Elikkäs auto alkoi käymään todella huonosti ja rikkaalla niin hommasin seosmittarin, enkä saanut sille signaalia kun kaikissa lambdalle tulevissa johdoissa oli n.12v.
Mittasin tuossa juuri että lambdan signaali johto on moottorinohjaus boksilta ehjä.
Autodatan ohjeiden mukaan mittasin että nuo muutkin anturit olisivat ehjiä,
Mutta kun lyö töpselin kiinni ja virrat päälle niin pinnissä 2 eli lambdan signaali on n.12v. Eikös sen pitäisi olla jotain 0.1-1v.?
Ja kulkine siis pg g60 corrado
digifant/lambda ihmetystä...
Valvoja: ffp jäsenet
Näköjään rikkaalla käyviä PG motteja löytyy ;) kertoisitko mitkä kaikki anturat ja millä tavalla kävit läpi todeten että ne on kunnossa? Onko kolmipiuhanen lambda ja liittimen jatke eculle punavalko-musta-ruskea väreillä? Tiedustelen siksi kun meikäläisen Gstä ei taho ottaa selvää tavalla eikä toisella..kiitos infosta ja valitettavasti en voi auttaa kun olen samassa pisteessä.
No ei prkl.
nyt on kokeiltu toisella eculla mutta ei vaikutusta, sama n.12v. on lambdan signaali piuhassa.
Kun auton laittaa käyntiin niin käy kylmänä hyvin n.2-3min ja sitten alkaa röpöttämään ja paukkumaan. Eikös tämä lambdan toiminta juuri tee noin että kylmällä koneella säätää seosta lämpötila anturin(sinisen) perusteella ja lämpimällä koneella yrittää säätää lambdan arvon perusteella?
Mutta mistä voi johtua tuo jännite tuolla lambdan johdossa? Vai kuuluuko siellä olla tuo jännite jos lambda rikki? Kun ei raaskisi taas ostaa uutta lambdaa ja kokeilla...
nyt on kokeiltu toisella eculla mutta ei vaikutusta, sama n.12v. on lambdan signaali piuhassa.
Kun auton laittaa käyntiin niin käy kylmänä hyvin n.2-3min ja sitten alkaa röpöttämään ja paukkumaan. Eikös tämä lambdan toiminta juuri tee noin että kylmällä koneella säätää seosta lämpötila anturin(sinisen) perusteella ja lämpimällä koneella yrittää säätää lambdan arvon perusteella?
Mutta mistä voi johtua tuo jännite tuolla lambdan johdossa? Vai kuuluuko siellä olla tuo jännite jos lambda rikki? Kun ei raaskisi taas ostaa uutta lambdaa ja kokeilla...
kulkeeko sulla auto paremmin lambdan johto kiinni vai irti?ittellä kun johto kiinni niin seokset seilaa ihan tolkuttomasti ja auto nykii ja kaasua poljettaessa vain örisee,mut johto irti ajaessa seokset tasaiset joskin aika rikkaat ja auto toimii paljon paremmin.Et ois kiinnostunu myymään tota toista boxia kun pitäs löytää ratkasu heikkoon kipinään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa