä kävin ettimässä tarvikkeita puslan puristamiseen pultilla. Tuo kirottu sade hidasti tahtia, monta päivää löträsi vettä.
Vihdoin hitsailin puslalle vastakappaleen, jotta veto ei osuisi kumiin. Pultilla vetäen pusla tuli helposti paikalleen. Eka pultti, jonka tein 12mm -kierretangosta pamahti poikki.
Hyvältä vaikuttaa, huomenna pitää tarkistaa jarruputkien liitokset ja käydä testiajolla.
Oli muuten työ meni varmaan noin 70 tuntia. Suurin osa ajasta meni, odotellessa sateen loppumista, pitikin mennä purkamaan ulkona. Joutui nöyrtymään, liikkeisiin olisi ollut kauheat jonot, perä kolisi ja keljutti, oli pakko yrittää itse.
Jarruletku lähti helposti akselin puolelta liitoksesta auki. Vanha pusla irtosi melko helposti pois. Uusien laitto olikin kinkkisempi juttu puristin ei yltänytkään. Pitää tehdä sitten oma.
Seuraavana päivänä kävin ettimässä tarvikkeita puslan puristamiseen pultilla. Tuo kirottu sade hidasti tahtia, monta päivää löträsi vettä.
Vihdoin hitsailin puslalle vastakappaleen, jotta veto ei osuisi kumiin. Pultilla vetäen pusla tuli helposti paikalleen. Eka pultti, jonka tein 12mm -kierretangosta pamahti poikki.
Hyvältä vaikuttaa, huomenna pitää tarkistaa jarruputkien liitokset ja käydä testiajolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa