Jetta 2 käyntiongelmia (ratkaistu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

Jetta 2 käyntiongelmia (ratkaistu)

ViestiKirjoittaja Paavis » 22.5.2006 20:41

-89 1,6ez, pierburg 2e2 koneeseen ilmestyi yht'äkkiseltään seuraavanlainen vika. Auto tahtoo sammua risteyksissä yms. paikoissa, jossa kierrokset laskevat alas tyhjäkäynti tasolle (käy katkonaista tyhjäkäyntiä ja sammuu, jos suostuu käymään tyhjällä. ). Sammumisen jälkeen autoa ei tahdo saamaan käyntiin vaan joutuu kierrättämään pitkään (n. 10s), jonka jälkeen auto vaivoin käynnistyy. Käynnistyttyään toimii kuitenkin niin kauan normaalisti kunnes kierrokset laskevat alas ja auto sammuu.

Vika ilmenee n. joka toisella ajo kerralla ja kun sitä ei ole moottori toimii moitteetta ja tyhjäkäynti kierrokset pysyvät asetetulla 850rpm erittäin tasaisesti.

Vika ilmeni todellakin täysin yht'äkkiä ja ei esiinny läheskään joka ajo kerta, mutta sen verran, että luottamus menee.

Pakokaasu arvot ja sytytys on säädetty ja kohdillaan huoltamon toimesta. Kerroin huoltamolla viasta, mutta silloin sitä ei ilmennyt, eivätkä osanneet auttaa.

Kaasuttimen sähköt ja alipainejohdot ovat 99% varmuudella kunnossa.

Tänään autoa tutkiessani huomasin sammumisen jälkeen kurluttavaa ääntä polttoaine pumpusta (?), kurlutus lakkasi kun taitoin sisään tulevan bensaletkun kiinni. Olisiko vika bensapumpussa?
Viimeksi muokannut Paavis, 2.6.2006 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 22.5.2006 22:32

Hall-anturi on yksi vaihtoehto myös...

Mutta kun tuosta Pierburgista on kyse, niin mikä vaan on mahdollista...

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 30.5.2006 17:04

Vikaa on tullu etittyä kissojen ja koirien kanssa, mutta maali häämöttää. Lähes kaikki mahdolliset putket ja johdot on tutkittu ja perattu. Ei ollut hall-issakaan vikaa.

Saattaisiko olla mahdollista, että kaasarin kumilaippa olisi käynyt entiseksi?

En kehdannut ruveta tuota laippaa irrottelemaan ja venyttelemään vielä paikoiltaan, mutta vaikuttaisi vamman olevan siinä. Pelkään särkeväni sen kokonaan, ennen kuin olen varma vian olevan siinä, auto kuitenkin on nyt ajokuntoinen.

Auto tuntuu käyvän kylmänä paremmin (--> laippa kylmä ja kova), kuin lämpimänä (--> pehmeä, vuotaa ilmaa --> liian laiha seos --> sammuu). Koska autoa joutuu pitämään kaasulla käynnissä ja vika ilmenee vain toisinaan ja ilmettyään toistuvasti, uskoisin laipassa olevan vuotoa.

Mennäänkö tässä nyt aivan metsään, vai kuulostaako järkevältä? Onko kokemuksia tuon laipan pettämisestä?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 30.5.2006 23:43

Laipasta on kokemuksia. Tein kansirempan yhteen golffiin ja samalla vaihdoin sen laipan. Ja valitettavasti valitsin motonetin laatuosan. Laippa kerkesi olla alle kolme viikkoa kiinni, ja sitten ongelmat alkoi. Pientä nykimistä tasakaasulla, ja tyhjäkäynnin huononemista. Lopulta ei pystynyt vaihdetta vaihtamaan niin, että auto ei olisi sammunut.

No, konepelti auki, toisen pitäessä autoa käynnissä. Helvetinmoinen suhinahan sieltä kuului, kun kone veti ilmaa laipan ja kaasarin välistä. Kaasaria heiluttelemalla kyllä huomasi että vika on siinä laipassa, nimittäin heilui siihen malliin että. No jokatapauksessa vaihto on helppo homma. Itse kaasarista ei tarvitse ottaa mitään letkuja tai johtoja irti, paitsi sen venttiilinkoppaan menevän maajohdon. Itse kaasarin päältä vain ne kolme ruuvia irti, niin saa jo laipan näkyville.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 2.6.2006 13:53

Vika oli tosiaan vanhassa ja murtuneessa kumilaipassa. Löysin paikalliselta romuttamolta suhteellisen ehjän laipan hintaan 15e.

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 4.6.2006 19:18

Itekki just vaihoin ton kumilaipan. Motonetistähän se piti ostaa :D toivottavasti kestää vähän pidempään ku muutaman viikon. Pistitkö lukituslevyt kunnolla kiinni ettei pääse löystyyn?

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 6.6.2006 20:56

kyllähän mä ne niin hyvin laitoin mitä meisselillä&tongeilla väännettyä sai.. biltemasta näyttäisi irtoavan tuollainen laippa kympillä ja huhu kertoi, että samaan hintaan saisi myös muistakin alanliikkeistä

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 7.6.2006 22:30

Jahas.. Maksoin omastani 24€!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.6.2006 10:56

Bilteman hinta ainakin omaani oli noin 30e, saman se maksoi myös Motonetissa. Paljoa tuota halvemmalla ei varmasti saa, tosin 2e-e -kaasariin laippa on hieman perusmallia kalliimpi.

Edit: Tuossa ei kyllä mitään lukituslevyjä ole, pulteilla suoraan imusarjaan ja kaasariin.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 8.6.2006 22:10

Kyllä mulla oli ainakin 2 kpl "puolikaaren" muotoisia levyjä, joilla molemmilla lukittiin 2 ruuvia.

Nyt muutaman tankillisen ajaneena tuntuu, että bensan kulutuskin tippui jonkin verran.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 12.6.2006 20:28

mulla taitaa olla sama vika, kylmänä toimi ku just vaihoin kaasarin mutta ku lämpes ni lakkas tyhjäkäynti kokonaan, sammu aina ku paino kytkimen pohjaan!? kuuluuko vasemmalla puolen olevan mötikän joka toimii alipaineella ja jossa on 13mm pultti takana, niin kuuluuko sen tapin auton käynnistäessä mennä aivan pohjaan? ja sitte ku ruuvasin sitä 13mm pulttia melkein irti niin se tappi tuli esiin ja näin ollen työnsi kaasua lisää ja auto kävi taas kunnolla??

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.6.2006 20:54

kuuluuko vasemmalla puolen olevan mötikän joka toimii alipaineella ja jossa on 13mm pultti takana, niin kuuluuko sen tapin auton käynnistäessä mennä aivan pohjaan?
Ei kuulu, vaan tuo on juurikin se mötikkä joka säätää tyhjäkäyntikierroksia ja muuta mukavaa...

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 12.6.2006 21:00

ok, mistähän sitte johtuu et kun ruuvaa sen ruuvin melkein pois ni alkaa pelittää? prkl
kun ne nykyään on siirtäny nikotiini-purkatki kaupan hyllyihin niin voishan sinne siirtää nuo pierburgin varaosat ja kumilaipatki, näyttää menevän melkein yhtä hyvin kaupaksi:-))

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 12.6.2006 21:06

Ruuvaa pois? Kokonaan ulos siis? Silloin tyhjäkäynti on suurimmillaan. Käänteisesti taas pienimmillään. "Normaali" tapin ulkonema taisi olla jokin 6mm.. mutta kantsii lukea korjausmanuaali ajan ja järjen kanssa. Moni seikka selviää, ite olen kaksi kaasaria onnistuneesti saanut toimimaan ja säädettyä seuraamalla tuon ruddies.de manuaalia ja muita dokumentteja mitä sieltä löytyy.

http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 13.6.2006 20:23

kannattaako kumilaippaa tiivistää millään tiivistys mömmöllä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.6.2006 21:06

^Ei kannata, jos laippa on rikki se uusitaan. Ehjä laippa on tiivis ilman mitään mömmöjäkin.

Hardza
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja Hardza » 12.8.2008 19:27

Oireet olivat tosiaan: Sammuu risteyksiin kun laittaa kytkimen pohjaan, tyhjäkäynti epätasaista ja meinaa sammua/sammuu välillä, kone pitää kaameeta suhinaa..

Voi että sitä osa ihminen olla yksinkertaine,, yhestä letkusta löyty lähes pikkurillin mentävä reikä, kun alko kopeloimaan niitä siellä.. Eikun vaa uutta letkua kiinni ja baanalle =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa