rumpujarrujen vaihto levyjarruiksi....

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

make102
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.3.2004 14:11

rumpujarrujen vaihto levyjarruiksi....

ViestiKirjoittaja make102 » 3.6.2006 19:29

Pitäis vaihtaa 3g rumpujarrut levyihin. Onko kukaan laittanut? Millanen homma?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.6.2006 23:29

Rumpujarrujen osat väliltä vanne>taka-akseli pois, levyjarrullisen osat tilalle.
Vaihdetaan taka-akseliin kiinnittyvät jarruputket em. osiin sopiviksi, asennetaan satulalle tulevat jarruletkut ja niiden kannakkeet sekä vaihdetaan käsijarruvaijerit levyjarru-mallisiin.

Commo
-
Viestit: 221
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 5.6.2006 13:51

Ei tarvitse akselistoa välttämättä vaihtaa, napakappaleet on pulttaamalla takaakselissa. Omaani vaihdoin G2:n, jouduin tosin ottamaan ABS:n anturin paikan vanhoista navoista ja hitsaamaan uusiin.

make102
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.3.2004 14:11

ViestiKirjoittaja make102 » 7.6.2006 18:54

kiitoksia.. täytyy alka vain hommiin..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.6.2006 20:02

Mikäs tuossa on oikein ideana?

make102
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.3.2004 14:11

ViestiKirjoittaja make102 » 7.6.2006 21:48

ideana paljon kaiken moista

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 7.6.2006 21:58

^Niin, siis miksi ihmeessä vaihdat? Paremman jäähdytyksen vuoksi?Ihan vaan mielenkiinnolla kyselen.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.6.2006 22:05

Liian vähän jarruongelmia? :) Volkkarin rumpujarruthan ovat aika huolettomat, miinuksena tietysti ulkonäkö isoreikäisten aluvanteiden kanssa...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.6.2006 23:10

Meikäläisen kinnerissäkin takalevyt ovat vain vanteiden ja niiden vaatiman 5-pulttijaon takia (vietävän turhamaisuus)... :)
Mikäli kyseiseen swappiin ryhtyy, kokemuksesta suosittelen saman tien hankkimaan uudet satulat.

make102
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.3.2004 14:11

ViestiKirjoittaja make102 » 8.6.2006 21:06

ihan ulkonäön kannalta asiaa ajattelin... katsotaan nyt viitsinkö alkaa..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.6.2006 22:20

Kannattaa harkita kaksi tai jopa kolmekin kertaa kannattaako vaihtaa toimivaa systeemiä pois.
Tuossa listaa mitä kannattaa ainakin ostaa uutena jos et heti tahdo aloittaa remppaamista:
Vaikka motonetistä niin säästää jonkin verran
Koodi Nimike a-hinta kpl Rivi €
23-1263 Takajarrup as s VAG/P405 3.00 1 3.00
22-5642 Takajarrulevy mm Golf VR6 23.50 2 47.00
23-9377 Jarrusatula VAG 92- taka/vasen 109.90 1 109.90
23-9378 Jarrusatula VAG 92- taka/oikea 109.90 1 109.90
23-3168 Jarruletku AudiSatula/GolfGTi 6.50 2 13.00
23-8562 Jarrupaineensäädin VAG 92- 144.50 1 144.50
22-1068 Takajarrupalat VAG/Renaul 15mm 14.90 1 14.90
99-0045 Pakkaus- ja rahtimaksu 10.90 1 10.90
24-7276 Käsij vaijeri GolfVento-Levyj 9.08 2 18.16
21-3119 FeBi-laakerisrj VAG 16.50 2 33.00
Yhteensä € 504.26


Vanhoja tappeja kannattaa etsiä kun uudet olivat pirun kalliit kun ei saa tarvikkeena;)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.6.2006 23:05

Viimeksi kun ostin takapalat Motonetistä, paketin mukana tulivat myös liukutapit ja pultit.
Riippuu varmaan siitä minkä merkkisiä paloja milloinkin on myytävänä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.6.2006 23:18

Ja satulat saa huollettua.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.6.2006 23:59

jos ei ole pahasti syöpyneet ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa