Etuvetoiseen VW G3:een lukko?!
Valvoja: ffp jäsenet
Etuvetoiseen VW G3:een lukko?!
Eli siis onko G3:een olemassa etupyörille lukkoa. Ei siis mitään elektronista "luistonestoa" tj vaan, että sais tuohon etupyöriin lukon. Jos ei valmiina mitään, niin saako mistään sovellettua?
Mistä löysit 500$? Omasta maksoin aikanaan 7-800$.
Mitä eroihin tulee, niin oman Peloquinin kun purin niin luin quaifen piirustuksia, eli rakenteellisia eroja ei mahottomasti ole :)
Toi Peloquins on ainakin hyväksi todettu ja tuolta http://www.thescirocco.com kun ostin, niin palvelu ja hinta oli enemmän kuin kohallaan.
Mitä eroihin tulee, niin oman Peloquinin kun purin niin luin quaifen piirustuksia, eli rakenteellisia eroja ei mahottomasti ole :)
Toi Peloquins on ainakin hyväksi todettu ja tuolta http://www.thescirocco.com kun ostin, niin palvelu ja hinta oli enemmän kuin kohallaan.
Kysäsin Peteriltä (www.thescirocco.com) Peloquin lukolle hintaa Suomeen lähetettynä ja vastauksena tuli 850$. 020, 02A (ei ensimmäiset G60) ja 02J (ei 04->) on saman hintasia.
Jees, hyvä tietää noi hinnat. Joo no eipä O-renkaat, laakerit ja pultit nyt enään tuossa hinnassa sitten paljoa tunnu. Tarvii nyt oikeesti alkaa miettimään miten järjestelen rahahommat, että sais tuota golffia vähän ruohonleikkuria ripeämmäksi.
Mitenkähän on, onkohan noilla minkälaiset takuut? vai eikö?
Mitenkähän on, onkohan noilla minkälaiset takuut? vai eikö?
Mielipiteitä/kokemuksia Quaife:n lukosta? Ajatellut laittaa moisen Leoniin. Mitä auton oma EDS/TCS tykkää tuosta? Mites asennuksessa noi kaikki pultit, mutterit ja tiivisteet. Onko kenelläkään faktaa mitä kaikkea tarvitsee ja mitä noi lisähilppeet tulee maksamaan tuon itse lukon lisäksi? Kannattaako tilata suoraan Briteistä vai löytyykö Suomesta jälleenmyyjä?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jos siis tollasen http://peloquins.com/images/batched/020 ... 4%2003.jpg Peeloquinin hommaa 020-lootaan, niin tartteeko se vielä siis sen esim. 40% kitin että sen 40% saa käyttöön vai mikä juttu se on?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No kuinka "voimakas" lukko toi Peloquins oikeen on? Jos ajatellaan esim. 100% lukkoo niin huonosti aikoinaan kaverin volvo kääntyi liikenneympyrässä kun oli hitsattu perä yhdeks klimpiks. Kuinka tää Peloquins vaikuttaa sitten tollasissa kääntymistilanteissa. En oo syventyny käytännssä yhtään koko asiaan joten esitän tyhmiä newbie-mallisia kysymyksiä. Olisko täällä jotakin kokenutta kimppatilauksen järjestäjää että vois ajatella sellasta?
Tuolla on selvitetty: http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Peloquin 020
Eli tuli tuomoinen hommattua...020:laan peloquin.(thescirocco)usa:ta
Kun kysyin tarjousta suoraan valmistajalta,tuli vastaus että tuo thescirocco hoitaa kaiken hänen usa:n ulkopuolelle myynnin....
Tuli hintaa Toimitus kuluineen Suomeen 850$ =noin 670euroa, ja otin sit vielä tuon 80% kit:tin 90$ =71euroa
Maksoin paypal maksuna.Tuli noin viikossa suomeen.
+muistettava että tulli ottaa osansa vielä täällä suomessa....
siis otti 205 euroa
Erinomaisen hyvin toimi homma tuosta paikasta,voin siis suositella.
Oli asiallisen näköistä laatu työtä kaikki osat.
Kun joskus tulevina vuosikymmeninä saan sen paikoilleen, voin kertoa käyttö kokemuksia.
Mistä tai keneltä saan kaikki uudet 020 laatikon tiivisteet,stefat ja synkrorenkaat edullisimmin?
Onko muita vaihtoehtoja kuin vw:n tiski?
Kun kysyin tarjousta suoraan valmistajalta,tuli vastaus että tuo thescirocco hoitaa kaiken hänen usa:n ulkopuolelle myynnin....
Tuli hintaa Toimitus kuluineen Suomeen 850$ =noin 670euroa, ja otin sit vielä tuon 80% kit:tin 90$ =71euroa
Maksoin paypal maksuna.Tuli noin viikossa suomeen.
+muistettava että tulli ottaa osansa vielä täällä suomessa....
siis otti 205 euroa
Erinomaisen hyvin toimi homma tuosta paikasta,voin siis suositella.
Oli asiallisen näköistä laatu työtä kaikki osat.
Kun joskus tulevina vuosikymmeninä saan sen paikoilleen, voin kertoa käyttö kokemuksia.
Mistä tai keneltä saan kaikki uudet 020 laatikon tiivisteet,stefat ja synkrorenkaat edullisimmin?
Onko muita vaihtoehtoja kuin vw:n tiski?
Viimeksi muokannut juu, 24.7.2006 20:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Pitäis hommata lukko tohon omaan kakkoskoppaseen ja oon aatellu tilaavani tollasen Peloquinin. Laatikko on 02A.
Muutama tyhmä kysymys:
Mitäs noi 40% ja 80% kitit on? Onko ne kiinteitä lukkoja?
Tuolla Peloquinin sivuilla lukee, että noita kittejä voi käyttää myös noitten LSD:ten kanssa.
http://peloquins.com/products.html
Muutama tyhmä kysymys:
Mitäs noi 40% ja 80% kitit on? Onko ne kiinteitä lukkoja?
Tuolla Peloquinin sivuilla lukee, että noita kittejä voi käyttää myös noitten LSD:ten kanssa.
http://peloquins.com/products.html
Voit saman tien unohtaa noi 40% ja 80% kitit koska ne ei ole tohon 02A laatikkoon.
Mutta kyselyt jatkukoon...
Ootteko joutuneet vaihtamaan shimmi/säätölevyjä laatikkoon kun ootte vaihtaneet ton perän? Jos ootte vaihtaneet, niin mites mittasitte ton oikeen välyksen?
Ai niin joo ja peloquin suosittelee kuulemma alkuperäistä lootaöljyy ton perän kanssa ainakin ekoille kilsoille.^^
Mutta kyselyt jatkukoon...
Ootteko joutuneet vaihtamaan shimmi/säätölevyjä laatikkoon kun ootte vaihtaneet ton perän? Jos ootte vaihtaneet, niin mites mittasitte ton oikeen välyksen?
Ai niin joo ja peloquin suosittelee kuulemma alkuperäistä lootaöljyy ton perän kanssa ainakin ekoille kilsoille.^^
Voit saman tien unohtaa noi 40% ja 80% kitit koska ne ei ole tohon 02A laatikkoon.
Jaa juu siellähän se luki noiden sivuillakin kun katto muutakin kun pelkät kuvat.
Sain vastauksen "thesciroccolta" ja samat hinnat sain kun "juu", eli 850 taalaa sisältäen rahdit suomeen.
Täytyypä pistää tilaukseen...
$925 shipped to Finland.
Peloquin wants the vin code, and he can run that through ETKA for you, just to be sure.
Pay Pal [email protected] to order.
Thanks for the interest!
Peter - 302.832.8989
http://thescirocco.com
Tarviipa laittaa tilaukseen jossain vaiheessa tuollainen 02M laatikolle :) Vero ja tulli vielä napsahtaa lisäksi päälle, mutta mutta..
upitaanpas hyvää ketjua...
Tuli tilattua tollanen Autotechin Wavetrack ja se pitäisi saada asennettuakin. Onko kellään tiedossa hyviä asentajia? Ei uskalla itse ruveta arpoon :)
Tuli tilattua tollanen Autotechin Wavetrack ja se pitäisi saada asennettuakin. Onko kellään tiedossa hyviä asentajia? Ei uskalla itse ruveta arpoon :)
Kokemuksia
Golf IV GTI (AUM ja 02J) ja peloquin.
Ja toimii... pitoa tuntuu olevan enemmän kiihdyttäessä. Vielä ei älyttömiä lähtöjä eikä mutkassavedätyksiä ole tullut tehtyä. Mutta tähän mennessä kaikki muutokset olleet positiivisia. Moottorijarrutuksessa ei huomaa mitään eroa entiseen.
Samalla vaihtui vauhtipyörä kiinteään, uusi kytkinlevy ja asetelma, tukivarsiin uretaanipuslat, kytkimen sylinterit uusiksi ym. Meteli lisääntyi pikkuisen, tietyllä kierrosluvulla (~1500) tuntuu tärinää, muuten ei huomaa eroa normiajossa. Mutta nämä mitkään ei ole perän ominaisuuksista johtuvia.
Asennusohjeita löytyy esimerkiksi tuolta:
http://kd8cgo.com/component/content/article/46-peloquin-install
Ja toimii... pitoa tuntuu olevan enemmän kiihdyttäessä. Vielä ei älyttömiä lähtöjä eikä mutkassavedätyksiä ole tullut tehtyä. Mutta tähän mennessä kaikki muutokset olleet positiivisia. Moottorijarrutuksessa ei huomaa mitään eroa entiseen.
Samalla vaihtui vauhtipyörä kiinteään, uusi kytkinlevy ja asetelma, tukivarsiin uretaanipuslat, kytkimen sylinterit uusiksi ym. Meteli lisääntyi pikkuisen, tietyllä kierrosluvulla (~1500) tuntuu tärinää, muuten ei huomaa eroa normiajossa. Mutta nämä mitkään ei ole perän ominaisuuksista johtuvia.
Asennusohjeita löytyy esimerkiksi tuolta:
http://kd8cgo.com/component/content/article/46-peloquin-install
Moi!
Itsellä on ollut muutaman vuoden ajossa peloquin tasuspyörästö, taitaa olla jo vuonna 06 tai 07 asennettu, kr moottorisessa 020 vaihteistolla olevassa gti golffissa (2 koppainen -90). Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, erityisen hyvältä se on tuntunut liukkaallla kelillä, pitoa tuntuu pyörille olevan paljon paremmin. Voin suositella. Aiemmissa posteissa löytyy sen aikaiset hintatiedot ja tilauspaikka.
Nyt on projektina työn alla -90 golf gti G60:nen ja hakusessa siihen tasauspyörästö, onko porukalla kokemusta noista wavetrac tasauspyörästöistä käytössä? 02A laattikkoon laitettuna?
Kova harkinta wavetrac:in ja peloquin:in välillä.....
Itsellä on ollut muutaman vuoden ajossa peloquin tasuspyörästö, taitaa olla jo vuonna 06 tai 07 asennettu, kr moottorisessa 020 vaihteistolla olevassa gti golffissa (2 koppainen -90). Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, erityisen hyvältä se on tuntunut liukkaallla kelillä, pitoa tuntuu pyörille olevan paljon paremmin. Voin suositella. Aiemmissa posteissa löytyy sen aikaiset hintatiedot ja tilauspaikka.
Nyt on projektina työn alla -90 golf gti G60:nen ja hakusessa siihen tasauspyörästö, onko porukalla kokemusta noista wavetrac tasauspyörästöistä käytössä? 02A laattikkoon laitettuna?
Kova harkinta wavetrac:in ja peloquin:in välillä.....
peloquin's lukosta kokemukset ja toimi erittäin hyvin. Kannattaa lukkoa ostaessa tiedustella tuleeko mukaan laakerit ja hammaskehän kiinnitykseen tulevat pultit. Niihin meinaan palaa nopeesti reilut 200e! Peloquin's mukana tais tulla jopa hammaskehä. Vaikkakin sen repiminen vanhasta tasauspyörästöstä onkin alta tunnin operaatio. Lukon asentamisesta 02a lootaan selviää kolmessa tunnissa... Tuli aika tutuks viime kesänä :D
Miten olette muuten asentaessa laittaneet tasuspyörästön laakerit "oikeaan pyörintävastus" arvoon / säädön tehneet 02A laatikossa?
020 laatikossa oli muistaakseni vain ilmoitettu mikä pitää olla pyörintävastuksen ncm yksiköllä... jonka ohjeen mukaan muistaakseni silloin joku vuosi takaperin sen laitoin oman laatikkoon.Sinne laakerin ulkokoolin taakse on sentää ihan suht kiva vaihtaa "shimmi" levyjä.
Hauska laite käyttää se pyörintävastus mittari, kun astekkoa pitää siinä pyörinnän ohessa lukea :) ainakin siinä mallissa jota olen testannut käytössä.
020 laatikossa oli muistaakseni vain ilmoitettu mikä pitää olla pyörintävastuksen ncm yksiköllä... jonka ohjeen mukaan muistaakseni silloin joku vuosi takaperin sen laitoin oman laatikkoon.Sinne laakerin ulkokoolin taakse on sentää ihan suht kiva vaihtaa "shimmi" levyjä.
Hauska laite käyttää se pyörintävastus mittari, kun astekkoa pitää siinä pyörinnän ohessa lukea :) ainakin siinä mallissa jota olen testannut käytössä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa