Ostaisko uuden 1.8T FR Ibizan?
Valvoja: ffp jäsenet
Ostaisko uuden 1.8T FR Ibizan?
Tässä olis kohta edessä auton ostaminen ja huomasin, että uusi 150hv Ibiza maksaa "vain" 20ke. Eikös siinä oleva 1.8T kone ole sama mikä on muissakin VAG-konsernin vehkeissä? Voinkos viedä auton samantien pajalle ja laittaa siihen uuden ohjelmat ja saada jotain 180-200hv ulos? Kestääkö kone/kytkin/nivelet jne? Meneekö takuu?
Vai olisko järkevämpää laittaa tuo em. 20ke vaikkapa Audi A4:een? Ibiza on kuitenkin sellainen pieni kirppu :)
Nii, sori jos tuli väärälle osastolle tms. Löysin vasta palstan ja eka posti juu nou... :)
Vai olisko järkevämpää laittaa tuo em. 20ke vaikkapa Audi A4:een? Ibiza on kuitenkin sellainen pieni kirppu :)
Nii, sori jos tuli väärälle osastolle tms. Löysin vasta palstan ja eka posti juu nou... :)
Siirretty yleiseen osioon.
On samaa "vanhaa" 1.8T tekniikkaa mitä on monessa muussakin VAG-mallissa. Kyllä voit viedä lastutettavaksi vaikka suoraan kaupasta. Kone ja kytkin kestää jos et hölmöile. Takuu taitaa mennä samantien moottorin osalta.
A4 Audi ja Ibitza on täysin eri kokoluokan autoja joten hieman vaikea vertailla keskenään. Jos et tarvitse tilaa niin sitten tuo Ibiza on ihan kelpo vaihtoehto.
On samaa "vanhaa" 1.8T tekniikkaa mitä on monessa muussakin VAG-mallissa. Kyllä voit viedä lastutettavaksi vaikka suoraan kaupasta. Kone ja kytkin kestää jos et hölmöile. Takuu taitaa mennä samantien moottorin osalta.
A4 Audi ja Ibitza on täysin eri kokoluokan autoja joten hieman vaikea vertailla keskenään. Jos et tarvitse tilaa niin sitten tuo Ibiza on ihan kelpo vaihtoehto.
Ainakin siinä yksilössä mitä itse ajoin, oli Pirellin P-zerot alla ja se selittää osaltaan sitä rengasmelua. Minua se rengasvalinta ei kyllä haittaisi yhtään jos tuosta kauppoja alkaisi tekemään, ihan hyvä ensiasennusrenkaaksi.
Madallusta tuo kyllä kaipaisi ja reilusti jos aikoo ajaa missään ihmisten ilmoilla. Uusi Ibitza kun ei muutenkaan ole mikään kovin hieno ja sen lisäksi vielä ilmaa metri liikaa auton alla.
Madallusta tuo kyllä kaipaisi ja reilusti jos aikoo ajaa missään ihmisten ilmoilla. Uusi Ibitza kun ei muutenkaan ole mikään kovin hieno ja sen lisäksi vielä ilmaa metri liikaa auton alla.
Tehtaantakuu menee autosta kun autosta mutta lastunvalmistajasta riippuen heiltä saattaa irrota jonkin tason takuu. Ei muuta kun sen sortin lastu että sen saa pois sieltä siinä vaiheessa kun ootkin saanu laatikon tai motin rikki ja sitten ihmettelemään merkkiliikkeeseen että mikähän sille tuli. Ehkä.
Muistaakseni joskus katoin että on vielä kevyempi kuin type-R, joten aika ripeän pirssinhän tuosta sais jo lastulla. Luulis jo että tässä vaiheessa ois koneen "lastentauditkin" jo parannettu. Uudeksi autoksi on kyllä hinnoiteltu kohtuullisesti toisin ku monet muut tosin astetta isompaa kokoluokkaa olevat sportit.
Mieti nyt mitä haluat, ostaako uusi auto jossa on takuu vai käytetty ns.laatuauto joka on jo tietä nähnyt ja kulutusosien vaihtoa jo vaativa. Kumpaakin saattaa joutua käyttämään korjaamolla tai sitten ei, mistä sitä tietää, mutta on tuo seat sentäs kohtuuhintainen ja saa sen sitten audiin vaihdettua jos haluaa.
Takuusta kommentoin sen verta että Seatilla saa ainakin kiisseleihin MPS virityksiä eli uusi softa boksiin. Valmistajan oma viri millä takuu säilyy. Noita vaan ei taida olla saatavilla muualla kuin epsanjassa.
P-Zerot noissa taitaa kaikissa olla vakiona jos oikein muistan. Korkeahan tuo on kuin mikä. Moni on vaan tainnut pilata ajo-ominaisuudet madaltamalla (ibizaa muuten ei nyt välttämättä juuri tätä mallia) kun ei ole ollenkaan miettinyt mitä tekee. Alusta puheiden mukaan kohtuu hyvin kuitenkin sovitettu jo valmiiksi. Mutta eiköhän siihen jokin satsi sovi niin että saa matalammalle ja ominaisuuksista tinkimättä.
P-Zerot noissa taitaa kaikissa olla vakiona jos oikein muistan. Korkeahan tuo on kuin mikä. Moni on vaan tainnut pilata ajo-ominaisuudet madaltamalla (ibizaa muuten ei nyt välttämättä juuri tätä mallia) kun ei ole ollenkaan miettinyt mitä tekee. Alusta puheiden mukaan kohtuu hyvin kuitenkin sovitettu jo valmiiksi. Mutta eiköhän siihen jokin satsi sovi niin että saa matalammalle ja ominaisuuksista tinkimättä.
No, liikaa voi aina madaltaa näillä säädettävillä ym. alustoilla jos ei tiedä mitä tekee. Varminta on ostaa esim. valmis madallussarja seat-sportilta tai sitten eibach tms.
Rengas kuin rengas pitää meteliä tuolla profiililla ja tuossa autossa eli ei ole p-zeron ongelma pelkästään - kys rengas on muuten todella hyvä ajaa mm. märällä kelillä eli hyvä valinta mielestäni tuohon autoon. Melussa suurin ongelma on käsittääkseni puutteellinen pyöräkoteloiden ym. vaimennus eli tätäkin voi halutessaan koettaa parantaa esim. vaimennusmassalla.
Rengas kuin rengas pitää meteliä tuolla profiililla ja tuossa autossa eli ei ole p-zeron ongelma pelkästään - kys rengas on muuten todella hyvä ajaa mm. märällä kelillä eli hyvä valinta mielestäni tuohon autoon. Melussa suurin ongelma on käsittääkseni puutteellinen pyöräkoteloiden ym. vaimennus eli tätäkin voi halutessaan koettaa parantaa esim. vaimennusmassalla.
Mulle uuden auton ostamisen idea on juuri takuussa ja siinä, että tietää ettei autossa ole mitään vikaa tai ongelmia. Ja jos niitä tulee, niin takuu hoitaa ne. Eli jos tuollaisen ostaisi, niin pari vuotta pitäis ajella vakiolla ja sit vasta lastua ja muuta viritouhuja peliin. Toisaalta en jaksa uskoa, että ajaisin vielä 2v päästä tuollaisella autolla.
Tuntuu olevan tuo melu selkeä ongelma: http://www.iltalehti.fi/autot/200605254569682_at.shtml
"Ulvoo urateillä
Ibizan ohjaamosta ei löydy mitään yllättävää. Ratin ja kuljettajan istuimen hyvät säätövarat ansaitsevat kiitoksen.
Ibizan matalaprofiiliset renkaat kirjaimellisesti ulvovat Suomen nastojen karhenrtamilla kevätteillä. Edes pahimpien urien vieressä ajaminen ei tuo juuri helpotusta ilmiöön.
Hetken tuota kyllä kuuntelee, mutta pidemmällä matkalla melu raastaa korvia. Oma osansa sisälle kantautuvaan möykkään on kyllä myös voimansiirrolla."
Katotaas nyt jos sais aikaiseksi käydä koeajolla. Sithän se selviää....
Tuntuu olevan tuo melu selkeä ongelma: http://www.iltalehti.fi/autot/200605254569682_at.shtml
"Ulvoo urateillä
Ibizan ohjaamosta ei löydy mitään yllättävää. Ratin ja kuljettajan istuimen hyvät säätövarat ansaitsevat kiitoksen.
Ibizan matalaprofiiliset renkaat kirjaimellisesti ulvovat Suomen nastojen karhenrtamilla kevätteillä. Edes pahimpien urien vieressä ajaminen ei tuo juuri helpotusta ilmiöön.
Hetken tuota kyllä kuuntelee, mutta pidemmällä matkalla melu raastaa korvia. Oma osansa sisälle kantautuvaan möykkään on kyllä myös voimansiirrolla."
Katotaas nyt jos sais aikaiseksi käydä koeajolla. Sithän se selviää....
Noniin, kävin eilen koeajamassa auton. Ensi vaikutelmat olivat: ei ehkä niin pieni kuin kuvittelin, aika hyvän näköinen, 17" vanteet, hieman muovinen sisävaikutelma ja kaikki pinnat oli joko mustia tai tummanharmaita. Ajaminen oli suht lepposaa. Tosin ohjaus keskitti tosi nopeasti ja voimakkaasti ja melu oli melkoinen, kuten odotettiinkin. Jos vauhti nousi 70-100km/h tuntumaan, niin se alkoi häiritsemään. En sitten tiedä, että häiritsikö se siksi, että kiinnitin siihen niin paljon huomiota. Moottori oli suht kiva. Kierrokset piti pitää kuitenkin jossain 2000rpm tasolla, muuten meno muuttui tahmeaksi. Pikkusen olisin kaivannut lisää tehoa. Jos tuollaisen ostaa, niin siihen on ehdottomasti ostettava metalliväri, ilmastointi, talvirenkaat, lohkolämmitin ja stereot => kokonaishinta n.22-24 ke.
Eihän tuo varmaan huono ostos ole, mutta ainakaan minä en siihen täysin ihastunut. Ja jos miettii millaisia auto saa esim. 14-16 ke käytettynä. Sitten varaa korjaus rahaa 2-3 ke, niin ollaan 16-19 ke tietämissä. Jos hyvin käy niiin korjauksiin ei mene juurikaan rahaa ja kun tähän lisätään, että uuden auton arvo tippuu melko nopeasti => rahaa kuluu vähemmän vanhalla autolla. Noh, tämähän on vain spekulointia...
Eihän tuo varmaan huono ostos ole, mutta ainakaan minä en siihen täysin ihastunut. Ja jos miettii millaisia auto saa esim. 14-16 ke käytettynä. Sitten varaa korjaus rahaa 2-3 ke, niin ollaan 16-19 ke tietämissä. Jos hyvin käy niiin korjauksiin ei mene juurikaan rahaa ja kun tähän lisätään, että uuden auton arvo tippuu melko nopeasti => rahaa kuluu vähemmän vanhalla autolla. Noh, tämähän on vain spekulointia...
No ei nyt 24 000€ mene vielä, jos nuo varusteet otat. Itsellä oli tarkoitus ostaa tollanen ns. käyttöpeliks ja 25 000€ olis saanu jo kaikki Xenonit, nahkasisustuksen, ilmastoinnit sun muut...Sitä alkuperäistä soitinta ei edes kannata miettiä ottavansa, on sen verran hyvin hinnoiteltu. Minusta Ibizan sisustus on suht hyvä, ei ainakaan hirveän muovisen oloinen. Ja toi "melu" korjaantuu hyvillä popeilla, kuka sitä ajomelua nyt kuuntelee. Ja madallusta tuo kyllä tosiaan kaipaa, itse en ole vielä sellaista autoa ajanut, missä oikealla tavalla tehty madallus(oli se sitten kuinka reilu tahansa) olisi pilannut auton ajo-ominaisuudet. olenteme, sinuna en huolehtisi takuun raukeamisesta, jos meinaat auton lastuttaa. Valitset vain laadukkaan lastun, niin ei varmaan tule ongelmia sen takia. Tuo tekniikka kestää niin hyvin varsinkin pienet viritykset.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa