1.9D Nykiminen@3500rpm + ulina alle 1500rpm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

1.9D Nykiminen@3500rpm + ulina alle 1500rpm

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 5.6.2006 9:14

Elikkä kiihdyttäessä rupee nykimään n. 3500 kierroksen kohdalla, onko normaalia et tuolla kierrosalueella rupee jo tehokäyrä sit laskemaan vai onkos tos nyt ongelma?
Itse epäilisin et sais liikaa syöttöä tai jotain, mut en mä näistä diisseleistä nyt niin paljo viel tiedä :) ja kone on AFN.

Site semmone et kummalista ulinaa pitää tyhjäkäynnillä, tosin kun kierrokset nousee yli 1500-1600 niin lakkaa, kaikki remmit olis ainakin jätkien pitäny vaihtaa huollossa mut oliskohan ne sittenki unohtanu tuularinremmin vaihtaa? Kait siinä jonkunlainen kiristys on?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.6.2006 10:30

Mulla AFN-koneinen Passat vetää ihan iloisesti tonne ~4300 asti. Sulla ilmeisesti Polo alla? Onko siinä tosissaan 81kW pata, vai onko toi vapariversio?!?

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 5.6.2006 11:48

Sori, ajatusvirhe...AEF kone toi on, eli 47KW vapari...oliski 81KW :)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 5.6.2006 12:55

Katsos ettei polttoaine linjassa mene paljoa ilmaa, minulla alkoi auto pätkimään kovilla kierroksilla, kun se suodattimen o-rengas oli rikki.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 5.6.2006 13:53

Tuo olikin yksi mitä epäilin, meinaan oikeassa etukulmassa on kirkas polttoaineletku ja siitä jo tyhjäkäynnillä ihmettelin että epäilyttävän paljon näyttää ilmaa olevan. Saako tuota jotenkin ilmattua helposti? Että kokeilis sitä ensiks ja jos ei onnistu ni sit tutkis sen O-renkaan mikä sullaki hajonnu.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 5.6.2006 17:04

ei tarvii muuten ilmattua kuin sillon kun vaihtaa suodattimen... silloin kannattaa kaataa suodatin täytee naftaa... sit vaan käymää... kyllä ne ilmat sieltä lähtee..

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 5.6.2006 17:13

Täytyyki tutkia, luultavasti sit jostain sitä ilmaa sinne pääsee ku oli sitä ilmaa siellä jo ennen huoltoa ja huollon jälkeenki yli 200 kilsaa ajettu ja edelleen siellä majailee. Luulisin et ne sen filtterin ainaki on huollossa vaihtanu mut mistäs sitä tietää.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.6.2006 19:04

Huolto-ohjelmasta sen pitäs selvitä, tai sit työmääräyksestä.. Työmääräys pitäs käydä AINA asiakkaan kanssa läpi autoa huoltoon vietäessä. Käytännössä näin ei taida juuri tapahtua.. Itse pitäs osata vaatia. PRKL!

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 6.6.2006 9:03

Työmääräys pitäs käydä AINA asiakkaan kanssa läpi autoa huoltoon vietäessä. Käytännössä näin ei taida juuri tapahtua.. Itse pitäs osata vaatia. PRKL!


ainakin mitä seinäjoen käyttöautos oon joutunu määräaikais huollois majaileen niin sielä kannattaa oikeasti vahtia mitä ne sielä touhuaa.. tuntuu vähä idiootilta seisoskella sielä korjaamon puolella ja päivystää mutta jos en viimeksi olisi ollu sielä kattomas niin ois jääny naftasuodatin JA sisäilma suodatin vaihtamatta...
molemmista jouduin huomauttamaan et "se muuten kuuluis toiki suodatin ohjekirjan mukaan vaihtaa nyt..."

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 7.6.2006 10:27

Mistähän päin tuota naftalinjojen ilmaa kannattais ruveta tutkimaan, katoin just niin tyhjäkäynnillä on letku melkein puolillaan ilmaa ja naftakin vaahtoaa siitä ilman määrästä.

Sit se vinkuna, jakopään puolelta tulee, jakopään remmi ainakin huollossa vaihdettu mut joskus luin et joku kampiakselin pultti pitäis samantien vaihtaa, voiko se tuosta johtua jos sitä ei ole vaihdettu? Kierrokset kun nostaa 1250-1500 niin loppuu.. ´Sit laturi vois olla myös yksi mikä ulisee jos siitä vaikka on laakerit tai jotain semmosta menossa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 7.6.2006 11:06

Käyt ostaa uuden suodattimen ja laitat sen kiinni, sillä se mulla korjaantui.
Joskus oli vikaa suodattimien o-renkaissa, kestivat aikansa ja sitten alkoi vetää ilmaa...

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.6.2006 13:03

Jostain syystä itellä alkoi jakopääjumpan jälkeen kuulumaan kanssa ujellus siltä suunnalta. Aikani ihmeteltyä oirekin selvisi. Vaihdettiin uusi vesipumppu niin ujellus loppui. Sinänsä mielenkiintoista, että ääntä ei ollut kuulunut ennen huoltoa vaan se alkoi juuri sen jälkeen ujeltamaan. Onneksi operaation kustansi firma joka oli tehnyt huollon ja jättänyt pumpun vaihtamatta pyynnöstä huolimatta... :-)

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 7.6.2006 13:38

Mulla kuului toi ujellus tosin jo ennen tuota remppaa mittarissa n. 150000 eli kait tolla ainakin 250000 on ajettu :)
Mitäs sulla uus pumppu makso, ei halpa luultavasti?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.6.2006 13:42

oli jossain 60 € hinnassa, ostettu rovaniemen pölhölästä. Ei siten mikään ûber kallis osa.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 7.6.2006 13:56

No ei tosiaan, ite meinasin et varmaan 200 ainaki maksaa, ku muistan et joskus isän TD tojotasta leves ja oli aika hemmetin kallis...no jos se nyt selvii varmaks et on toi ni senhän vois tässä joskus hommatakki enneku levee täysin.

EDIT: No nyt on ilmat näköjään lähtenyt pois ja vetää hyvin reiluun 4000 kierrokseen asti

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 2.7.2006 20:05

Säädin tänään ennakkoa ja siinä samalla huomasin että mullakin menee ilmaa siinä putkessa tyhjäkäynnillä. Sitten pyysin avovaimoa pitämään kierroksia siinä 3000-4000rpm. Silloin letkussa meni ihan helvetisti kuplia, yli puolet letkusta oli ilmaa täynnä. Tämä lienee ei-toivottu tilanne? Siis että kierroksillakaan siellä ei saa olla sitä ilmaa... Mitä muita paikkoja kannattaa tsekata kuin se suodattimen tiiviste? Se suodattimen tiiviste lienee sellainen, että menee rikki jo sillä jos vääntää liian isolla kädellä kiinni? Voiko saada ilmaa siitä venttiilistä tms. johon se paluuletku tulee suodattimella?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.7.2008 20:00

Täällä on myös ongelmia naftan seasssa menevän ilman kanssa. Millainen toi suodatinpaketti on, voiko sille muutakuin vaihtaa uuteen ? Entä ne letkun jotka menee ruiskutuspumpulle, voiko ne vuotaa ?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 15.7.2008 11:04

Suodatin on kuin tavallinen öljynsuodatin.
Ruuvataan vanha irti ja uutta tilalle, yksinkertainen hommeli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa