8v kannen kilkatus <-- korjaus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

8v kannen kilkatus <-- korjaus?

ViestiKirjoittaja -Onze- » 1.6.2006 16:45

Mitä tuollaiseen II Golfin 1.6:sen 8tappiseen kanteen pitäisi tehdä jotta kilkatuksen saisi haihtumaan pois. Tuossa mallissahan ei ole sellaisia nostimia kuin on esim 1.3:sen kannessa joita voi säätää kuusiokololla? Mitäpä siis neuvoksi?
Kansi on purettu...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.6.2006 17:03

Uudet nostajat.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 1.6.2006 17:40

ja onko nämä sitten niitä palikoita/mötiköitä (8kpl) joita nokka komentaa?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.6.2006 17:43

Niitäpä juuri. Kuluneina aiheuttavat sitä kilkatusta.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 2.6.2006 18:45

1,5-1,8 76--7.85 PAININ MEKAANINEN (Myös D/TD). . . . . . . 25-1101 5.50
1,3-1,8 8.85-- PAININ HYDRAULINEN (Myös 16V/D/TD). . . . . . . . . . 25-1295 8.90


Mikä on noiden konkreettinen ero?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.6.2006 19:09

Ne on ihan erilaiset...

Yhteistä on venttiilivälyksen oikeana pito.

VW-nisti90
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2006 8:00

ViestiKirjoittaja VW-nisti90 » 29.6.2006 13:14

Jos on bensakone niin Kannen korjauksen jälkeen kannattaa käyttää vain ja ainoastaan 98 oktaanista bensiiniä. Omasta 380 000 km ajetusta Golfista hävisivät venttiilien kilinät kokonaan kun aloin käyttää pelkästään 98:a. Jälkikäynti (jos sellaista on) loppuu ja polttoaineenkulutus pienenee pari desiä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.6.2006 14:07

VW-nisti90:n tapauksessa kyseessä oli nakutus (bensan hallitsematon palaminen), joka katosi kun oktaanilukua kasvatettiin. Ääni ei tullut venttiileistä vaan pytyssä sikinsokin ravavista paineaalloista tuon itsesyttymisen takia.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 30.6.2006 20:22

Onko nuo mekaaniset nostimet kaikki saman kokoisia, ettei niissä ole jotain vaihtolevyjä tai vastaavia? tuollai kun päältä päin katsoo niin ihan niinkuin siinä olisi sellainen "liuska" jonka voisi vaihtaa...
Eli jos menen motonettiin ja sanon että 8 kpl mekaanisia nostimia siihen ja siihen autoon ja siihen vuosimalliin, niin tuleeko osat siihen vai alkaako myyjä kyselemään ... "jaa että minkäs kokoista nostinta tai plää plää plää sais olla?"

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.6.2006 22:55

Ne säädetään säätöpaloilla, eli vaatii työkalun ja sen säätöpalalajitelman.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 30.6.2006 22:58

saakos näitä motonetistä? vai mistä? ja oisko tietoa rahallisesta arvosta?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.7.2006 10:44

Muistaakseni ne säätöpalat tammerdieselissä oli jotakin parin euron paikkeilla kpl. Tammerdieselistä sai myös sen työkalun.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 1.7.2006 13:13

Ylitjo: ennekuin menee ostamaan uusia mekaanisia nostimia, vielä kun nokka ja nostimet on paikallaan, niin kannattaa mitata venttiilivälykset.. Että sitten tietää mahdollisesti ostaa uusia säätöpaloja..
Itse säätöhän meni niin, että mittaat venttiilivälyksen, lisäät siihen jo paikallaan olevan, vanhan säätöpalan paksuuden, ja vähennät tästä summasta oikean venttiilivälyksen, niin saat tietoosi minkä paksuisen säätöpalan tarvitset..
Eli mitattu välys on vaikka 0.15mm, säätöpala on 0.25mm, nämä yhteen, saadaan 0.40mm, siitä otetaan pois oikea venttiilivälys, vaikka 0.10mm, ja uuden säätöpalan paksuudeksi saadaan 0.30mm.. Säätöpalojen kanssa pelaaminen vaatisi melkeimpä sellaisen lajitelman eri kokoisia paloja, niinkuin HelaKammo kirjoitteli..
Eli helpommalla pääset kun ostat hydrauliset nostimet, jotka öljynpaineen avittamina sovittavat korkeutensa nokan ja venttiilin väliin, poistaen samalla turhat välykset..
Mekaaniset ovat vähemmän vika-alttiita, mutta työläämpiä..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.7.2006 13:17

Hydraulisten laittaminen mekaanisten tilalle ei ookkaan ihan bolt on homma. Mekaanisesta kannesta puuttuu ne öljyreiät sinne nostimelle jotka hydrauliset kupit vaativat toimiakseen. Lisäksi vaatisi myös hydraulisille nostimille tarkotetun nokan koska rampit on erilaiset. Mekaanisessa kannessa on pitemmät venat, joten niitä tarttis lyhentää tai hankkia uudet lyhemmät venat jos aikoo laittaa hydrauliset kupit.

ziiggiz
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.4.2006 10:45

ViestiKirjoittaja ziiggiz » 1.7.2006 19:43

mistäs tuon näkee päällepäin että kumpi on kyseessä, kun mullaki kilkattaa tuo kone jo siihen malliin että pitäs vähän remppailla?

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 1.7.2006 20:12

eiköhän tuo vuosimalli oo se ratkaiseva tekijä tässä hommassa...

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 2.7.2006 20:35

vm 7/85 oli muistaakseni tuo ajankohta kun mekaaniset muuttuivat hydraulisiksi.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 2.7.2006 22:00

kyllä mulla -87 kannessa on mekaaniset painimet!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.7.2006 23:03

^
Mikä moottorikoodi?

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 3.7.2006 14:30

^
EV on koodi eli 8v Gti

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 3.7.2006 16:30

^^ outoa... kyllä varaosaliikkeiden opusten mukaan nuo nostajat on muuttunut em. ajankohtana, ootko ihan varma että kansi on 87 ettei siihen olisi vaihdettu vanhempaa? vaikka mahtaakohan tuo swappi olla mahdollinen kun kannenpultitkin ovat muuttuneet tuona ajankohtana paksummiksi... ja pidemmiksi...
jollei sitten koko kone ole vaihdettu vanhempaan?

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 4.7.2006 18:59

En mee vannomaan ettei siihen olis sitten ite viritelty kovia nostajia ,koska kannelle on entinen omistaja tehnyt muitakin "virityksiä" nokkaa jne. jne. mutta -87 kansi kyllä on

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.7.2006 19:05

BTW. Jälkikäyntiä kakkiksissa aiheuttaa viallinen kaasarin vahatermostaatti...(?)

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 5.7.2006 15:55

^
tota noin, miten tuo kommentti liittyi nyt mihinkään???


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa