Korin jäykistäminen hitsaamalla etc.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Loputon Viha
-

Korin jäykistäminen hitsaamalla etc.

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 4.6.2006 1:28

Tätä ei taida olla minun muistin mukaan ollakaan käyty täällä läpi, joten jos vaikka tähän joitain rakentavia vinkkejä saataisiin koottua?

Eli alkaisi olla ajankohtainen itselläkin tuo operaatio jossakin muodossa ja jos tietoa on mitä kannattaa tehdä ehdottomasti ja mitä ei , niin vinkkejä kehiin!

Itse mitä ajattelin ainakin tehdä on tuosta ykkösestä--> hitsata pohjan puolelta kaikki palkit edestä ja takaa + hammastangon kiinnitykset ja ns. mikki hiiren korvat joka puolelta edestä, mutta olisiko jotain muuta erityisen tärkeää mitä kannattaisi käydä läpi?. En itse varmaankaan aio edestä iskaritorneja käydä läpi ulkonäön vuoksi ja senkin takia kun korinumerot on siihen siirretty -->uskottavuudenkin kannalta konttorilla.

Toki yksi varmaan olisi jokainen ovi- ja ikkuna-aukko käydä poraamalla ja hitsaamalla läpi , mutta on kyllä varmaankin melko helvetillinen savotta sellaisen kanssa tiedossa?

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 4.6.2006 3:01

vahvikehitsaukset tehdään silleen että viakka 2cm saumaa 2cm tyhjää, 2cm saumaa 2cm tyhjää, jne eteenpäin, niin kori pystyy joustamaan vähäsen, eikä rupea halkeamia tulemaan. Noi tehdään sitten paneeleiden liitoskohtiin.

Sitten noi "doublespot" hitsaukset ovien ja ikkunoiden aukkoihin tehdään niin että kovalla virralla vaan kummankin pellin läpi, eikä mitään porauksia kannata tehdä.

Koppa
-

ViestiKirjoittaja Koppa » 4.6.2006 17:14

tässä aiempaa keskustelua asiasta, tosin mkIII:sen korin saumoista, mut tuskinpa vaikuttaa pal asiaan...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... n+saumojen

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”