Uusi laki 1.6.2006
Valvoja: ffp jäsenet
Uusi laki 1.6.2006
Elikkä oletteko kuullut tai pitääkö tämä paikkaansa, että Suomeen saa yksityis henkilö tuoda 1.6.2006 lähtien yhden auton vuodessa joka ei täytä normaaleja suomen lakeja E hyväksyntöineen ym. vaan riittää jos auto täyttää esim. Japanissa, Jenkeissä tai Australiassa maan auto normit. Eli tämähän tarkoittaisi sitä että suomeen saisi tuoda ja ajellä "väärillä" valokuvioilla esim skyline r34.sta ym. "superautoja".
http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtai ... oid=154997
Eli pitää osittain paikkansa. EU-tyyppihyväksyntää ei enää tarvita mutta valojen sun muiden mitä tuolla nyt luetellaankaan täytyy olla paikallisten määräysten mukaiset.
Eli pitää osittain paikkansa. EU-tyyppihyväksyntää ei enää tarvita mutta valojen sun muiden mitä tuolla nyt luetellaankaan täytyy olla paikallisten määräysten mukaiset.
EU-tyyppihyväksyntää ei enää tarvita mutta valojen sun muiden mitä tuolla nyt luetellaankaan täytyy olla paikallisten määräysten mukaiset.
ja tähän kaatuu aika monen auton tuonti, kun pitää olla e-tyyppihyväksytyt valot ja valojen korkeussäätö tai vastaava, helpoiten saa vieläkin muuttoautot kilpiin.
Sen verran tässä varmaa tietoo et suomeen tuotu Skylinen r34 viimeisen 6kk aikana ainakin 4kpl. Rekisteriin laiton alla yks ja pari radalla.
Epävirallista tietoo.. et Aro yhtymältä olis tulossa jotain papereita kyseisille autoille ajovalojen suhteen.
Nismoja nähtävillä yleensä Sport 2000 kisatapahtumissa.
Jurvassa oli ainaskin yks koekilvillä toukokuussa.
Epävirallista tietoo.. et Aro yhtymältä olis tulossa jotain papereita kyseisille autoille ajovalojen suhteen.
Nismoja nähtävillä yleensä Sport 2000 kisatapahtumissa.
Jurvassa oli ainaskin yks koekilvillä toukokuussa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Tässä Mitsuclubin sivuilta lainaus mitä vaadittiin EVO6 rekisteröintiin:
Kiitos kiitos!
Täälläkin on jo tullut selvitettyä, että myönteisen poikkeuslupapäätöksen saa jos pystyy osoittamaan, että auto täyttää sen käyttöönottohetkellä voimassa olleet säännökset. Temppu on siinä miten sen todistaa. AKEn sivuilta löytyy taulukko, jonka kaikkien 54:ään kohtaan pitää saada ok. Suurimman osan katsastusmes tarkistaa silmämääräisesti, mutta esim. päästöihin ja meluihin tarvitaan dokumentit. Lisäksi esim. valot pitää olla kaikki e-hyväksyttyä tyyppiä. Tarvittavat dokumentit saa joko valmistajalta, maahantuojalta tai hyväksytystä testilaitoksesta (saksassa Dekra, Tüv Suomessa Tiililä tai VTT). Mitsujen tapauksessa Vemicistä saa lähinnä pahan mielen. Ei paljon apua annettu lupauksista huolimatta Angry
Näitä paljon toitotettuja testejä ei siis tarvita jos saman asian pystyy osoittamaan jollain muulla tavalla. Omassa tapauksessa auto oli myyty uutena Saksassa, joten siitä sain tarvittavat paperit suhteellisen helposti Dekrasta. Näin ollen Japanin tuliaiset eivät mene samalla kaavalla läpi leimasta, niistä ei yksinkertaisesti ole saatavilla hyväksyttyjen testilaitosten papereita. Näin ollen em. testit siis ainakin lähtökohtaisesti tarvitaan. RHD ei sinänsä ole mikään ongelma, sen perusteella ei kilvet jää saamatta.
Eniten työtä aiheutti se, että kaikki piti selvittää ties kuinka monesta lähteestä kun kukaan ei tiennyt mitä tarvitaan ja mistä. Jokaisen instanssin ensimmäinen kommentti oli "ei onnistu". Ei kuviossa siis mitään suurta taikaa ole, nämäkin asiat on täällä jo selvitetty, kuten todettua. Kannattaa olla tarkkana tuotavan auton versioista ja rekisteröintipäivämäärästä, vaatimukset muuttuu paikoitellen kesken vuoden...
Eli Evon saa heittämällä kilpiin mutta Japanin tuliaiset vaativat vielä jonkinmoista paperityötä.
Itse olin lukevinani tuolta Valtioneuvoston tiedotteesta että tarkoitus olisi että tuota kolaritestiä ei tarvittaisi jos se vaan täyttää jossain muussa maassa suoritetun kolarintestin juurikin sen takia että yksittäisen auton kohdalla on mahdoton järjestää kolaritestiä jostain kumman syystä:)
Kiitos kiitos!
Täälläkin on jo tullut selvitettyä, että myönteisen poikkeuslupapäätöksen saa jos pystyy osoittamaan, että auto täyttää sen käyttöönottohetkellä voimassa olleet säännökset. Temppu on siinä miten sen todistaa. AKEn sivuilta löytyy taulukko, jonka kaikkien 54:ään kohtaan pitää saada ok. Suurimman osan katsastusmes tarkistaa silmämääräisesti, mutta esim. päästöihin ja meluihin tarvitaan dokumentit. Lisäksi esim. valot pitää olla kaikki e-hyväksyttyä tyyppiä. Tarvittavat dokumentit saa joko valmistajalta, maahantuojalta tai hyväksytystä testilaitoksesta (saksassa Dekra, Tüv Suomessa Tiililä tai VTT). Mitsujen tapauksessa Vemicistä saa lähinnä pahan mielen. Ei paljon apua annettu lupauksista huolimatta Angry
Näitä paljon toitotettuja testejä ei siis tarvita jos saman asian pystyy osoittamaan jollain muulla tavalla. Omassa tapauksessa auto oli myyty uutena Saksassa, joten siitä sain tarvittavat paperit suhteellisen helposti Dekrasta. Näin ollen Japanin tuliaiset eivät mene samalla kaavalla läpi leimasta, niistä ei yksinkertaisesti ole saatavilla hyväksyttyjen testilaitosten papereita. Näin ollen em. testit siis ainakin lähtökohtaisesti tarvitaan. RHD ei sinänsä ole mikään ongelma, sen perusteella ei kilvet jää saamatta.
Eniten työtä aiheutti se, että kaikki piti selvittää ties kuinka monesta lähteestä kun kukaan ei tiennyt mitä tarvitaan ja mistä. Jokaisen instanssin ensimmäinen kommentti oli "ei onnistu". Ei kuviossa siis mitään suurta taikaa ole, nämäkin asiat on täällä jo selvitetty, kuten todettua. Kannattaa olla tarkkana tuotavan auton versioista ja rekisteröintipäivämäärästä, vaatimukset muuttuu paikoitellen kesken vuoden...
Eli Evon saa heittämällä kilpiin mutta Japanin tuliaiset vaativat vielä jonkinmoista paperityötä.
Itse olin lukevinani tuolta Valtioneuvoston tiedotteesta että tarkoitus olisi että tuota kolaritestiä ei tarvittaisi jos se vaan täyttää jossain muussa maassa suoritetun kolarintestin juurikin sen takia että yksittäisen auton kohdalla on mahdoton järjestää kolaritestiä jostain kumman syystä:)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa