Eli tossa perjantaina huomattiin että alkoi jarruihin jotain häikkää tulla. Aluksi alkoi mittaristosssa palaa ANTI-LOCK valo, joka kuitenkin sammui kun koneen käynnisti uudelleen. Valo syttyi koko ajan useamin ja kun alettii miettii ettö mikä ongelma, niin huomattiin että ABS-ei toimi, vaan renkaat lukkiutuvat. No tästä vielä kilometrejä myöhemmin jarruttaessa valo paloi taas ja alkoi kuulua ääntä, se oli sellanen ininä/kirskuna ääni kun jarrutti, eikä oikein tahtonut vauhti pysähtyä. koko aikaa ei kuitenkaan inissy/kirskunu jarrut vaan 2 krt koko illan aikana. Huolttaa, kun jarrut kuitenki on kovin tärkee tossa ajossa :)
Itse mietin että on varmaan ABS-anturi menny rikki, mutta miks sit toi outo ääni. Olisko ABS-"moottori" menny rikki?
No joka tapauksessa noi pitää huoltaa, eli mielummin tekisin homman itse kuin veisin huoltoon. Osaisko joku antaa neuvoa/mielipidettä mikä on menny rikki ja paljon uusi maksaa?
Ford Probe GT jarruongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrupalat jos menny, niin ei kannata ostaa Probeen tarkoitettuja, tietenkin jos on paljon turhaa rahaa, niin sitte voi laittaa ihan ko. automalliinkin tarkoitetut, mutta jos haluaa venyyttää penniä, niin tais olla jonku 626 maksalaatikon palat jotka sopi ainakin eteen. Mutta varmaan parempi kysellä jostain jenkkivehkeisiin perehtyneeltä foorumilta tarkemmin tuota sopivuutta.
nii no voihan ne noi jarrupalatkin olla menny. Mutta miks sit lukittaa eikä ABS toimi... No, voisan sitä kokeilla että palat vaihtaa, tuleepahan sitte sekin homma koettua ja ei paloja tartte uusiks vaihtaa... Ainakin tossa on toi mazda 626 kone ja kuulemma tekniikka on aikalailla samaa, eli eiköhän noi sovi noi 626:sen palat. Ennen ku en oo vaihtanu, nii onko se iso/vaikee homma. Ainoastaa prätkiin ja mopoihin oon vaihdellu, periaate varmaanki sama.
Nii ja tässä nyt meinaan varautua pahimpaa/kalleimpaan niin ei tuu mitää negatiivisia ylläreitä. Onko kallis homma jos anturi tai se jarru"kone" on menny jotenki rikki? ja onko osien hinta 2 vai 3 numeroisia?
Nii ja tässä nyt meinaan varautua pahimpaa/kalleimpaan niin ei tuu mitää negatiivisia ylläreitä. Onko kallis homma jos anturi tai se jarru"kone" on menny jotenki rikki? ja onko osien hinta 2 vai 3 numeroisia?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
katto nyt vaikka aluksi ihan vaan että onko ne palat menny ennenku rupeat niitä ostamaan uusia, siis ihan silmämääräsesti et onko siel palois vielä pintaa jäljellä 10mm vai 1mm...
mitä vaihtamiseen tulee niin keskimäärin vissiin joka keksinnös sama periaate (on tietysti poikkeuksia), eli jarrusatula irti toisesta päästä, kääntää satula pystyyn ja vaihtaa palat
mitä vaihtamiseen tulee niin keskimäärin vissiin joka keksinnös sama periaate (on tietysti poikkeuksia), eli jarrusatula irti toisesta päästä, kääntää satula pystyyn ja vaihtaa palat
^ Kyseessä on varmaankin vanhemman sukupolven Probe, joka tosiaan on teknisesti yhtäläinen MX6:sen kanssa. Tosin kyseessä on vanhemman sukupolven MX6 ja sehän tunnettiin Suomessa (ja ilmeisesti kaikkialla muualla paitsi Jenkeissä) nimellä 626 Sport Saloon (mallia GD) :) Kannattaa ottaa huomioon jos menee ostelemaan Matukan osia siihen Voortiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa