G2 GTI 1.8 16V --> 1.8 8V alakerta???

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sns
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.12.2003 23:48

G2 GTI 1.8 16V --> 1.8 8V alakerta???

ViestiKirjoittaja sns » 6.6.2006 14:32

16V ja 8V mitä eroa on näissä? oon jossain kuullut että pitäis olla samanlaiset mutta männät on eri?? pitääkö paikkaansa?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.6.2006 15:24

EI...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 6.6.2006 17:14

Ei ne erot suuria ole, itse lohkot on ulospäin samanlaiset ja mitoiltaan samat. gti:ssä on öljysuuttimet männille ja tosiaan aivan erilaiset männä nyt ainakin. Kampiakseli on käsittääkseni sama, mutta kiertokanget taitaa olla erilaiset, vaikkakin samoilla mitoilla. gti:n öljypumppu taitaa olla tehokkaampi/isompi, ehkä.

Tulipas paljon mutua, mutta ei voi muistaa enää tarkemmin.

Niin ja kytkin ja vaihdelootat on tietenkin erilaiset.

sns
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.12.2003 23:48

ViestiKirjoittaja sns » 6.6.2006 18:55

ok, mut onko jollakin tarkka tietoa et meneekö tavallisesta 1.8 8V koneesta kampiakseli, muuta en periatteessa tarvi... et sopiiko kiertokanget ym suoraan siihen? ...voi olla että vanha kampiakseli on entinen...

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 6.6.2006 23:46

Kyllä kampurat samoja ovat, ainakin itellä vanhassa kilpamoottorissani(16v), oli kampura säröllä useasta kohtaa, niin vaihdoin 1.8 8v kampuran ja ei mitään eroa ollut...

sns
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.12.2003 23:48

ViestiKirjoittaja sns » 7.6.2006 1:26

PETE1 -> entäs sopiiko 8V kiertokanget 16V mäntiin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.6.2006 7:10

Kiertokangetkin on samat eli käyvät keskenään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa