Mikä lisä-poljin Phateon:issa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

Mikä lisä-poljin Phateon:issa?

ViestiKirjoittaja Tumpula » 7.6.2006 9:58

Vaihdetaanko Phateon:issa pitkät jalkapolkimesta(?!) kuten englantilaisissa urheiluautoissa "jalkanapista" (oli kimpassa aikoinaan MG -63) vai mikä toi ylimääräinen poljin on lepuutustuen päällä?

http://www.nettiauto.com/726918

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.6.2006 10:03

Veikkaus: pysäköintijarru?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.6.2006 10:09

Sepäse.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.6.2006 12:53

"käsijarruhan" se siinä tosiaan on. Samaisessa paikassa kuin esim. viimeisessä toitsu camryssä joka ollut täällä myynnissä. Ajatus johtaa rapakon taakse ja kait sitä myöten myös auton suunnittelu? - ainakin camryssä.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 7.6.2006 15:07

Sinänsä aika turha koko seisontajarru, ko auto varustettu automaattihämmentimellä, niin eikös se lukitse vaihteiston "P"-asennossa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.6.2006 15:10

Jotkut haluaa pitää auton ollessa parkissa vaihteen N:llä kuten isäukko, joten kait se niitä varten on tehty.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.6.2006 15:12

Ei kai tuonkaan tomaattivaihteisto lukitse kun vaihteiston jolloin tasauspyörästö päästää liukkaalla renkaat pyörimään eri suuntaan?

Ja kai siinäkin on joku välys ettei se luotettavasti pidä autoa paikallaan?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 7.6.2006 15:22

kylläpä toi P asento ainaki DSGs lukittee etupyörät sen verta paljo ettei auto aivan kesken lähde liikkeelle.. ja sit viel toinen pointti et jos loota ei ole "P" asennossa, ei saa avaimia pois virtalukosta.. mutta kyllähän ny seisontajarru pitää olla :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.6.2006 16:30

Seisontajarruhan on myös eräänlainen "hätäjarru" varsinaisen jarrujärjestelmän pettäessa, laki vaatii.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 7.6.2006 17:16

Automaattivaihteistossa oleva lukitsin P-vaihteella on aika pieni lärpäke. Sen varaan en kyllä itse uskaltaisi jättää autoa kovinkaan kummoisessa alamäessä.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 7.6.2006 18:32

Joidenkin autojen ohjekirjoissa sanotaan, että automaattivaihteinen auto tulee pysäköidä/pysäyttää:

1. Vaihde N:lle
2. Käkkäri
3. Vaihde P:lle

Ja tietty (vanhoissa) VAGeissa käkkärin (takajarrusatuloiden) elinikää voi pidentää käyttämällä käsijarrua aina. :D

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 9.6.2006 12:55

Ja ne jotka on nähnyt sen tomaatin klipareen, joka pitää vaihteiston lukittuna eivät jätä autoa pelkälle P:lle..

On melkoisen pieni ja köpönen kalikka ja sen varaan koko auton vierintä paino..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa