tuulilasin gti auto vertailu
Valvoja: ffp jäsenet
tuulilasin gti auto vertailu
Oottekos lukenut uusimmasta tl:sta gti golffin, opc astran, st focuksen ja megane sportin vertailun? Jäi volkkari viimeseks. Onhan se golffi vähän vajaa tehonen tohon sakkiin.Mut minkäs mahtaa kun kilpailiat antaa samalla rahalla enemmän.
Mun mielestä toi Golfin verhoilu noissa penkeissä on todella luokaton noihin muihin verrattuna. Näyttäis ihan kuin siihen ois jotain villapaitaa ommeltu. Toiseks, että voiko toi paras vääntö olla vaan toi 210Nm ku kolmessa muussa kilpalija autossa se alkaa kolmosella. Ei noi hepatkaan päätä huimaa jos kilpailijoihin vertaa.
Loppupisteet MAX 360
Ford 310
Renault 301
Opel 300
Volkswagen 297
Loppupisteet MAX 360
Ford 310
Renault 301
Opel 300
Volkswagen 297
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Täytyy tsekata lehti. En usko 210nm väännön pitävän ollekaan paikkansa. Useammassa testissä on dynottu selkeästi yli 300nm ja tehoakin on ollut enemmän kuin tehdas ilmoittaa (kuten tulee viimeisimpänä mieleen teknikens värld 212,5hv ja 316nm). On ensimmäinen testi, josta kuulen, jossa V GTI jää viimeiseksi tuosta porukasta. Olen nähnyt lukuisia saksalaisia ja ruotsalaisia testejä noista autoista, joista jokaisen V GTI on voittanut. Kuten vaikka tämä manuaalilaatikolla:
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/10 ... st_techdat
Hienosti tuo V GTI meni kuuden hengen kuormalla, josta 4 isoa miestä ja kuskina kokenut rallikuski. Kyyti oli kovaa ja kuski piti autosta.
Saksassa on muuten esitelty 30th Anniversary GTI Study. Mallissa on mm. 230 hv:n kone, joka kai tulee myöhemmin vakioksi. Huhutaan myös, että GTI:hin olisi tulossa sähköinen lukko etuakselille. Alla linkki:
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 1760.shtml
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/10 ... st_techdat
Hienosti tuo V GTI meni kuuden hengen kuormalla, josta 4 isoa miestä ja kuskina kokenut rallikuski. Kyyti oli kovaa ja kuski piti autosta.
Saksassa on muuten esitelty 30th Anniversary GTI Study. Mallissa on mm. 230 hv:n kone, joka kai tulee myöhemmin vakioksi. Huhutaan myös, että GTI:hin olisi tulossa sähköinen lukko etuakselille. Alla linkki:
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 1760.shtml
Viimeksi muokannut Alexi, 2.6.2006 0:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika huonot arvot olivat kellottaneet. Ei voi syyttää ainakaan tulosten kaunistelusta :)
OPC synnyttää noista tällä hetkellä itsellä eniten urheilullisia mielikuvia. Ja tosiaan ne golfin ruutupenkit kuuluisi jonnekin täti-osastolle..
Focus RS:tä odotellaan mielenkiinnolla, tuo ST on hieman turhan kesy kun vertaa edelliseen RS:ään.. :)
edit: niinjuu golf gti:ssä on se 280nm..
OPC synnyttää noista tällä hetkellä itsellä eniten urheilullisia mielikuvia. Ja tosiaan ne golfin ruutupenkit kuuluisi jonnekin täti-osastolle..
Focus RS:tä odotellaan mielenkiinnolla, tuo ST on hieman turhan kesy kun vertaa edelliseen RS:ään.. :)
edit: niinjuu golf gti:ssä on se 280nm..
Viimeksi muokannut kojaak, 2.6.2006 0:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hauska seikka tosiaan. Golf menestyy euroopassa testeissä todella hyvin ja saa kiitosta monelta euroopan johtavalta autolehdeltä, mutta Suomessa kyseinen auto ei samoilla ominaisuuksilla pärjää. Vastassa kuitenkin samat kilpaveljet, kuin muuallakin. Ehkä ne tuolla Euroopassa silleen osaa testata autoja, kun paholaiset ilmoittavat liikatehojakin isossa maailmassa.
Hienoja ja hyviä pelejä varmaan kaikki....
EDIT: Tuossa lisää virheellistä tietoa Golfista, maailmalta poimittua sekin. Ovat moisia lukemia saaneet pyöriltä, koneesta kuulemma irtoaa enemmän.
Mikälietesti
Hienoja ja hyviä pelejä varmaan kaikki....
EDIT: Tuossa lisää virheellistä tietoa Golfista, maailmalta poimittua sekin. Ovat moisia lukemia saaneet pyöriltä, koneesta kuulemma irtoaa enemmän.
Mikälietesti
Viimeksi muokannut T-Power, 2.6.2006 6:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lienee tuo ST kesy siinä mielessä että joidenkin mieleen liian tavallinen perus 5D Focus kun taas edellinen RS oli hyvinkin pitkälle enempi "sportti-auto".
Kait se on sitten uskottava, että S40 AWD harjoitelmasta saatiin positiivinen lopputulema.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212242
EDIT: Olis muuten Rock (vaikka sitten Hard) tuommoset lisävalot mitä noissa linkin kuvissa :)
Kait se on sitten uskottava, että S40 AWD harjoitelmasta saatiin positiivinen lopputulema.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212242
EDIT: Olis muuten Rock (vaikka sitten Hard) tuommoset lisävalot mitä noissa linkin kuvissa :)
Foorteista vielä. Olihan edellistäkin mallia sekä ST että RS. Eikö se ole loogista että nykyistä mallia ei verrata edelliseen, koska ovat toteutukseltaan aivan erilaisia. Odotellaan nyt, että Ford saa Focuksen RS:n julkaistua, varsinkin jos nyt saataisiin se nelikko siihen. Edellisessä RS fiikuksessa kun sitä ei ollu.
Palatakseni itse testiin, niin nyt huomasi ettei ollu Tekniikan Maailman pappaosasto testaamassa ja saatiin oikea voittaja :)
Palatakseni itse testiin, niin nyt huomasi ettei ollu Tekniikan Maailman pappaosasto testaamassa ja saatiin oikea voittaja :)
Kyllä noista autoista mielestäni Golffi on vaisuimman oloinen. Penkkien verhoilu on jotain aivan kauheeta.. Eniten noista autoista sykähdyttää Rellu ja Ford.
Tietenkin pitäisi jokaisen itse päästä testaamaan noita kaikkia autoja, niin jokainen voisi kertoa oman mielipiteensä. Focusta ja Rellua olen tyypittänyt ja molemmat olivat omalla tavallaan positiivisesti erilaisia.
Tietenkin kaikki Golf V GTi omistajat haluavat puolusttella Golffia, mutta tää oli Tuulilasin vertailu näistä autoista. Ihan hyvä ettei joka lehdessä järjestys ole sama.. :)
Tietenkin pitäisi jokaisen itse päästä testaamaan noita kaikkia autoja, niin jokainen voisi kertoa oman mielipiteensä. Focusta ja Rellua olen tyypittänyt ja molemmat olivat omalla tavallaan positiivisesti erilaisia.
Tietenkin kaikki Golf V GTi omistajat haluavat puolusttella Golffia, mutta tää oli Tuulilasin vertailu näistä autoista. Ihan hyvä ettei joka lehdessä järjestys ole sama.. :)
Eniten pistää silmään noissa tuloksissa kun maailmalla niin kehutaan DSG:n ylivertaisuutta ja kellotettu alle 7s aikoja.. ehkä Tuulilasin testaajat ei vaan osaa vaihtaa oikein, toisin eihän tuossa pitäisi joutua vaihtamaan tai tekemään mitään muutakaan jos käyttää sitä launch controllia :) Kattelin vaan että eräässä japanilaisessa videossa tuolla menetelmällä Golf muka pieksi kaikki muut autot tai meni vähintään samoihin (piristetty testiauto?) ;)
Sama juttu pätee golfin kohdalla kuin ST:n, melko tavallinen loppujen lopuksi vaikka hintalappu antaa olettaa muuta. Golfin laatuvaikutelmasta voi olla monta mieltä (toiselle laadukas on toiselle halpa ja muovinen) ja auto on kyllä hyvä mutta ylihintainenhan se on tuossa seurassa.
Maailmalla muuten Astra OPC on noista selvästi kallein mutta suomessa saa samaan hintaan kuin muut kilpakumppanit. Focus ST saa esim. englannissa lähes samaan hintaan kuin Meriva OPC:n (meriva suomessa 30k, astra 38k). OPC mallit on siis sikäli kohtuu kilpailukykyisesti hinnoiteltu suomessa.
Rellukin muuten ihan ok mutta se iso perä pitäisi leikata kirurgisin toimenpitein, jotkut tykkää tosin.. Ja kyllä, olen ehkä hieman puolueellinen noissa OPC-kommenteissani mutta niin on esim. gti:n omistajatkin ;)
Sama juttu pätee golfin kohdalla kuin ST:n, melko tavallinen loppujen lopuksi vaikka hintalappu antaa olettaa muuta. Golfin laatuvaikutelmasta voi olla monta mieltä (toiselle laadukas on toiselle halpa ja muovinen) ja auto on kyllä hyvä mutta ylihintainenhan se on tuossa seurassa.
Maailmalla muuten Astra OPC on noista selvästi kallein mutta suomessa saa samaan hintaan kuin muut kilpakumppanit. Focus ST saa esim. englannissa lähes samaan hintaan kuin Meriva OPC:n (meriva suomessa 30k, astra 38k). OPC mallit on siis sikäli kohtuu kilpailukykyisesti hinnoiteltu suomessa.
Rellukin muuten ihan ok mutta se iso perä pitäisi leikata kirurgisin toimenpitein, jotkut tykkää tosin.. Ja kyllä, olen ehkä hieman puolueellinen noissa OPC-kommenteissani mutta niin on esim. gti:n omistajatkin ;)
Eilen kun tuon testin luin, mulle jäi mieleen negatiivisina asioina Golfista se, ettei sillä voinut rata-ajossa vetää mutkaan yhtä kovaa kuin muilla, ja kuormattuna (neljä isoa miestä ja toistasataa kiloa kuormaa kontissa) alkoi perä käyttäytyä levottomasti väistöissä.
Normaalikäytössä (maantiellä, kaupungissa) Golfia taas kehuttiin parhaaksi, mutta kun tuon testin painotus oli siellä ratahommissa, niin Golf jäi jumboksi.
Normaalikäytössä (maantiellä, kaupungissa) Golfia taas kehuttiin parhaaksi, mutta kun tuon testin painotus oli siellä ratahommissa, niin Golf jäi jumboksi.
Kyllä, Golf sijoittu toiseksi yleisominaisuuksien perusteella, mutta nuo lehden kerrankin testaamat GTI-ominaisuudet (rata-ajo, sisustus, äänet, ulkonäkö, moottorin luonne) pudotti Golfin neljänneksi.
Onhan se tietenkin vähän nurinkurista että testin ylivoimasesti kallein auto (47 525€, Megane halvin 39250€) ja GTI-kantaäiti ei pärjää urheilullisuudessa kilpailijoilleen. Ja vaikka sanovat ulkomaiset testit mitä tahansa niin kai näin on asian laita. Tosin olihan Saksassa Golf ja Focus ~24 K€ ja Astra ~28 K€.
Toivottavasti VW päivittäs pikasesti GTI:tä juuri ton 30th anniversary -mallin suuntaan ja hintakin sais vähän laskea.
edit: MH: Totta, olin itsekin satavarma Golfin voitosta, kun otin lehden eka kertaa käteeni, mutta yllätys oli suuri kun toisin kävi. :)
Onhan se tietenkin vähän nurinkurista että testin ylivoimasesti kallein auto (47 525€, Megane halvin 39250€) ja GTI-kantaäiti ei pärjää urheilullisuudessa kilpailijoilleen. Ja vaikka sanovat ulkomaiset testit mitä tahansa niin kai näin on asian laita. Tosin olihan Saksassa Golf ja Focus ~24 K€ ja Astra ~28 K€.
Toivottavasti VW päivittäs pikasesti GTI:tä juuri ton 30th anniversary -mallin suuntaan ja hintakin sais vähän laskea.
edit: MH: Totta, olin itsekin satavarma Golfin voitosta, kun otin lehden eka kertaa käteeni, mutta yllätys oli suuri kun toisin kävi. :)
Viimeksi muokannut Migu, 2.6.2006 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös Golfin ympärille ole aikojen saatossa kasvanut yksi jos toinen yritys tarjoamaan erinäisten ominaisuuksien parannusta. VW kantaa oman osansa työllistämisestä ja antaa näille yrityksille elinmahdollisuudet ja teille tuning-miehille/pojille tekemistä.
(ehkä hymiöitä)
Edit: Eikös Tuulilasi kääntänyt kelkkansa jo viime vuonna kun pienten GT(I) autojen voitto taisi mennä Fiestalle, vai miten se meni?
(ehkä hymiöitä)
Edit: Eikös Tuulilasi kääntänyt kelkkansa jo viime vuonna kun pienten GT(I) autojen voitto taisi mennä Fiestalle, vai miten se meni?
Tänään tulleen Auto Bildin Golf testissä on sentään laitettu tuo 280 Nm.
Sitten plussiksi oli laitettu: Tehokas moottori ja urheilullinen ajettavuus/hyvä käsiteltävyys ja miinuksia oli hinta ja turhan kova jousitus...
Sitten Bildissä oli vielä testi missä oli Audi A3 1.6 Sportback, Seat Leon 1.6, Skoda Octavia 1.6 ja Volkswagen Golf 1.6. Tässä hieman Volkswagen miehille palsamia haavoihin...)
Pisteet: (MAX 600)
Golf 439
Octavia 435
Leon 427
A3 413
Sitten plussiksi oli laitettu: Tehokas moottori ja urheilullinen ajettavuus/hyvä käsiteltävyys ja miinuksia oli hinta ja turhan kova jousitus...
Sitten Bildissä oli vielä testi missä oli Audi A3 1.6 Sportback, Seat Leon 1.6, Skoda Octavia 1.6 ja Volkswagen Golf 1.6. Tässä hieman Volkswagen miehille palsamia haavoihin...)
Pisteet: (MAX 600)
Golf 439
Octavia 435
Leon 427
A3 413
Niinjoo laitetaan nyt vielä opel-lasit silmillä seuraava kommentti. Eli astraa saa 5 ja 3-ovisena myös 2.0T sport varustelulla joka vastaa GTI:tä tehoiltaan. Hinta alk. 31.900e. Tehoa se sama 200hv ja menee 0-100 sen alle 8s, lehdessä kommentoitiin että tuokin olisi voitu ottaa testiin muttakun OPC:n sai samaan hintaan kuin kilpailijat.
Mutta joo eihän Opel ole auto B-)
Mutta joo eihän Opel ole auto B-)
Tosta OPC Astrasta tykkään kyllä ite eniten noista uusista hatcheistä. No foorttia en oo ajanut, mut noihin Renaulttiin ja Volkkariin verrattuna. Jokaisesta autosta löytää kyllä parempia puolia kuin muista, et Ooppelista ottaisin koneen ja alustan, Volkkarista sisustan ja Renusta jarrut. Ulkonäössä menee ehkä Golffi edelle, mut Astra tulee hyvänä kakkosena. Golffi on ehkä hiukka turhan konsertaviivinen ja siitä puuttuu se jokin mikä erottais sen tarpeeksi perusmallista. Sitten Astra on taas ehkä hiukka liian "tuning" omaan makuun...kummankaan ulkonäkö ei olis esteenä ostamiselle. Renaultti on taas ulkonäöllisesti ja sisustaltaan ihan kauhee...eikä ajettavuudessakaan paljon hurraamista ollu.
Takaveto noista kyllä puuttuu kaikista, et täytyy miettiä jotain muuta...
Takaveto noista kyllä puuttuu kaikista, et täytyy miettiä jotain muuta...
Ihmeen hidas kyllä tuo volkkari noissa testeissä, omien kokemusten mukaan pitäisi mennä paremmin koska esim. kaverin Octavia RS samalla koneella menee huomattavasti nopeammin tuon välin vaikka jätettäisi mittarivirhevaraakin. Noh, nämä on taas näitä jos ja kun, ehkä ollut vaan luumu yksilö testissä :)
edit: On tuo sinänsä linjassa kun tehoa on vähiten ja muutkin autot jäivät ilmoitetuista kiihtyvyyksistä. Ehkä niillä oli jäänyt täyskuorma päälle edellisestä testistä ;D
edit: On tuo sinänsä linjassa kun tehoa on vähiten ja muutkin autot jäivät ilmoitetuista kiihtyvyyksistä. Ehkä niillä oli jäänyt täyskuorma päälle edellisestä testistä ;D
Muistatte varmaan kuinka IV "GTI" voitti edellisen testin... joten siitä oppineina ovat lisänneet tuon "GTI ominaisuudet". Hyvä lisä sillä sporttista etsivät voivat ne noteerata mutta perävaunuja 6.vaihteella ennätysaikoihin vetävät traktorimiehet voivat niillä pyyhkiä...
JA ei kai kukaan V-GTI ostaja luulekkaan saavansa markkinoiden nopeinta/räyhäkkäintä peliä vaan paikasta A paikkaan B menevän sporttisen mukavan perheauton. Näin ne sanoo myös ulkomailla. (TopGear,Fifth Gear ym. lehdet). Herrasmiesten auto.
"Porukan ainoa GTI merkintä kuuluu Golffille. Se on silti kaikkein perheautomaisin"
JA ei kai kukaan V-GTI ostaja luulekkaan saavansa markkinoiden nopeinta/räyhäkkäintä peliä vaan paikasta A paikkaan B menevän sporttisen mukavan perheauton. Näin ne sanoo myös ulkomailla. (TopGear,Fifth Gear ym. lehdet). Herrasmiesten auto.
"Porukan ainoa GTI merkintä kuuluu Golffille. Se on silti kaikkein perheautomaisin"
Voitto kotiin
Uusin AMS-ruotsi 11/2006 vertailussa Focus ST vs. V GTI. Voittaja GTI. Ei ne muualla osaa testata kuin TM:ssa ja TL:ssa. Väärin testattu kun VW voitti...BTW mä pidän mun "ruutukuosimummopenkeistä". Auton voi aina tilata toisenlaisilla penkeilllä, jos ei vakiot kiinnosta.
Oli luettava artikkeli ja odotin kyllä Golfin voittoa taas kerran mutta ejj.
Jos tuosta nelikosta pitäisi valita niin kyllä se Ford/Opel olisi mihin nykyinen ajopeli vaihtuisi.Focuksessa hyvät recaropenkit ja ulkoapäin todella massiivisen oloinen.Opel taas ihan erikoisuudellaan kiinnostaisi,ei taida olla kovinmontaa liikenteessä?
Jos tuosta nelikosta pitäisi valita niin kyllä se Ford/Opel olisi mihin nykyinen ajopeli vaihtuisi.Focuksessa hyvät recaropenkit ja ulkoapäin todella massiivisen oloinen.Opel taas ihan erikoisuudellaan kiinnostaisi,ei taida olla kovinmontaa liikenteessä?
Niin, 1.8T on vakiona 210-240NM vääntöä ja vitoskopan GTI:ssä eli 2.0TFSI:ssä 280NM. Lehdessä oli virhe. Ja en mä tuota lehden tulosta nyt niin hirveästi ihmettele, toi ST tuntui todela hyvälle ku kävin kokeilee. Golffi on vaisumpi ja vielä rumat penkit tai siis verhoilu. Astra varmaan todella hyvä peli, hienokin vielä, mutta en ostais ku on ooppeli. Tai ehkä ne on saanu jo toimimaankin nuo autot... Mutta ulkoapäin kyllä hienoin noista testin autoista. Rellu taas ehdottomasti rumin.
Monella tuntuu toi Opeli vielä hiertävän (tunnustan että itselläkin elää vielä pieni epäilys) ;) Kannattaa ainakin kokeilla ennenkuin tuomitsee.. Ja kyllä ne nahkarecarot on vaan hyvät, kerrankin sporttiautossa kunnon penkit vakiovarusteena :P Tietty kaikki ei niistäkään pidä.
Lueskelin muuten tuon testin uudestaan, taisivat sitten tankata kaikkiin autoihin 95E:tä VW:tä lukuunottamatta. Eikös noi nyt kaikki kuitenkin pitäisi kulkea paremmin korkeammalla oktaaniluvulla.
Lueskelin muuten tuon testin uudestaan, taisivat sitten tankata kaikkiin autoihin 95E:tä VW:tä lukuunottamatta. Eikös noi nyt kaikki kuitenkin pitäisi kulkea paremmin korkeammalla oktaaniluvulla.
Makuasioita on nuo penkkien verhoilut. V GTI:n penkkien kuosi jakaa mielipiteitä varmasti, mutta tuo penkkien kuosi ei varmaan kuitenkaan ole se tärkein ominaisuus, ainakaan itselle. Kyllä nuo ST:n recarot oli mun mielestä rumat verrattuna IV GTI:n recaroirin, varsinkin oranssina, mutta kyllä niilläkin pärjäisi.
Mitä sisustaan tulee, on ST:n sisusta verrattuna V GTI:hin selkeästi laaduttomampi. ST:n esp:n toiminta ihmetytti. Ensimmäiseen mutkaan ajettaessa, esp rajoitti menoa samantien, enkä mitenkään rajusti siihen ajanut. Auto oli pettymys, kunnes tajusin ottaa sen esp:n pois päältä. Ohjauksessa on myös ST:n kohdalla parantamisen varaa. Se seilaa luvattoman paljon kiihdyteltäessä, siinä missä V GTI menee huomattavasti paremmin "kuin kiskoilla" ja ohjaustuntuma on erinomainen. Eikä ST:n ja V GTI:n kiihtyvyys erot ole olleet kovin suuria useammassa testissä, että tuo vetely siitä johtuisi. Toisaalta paremmin kiihtyvässä R32:ssa ei myöskään vetelyä juuri esiinny.
Ihan hauska laite tuo ST kokonaisuudessa on, että sellaistakin voisi harkita. Rellun kori ei omaa silmää miellytä ollenkaan. OPC:tä täytyy käydä testaamassa, mutta olen skeptinen Opelin laadun suhteen. Opelia ei välttämättä uskaltaisi ostaa. V GTI ja R32 ovat miellyttäneet suuresti, varsinkin DSG:n kera. V GTI näyttäisi vahvimmalta vaihtoehdolta seuraavaksi menopeliksi, varsinkin jos lisäävät vielä tehoihin 30hv. Yhtenä plussana kulutus suhteessa tehoihin on V GTI:ssä kohdallaan. ST on aika paljon janoisempi.
EDIT: Pientä pohdintaa vielä lisäksi.
Saako Astra OPC:tä vain 3-ovisena? Mielenkiintoista on nähdän millaisena ja minkä hintaisena ilmeisesti 240hv uusi Leon Cupra tulee. Nelivetoisena se ei valitettavasti enää taida tulla. Nyt markkinoilla oleva 2.0tfsi 185hv Leon on hinnoiteltu aika kohtuulliseksi hyvillä varusteilla. Ilmeisesti on vain softa ero verrattuna 200hv versioon, mikä kai tulee FR nimellä. Mahtaako uuden Leonin alusta olla samanlainen kuin V GTI:ssä, jota pidän erinomaisena. Ilmeisesti uusi Leon on V GTI:tä meluisampi (eikä puhuta moottorin murinasta). Äänieristyksessä jotain, ilmeisesti johtuu tiivisteistä? On myös mielenkiintoista nähdä mihin uusi S3 hinnoiltellaan. Todennäköisesti hinta pomppaa kyllä aika ylös.
Mitä sisustaan tulee, on ST:n sisusta verrattuna V GTI:hin selkeästi laaduttomampi. ST:n esp:n toiminta ihmetytti. Ensimmäiseen mutkaan ajettaessa, esp rajoitti menoa samantien, enkä mitenkään rajusti siihen ajanut. Auto oli pettymys, kunnes tajusin ottaa sen esp:n pois päältä. Ohjauksessa on myös ST:n kohdalla parantamisen varaa. Se seilaa luvattoman paljon kiihdyteltäessä, siinä missä V GTI menee huomattavasti paremmin "kuin kiskoilla" ja ohjaustuntuma on erinomainen. Eikä ST:n ja V GTI:n kiihtyvyys erot ole olleet kovin suuria useammassa testissä, että tuo vetely siitä johtuisi. Toisaalta paremmin kiihtyvässä R32:ssa ei myöskään vetelyä juuri esiinny.
Ihan hauska laite tuo ST kokonaisuudessa on, että sellaistakin voisi harkita. Rellun kori ei omaa silmää miellytä ollenkaan. OPC:tä täytyy käydä testaamassa, mutta olen skeptinen Opelin laadun suhteen. Opelia ei välttämättä uskaltaisi ostaa. V GTI ja R32 ovat miellyttäneet suuresti, varsinkin DSG:n kera. V GTI näyttäisi vahvimmalta vaihtoehdolta seuraavaksi menopeliksi, varsinkin jos lisäävät vielä tehoihin 30hv. Yhtenä plussana kulutus suhteessa tehoihin on V GTI:ssä kohdallaan. ST on aika paljon janoisempi.
EDIT: Pientä pohdintaa vielä lisäksi.
Saako Astra OPC:tä vain 3-ovisena? Mielenkiintoista on nähdän millaisena ja minkä hintaisena ilmeisesti 240hv uusi Leon Cupra tulee. Nelivetoisena se ei valitettavasti enää taida tulla. Nyt markkinoilla oleva 2.0tfsi 185hv Leon on hinnoiteltu aika kohtuulliseksi hyvillä varusteilla. Ilmeisesti on vain softa ero verrattuna 200hv versioon, mikä kai tulee FR nimellä. Mahtaako uuden Leonin alusta olla samanlainen kuin V GTI:ssä, jota pidän erinomaisena. Ilmeisesti uusi Leon on V GTI:tä meluisampi (eikä puhuta moottorin murinasta). Äänieristyksessä jotain, ilmeisesti johtuu tiivisteistä? On myös mielenkiintoista nähdä mihin uusi S3 hinnoiltellaan. Todennäköisesti hinta pomppaa kyllä aika ylös.
Viimeksi muokannut Alexi, 4.6.2006 14:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Valmistajien ilmoittamat arvot:
Renault Megane Sport 11,5 / 7,0 / 8,8
V GTI manuaali 11,0-11,1 / 6,2-6,3 / 8,0-8,1
V GTI DSG 10,7-10,8 / 6,2-6,3 / 7,9-8,0
Ja pointtina. Harva meistä ajaa radalla pelkästään. Yleensä autolla ajetaan myös normaalisti/rauhallisesti ja tällaista ajoa on monella pääosa tulevista kilometreistä. On positiivista, jos kulutus normiajossa kaupungissa ja maantiellä on kohtuullista. Jos rata-ajossa tai runtua annettaessa kulutus on suurempi litran taikka pari, ei sillä kustannuksissa esim. vuodessa ole suurta merkitystä. V GTI:n kulutusta pidän kohtuullisena.
Ja typeränä omana mielipiteenä. Ihan sama mitä Rellu kuluttaa :) Toistaiseksi silmäsi vierastaa todella pahasti tuota korimallia, joten se ei ole ollut tähän mennessä todellinen vaihtoehto itselleni. On toki ihan aiheellinen kommentti, jos Rellu on kuluttanut saman verran kuin V GTI. Tosin se ei muuta asiaa, etteikö mielestäni V GTI:n kulutus olisi kohtuullinen suhteessa tehoihin. Oliko tuo Rellun kulutus muuten testissä sama vain nopeassa ajossa?
Renault Megane Sport 11,5 / 7,0 / 8,8
V GTI manuaali 11,0-11,1 / 6,2-6,3 / 8,0-8,1
V GTI DSG 10,7-10,8 / 6,2-6,3 / 7,9-8,0
Ja pointtina. Harva meistä ajaa radalla pelkästään. Yleensä autolla ajetaan myös normaalisti/rauhallisesti ja tällaista ajoa on monella pääosa tulevista kilometreistä. On positiivista, jos kulutus normiajossa kaupungissa ja maantiellä on kohtuullista. Jos rata-ajossa tai runtua annettaessa kulutus on suurempi litran taikka pari, ei sillä kustannuksissa esim. vuodessa ole suurta merkitystä. V GTI:n kulutusta pidän kohtuullisena.
Ja typeränä omana mielipiteenä. Ihan sama mitä Rellu kuluttaa :) Toistaiseksi silmäsi vierastaa todella pahasti tuota korimallia, joten se ei ole ollut tähän mennessä todellinen vaihtoehto itselleni. On toki ihan aiheellinen kommentti, jos Rellu on kuluttanut saman verran kuin V GTI. Tosin se ei muuta asiaa, etteikö mielestäni V GTI:n kulutus olisi kohtuullinen suhteessa tehoihin. Oliko tuo Rellun kulutus muuten testissä sama vain nopeassa ajossa?
Yksi piste lähti ääritilanteen takia verrattuna Opeliin ja relluun ja 2 foordiin. ja 360 max.
Jarrut,rata-ajo,hinta, yms. tiputti Golffin pois pelistä.
Ja vertailukulutus:
VW 7,5 ja Rellu 7,5
Radalla
VW 19,0 ja Rellu 19,6
Lähinnä siksi sanoin rellusta koska kyseessä on siis ihan normi 2,0lirtainen turbo eikä joka puolella hypetetty TFSI. Mutta näköjään radalla FSI tekniikka on 1% taloudellisempi kuin 10% tehokkaampi auto.
Jarrut,rata-ajo,hinta, yms. tiputti Golffin pois pelistä.
Ja vertailukulutus:
VW 7,5 ja Rellu 7,5
Radalla
VW 19,0 ja Rellu 19,6
Lähinnä siksi sanoin rellusta koska kyseessä on siis ihan normi 2,0lirtainen turbo eikä joka puolella hypetetty TFSI. Mutta näköjään radalla FSI tekniikka on 1% taloudellisempi kuin 10% tehokkaampi auto.
ST:ssä kyllä pitäisi moottorin kestää ainakin jos on volvon kone, kulutuskin on sitten sitä luokkaa... ei vaan jotenkin nappaa tuo uusi fordi kokonaisuutena. Toivottavasti ST:ssä on sitten vetarien kumit saatu kestämään ettei tarvi liimailla (vrt. perus focukset) :)
Kulutus ei muuten ole paha normaaliajossa noilla muilla 2l turboilla, ilm. FSI näyttää kyntensä vasta polkiessa mikä ei sinänsä ole paha asia kun on urheilullisesta autosta kyse. Volkkari muuten tosiaan näyttäisi panostavan tohon TSI-tekniikkaan koska huhuja on jo saanut lukea mm. 1.6 TSI:stä - mikä kone sitten seuraavaan GTI:hin tulee jää nähtäväksi. Halvempi se tuskin tulee olemaan vaikka karsivatkin kokoajan valmistuskustannuksia ..
Kulutus ei muuten ole paha normaaliajossa noilla muilla 2l turboilla, ilm. FSI näyttää kyntensä vasta polkiessa mikä ei sinänsä ole paha asia kun on urheilullisesta autosta kyse. Volkkari muuten tosiaan näyttäisi panostavan tohon TSI-tekniikkaan koska huhuja on jo saanut lukea mm. 1.6 TSI:stä - mikä kone sitten seuraavaan GTI:hin tulee jää nähtäväksi. Halvempi se tuskin tulee olemaan vaikka karsivatkin kokoajan valmistuskustannuksia ..
Alexi kirjoitti:ST:n esp:n toiminta ihmetytti. Ensimmäiseen mutkaan ajettaessa, esp rajoitti menoa samantien, enkä mitenkään rajusti siihen ajanut. Auto oli pettymys, kunnes tajusin ottaa sen esp:n pois päältä. Ohjauksessa on myös ST:n kohdalla parantamisen varaa. Se seilaa luvattoman paljon kiihdyteltäessä, siinä missä V GTI menee huomattavasti paremmin "kuin kiskoilla" ja ohjaustuntuma on erinomainen. Eikä ST:n ja V GTI:n kiihtyvyys erot ole olleet kovin suuria useammassa testissä, että tuo vetely siitä johtuisi. Toisaalta paremmin kiihtyvässä R32:ssa ei myöskään vetelyä juuri esiinny.
Jollain ESP:n toiminnalla ei minusta ole mitään merkitystä, ku puhutaan tehokkaista autoista. Kunnon auto koko paskaa tarvitsekaan. Itse ainakin kytken sen heti pois päältä, jos ajan sellaisella autolla, missä ESP on. Sopii avuttomille kuskeille, lähinnä todella vähän ajaville naiskuskeille. :) Ja ohjaus on erinomainen ST:kin, vetelyyn auttaa monesti alusta parantaminen+oikeanlaiset renkaat. Tottakai R32 ei saakaan vedellä ku on nelikko. Noita turha edes verrata.
Viimeksi muokannut Peke, 4.6.2006 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESP:stä:
Moniko täällä (pl. Peke) uskaltaa nostaa käpälän pystyyn ja sanoa "että silloin ESP oli hyvä olla".
Voin aloittaa, HEP
Joku koeajuräppäily ja kymmeniä, kymmeniä tuhansia kilometrejä kelissä kun kelissä teillä kun teillä ei ihan korreloi 1:1
PS: ja ei huudella HEP, gallupit on kiellettyjä :)
Moniko täällä (pl. Peke) uskaltaa nostaa käpälän pystyyn ja sanoa "että silloin ESP oli hyvä olla".
Voin aloittaa, HEP
Joku koeajuräppäily ja kymmeniä, kymmeniä tuhansia kilometrejä kelissä kun kelissä teillä kun teillä ei ihan korreloi 1:1
PS: ja ei huudella HEP, gallupit on kiellettyjä :)
Kyllä Golf on hyvä auto, testivoittoa se ei tuossa seurassa silti mielestäni edelleenkään ansaitse koska ei tarjoa hintaan nähden mitään erikoista kilpailijoihin nähden jos mitataan autoja urheilullisuuden kannalta niinkuin tässä testissä oli tarkoitus. Tämä on siis vaan tietty minun mielipide mutta jos testin painotus olisi eri niin Golf voitaisiin hyvinkin nähdä voittajana.
Eli lopulta päästään taas siihen tosiasiaan että testit on suuntaa antavia ja ne kannattaa lukea suodattaen läpi ja etsiä omien mieltymysten perusteella se oma voittaja :)
OT: Itsekään en ESP:n perusteella autoa osta, se on turvavaruste ja sen ei tarvitse sallia peräluistoja tai tarjota ajonautintoa. Hyvä niin jos sen saa kytkettyä tarvittaessa pois, valitettavasti yhä useammassa autossa näin ei ole.
Eli lopulta päästään taas siihen tosiasiaan että testit on suuntaa antavia ja ne kannattaa lukea suodattaen läpi ja etsiä omien mieltymysten perusteella se oma voittaja :)
OT: Itsekään en ESP:n perusteella autoa osta, se on turvavaruste ja sen ei tarvitse sallia peräluistoja tai tarjota ajonautintoa. Hyvä niin jos sen saa kytkettyä tarvittaessa pois, valitettavasti yhä useammassa autossa näin ei ole.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa